Kaurapuurosta kamala nälkä ja heikotus! Ja sen pitäisi olla terveellistä ruokaa.
Päätin taas yrittää antaa kaurapuurolle mahdollisuuden. Ja taas sama juttu toistui kuin ennenkin. Tunnin kuluttua kamala nälkä ja heikotus iskee. Onko tuo täynnä sokeria koko höttö vai mistä ilmiö johtuu? Mikään muu ruoka-aine ei tee tätä mulle. Nytkin ohessa oli 1 dl raejuustoa ja keitetty muna, ei auta.
Äkkiseltää tulee 100 parempaa aamiassettiä mieleen.
Sopiiko se sulle ja pitääkö nälän?
Kommentit (85)
Kaurapuurosta en tiedä, mutta 4-viljan puuroa syön marjojen kanssa joka aamu, siihen oheen pari ohutta ruisleipäpalaa becelillä, juustolla ja kinkkusiivuilla, tomaateilla, pärjään 4-5 h sillä todella hyvin.
Itselleni puuro sopii tosi hyvin, vakioaamiainen jo vuosikymmeniä😄
Aamulla tarvitaan myös proteiinia. Lisäksi pieneen määrään kaurapuuroa lisään nokareen voita, niin paljon marjoja että annos lähes peittyy ja vähän maitoa.
Proteiinia saa erityisesti kreikkalaisesta jugurtista (maustamaton on hyvä) johon itse lisään marjoja ja banaania.
En jaksa näitä molempia samaan aikaan mutta aamun mittaan voi mennä molemmat.
Sopii ja pitää nälän, ilman proteiinilisääkin. Puuro keitetään Elovenan kaurahiutaleista hauduttamalla. Ei pikahiutaleista mikrossa.
Vierailija kirjoitti:
Sama. Ei todellakaan pidä nälkää yhtään. Parin tunnin päästä jo kiljuva nälkä vaikka ei edes tekisi mitään fyysistä.
En tiedä kuka tuon kaurapuuron täyttävyyden on edes keksinyt.
Ja vielä sekin että kaurapuurosta tulee ihan kummallinen väsynyt ja unelias olo mitä taas ei tule esim. leivästä. Siinä tokkurassa kiva yrittää olla edes jotenkin skarppina töissä.
Kaura on eläinten rehua. Tuottajalle kaura on yhtä arvokasta kuin sahajauho ja polttaminen lämpölaitoksissa on kannattavaa.
Vierailija kirjoitti:
Kaurapuurosta en tiedä, mutta 4-viljan puuroa syön marjojen kanssa joka aamu, siihen oheen pari ohutta ruisleipäpalaa becelillä, juustolla ja kinkkusiivuilla, tomaateilla, pärjään 4-5 h sillä todella hyvin.
Huh, mä en jaksaisi sekä puuroa että paria leipää samaan aikaan :D. Normaali aamupala joko puuroa desistä hiutaleita tai 150g turkkilaista + banaani. Kuppi kahvia. Ei mahtuisi kummankaan kanssa vielä ruisleipääkin. Toisaalta ihailen kyllä aamupalaihmisiä, itselle se on vähän pakkopullaa.
Kaura on jotenkin pyhä asia, maailman terveellisin. Se voi myös limoittaa ruuansulatuselimistön niin että nielu tuntuu ahtaalta. En syö.
Mikäli syö sokeria ,se lisää ruokahalua . Se on tunne eikä totta . Monta kertaa nälän tunne sekoittuu siihen että tekee mieli jotain eikä se ole nälkää. Mielihaluihin voi ottaa purukumin suuhun tai palan suklaata . Yleensä kun aamulla ehtii syödä pienen leivän tai puuron ilman sokeria esim.voin kanssa ei tule nälkä yhtään koko päivänä . Siinä tietysti ohessa muki kahvia tai teetä tai lasillinen maitoa. Kunnollista aitoa puuroa kattilassa .
Proteiini puuttuu.
