Poikien osaamistaso on numeron verran huonompi kuin tytöillä peruskoulun päättyessä
Miettikää mitä tämä tekee yhteiskunnalle jos jatkuu vuosikymmeniä. Kohta akateemisissa ammateissa on vain naisia, miehet tekee duunaritason työt.
Kommentit (548)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos poika ei menesty koulussa, vika on isän, koska poika ottaa isän mallin. Eli jos isä ei arvosta lukemista ja opiskelua, niin ei Poikakaan tee niin.
Onneksi meillä puoliso luki itse, ja lukee lapsille iltasatuja ja opiskeli itse. Meidän pojat saivat hyvän mallin, ja pärjäsivät koulussa ja nyt akateemisissa opiskeluissa. Siskoni mies on juntti, joka ei arvosta lukemista ja opiskelua- ja kyllä se on hänen pojistaan on nähtävissä- eivöt nämäkään arvosta, eivätkä ole koulussa pärjänneet.
Ainakin junttimies sai naisen. Onko pojillasi käynyt flaksi? Opiskelin TKK:lla ja siellä oli todella paljon kipuilua ja toivottomuutta naisen saannissa. Koulumenestys ja kunnianhimo vaikeiden asioiden opiskeluun ei tuonut kiinnostusta naisten silmissä.
ohis
Omilla pojilla ei ole ollut mitään vaikeuksia tyttöystävän saamisessa vaikka he ovat pärjänneet hyvin koulussa. Sama on ollut sukulaislapsilla, jokainen on löytänyt tulevan puolison yliopistovuosina. Kaksi on opiskellut viime vuosina DI:ksi ja puolisoilla on sama koulutus.
eri
Sitten heillä on käynyt kunnon flaksi. DI-naisilla on kova kysyntä.
Tai sitten kyseessä on ihan tavalliset, sosiaaliset miehet, joilla on aiemminkin ollut seurustelusuhteita. Sillä ei ole meritystä, mitä alaa opiskelee.
Tietysti alalla ja opiskelupaikalla on merkitystä. Lappeenrannan teknillinen on surullisen kuuluisa "nakkibileistä". Vaikea iskeä bileistä nainen, jos siellä ei sellaisia ole.
Silti siellä opiskelevat ja sieltä valmistuneet löytävät itselleen puolison.
Löytävät mistä ja miten? Perustele nyt jotenkin, kun noin voimakkaan toteamuksen esität.
Olen eri, mutta tilastojen mukaan miehen koulutustaso korreloi huomattavasti parisuhteen löytämisen todennäköisyyden kanssa. Eikö siinä olisi jo yksi hyvä syy lukea pojille.
Joo ja ei. Tilastoja vääristävät opiskelut peruskouluun jättäneet muuttotappiopaikkakuntien miehet. Pariutumisen suhteen koulutuksella on hyvin vähän merkitystä, jos tarkastellaan kaupunkeja ja miehellä on ainakin toisen asteen tutkinto. Omien havaintojen mukaan naiset joustavat mieluummin miehen tutkinnosta kuin naamasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luettuani tämän keskustelun, minulle on itsestäänselvää, että naiset eivät kaipaa tasa-arvoa vaan naisten ylivaltaa. Pieniä poikia täällä pilkataan. Hyvä on. Abortoikaa ne kaikki poikasikiöt, niin sillä tästä pääsette. Sitten onkin hieno maailma.
Kuvottavia yksilöitä olette. Oksettaa.
Täällä ei pilkata pieniä poikia. Sen sijaan täällä syyllistetään laiskoja miehiä, jotka eivät viitsi tehdä mitään poikiensa koulumenestyksen eteen. Jos lapsi tarvitsee kannustusta ja tukea, isän pitää antaa sitä lapselleen. Ei niin, että mies ulkoistaa kaiken lapsen äidille. Ottakaa vastuu lapsestanne.
