Poikien osaamistaso on numeron verran huonompi kuin tytöillä peruskoulun päättyessä
Miettikää mitä tämä tekee yhteiskunnalle jos jatkuu vuosikymmeniä. Kohta akateemisissa ammateissa on vain naisia, miehet tekee duunaritason työt.
Kommentit (548)
Entä mistä voisi johtua perheen sisällä olevat erot koulumenestyksessä, siis lapsilla?
Kuitenkin samat "tekijät", lapsuus kokemukset, ruokavalio, kohtelu, kannustaminen ja kaikki ja silti voi olla erot kuin yöllä ja päivällä koenumeroiden, keskiarvojen ym suhteen. Opiskelutavatkin eroavat, siis kaikki. Persoonat voi olla täysin toistensa vastakohtia.
T. Keskiarvo 9,6 ja 7,8
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos poika ei menesty koulussa, vika on isän, koska poika ottaa isän mallin. Eli jos isä ei arvosta lukemista ja opiskelua, niin ei Poikakaan tee niin.
Onneksi meillä puoliso luki itse, ja lukee lapsille iltasatuja ja opiskeli itse. Meidän pojat saivat hyvän mallin, ja pärjäsivät koulussa ja nyt akateemisissa opiskeluissa. Siskoni mies on juntti, joka ei arvosta lukemista ja opiskelua- ja kyllä se on hänen pojistaan on nähtävissä- eivöt nämäkään arvosta, eivätkä ole koulussa pärjänneet.
Ainakin junttimies sai naisen. Onko pojillasi käynyt flaksi? Opiskelin TKK:lla ja siellä oli todella paljon kipuilua ja toivottomuutta naisen saannissa. Koulumenestys ja kunnianhimo vaikeiden asioiden opiskeluun ei tuonut kiinnostusta naisten silmissä.
ohis
Niinkö. Kyllä minä olen ymmärtänyt aivan toisin. Naisia kiinnostavat hyvissä ja arvostetuissa ammateissa hyvin tienaavat miehet.
Silti kaikilla palstanaisilla on vain paskoja miehiä?
Maailmassa ei ole yhtäkään täydellistä ihmistä. Vaikka puoliso on muuten täysin sopiva itselle, niin hänessä voi olla piirteitä, jotka ärsyttävät. Sinä pidät miestä täyspaskana, jos nainen kyselee palstalla, jättääkö muiden miehet aamupalatarpeet pöydälle lämpimään ja mitä tuolle voisi tehdä. Rupeat mölisemään, että kuka miehesi valitsi ja ota ero ja ihan kaikki miehet öliöööö. Täältä erottuu helposti ihmiset, joilla ei ole minkäänlaisia ihmissuhteita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se näin on, että kotoa ja nimenomaan isältä se tulee se malli pojille siihen, että miten ne suhtautuvat koulunkäyntiin. Äidin merkitys on vähäisempi. Jos isä ei lue pojalle tai kannusta koulunkäyntiin, niin poika ei pärjää koulussa.
Mitkä isät? Palstan naiset on eroamassa jatkuvasti miehistään
Eihän erossa lapset eroa vanhemmistaan vaikka sinä tunnut niin luulevan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos poika ei menesty koulussa, vika on isän, koska poika ottaa isän mallin. Eli jos isä ei arvosta lukemista ja opiskelua, niin ei Poikakaan tee niin.
Onneksi meillä puoliso luki itse, ja lukee lapsille iltasatuja ja opiskeli itse. Meidän pojat saivat hyvän mallin, ja pärjäsivät koulussa ja nyt akateemisissa opiskeluissa. Siskoni mies on juntti, joka ei arvosta lukemista ja opiskelua- ja kyllä se on hänen pojistaan on nähtävissä- eivöt nämäkään arvosta, eivätkä ole koulussa pärjänneet.
Ainakin junttimies sai naisen. Onko pojillasi käynyt flaksi? Opiskelin TKK:lla ja siellä oli todella paljon kipuilua ja toivottomuutta naisen saannissa. Koulumenestys ja kunnianhimo vaikeiden asioiden opiskeluun ei tuonut kiinnostusta naisten silmissä.
ohis
Omilla pojilla ei ole ollut mitään vaikeuksia tyttöystävän saamisessa vaikka he ovat pärjänneet hyvin koulussa. Sama on ollut sukulaislapsilla, jokainen on löytänyt tulevan puolison yliopistovuosina. Kaksi on opiskellut viime vuosina DI:ksi ja puolisoilla on sama koulutus.
eri
Sitten heillä on käynyt kunnon flaksi. DI-naisilla on kova kysyntä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ohis
Niinkö. Kyllä minä olen ymmärtänyt aivan toisin. Naisia kiinnostavat hyvissä ja arvostetuissa ammateissa hyvin tienaavat miehet.
