Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaurapuurosta kamala nälkä ja heikotus! Ja sen pitäisi olla terveellistä ruokaa.

Vierailija
25.01.2021 |

Päätin taas yrittää antaa kaurapuurolle mahdollisuuden. Ja taas sama juttu toistui kuin ennenkin. Tunnin kuluttua kamala nälkä ja heikotus iskee. Onko tuo täynnä sokeria koko höttö vai mistä ilmiö johtuu? Mikään muu ruoka-aine ei tee tätä mulle. Nytkin ohessa oli 1 dl raejuustoa ja keitetty muna, ei auta.

Äkkiseltää tulee 100 parempaa aamiassettiä mieleen.

Sopiiko se sulle ja pitääkö nälän?

Kommentit (85)

Vierailija
41/85 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla (siis huom minulla yksilönä) pysyy aamupalan jälkeinen nälkä parhaiten loitolla sillä, että jätän aamupalan väliin. Herätessä ei ole pätkääkään nälkä, ja 11 aikoihin on nälkä, söin sitten aamupalaa tai ei. Toki olen toimistotyöläinen, jossain raksaduunissa tms olisi varmasti pakko syödä muutama leipä tms.

Mulla sama.

Mutta puuro tekee itselle myös sen että verensokeri laskee nopeaa. Vaikka olisi maitoon tehty ja voita ja vaikka raejuustoa.

Saman tekee jostain syystä kananmunakin. Siis pelkältään ilman mitään muuta.

Nämä sellaisia mitä en voi syödä aamulla.

Vierailija
42/85 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaurapuurosta on kaikkea . Maito ja voi tuo lisää makua . Proteiinista tullut joku pakkomielle ? Kyllä ihminen tarvitsee muitakin alkuaineita kuin yhtä ja samaa proteiinia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/85 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo mulla tulee puurosta sellainen väsynyt ja heikko olo. Voi verrata siihen, kun vetää suklaalevyn kerralla, niin pian tulee huimausta ja heikotusta. Sinänsä outoa, kun luulin kauran olevan hyvää pitkäkestoista hiilihydraattia joka pitää nälän loitolla ja verensokerin pitkään tasaisena. Ruisleivästä ei tule samaa oloa eikä ruispuurosta.

Vierailija
44/85 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama täällä. Ja tosiaan, voin helposti vetäistä iltapäivään, jos en syö mitään aamiaista, mutta kaurapuuron syömisestä tulee niin järjetön nälkä, että on pakko syödä jotain muuta pian. Puuroon laitan usein marjoja, pähkinävoita, hedelmää yms., mutta nämä ei auta ongelmaan yhtään.

Vierailija
45/85 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse syön kaurapuuroa tuorepuurona, en tykkää keitetystä puurosta. Laitan sekaan 100g marjoja, kourallisen manteleita/pähkinöitä, desi jogurttia ja sen verran maitojuomaa, että saa turpomisvaraa. Ennen syömistä pilkon banaanin joukkoon. Teen tuorepuuron vegaanisena mutta sekaruokavaliolliselle tuo on ihan hyvä ohje myös.

Pysyn tuolla kylläisenä 14 tuntia. Syön puuron iltaisin viimeisenä ateriana ja noudatan 14:10 paastorytmiä tällä hetkellä.

Vierailija
46/85 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

100grammaa kaurapuuroa sisältää 14 grammaa PROTEIINIA . Ilmeisesti jäänyt kotitalouskoulut käymättä . Pelkkää valetta .

Vierailija
47/85 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa kuulla etten ole ainoa! Vaikka söisin jättiannoksen Elovena-puuroa niin tunnin päästä heikottaa ja vatsa kurnii. Yksi siivu paahtoleipääkin pitää olon kylläisempänä kuin kaurapuuro. Olen ainoa perheessäni, jolla on tämä ominaisuus eivätkä muut meinaa uskoa.

Vierailija
48/85 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Proteiini puuttuu. 

Kaurapuurossa ei ole proteiinia.

On. 14g / 100g.