Ei ole helppoa antaa sellaista mitä ei ole itse lapsuudessa saanut. Tai teoriassa kaikki on helppoa, mutta käytännössä nämä ongelmat kulkevat yli sukupolvien.
Ei siihen tarvita muuta kuin hetki miettiä, mitä itse olisi lapsena vanhemmilta toivonut. Sitten itse tekee niin. Jos vanhemmalla ei ole päihdeongelmaa, niin onnistuu kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toksinen maskuliinisuus, koulumenestys ennemmin laskee kuin nostaa pojan sijoittumista luokan hierarkiassa.
Tai ehkä kyse on vain siitä, että pojat ja tytöt tarvitsevat murrosiässä erilaisia johtamismenetelmiä eikä tasapäistettyä sukupuoletonta huttua. Tämän ohella:
1. Erityisopetusta tarvitsevat sullotaan yhteiskouluihin
2. Opettajilta on riisuttu oikeudet
3. Luokalle jättämisiä ja ehtokuulusteluita ei enää juurikaan tapahdu.Haluttiin tai ei niin murrosikäinen poika on testoineen jotain ihan muuta kuin tyttö, mutta eihän se feministejä kiinnosta, kun sukupuolet pitää kieltää ja tytöillä menee hyvin.
Murrosiässä menee moni sekaisin, ihan sukupuolesta riippumatta. Sille ei voi mitään. Täytyy vain toivoa ettei pahin vaihe osu siihen saumaan, jossa tehdään loppuiän kannalta merkittäviä valintoja.
Siksi olisi tärkeää, että koulunkäyntiin kannustetaan jo ennen sitä yläkoulua. Varsinkin lukutaidon pohja luodaan jo ihan alaluokilla. Itse olen pyrkinyt lukemaan pojilleni ääneen paljon aivan pienestä saakka. Mutta äitiä tärkeämpi on lukevan isän malli, joka meillä onneksi on.
-Kolmen pojan äiti.
Miksi kolmen pojan äiti makaa sunnuntaina av-palstalla poikaviha-ketjussa?
Älä huoli, lähden tästä heti kun olen saanut kahvit juotua. Olen koko aamupäivän ulkoillut omien ja naapurin lasten kanssa, joten saa tässä vähän maatakin.
Mitenkäs sinä, mikä on sinun syysi maata poikaviha-ketjussa?
Ihan vain kertomassa teille miesvihaajapaskoille, miten vammaisia olette
Meiltä löytyy kotoa heti tilastopoikkeama, kolme poikaa ja yksi tyttö ja kyllä pojat ovat menestyneet koulussa aina paremmin. Ei tytärkään huono ole ollut mutta veljet ovat menestyneet koulussa selkeästi paremmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luettuani tämän keskustelun, minulle on itsestäänselvää, että naiset eivät kaipaa tasa-arvoa vaan naisten ylivaltaa. Pieniä poikia täällä pilkataan. Hyvä on. Abortoikaa ne kaikki poikasikiöt, niin sillä tästä pääsette. Sitten onkin hieno maailma.
Täällä ei pilkata pieniä poikia. Sen sijaan täällä syyllistetään laiskoja miehiä, jotka eivät viitsi tehdä mitään poikiensa koulumenestyksen eteen. Jos lapsi tarvitsee kannustusta ja tukea, isän pitää antaa sitä lapselleen. Ei niin, että mies ulkoistaa kaiken lapsen äidille. Ottakaa vastuu lapsestanne.
Ei ole helppoa antaa sellaista mitä ei ole itse lapsuudessa saanut. Tai teoriassa kaikki on helppoa, mutta käytännössä nämä ongelmat kulkevat yli sukupolvien.
Ei siihen tarvita muuta kuin hetki miettiä, mitä itse olisi lapsena vanhemmilta toivonut. Sitten itse tekee niin. Jos vanhemmalla ei ole päihdeongelmaa, niin onnistuu kyllä.