Ehkä joo jos tarkastellaan jotain toimitusjohtajia ja ylilääkäreitä. Teknisen alan tavallisissa akateemisissa asiantuntijatehtävissä on todella paljon sinkkumiehiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikka naisten arvosanat olisi tuplasti paremmat, naiset ei silti tule pärjäämään insinöörialoilla ja muissa teknisen alan töissä. Yritysten johtamisesta ja erityisesti niiden perustamisesta puhumattakaan.
Tuskin kyse on pärjäämisestä vaan siitä ettei ne kiinnosta naisia. Oispa mukava nähdä näissä koodarinhommissa naisiakin välillä, täällä meitä on puolisensataa ukkoa vääntämässä koodia :(
Niin, ei koodaushommissa pärjää, jos sellainen ei kiinnosta. En minäkään pärjäisi sairaanhoitajana. Vielä vähemmän opettajana tai vaikka skapparina.
Vierailija kirjoitti:
Kautta aikojen naisia on vastuutettu omasta tekemisestä ja osaamisesta ja pojat ovat saaneet olla poikia. Nyt, kun länsimaat alkavat olla mahdollisuuksien tasa-arvon mukaisia, naiset porskuttavat kyvyillään miesten ohi ja lopulta johtopaikoille.
Ei tämä osaaminen nimittäin sinne peruskouluun pääty. Kaikki yliopistoalat, ainoastaan teknillistä ja it-puolta lukuun ottamatta, ovat vähintään puolillaan naisia. Ja siis kaikki, myös mm oikis ja lääkis. Useimmin on enemmistö naisia. Lisäksi naisten suhteellinen valmistumisosuus on korkeampi kuin miesten, eli siitä miesten vähemmistöstä lopettaa kesken isompi osa kuin naisten enemmistöstä.
Naiset valloittavat maailman.
En ymmärrä miksi tämä harmittaa miehiä niin kovasti, vaikka itsekin olen tuota sukupuolta. Nyt kun kaikilla on on yhtäläiset mahdollisuudet, niin kyvykkäimmät pärjäävät ja se on ihan oikein. Annetaan nyt kaikille se mahdollisuus näyttää osaamisensa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, näin tämä on. Olen lukenut aiheeseen liittyvää tutkimusta. Kyllä se katse täytyy kääntää sinne kotiin ja niihin lasten isiin,sieltä se vika löytyy.
Ensin pitäisi ottaa selvää kuka se isä on, mutta se voi olla tuhannen mulkun maijoille hankalaa.
Selvisihän se syy tähän ketjuun. Palstan vakihullu naisvihaaja pääsee taas haukkumaan naisia.
Eiköhän tämän ketjun syy ole tullut kaikille selväksi ja se on poikien ja miesten vähättely ja nollaaminen.
Vierailija kirjoitti:
Tytöt opetetaan tunnollisiksi ja huolehtimaan asioistaan.
Pojille sallitaan lusmuilu eikä vaadita hoitamaan hommiaan.
Näin se sitten kostautuu.
Paitsi ettei kostaudu, jos naisen euro on 80 senttiä.
Vierailija kirjoitti:
Tehän niitä kumpiakin kasvatatte.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin on. Onneksi nykyään vaaditaan jo aktiivista isyyttäkin, niin tulevat miessukupolvet eivät syrjäydy, vanhemmuudesta, lapsensa elämästä tai muutenkaan. -eri
Palstapojat kirjoittaneet naisten olevan epäihmisiä, joilla ei ole mitään valtaa yhteiskunnassa. Okei, jos on näin, niin mistä itku? Miksi olisi mitään syytä olla poikien ja miesten menestyksestä huolissaan? Voittamattomina täysihmisinä he eivät tule olemaan alistettuja ainakaan naisten taholta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin on. Onneksi nykyään vaaditaan jo aktiivista isyyttäkin, niin tulevat miessukupolvet eivät syrjäydy, vanhemmuudesta, lapsensa elämästä tai muutenkaan. -eri
Voihan sitä kaikkea vaatia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kautta aikojen naisia on vastuutettu omasta tekemisestä ja osaamisesta ja pojat ovat saaneet olla poikia. Nyt, kun länsimaat alkavat olla mahdollisuuksien tasa-arvon mukaisia, naiset porskuttavat kyvyillään miesten ohi ja lopulta johtopaikoille.