Kaurapuurossa ei ole proteiinia.
Vierailija kirjoitti:
Mulla (siis huom minulla yksilönä) pysyy aamupalan jälkeinen nälkä parhaiten loitolla sillä, että jätän aamupalan väliin. Herätessä ei ole pätkääkään nälkä, ja 11 aikoihin on nälkä, söin sitten aamupalaa tai ei. Toki olen toimistotyöläinen, jossain raksaduunissa tms olisi varmasti pakko syödä muutama leipä tms.
Mulla sama. Jos erehdyn syömään aamupalan, koko päivän on nälkä. Siksi skippaan sen suosiolla ja syön päivän ekan ruoan vasta lounaalla, pärjään hyvin. Ja fyysistä työtä teen :)
Ei toimi kaurapuuro tai mikään muukaan puuro minullakaan aamiaisena. Oli siinä seassa mitä tahansa, en pärjää sillä paria tuntia pitempään. Töissä ei sovi nuupahtaa työn ääreen, joten en siis syö enää puuroa aamupalaksi.
Jugurttia tms täysrasvaista maitotuotetta, marjoja, keitetty muna. Sillä pärjää 5 tuntia.
Varmaan riippuu paljon siitäkin, minkä kokoisista ihmisistä puhutaan, ja mitä töitä tehdään. Itse olen n. 55 kg toimistotyöläinen, joten pikakautapuuro pitää kyllä nälän loitolla lounaaseen saakka. Mutta eihän kenenkään ole pakko puuroa syödä, mitä sitä kärsimään.
Vierailija kirjoitti:
Kaura on jotenkin pyhä asia, maailman terveellisin. Se voi myös limoittaa ruuansulatuselimistön niin että nielu tuntuu ahtaalta. En syö.
Kerrankin täältä löytää fiksun kommentin. Juuri näin. Ravitsemusasioissa(kin) kannattaa perehtyä muuhunkin kuin THL:n propagandaa. Ennenkaikkea kannattaa luottaa omiin tuntemuksiin.
Mullakin puuro ainoa hiilari ennen klo17 jolloin päivällinen. Lounas aina hiilariton salaatti tms ja välipala rahka ja pähkinät. Toki puuron kans raejuusto ja rasva. Hyvin jaksaa ja linjat kiittää.
Kaura on erittäin terveellistä . Kaurakeksit on suosittuja kaupoissa . Viljoja on monia toki aamulla voi mannapuuron keittää tai ruispuuroa . Manna puuro voilla maidolla onkin monelle ihan herkku aamiainen , break fast. Hevoset syö muuten ihan ruohoa ja puiden oksia eikä pelkkää kauraa. Esimerkiksi tee lehdet on vain puuta ,puun ja pensaan lehtiä . Kaikki tulee meille luonnosta siksi sitä ei saa saastuttaa. Appelsiini ,omena on sekin puuta ja erittäin paljon vitamiineja ! Ruisleipä on superterveellistä voin maidon ja juuston kanssa.
Mistä on alkanut raejuuston yhdistäminen puuroon?En ole kuullut ennen.
Vierailija kirjoitti:
Mistä on alkanut raejuuston yhdistäminen puuroon?En ole kuullut ennen.
Se on oikeasti hyvää. Fitness-puolelta tullut.
Vierailija kirjoitti:
Sama juttu. Samanlaista nälkää ja heikotusta ei tule, jos jättää kaurapuuron syömättä.
Kokeilkaapa tehdä puuro kauraleseestä. Paljon ruokaisampaa ja kiva suutuntuma, vaikka keittääkin kypsäksi. Itse otan protskut sokerittomasta jogurtista, kananmunista ja juustosta, vaihdellen, ja tietty maitoa kahviin.
Ok, itse en huomaa eroa tässä. Mutta suolainen ja rasvainen kaurapuuro on yksinkertaisesti niin hyvää että syön sitä mielelläni lähes joka aamu :D.