Jos se olisi noin helppoa niin mitään ongelmia ei ikinä olisikaan ja me kaikki oltaisiin täydellisiä vanhempia.
Ei olla, koska ongelmat ja asenteet tuppaa helposti periytymään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pistätkö tänne lähteen, missä mainitaan miesten olevan syypäitä poikien huonoon koulumenestykseen. Minä löydän ainoastaan tutkimuksia, joissa mainitaan ongelmaksi muut kuin kahden huoltajan perheet (itsestäänselvien syiden lisäksi). Tuo ei mielestäni viittaa miehiin.
Tuohon ei tarvita tutkimuksia vaan pelkkä arkijärki riittää. Pienet pojat ihailevat isiään. Omakin poika luuli pienenä, että aurinko nousee, koska iskä herää ja aurinko laskee, koska iskä menee nukkumaan. Oman isän esimerkkiä ei voi painottaa liikaa. Poika näkee, että isä lukee, joten se on jotain ihailtavaa. Poika tykkää, kun isä lukee hänellekin. Kun isä on kiinnostunut koulusta ja lapsen saamista arvosanoista, niin se on lapselle tärkeää. Isä voi sopia lapsen kanssa, miten hyvistä arvosanoista palkitaan lasta.
Tämä on toiminut meillä hyvin. En usko, että minun panostus olisi riittänyt, jos lasten isä olisi puhunut negatiivista opettajista ja lukemisesta ja vähätellyt opintoja. Sääliksi käy niitä poikia, jotka eivät saa isältään tarvitsemaansa tukea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos se olisi noin helppoa niin mitään ongelmia ei ikinä olisikaan ja me kaikki oltaisiin täydellisiä vanhempia.
Sitten pitää skarpata tai tiedostaa ongelma ja hakea siihen apua. Valtaosalla sujuu hyvin, jos haluaa nähdä vaivaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos poika ei menesty koulussa, vika on isän, koska poika ottaa isän mallin. Eli jos isä ei arvosta lukemista ja opiskelua, niin ei Poikakaan tee niin.
Onneksi meillä puoliso luki itse, ja lukee lapsille iltasatuja ja opiskeli itse. Meidän pojat saivat hyvän mallin, ja pärjäsivät koulussa ja nyt akateemisissa opiskeluissa. Siskoni mies on juntti, joka ei arvosta lukemista ja opiskelua- ja kyllä se on hänen pojistaan on nähtävissä- eivöt nämäkään arvosta, eivätkä ole koulussa pärjänneet.
Ainakin junttimies sai naisen. Onko pojillasi käynyt flaksi? Opiskelin TKK:lla ja siellä oli todella paljon kipuilua ja toivottomuutta naisen saannissa. Koulumenestys ja kunnianhimo vaikeiden asioiden opiskeluun ei tuonut kiinnostusta naisten silmissä.
ohis
Omilla pojilla ei ole ollut mitään vaikeuksia tyttöystävän saamisessa vaikka he ovat pärjänneet hyvin koulussa. Sama on ollut sukulaislapsilla, jokainen on löytänyt tulevan puolison yliopistovuosina. Kaksi on opiskellut viime vuosina DI:ksi ja puolisoilla on sama koulutus.
eri
Sitten heillä on käynyt kunnon flaksi. DI-naisilla on kova kysyntä.
Tai sitten kyseessä on ihan tavalliset, sosiaaliset miehet, joilla on aiemminkin ollut seurustelusuhteita. Sillä ei ole meritystä, mitä alaa opiskelee.
Tietysti alalla ja opiskelupaikalla on merkitystä. Lappeenrannan teknillinen on surullisen kuuluisa "nakkibileistä". Vaikea iskeä bileistä nainen, jos siellä ei sellaisia ole.
Silti siellä opiskelevat ja sieltä valmistuneet löytävät itselleen puolison.
Löytävät mistä ja miten? Perustele nyt jotenkin, kun noin voimakkaan toteamuksen esität.
