Muuten hyvä mies, mutta syö pelkkiä ns. lasten ruokia
Mikään erikoisempi tai mausteinen ei kelpaa.
Aamiaiseksi syö suklaamuroja, jacky makupaloja tai nalle-puuroa sokerilla. Päivällä ja illalla nakkeja, ranskalaisia, spagettia. Näihin lisää runsaasti ketsuppia ja sekoittaa sellaiseksi mössöksi.
En pysty kuvittelemaan että kävisimme jossain ulkona syömässä, koska närppisi kaikki "pahat" osat lautasen reunalle tai paperiin. Näitä ovat siis kaikki vihannekset ja kala, sienet, oliivit, juustot, muut kastikkeet paitsi tomaattipohjaiset...
Olisiko teille turn-off?
Kommentit (928)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itselleni täysi turn off, täytyisi aina syödä eri ruokia. Mitä tuollainen mies tilaa ravintola ravintolassa, lasten menusta nugetit ja ranskalaiset?
Aika moni mies muutenkin tilaa sen pihvin ihan ranskalaisten kanssa ja sellainen annos on aika monen ravintolan (aikuisten) ruokalistalla. Myös ulkomailla.
Minäkin tilaan ja olen nainen. Saatan tilata kylkeen myös oluen.
Haluan käydä vähän paremmissa ravintoloissa, joissa saa oikeita kulinaristisia elämyksiä. Pihvi ja ranut ei ole listoilla näissä. S-ketjun kuppiloissa voi ottaakin sellaisen annoksen, muttei niissä viitsi käydä kuin korkeintaan kerran vuodessa
Voisitko antaa jonkin esimerkin kohtuuhintaisesta ravintolasta, jonka listalla ei ole ranuja ja pihvejä? Eikä mitään vegejuttuja tai sushibaareja.
Helsingissä käymme paljon Kuukuu ja kuu -ravintoloissa ja Tallinnassa suosikki Rataskoivu -ravintola. Hyviä perus ravintoloita, mutta ei niissä mitään ranuja syödä. Miksi joku edes menisi ravintolaan illalliselle, jos haluaa jotain ranuja syödä?
No tuolla näkyy sitten olevan muusia ja lihapullia. Minusta ihan samaa sarjaa kuin ranut. Voisi kysyä myös, kuka menee ravintolaan illalliselle, jos haluaa syödä lihapullia ja muusia..
Lihapullat on ulkomaalaisia varten.. mutta nuo ovat perusravintoloita, jossa ainakin itse käyn usein. Jos noiden listalta ei pysty mitään syömään, niin on kyllä aika rajoittunut.
Kuka siis sanoi, ettei mitään pysty syömään. Minähän sanoin, että tuollakin näkyy olevan se muusi ja lihapullat, jotka eivät kyllä minusta ole yhtään sen kummempaa kuin ne ranutkaan.
Niin, nuo olivat esimerkkeinä normiravintoloista. Ja jos lapsimies ei noilta listoilta mitään syötävää löydä, niin kyllähän se elämää rajoittaa.
Ei minun elämäni rajoittuisi millään tavalla, vaikken enää koskaan kävisi ravintolassa. Lähinnä firman pikkujouluissa niihin tulee päädyttyä ja silloinkin ollaan kaukana fine dinningistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itselleni täysi turn off, täytyisi aina syödä eri ruokia. Mitä tuollainen mies tilaa ravintola ravintolassa, lasten menusta nugetit ja ranskalaiset?
Aika moni mies muutenkin tilaa sen pihvin ihan ranskalaisten kanssa ja sellainen annos on aika monen ravintolan (aikuisten) ruokalistalla. Myös ulkomailla.
Minäkin tilaan ja olen nainen. Saatan tilata kylkeen myös oluen.
