Kaurapuurosta kamala nälkä ja heikotus! Ja sen pitäisi olla terveellistä ruokaa.
Päätin taas yrittää antaa kaurapuurolle mahdollisuuden. Ja taas sama juttu toistui kuin ennenkin. Tunnin kuluttua kamala nälkä ja heikotus iskee. Onko tuo täynnä sokeria koko höttö vai mistä ilmiö johtuu? Mikään muu ruoka-aine ei tee tätä mulle. Nytkin ohessa oli 1 dl raejuustoa ja keitetty muna, ei auta.
Äkkiseltää tulee 100 parempaa aamiassettiä mieleen.
Sopiiko se sulle ja pitääkö nälän?
Kommentit (85)
Vierailija kirjoitti:
Sama! Vaikka laitan voita ja marjoja sekaan ja kahvin kanssa syön. Tunnin päästä tärisen kun viinatautinen.
Tarkoitat krapulaa eli kun alkoholi poistuu elimistöstä niin tärisee . Alkoholeissa on sokeria mikä aiheuttaa veren sokerin heilahtelua . Sinulla on selvästi joko paniikkihäiriö tai diabetes tai keliakia . Mitä sokeria puurossasi on ja onko puurossa muitakin viljoja . Mikäli puuro saa aikaan tärinää syö ihmeessä aamulla pihviä .
Minä syön kaurapuuroa iltapalaksi. Ei pidä aamulla nälkää minullakaan. Iltapalana juuri sopiva.
Hauduta puuroa kirjoitti:
Mikäli syö sokeria ,se lisää ruokahalua . Se on tunne eikä totta . Monta kertaa nälän tunne sekoittuu siihen että tekee mieli jotain eikä se ole nälkää. Mielihaluihin voi ottaa purukumin suuhun tai palan suklaata . Yleensä kun aamulla ehtii syödä pienen leivän tai puuron ilman sokeria esim.voin kanssa ei tule nälkä yhtään koko päivänä . Siinä tietysti ohessa muki kahvia tai teetä tai lasillinen maitoa. Kunnollista aitoa puuroa kattilassa .
Ei se kyllä ole "vain mielihalu", kun vatsaa vääntää nälän takia ja mouruna kuuluu vieruskaverille saakka.
Raejuustolla ei pysy nälkä. Itse syön kaurapuuron rahkalla,marjoilla ja pähkinöillä ja kuitulisällä. Hyvin pysyy nälkä loitolla
Ei ole nälkä aamulla herätessä, vasta 12 aikoihin jolloin syön lounaan. Kaurapuuroa jos syön aamulla ennen töihin menoa eli n klo 7.30, niin oikeasti kiljuva nälkä jo klo 9.00. Joten olen jättänyt kaurapuuron syömiset pois.