Ihan normaalista elämästä eli missä nyt nuoret opiskelevat aikuiset liikkuvat. Ei se mene niin, että joku tietty oppilaitos lyö miehiin niin näkyvän leiman, että kaikki naiset karttavat heitä. Oma sukulaislapsi valmistui joku aika sitten Lappeenrannasta ja kysyin häneltä, miten hyvin hänen kurssikaverit ovat pariutuneet. Osa seurusteli jo opiskelemaan mennessä, osa aloitti seurustelun opiskeluvuosina, osa sitten valmistumisen jälkeen ja osa on sinkkuina. Sinä puhut insinööreistä kuin he olisivat spitaalisia.
Viimeinen kohta oli osuvasti sanottu. Siltä se tosiaan on tuntunut. Saunailloissa kaikkien silmät alkoivat loistaa, jos joku puhui tutuntutusta naisesta joka oli sinkku. Ihan vain naisen sinkkuus sai kiinnostuksen heräämään, joten voit kuvitella kuinka toivottomalta tilanne on tuntunut. Eräässä TED talkissa oli vastaavanlainen tilastoista saatu havainto: Insinöörien kysyntä oli onnetonta verrattuna saman koulutus- ja palkkatason muihin ammatteihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oma poikani on yhdeksännellä luokalla ja hän on aina ollut kympin oppilas. Luokalla on myös pari muuta erittäin hyvin menestyvää poikaa. Poikani ja hänen luokkakavereidensa koulutaipaletta seuranneena kaikkien heikoimmin menestyviä poikia on tuntunut yhdistävän suunnaton laiskuus.
Tietenkin joukossa voi olla muutamia, joilla olisi töitä tekemälläkin haasteita oppimisessa, mutta yleisesti ottaen poikien joukossa on todella laiskoja oppilaita. He eivät tee läksyjä, eivät lue kokeisiin ja ilmeisesti lähinnä vain pelaavat. Usein nämä pojat pelaavat myös öisin ja tulevat tunneille lähinnä nuokkumaan. Vanhemmat eivät vaadi näiltä pojilta mitään vaan nostavat jo alaluokilla kätensä pystyyn eivätkä muka voi sille mitään, että pojat vain pelaavat ja jättävät koulutyönsä hoitamatta. Ei ihme, jos oppimistulokset ovat surkeita. Tytöissä tämän kaltaisia oppilaita on oman kokemukseni mukaan huomattavasti vähemmän.
Hyvinpä tunnet kaikki nämä pojat ja tytöt.
Samaa paskamölinää olet kirjoittanut ketjuun jo kymmenien viestien verran
Tämä oli kyllä ihan ensimmäinen kirjoitukseni ketjuun.
Toiset tuntevat lastensa luokkakaverit ja juttelevat sekä lastensa että näiden kavereiden ja vieläpä jopa luokkakavereiden vanhempien kanssa. Monet näistä luokkakavereista olen tuntenut jo ennen kouluun menoa että kyllä tässä vuosien saatossa on ihan hyvä kuva muodostunut.
Juu, ihan varmaan juu. Mistä tämä miesten ja jopa poikalapsien vihaamisesi kumpuaa? Avaa taustojasi
Oletko vainoharhainen vai mitä tarkoitat? Minä en vihaa poikia tai miehiä. Mulla on maailman paras poika. Hän älykäs, empaattinen, hauska ja kaikin puolin mahtava tyyppi. Mulla on erinomainen aviomies, johon sopii samat kuvaukset kuin poikaanikin. Isäni oli hieno mies ja mulla on myös kolme veljeä, joita en vaihtaisi mihinkään.