Haluan käydä vähän paremmissa ravintoloissa, joissa saa oikeita kulinaristisia elämyksiä. Pihvi ja ranut ei ole listoilla näissä. S-ketjun kuppiloissa voi ottaakin sellaisen annoksen, muttei niissä viitsi käydä kuin korkeintaan kerran vuodessa
Voisitko antaa jonkin esimerkin kohtuuhintaisesta ravintolasta, jonka listalla ei ole ranuja ja pihvejä? Eikä mitään vegejuttuja tai sushibaareja.
Helsingissä käymme paljon Kuukuu ja kuu -ravintoloissa ja Tallinnassa suosikki Rataskoivu -ravintola. Hyviä perus ravintoloita, mutta ei niissä mitään ranuja syödä. Miksi joku edes menisi ravintolaan illalliselle, jos haluaa jotain ranuja syödä?
No tuolla näkyy sitten olevan muusia ja lihapullia. Minusta ihan samaa sarjaa kuin ranut. Voisi kysyä myös, kuka menee ravintolaan illalliselle, jos haluaa syödä lihapullia ja muusia..
Lihapullat on ulkomaalaisia varten.. mutta nuo ovat perusravintoloita, jossa ainakin itse käyn usein. Jos noiden listalta ei pysty mitään syömään, niin on kyllä aika rajoittunut.
Kuka siis sanoi, ettei mitään pysty syömään. Minähän sanoin, että tuollakin näkyy olevan se muusi ja lihapullat, jotka eivät kyllä minusta ole yhtään sen kummempaa kuin ne ranutkaan.
Niin, nuo olivat esimerkkeinä normiravintoloista. Ja jos lapsimies ei noilta listoilta mitään syötävää löydä, niin kyllähän se elämää rajoittaa.
Ei minun elämäni rajoittuisi millään tavalla, vaikken enää koskaan kävisi ravintolassa. Lähinnä firman pikkujouluissa niihin tulee päädyttyä ja silloinkin ollaan kaukana fine dinningistä.
Et pystyisi ikinä matkustamaan? Käymään edes Suomessa missään muualla? No aika rajoittunutta olisi, jos kotona pitäisi olla päivästä toiseen.
Olisi turn off. Kuulostaa patologiselta käyttäytymiseltä. Oma aikuinen poikani kuuluu autisminkirjoon ja hänen ruokavalionsa on hyvin rajoittunut lähinnä ruuan rakenteen ja suutuntuman perusteella. Voin kertoa, ettei se ole perheen arjessa ollut ihan helppo rasti. Itselleni ruuanlaitto, yhdessäolo ruokailun merkeissä ja monipuoliset maut ovat tärkeitä. Jos se puoli jäisi parisuhteessa tai perhe-elämässä pois, kokisin sen tosi haastavana ja harmillisena.
Keksi jotain uutta. Tämä on ollut täällä ennenkin.
No mutta jos äijä on silmään sopiva, rikas, tai sillä on iso muna niin mitä väliä?
Jos kaks kolmesta niin löytö!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyviä suosikkiravintoloita ovat esim. C ja Bertha. Katsopas ihan netistä, niin ei siellä mitään pihviä ja ranuja löydy.
Näyttivät olevan minulle liian hienoja. En edes osaa lukea tuota ruokalistaa. Onko niin, että saatavilla on vain yksi menu ja kaikki sitten syövät sitä samaa? Itse ajattelin lähinnä sellaisia normaaliravintoloita, joissa käydään ihan vain nälän takia ja listalla on suoraan valittavana esimerkiksi se laktoositon annos eikä sitä tarvitse tilata viikkoa etukäteen. Ja että saa valita sen hetkisen mielentilan ja nälän mukaan.
Joka tapauksessa pöytä pitää varata illalliselle etukäteen, joten harvemmin sitä tuosta vaan pystyy syömään menemään. Toki lounasmestat ja vastaavat paikat tarjoavat ruokaa, jos on pakko jotain saada.
