Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksei oppilas saa koulusta tapaturman sattuessa kylmäpakkausta

Vierailija
24.01.2021 |

tai palovammaan jotain geeliä tms? Eikö siellä ole ollenkaan varauduttu, että näitä voi sattua? Kysyn vaan kun meidän lapset ei ole ainakaan ikinä saaneet mitään ensiapua vahinkoihin. Käykö opettajat EA koulutusta tai mitään?

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa kysyä sieltä koulusta.

Ehkä vanhempainiltaan "kysyttävää"-osioon sopii tämä.

Vierailija
22/23 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei kukaan opettaja voi mukanaan kantaa mitään kylmäpakkauksia ja jos kantaa, eivät ne kauaa ole kylmiä. Oikea osoite on terkkari.

Terkkaria ei ole lähes missään koulussa enää täysipäiväisesti. Meillä, isossa helsinkiläiskoulussa on terkkari kahtena päivänä viikossa.

Opettajat voivat käydä vaikka opettajanhuoneessa hakemassa kylmäpakkauksen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Multa murtui käsivarsi koulussa, terkkari laittoi mut kävellen ensiapuun. Matkaa reilu kilometri. Tosin tästä on jo joitakin vuosia, mikä lie nykykäytäntö.

Mitä sen olisi pitänyt tehdä? Kuskata sut? Soittaa ambulanssi? Mun lapseni soitti terkkarin kanssa mulle samantapaisessa tilanteessa ja hain lapsen koulusta ja vein terveysasemalle.

Soittaa vanhemmille tai tilata taksi. Se on todella kipeä. Ambulanssi soitettiin open toimesta 70-luvulla vaikkei kursseja käyty.

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Multa murtui käsivarsi koulussa, terkkari laittoi mut kävellen ensiapuun. Matkaa reilu kilometri. Tosin tästä on jo joitakin vuosia, mikä lie nykykäytäntö.

Mitä sen olisi pitänyt tehdä? Kuskata sut? Soittaa ambulanssi? Mun lapseni soitti terkkarin kanssa mulle samantapaisessa tilanteessa ja hain lapsen koulusta ja vein terveysasemalle.

Soittaa vanhemmille tai tilata taksi. Se on todella kipeä. Ambulanssi soitettiin open toimesta 70-luvulla vaikkei kursseja käyty.

Ehdottomasti! Ei suinkaan laittaa kävellen minnekään! Itse mursin ranteeni ihan aikuisena ja en päässyt kävelemään kuin muutaman metrin kivun johdosta.

Mutta sama kokemus, mursin ranteeni alakoululaisena liikuntatunnilla ja jouduin pyöräilemään 2km terveyskeskukseen. Opettaja yritti saada minut vielä samalla tunnilla takaisin pelaamaan jääpalloa vaikka kerroin satuttaneeni käteni pahasti. Ä ä li öitä lienee joka alalla. Olisi ehdottomasti pitänyt soittaa äidilleni tai lähettää taksilla. Mutta tämä 90-luvulla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme yhdeksän