Tämä ei poista sitä havaintoa, että ainakin nykypojissa on paljon tosi laiskoja kavereita, jotka eivät hoida kouluaan niinkuin pitäisi. Tietenkin pojissa on myös ahkeria ja osaavia kuten oma poikani ja monet muut, mutta se ei poista sitä tosiasiaa, että liian monet pojat eivät tee oikein yhtään mitään oppimisensa eteen. Se ei ole niinkään näiden poikien vika, koska he eivät lapsina osaa katsoa vielä valintojensa vaikutuksia. Vika on vanhemmissa, isissä ja äideissä, jotka antavat lastensa esimerkiksi pelata yöt päivät ja jättää koulutyönsä hoitamatta. Se on valtava karhunpalvelus näiden poikien tulevaisuudelle. Vanhempien pitäisi tukea lastensa koulunkäyntiä ja valvoa että hommat hoidetaan. Kirjojen lukemiseen kannustaminen on myös kuin laittaisi rahaa pankkiin ja se helpottaa aina myös lasten koulunkäyntiä kaikissa aineissa kun lukutaito kehittyy.
MIKÄ ON SINUN AGENDASI MAALITTAA POIKIA, MIEHIÄ JA POIKALAPSIA, KUN OMA ELÄMÄSI ON NOIN TÄYDELLISTÄ? MISSÄ SE TÄYDELLINEN POIKASI ON NYT, KUN SINÄ VIHAAT POIKIA PALSTALLA?
Vaikka nyt trollailetkin ihan huolella, niin vastaan vielä kerran. Nimenomaan kirjoitin, että vika ei ole pojissa vaan isissä ja äideissä, jotka eivät tue tarpeeksi lastensa koulunkäyntiä. Koulun ja sen eteen tehtävän työn arvostus lähtee kotoa. Monet pojat eivät pääse käyttämään kaikkea potentiaaliaan, kun heidät jätetään pelien pariin sen sijaan että vaadittaisiin läksyjen tekoa, kokeisiin lukemista ja kannustettaisiin lukemaan kirjoja. Se on fakta, että pojat pelaavat huomattavasti tyttöjä enemmän eikä pelaamisessa sinänsä ole mitään pahaa. Se on paha, että lasten annetaan koukuttua pelilaitteisiin niin että yöunet jäävät vähiin ja koulutyöt tekemättä. Se näkyy ihan väistämättä oppimistuloksissa.
Ehkä olet itsekin jäänyt ilman tukea koulutyössäsi, kun sinun on näköjään vaikeaa tätä asiaa ymmärtää. Itse toivoisin, että jokainen lapsi, saisi kotoaan tuen ja avun koulunkäyntiinsä eikä heitä jätettäisi yksin tekemään valintoja, joiden vaikutuksia he eivät voi vielä ymmärtää. Lasta tietenkin houkuttaa pelien tuoma välitön mielihyvä, mutta järkevä aikuinen osaa auttaa ja tukea lasta tekemään töitä koulunsa eteen. Se palkitsee myöhemmin.
Minun kouluaikana opettajalla oli valta sanoa: nyt turvat tukkoon karjut ja töihin tai siirtää koulun pelätyimmän opettajan pienryhmään. Epäilen myös, että kännyjä ei todellallakaan olisi räpelletty tunneilla
Kummasti tuo vanha linja tehosi poikiinkin, mutta minulla on epäilys, että tuolla kommentilla taidettaisiin perustaa kriisiryhmä ja opettajalta lähteä virka.
Olen sitä mieltä, että jos tuota vanhaa linjaa saataisiin tuotua edes mukautettuna takaisin, se näkyisi myönteisenä kehityksenä myös poikien oppimistuloksissa. Tämän ohella olen sitä mieltä, että erityisluokat tulisi palauttaa, jos erityisoppilaat sattuu olemaan luokan tai koulun kingi niin hän vetää pelolla muita poikia samaan kurimukseen ja kiusaajahan tuntuu olevan jälkiselvittelyissä aina myös uhri.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pistätkö tänne lähteen, missä mainitaan miesten olevan syypäitä poikien huonoon koulumenestykseen. Minä löydän ainoastaan tutkimuksia, joissa mainitaan ongelmaksi muut kuin kahden huoltajan perheet (itsestäänselvien syiden lisäksi). Tuo ei mielestäni viittaa miehiin.