Mitä se pöytävaraus siihen asiaan liittyy? Jos minä varaan tänään pöydän ensi viikonlopulle, olisi kyllä aika ankeaa, että ruokalaji pitäisi valita nyt jo. Saati sitten, että en edes saisi valita sitä, vaan sitä syödään, mitä sattuu olemaan tarjolla. Se nimenomaan kuulostaa joltain urheiluseuran abc-pysähdyksen lounasvaraukselta, että keittiö siellä tekee ruoan valmiiksi ja kaikki syövät sen saman menun.
Juu, mieluummin sitten käyn niissä rahvaissa lounaspaikoissa, joissa kukin saa ihan itse valita, mitä syö.
Niin, pöytävarauksen yhteydessä ilmoitetaan allergiat, jotka toki menussa otetaan huomioon. Paljon enemmän uusia makuelämyksiä saa, kun joku osaava on miettinyt oikeasti hyvän kokonaisuuden. Itse yleensä valitsee sitä samaa tuttua ja turvallista.
Vierailija kirjoitti:
Itseäni taas ei haittaisi millään lailla, mikäli muuten on ns. Täyspäinen ihminen. Hittoako se mulle kuuluu tai on pois, mitä toinen tykkää syödä.
Näin minäkin ennen ajattelin. Ei tietysti vieläkään nolottaisi "lapsellinen" ruokavalio, vaan se ruoan sisältö. Nyt lähemmäs nelikymppisenä alkaa katsos miettiä jo sitäkin, mitä se rakas elämänkumppani tekee tuolla ruokavaliolla terveydelleen...
Laittakaa nyt esimerkkejä niistä teidän mielestänne normaaleista ravintoloista, joista noita pihvejä ja ranuja saa. Ja siis muista, kuin ABC tai lounaspaikka. Jos siis illalla haluat mennä syömään, niin mikä on normaaliravintola?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyviä suosikkiravintoloita ovat esim. C ja Bertha. Katsopas ihan netistä, niin ei siellä mitään pihviä ja ranuja löydy.
Näyttivät olevan minulle liian hienoja. En edes osaa lukea tuota ruokalistaa. Onko niin, että saatavilla on vain yksi menu ja kaikki sitten syövät sitä samaa? Itse ajattelin lähinnä sellaisia normaaliravintoloita, joissa käydään ihan vain nälän takia ja listalla on suoraan valittavana esimerkiksi se laktoositon annos eikä sitä tarvitse tilata viikkoa etukäteen. Ja että saa valita sen hetkisen mielentilan ja nälän mukaan.
Siis jos ravintolaan mennään illalliselle, niin yleensä hyvissä paikoissa on tuo yksi menu, joka maistellaan. Sehän siinä idea on, että on uusia mielenkiintoisia makuja, jota on kiva vertailla. Toki lounaalla voi ihan vaan tankata, mutta illallisen idea on kai toinen.
Okei, meillä on selkeästi erilaiset käsitykset ravintolaillallisen tarkoituksesta. Minä menen sinne nauttimaan seurasta ja syömään hyvää ruokaa oman valinnan mukaan niin että nälkä lähtee. En mene ravintolaan ihmettelemään, mitä siellä keksivät lautaselleni. Yleensä itse käyn ravintoloissa jonkin muun tekemisen lisäksi. Se ruoka ei siis ole illan varsinainen tapahtuma, vaan se mahdollistaa sen seurustelun.
Ja ihan oikeasti, myönnän olevani juntti ja nirso, kun mänty ja hevosen file menussa ei hirveästi houkuttele.
Ravintolaillallinen kyllä tarkoittaa juuri tuota ihan sen ruoan takia paikkaan menemistä. Toki perus kiinalaisessa tai nepalilaisessa voi ihan syömässäkin käydä, mutta en kyllä kutsuisi sitä ravintolaillalliseksi.
Ja sinustako ei ole mitään muita vaihtoehtoja kuin valmis mäntyhevosfile-menu tai joku kiinalainen? Ja ellei illan ainoa ohjelmanumero ole se ravintolakäynti, se ei ole edes illallinen?