Vierailija
49/85 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo mulla tulee puurosta sellainen väsynyt ja heikko olo. Voi verrata siihen, kun vetää suklaalevyn kerralla, niin pian tulee huimausta ja heikotusta. Sinänsä outoa, kun luulin kauran olevan hyvää pitkäkestoista hiilihydraattia joka pitää nälän loitolla ja verensokerin pitkään tasaisena. Ruisleivästä ei tule samaa oloa eikä ruispuurosta.

Jos sulle tulee suklaasta heikotusta sun pitää mennä lääkäriin . Saattaa olla joko keliakia tai diabetes .

Vierailija
50/85 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syökää kaurapuuroa kirjoitti:

100grammaa kaurapuuroa sisältää 14 grammaa PROTEIINIA . Ilmeisesti jäänyt kotitalouskoulut käymättä . Pelkkää valetta .

En ole kotitalouskoulua käynyt enkä muista asiaa yläasteen kotitaloustunniltakaan. Saman tiedon kyllä löytää pakkausselosteesta. Tosin 100g kaurapuuroa on sen verran paljon, että päivän aikana muuta ei sitten syödäkään.

Vierailija
51/85 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä on alkanut raejuuston yhdistäminen puuroon?En ole kuullut ennen.

Se on oikeasti hyvää. Fitness-puolelta tullut.

Minun mielestä se ei ole hyvää. Pidän molemmista erikseen, mutta yhdessä eivät toimi

Vierailija
52/85 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaurapuuro (ei pika) on hyvää, mutta ei tosiaan pidä nälkää kuin tunnin

Vierailija
53/85 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä hyötyä sitä edes on syödä jos siihen täytyy lisätä voita, maitoa, raejuustoa, munia ja ties mitä lisäkkeitä että nälkä pysyy edes pari tuntia poissa.

Vierailija
54/85 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse pidän sitä taas etuna, että minulla tulee oikea nälkä päiväsaikaan. Se on totta, että kaurapuuro onnistuu herättämään sen liian aikaisin.. Syön puuron voisilmällä ja kahvia. Sitten 10-11 välillä kuppi teetä ja joku viljakeksi/rahka tms. missä ei ole sokeria.

Sitten lounas maistuu, ei tule syötyä liikaa ja seuraavan kerran nälkä päivällisaikaan. Ilman aamupalaa syön liikaa tai liian vähän lounasta, liikaa kun syö niin väsyttää, liian vähän niin illalla napostelee.

Vierailija
55/85 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syökää kaurapuuroa kirjoitti:

En ole kotitalouskoulua käynyt enkä muista asiaa yläasteen kotitaloustunniltakaan. Saman tiedon kyllä löytää pakkausselosteesta. Tosin 100g kaurapuuroa on sen verran paljon, että päivän aikana muuta ei sitten syödäkään.

Ai sinä syöt n. 350 kcal päivässä? Sen verran on energiaa hiutaleissa per 100g. Itsellä menee aamupalaksi 1 dl, eli n. 45 g, mies syö helposti sen 2 dl. Ja aika paljon saa syödä vielä muutakin :D.

Vierailija
56/85 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli sama ongelma ennen kuin tein puuron maitoon ja lisäsin manteleita sekaan. Vieläkin kyllä tulee aamuisin vähän paha olo, iltaisin ei. Mutta en keksi mitään muuta helposti syötävää ruokaa, leipä ei menisi ikinä alas aamulla (nielemisongelmia)

Vierailija
57/85 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa jonkun raskaasti ylipainoisen jutuilta tuollainen "heikotus" terveellisten perusruokien yhteydessä. Kannattaa syödä vain ranskanperunoita ja pizzaa, niin pysyy heikotukset poissa.

Vierailija
58/85 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielenkiinnosta: mikä on painoindeksisi?

Vierailija
59/85 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

oletteko ylipainoisia ?

Vierailija
60/85 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Te joille ei sovi ja tulee kauhea nälkä - oletteko kokeilleet kokonaisia hiutaleita, ei pika/puurohiutaleita? Mulle tämä tekee suurimman eron. Pikahiutaleiden jälkeen maha kurnii tunnissa, kokonaiset pitävät nälän pois monta tuntia.

En viitsi kun ei kaurapuuroa ole pakko syödä ollenkaan jos ei huvita. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi viisi