Ei tämä osaaminen nimittäin sinne peruskouluun pääty. Kaikki yliopistoalat, ainoastaan teknillistä ja it-puolta lukuun ottamatta, ovat vähintään puolillaan naisia. Ja siis kaikki, myös mm oikis ja lääkis. Useimmin on enemmistö naisia. Lisäksi naisten suhteellinen valmistumisosuus on korkeampi kuin miesten, eli siitä miesten vähemmistöstä lopettaa kesken isompi osa kuin naisten enemmistöstä.
En ymmärrä miksi tämä harmittaa miehiä niin kovasti, vaikka itsekin olen tuota sukupuolta. Nyt kun kaikilla on on yhtäläiset mahdollisuudet, niin kyvykkäimmät pärjäävät ja se on ihan oikein. Annetaan nyt kaikille se mahdollisuus näyttää osaamisensa.
Väitän että pojat eivät ole geneettisesti sen tyhmempiä kuin tytötkään. En myöskään syyllistäisi vanhempia tästä kehityksestä.
Itse väittäisin että suomen koulutuslaitos on rakennettu enemmän tukemaan tytöille keskimäärin paremmin sopivaa opetusta. Myös poikien hitaampaa kehittymistä ei välttämättä ole otettu huomioon. Tilanne on paha, kun tähän vielä yhdistetään jatkuvasti vahvaistuva päästötodistusten arvosanojen merkitys pääsykokeissa.
t. eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voihan sitä kaikkea vaatia.
Musta tämä on tervettä kehitystä. En tiedä, olenko ketjun ainoa lapsensa jo kasvattanut, mutta siltä tuntuu. Joka tapauksessa, mun 40+ -ikäluokassa ei ole mitenkään harvinainen kokemus, että isä on jäänyt vieraaksi, olipahan vaan joku mies, joka asui meillä. Tästä luulisi kaikkien haluavan eroon.
Koululaitos pitää uudistaa. Se toimii täysin naisten ja tyttöjen opetuskehtona keinoiltaan ja sisällöltään. Poikia ei enimmäkseen vaan kiinnosta, mitä koulu tarjoaa. Toisekseen kukaan ei tarvitse akateemista naisarmeijaa, vaan käytännön osaajia, jotka oikeasti osaavat tehdä jotain. Ja kaikille alapeukuttajille: ei, en ole mies, vaan akateemisesti koulutettu nainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai poikien keskiarvo on 5,9?
Ei kyse todistuskeskiarvoista vaan PISA-testit ja muut valtakunnalliset testit joissa arviointi tapahtuu anonyymisti.
Pisteet/arvosana tulee siis pelkän osaamisen perusteella. Pojilla osaaminen numeron huonompaa.
Arviointi tapahtuu anonyymisti = Ei mitään haittaa itselle vaikka vain hutaisee testin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Väitän että pojat eivät ole geneettisesti sen tyhmempiä kuin tytötkään. En myöskään syyllistäisi vanhempia tästä kehityksestä.
Itse väittäisin että suomen koulutuslaitos on rakennettu enemmän tukemaan tytöille keskimäärin paremmin sopivaa opetusta. Myös poikien hitaampaa kehittymistä ei välttämättä ole otettu huomioon. Tilanne on paha, kun tähän vielä yhdistetään jatkuvasti vahvaistuva päästötodistusten arvosanojen merkitys pääsykokeissa.
t. eri
Sivusta kommentoin, että tähän liittyen olisi hauska nähdä tutkimus, jossa verrataan lukioon menevien tyttöjen ja poikien arvosanoja peruskoulun päättärissä vs. ylioppilastodistuksessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ohis
Omilla pojilla ei ole ollut mitään vaikeuksia tyttöystävän saamisessa vaikka he ovat pärjänneet hyvin koulussa. Sama on ollut sukulaislapsilla, jokainen on löytänyt tulevan puolison yliopistovuosina. Kaksi on opiskellut viime vuosina DI:ksi ja puolisoilla on sama koulutus.
eri
Sitten heillä on käynyt kunnon flaksi. DI-naisilla on kova kysyntä.
Tai sitten kyseessä on ihan tavalliset, sosiaaliset miehet, joilla on aiemminkin ollut seurustelusuhteita. Sillä ei ole meritystä, mitä alaa opiskelee.
Tuskin kyse on pärjäämisestä vaan siitä ettei ne kiinnosta naisia. Oispa mukava nähdä näissä koodarinhommissa naisiakin välillä, täällä meitä on puolisensataa ukkoa vääntämässä koodia :(