Okei. Sitten en ole koskaan käynyt "oikeasti" ravintolassa syömässä. Silti olen 40-vuotiaaksi elänyt ihan mainiosti ja viettänyt mielestäni mukavia hetkiä ystävieni ja perheeni kanssa. Itse kävin viimeksi Vaasassa Bank Food and Wine -ravintolassa ja meillä oli oikein hyvät ruoat ja viihtyisä ilta. Mutta kai se on mielestäsi sama, kuin olisimme käyneet mäkkärissä tai ABC:lla.
Kyllä joillain ämmillä on pipo todella kireellä...
Vierailija kirjoitti:
Muitakin autismin piirteitä?
Tulin kysymään samaa. Siskoni poika (aikuinen) on samanlainen ja hänellä on asperger. On lapsesta asti ollut hyvin ruokarajoitteinen. Hänet on lapsena opetettu siihen, että kaikkea on maistettava, mutta ilmeistä ja käytöksestä näkee, että hän kokee suurimman osan ruoista vastenmielisinä. Syö mieluiten vain pastaa ilman kastikkeita, mutta on tottunut esim. lihapulliin, kunhan ne maustetaan miedosti. Syö paljon suklaavanukkaita ja suklaamannapuuroa ja vastaavia. Myös ranskalaiset kelpaa. Kasviksista vain kurkku. Siis yhä nyt aikuisena.
Ei välttämättä sama juttu kuin ap. mutta kävi mielessä olisiko jotain tällaista taustalla lievempänä, mistä johtuisi, että kokee ruoan maut ja tekstuurit epämiellyttävinä.
Tai sitten on vain nirso. Itse en jaksaisi katsella sellaista parisuhteessa. Nirso saa toki olla mutta en jaksaisi pidemmän päälle sitä lisävaivaa, että perheessä jonkun pitäisi tehdä kahdet ruoat. Itse kun en tuollaisella ruokavaliolla suostuisi elämään.
Vierailija kirjoitti:
Laittakaa nyt esimerkkejä niistä teidän mielestänne normaaleista ravintoloista, joista noita pihvejä ja ranuja saa. Ja siis muista, kuin ABC tai lounaspaikka. Jos siis illalla haluat mennä syömään, niin mikä on normaaliravintola?
Tuossa jo mainitsinkin, Vaasassa Bank Food & Wine -ravintolan. Sen lisäksi tulee mieleen ainakin ravintola Trattoria, 2h+k ja Inez Tapas Bar Tampereella. Mielestäni ihan hyviä ravintoloita, mutta kai joidenkin mielestä nämä ovat ihan sama kuin abc.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis jos ravintolaan mennään illalliselle, niin yleensä hyvissä paikoissa on tuo yksi menu, joka maistellaan. Sehän siinä idea on, että on uusia mielenkiintoisia makuja, jota on kiva vertailla. Toki lounaalla voi ihan vaan tankata, mutta illallisen idea on kai toinen.
Okei, meillä on selkeästi erilaiset käsitykset ravintolaillallisen tarkoituksesta. Minä menen sinne nauttimaan seurasta ja syömään hyvää ruokaa oman valinnan mukaan niin että nälkä lähtee. En mene ravintolaan ihmettelemään, mitä siellä keksivät lautaselleni. Yleensä itse käyn ravintoloissa jonkin muun tekemisen lisäksi. Se ruoka ei siis ole illan varsinainen tapahtuma, vaan se mahdollistaa sen seurustelun.
Ja ihan oikeasti, myönnän olevani juntti ja nirso, kun mänty ja hevosen file menussa ei hirveästi houkuttele.
Ravintolaillallinen kyllä tarkoittaa juuri tuota ihan sen ruoan takia paikkaan menemistä. Toki perus kiinalaisessa tai nepalilaisessa voi ihan syömässäkin käydä, mutta en kyllä kutsuisi sitä ravintolaillalliseksi.