Tuohon ei tarvita tutkimuksia vaan pelkkä arkijärki riittää. Pienet pojat ihailevat isiään. Omakin poika luuli pienenä, että aurinko nousee, koska iskä herää ja aurinko laskee, koska iskä menee nukkumaan. Oman isän esimerkkiä ei voi painottaa liikaa. Poika näkee, että isä lukee, joten se on jotain ihailtavaa. Poika tykkää, kun isä lukee hänellekin. Kun isä on kiinnostunut koulusta ja lapsen saamista arvosanoista, niin se on lapselle tärkeää. Isä voi sopia lapsen kanssa, miten hyvistä arvosanoista palkitaan lasta.
Tämä on toiminut meillä hyvin. En usko, että minun panostus olisi riittänyt, jos lasten isä olisi puhunut negatiivista opettajista ja lukemisesta ja vähätellyt opintoja. Sääliksi käy niitä poikia, jotka eivät saa isältään tarvitsemaansa tukea.
Anteeksi vain, mutta uskon enemmän aihetta tutkineita tutkijoita, kuin sinun arkijärkeäsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitten pitää skarpata tai tiedostaa ongelma ja hakea siihen apua. Valtaosalla sujuu hyvin, jos haluaa nähdä vaivaa.
Jep jep, valitettavasti elämä ei vaan usein mene noin vaan ongelmat periytyy yli sukupolvien. Sen voi todeta ihan tutkimuksia lukemalla.
Mutta sä varmaan sanot masentuneellekin, että otat vaan itseäsi niskasta kiinni niin elämä helpottuu!
Vierailija kirjoitti:
Heh, nyt on kyse peruskoulun arvosanoista. Niillä ei ole mitään merkitystä, kunhan ovat sen verran hyvät että pääsee opiskelemaan.
Peruskoulu on 9 vuotta. Isoissa kaupungeissa lukion pääsy on haastellista jopa kiitettävällä arvosanoilla. Miten heikko oppilas yhtäkkiä kuroo tuon 9 vuoden laiskuuden kiinni 2,5 lukiovuodessa, kun niin monet ovat lahjakkaita sekä ahkeria koko kouluajan. Kyllä on auttamattomasti heikoilla, jos on laiskotellut peruskoulun. Lukiossa lähes poikkeuksetta parhaiten menestyviä ovat ne, jotka ovat olleet ahkeria koko peruskoulun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tytöille naureskellaan kun tykkäävät usein lukea ja opiskelevat tunnollisesti, mutta kouluarvosanoissa se ei saisi näkyä edullisesti laiskuripoikiin verrattuna tai kyse on syrjinnästä?
No miltä luulet niistä pojista tuntuvan, joita opiskelu kiinnostaisi mutta luokan laiskat pojat tekevät pilkkaa jos näytät mitään kiinnostuksen merkkejä tai yrität saada hyviä arvosanoja? Lapsille ja nuorille on tärkeää tuntea olevansa osa ryhmää, ja "hikipinko" poika joutuu erittäin helposti kiusatuksi. Se on vissi ja varma se. Näin kävi valitettavasti myös omille pojilleni.
Niin. Sanot itsekin että poikia kiusataan hikipinkona olemisesta. Tämä on se perusteellinen syy, ei mikään opettajien illuminatin salajuoni jossa tytöt ujutetaan epäreilusti johtopaikoille. Isät eivät lue pojilleen, eivät kysele läksyjen perään, haukkuvat akateemisia ja ihannoivat lähinnä lätkän pelaamista ja kaljan kittaamista, pojat sitten siirtävät asenteen eteenpäin kaveripiirissään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jep jep, valitettavasti elämä ei vaan usein mene noin vaan ongelmat periytyy yli sukupolvien. Sen voi todeta ihan tutkimuksia lukemalla.
