Ruotsissa koulut eriytyvät köyhien ja rikkaiden kouluiksi, valitettava kehitys kiihtyy
Vanhempien vapaus valita haluamansa koulu lapsilleen on johtanut Ruotsissa koulujen lisääntyvään segregaatioon. Erityisen selvästi tämä näkyy Tukholman kouluissa. Ruotsalaisvanhempien lisäksi myös korkeakoulutetut mahanmuttajavanhemmat haluavat lapsensa pois mahanmuttajavaltaisista kouluista.
Kommentit (67)
– Vain harvat vanhemmat myöntävät ääneen, että he vastustavat monikylttyyrisuutta. Mutta he saattavat sanoa, että heillä on huoli opetuksen tason laskusta, kertoo Tukholman yliopiston koulututkija Stefan Lund.
Eli ruotsalaiset ovat rasisteja/fa sisteja?
Minä laitoin lapseni ruotsinkieliseen kouluun ihan vaan siksi kun meidän kaupungissa ei ruotsinkielisiä kouluissa ole yhtäkään mattua.
Minulle vanhempana on ihan sama minkä värisiä köyhien lapset ovat, mutta omani laitan mieluiten sinne, missä vanhemmilla on hyvät koulutukset.
Sama ilmiö on Helsingin urheilujoukkueissa. Kun riittävä määrä on tulijoita, loput suomalaiset siirtyvät toiseen joukkueeseen.
Koulut on lisäksi yksityistetty. Opiskelija on asiakas, joka ostaa palvelun. Siis kivan palvelun, ei mitään pänttäämispalvelua. Koulutuksen taso on nolla.
Hah hah meni eliitin suunnitelmat persiilleen!
Olin Helsingissä kolme vuotta töissä tällaisessa mamuhel ve ttikoulussa viitisentoista vuotta sitten. Silloin nämä uhat olivat näkyvissä joka päivä. Ja samaan aikaan koulutoimenjohtaja antoi hesariin haastatteluja, että meillä ei kouluissa ole oppimistuloseroja.
Ja tämä "raha seuraa oppilasta"-malli on johtanut siihen, että "hyvistä kouluista" on pakko antaa hyvät numerot, koska muuten oppilaat eivät pysy niissä.
Niinpä rikkaiden koulut ovat täynnä seiskan, kasin oppilaita, joille on annettu arvosanaksi ysi tai kymppi. Onnea vaan niille aidosti hyville oppilaille, jotka haluaisivat tasonsa mukaista opetusta. Ei tule tapahtumaan.
Tätä ei missään tapauksessa tule kopioida Suomeen!
Onko tässä nyt se rikkaus jotakin muuta kuin rahaa?
No ihan samahan se on ollut jo vuosia Helsingissäkin.
Inkluusion myötä luokat ovat täynnä köyhien oppimisvaikeuksista kärsiviä adhd -lapsia, jotka käyttäytyvät aggressiivisesti ja kiusaavat muita. Suomessa olisi iso tilaus yksityisille kouluille, joissa kunnon ihmisten lapset saisivat oppia rauhassa.
Minun mielestäni nämä vanhemmat saisivat kantaa vastuunsa tämän tilanteen luomisesta. Sama homma on se kuinka kaikkia pitäisi auttaa mutta sitten kun omaan kotiin pitäisi asuttaa asukas niin se ei tietenkään käy.
Vierailija kirjoitti:
Inkluusion myötä luokat ovat täynnä köyhien oppimisvaikeuksista kärsiviä adhd -lapsia, jotka käyttäytyvät aggressiivisesti ja kiusaavat muita. Suomessa olisi iso tilaus yksityisille kouluille, joissa kunnon ihmisten lapset saisivat oppia rauhassa.
Ja rikkaatko on vain kunnon ihmisiä?
Tämämähän on sitä unelmaa.....Eikö vain. Sitä ei vain voi kaikki myöntää.
Kehitysmaalaiset eivät kuulu länsimaihin.
Lainaan tunnettua suomalaista:
SYVÄITKÄÄ!!!
Vierailija kirjoitti:
Kehitysmaalaiset eivät kuulu länsimaihin.
SInä et kuulu koko maailmaan. Helvetin ovet aukeaa sullekin.
Vierailija kirjoitti:
Minulle vanhempana on ihan sama minkä värisiä köyhien lapset ovat, mutta omani laitan mieluiten sinne, missä vanhemmilla on hyvät koulutukset.
Niinhän se menee Ruotsissakin. Koulutettujen tulijoiden lapset on siellä ruotsalaislapsien seassa.
Sama varmaan tapahtuu Suomessa.