Ja sinustako ei ole mitään muita vaihtoehtoja kuin valmis mäntyhevosfile-menu tai joku kiinalainen? Ja ellei illan ainoa ohjelmanumero ole se ravintolakäynti, se ei ole edes illallinen?
Okei. Sitten en ole koskaan käynyt "oikeasti" ravintolassa syömässä. Silti olen 40-vuotiaaksi elänyt ihan mainiosti ja viettänyt mielestäni mukavia hetkiä ystävieni ja perheeni kanssa. Itse kävin viimeksi Vaasassa Bank Food and Wine -ravintolassa ja meillä oli oikein hyvät ruoat ja viihtyisä ilta. Mutta kai se on mielestäsi sama, kuin olisimme käyneet mäkkärissä tai ABC:lla.
Listan perusteella näyttää perus lounaspaikalta, jossa on myös illalla ruokaa tarjolla. En kyllä kutsuisi ravintolaillalliseksi tuolla käynti. Varmaan perus kiva paikka, jossa voisin työmatkalla käydä syömässä nälkääni, mutta ei tuo mikään illallispaikka ole.
En voisi kuvitella olevani kuvatun kaltaisen kanssa. Ehdoton turn off. Lisäksi mulla on muitakin rajoituksia: en voi olla tyypin kanssa, joka maiskuttaa tai syö suu auki.
Mut onneks kaikille löytyy kumppani, joita moiset asiat ei haittaa...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuossa jo mainitsinkin, Vaasassa Bank Food & Wine -ravintolan. Sen lisäksi tulee mieleen ainakin ravintola Trattoria, 2h+k ja Inez Tapas Bar Tampereella. Mielestäni ihan hyviä ravintoloita, mutta kai joidenkin mielestä nämä ovat ihan sama kuin abc.
Näiden lisäksi tuli vielä mieleen Tampereella ravintola Tillikka, Ähtärissä Hotelli Mesikämmenen ravintola (ja monet muutkin hotellien ravintolat).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kyllä nuo aika abc-tasoa on.. tosin kaksio on aika kiva paikkana nähdä ystäviä.
Tässä on nyt monena päivänä saanut lukea, kuinka teidän mies sitä ja tätä ja ärsyttää ja vituttaa...
Kuinka dorka pitää olla, että menee yhteen sellaisen miehen kanssa, jossa kaikki on ns päin vittua?
Ootteko vähän yksinkertaisia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näiden lisäksi tuli vielä mieleen Tampereella ravintola Tillikka, Ähtärissä Hotelli Mesikämmenen ravintola (ja monet muutkin hotellien ravintolat).
Hotellien ravintolat on kyllä juuri sitä perustason, jossa toki nälkäänsä syö. Ei siellä mitään makuelämyksiä kyllä löydä. Olisi aika ankeaa, jos toinen ei koskaan pystyisi syömään kunnon illallista tai varsinkaan matkoilla kokeilemaan rohkrasti, jos listaa ei ole englanniksi. Ja ilmeisesti täällä normaaleiksi esitetyt ravintolatkin olisivat AP:n miehelle liikaa?
Kuka veisi tuollaisien miehen syömään mihinkään ravintolaan? Missä ravintolassa saa nakkeja? Ehkä ABC lastenlista. Täydellinen turn off.
Mitä se pöytävaraus siihen asiaan liittyy? Jos minä varaan tänään pöydän ensi viikonlopulle, olisi kyllä aika ankeaa, että ruokalaji pitäisi valita nyt jo. Saati sitten, että en edes saisi valita sitä, vaan sitä syödään, mitä sattuu olemaan tarjolla. Se nimenomaan kuulostaa joltain urheiluseuran abc-pysähdyksen lounasvaraukselta, että keittiö siellä tekee ruoan valmiiksi ja kaikki syövät sen saman menun.
Juu, mieluummin sitten käyn niissä rahvaissa lounaspaikoissa, joissa kukin saa ihan itse valita, mitä syö.