Mutta sä varmaan sanot masentuneellekin, että otat vaan itseäsi niskasta kiinni niin elämä helpottuu!
Älä vääristele. Kirjoitin, että pitää tiedostaa ongelma ja hakea apua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anteeksi vain, mutta uskon enemmän aihetta tutkineita tutkijoita, kuin sinun arkijärkeäsi.
Avioerossa vanhemmat eivät eroa lapsistaan. Jos kumpikin vanhempi hoitaa vanhemman velvollisuudet hyvin, niin siitäkö tulee lapsille vahinkoa? Isän merkitys varsinkin poikien koulumenestykseen on tärkeä asuvatpa vanhemmat yhdessä tai ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko siis niin että poikien heikkoa koulumenestystä ei ole tieteellisesti tutkittu? Koetaanko tämä niin pienenä ongelmana että tuota ei kannata analysoida tarkemmin. "Pojathan ovat vain poikia".
Naistutkimusta on ollut yliopistotasolla jo kymmeniä vuosia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tytöille naureskellaan kun tykkäävät usein lukea ja opiskelevat tunnollisesti, mutta kouluarvosanoissa se ei saisi näkyä edullisesti laiskuripoikiin verrattuna tai kyse on syrjinnästä?
No miltä luulet niistä pojista tuntuvan, joita opiskelu kiinnostaisi mutta luokan laiskat pojat tekevät pilkkaa jos näytät mitään kiinnostuksen merkkejä tai yrität saada hyviä arvosanoja? Lapsille ja nuorille on tärkeää tuntea olevansa osa ryhmää, ja "hikipinko" poika joutuu erittäin helposti kiusatuksi. Se on vissi ja varma se. Näin kävi valitettavasti myös omille pojilleni.
Niin. Sanot itsekin että poikia kiusataan hikipinkona olemisesta. Tämä on se perusteellinen syy, ei mikään opettajien illuminatin salajuoni jossa tytöt ujutetaan epäreilusti johtopaikoille. Isät eivät lue pojilleen, eivät kysele läksyjen perään, haukkuvat akateemisia ja ihannoivat lähinnä lätkän pelaamista ja kaljan kittaamista, pojat sitten siirtävät asenteen eteenpäin kaveripiirissään.
Noissa perheissä tuskin äiditkään ovat korkeasti koulutettuja, sivistyneitä ja kovia lukemaan eli vaikuttaahan siihen MYÖS äiti.
Tutkimusten perusteella esimerkiksi tytöt lukevat enemmän, vaikka heille ei olisikaan luettu kotona niin paljon, mutta pojille se kotona lukeminen vaikuttaa enemmän siihen omaan lukemiseen. Eli ”huonossa” perheessä kasvanut tyttö pärjää todennäköisesti paremmin koulussa, kun taas pojat ovat selvästi alttiimpia lapsuuskodin vaikutuksille.
Valitettavasti tällaisia maskuliinisia, seikkailunhaluisia, kovaäänisiä ja rohkeita poikia sitten myös suositaan poikien joukossa ja herkät pojat joutuu karaistumaan hyvin nopeasti esim. oma herkkä poikani sai jo toisella luokalla ensimmäisen kerran nyrkistä naamaan. Eli pojat joutuu myös pelkäämään väkivaltaa jo pienestä lähtien.
Kyllä miehet ottavat nyt asian tunteella. Rationaaliset ja ratkaisukeskeiset naiset yrittävät selittää, miten poikien koulumenestystä saisi parannettua, mutta ei mene mikään viesti perille, kun kaikki menee liikaa tunteisiin.
Tämä on sitä positiivista eriarvoistamista. Naisia ei kiinnosta miesten ongelmat, koska ne ovat miesten itse aiheuttamia, naisten ongelmat ovat sen sijaan yhteiskunnallinen ongelma. Leikkikääpä miehet siis kiltisti pikku feministit ja äänestäkää naisia ja hoitakaa itse ongelmanne hiljaa ja valittamatta.