Muuten hyvä mies, mutta syö pelkkiä ns. lasten ruokia
Mikään erikoisempi tai mausteinen ei kelpaa.
Aamiaiseksi syö suklaamuroja, jacky makupaloja tai nalle-puuroa sokerilla. Päivällä ja illalla nakkeja, ranskalaisia, spagettia. Näihin lisää runsaasti ketsuppia ja sekoittaa sellaiseksi mössöksi.
En pysty kuvittelemaan että kävisimme jossain ulkona syömässä, koska närppisi kaikki "pahat" osat lautasen reunalle tai paperiin. Näitä ovat siis kaikki vihannekset ja kala, sienet, oliivit, juustot, muut kastikkeet paitsi tomaattipohjaiset...
Olisiko teille turn-off?
Kommentit (928)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulle on täysi turnoff muijat, jotka haluaa jatkuvasti ulos syömään. Älyttömiä otuksia.
Jep. Jos vaivaudun lähtemään johonkin nii ennemmin sitten oikeasti teenkin jotain, enkä vaan istu perseelläni mättämässä ruokaa suuhun yrittäen jollain tavalla sietää tylsistymistä.
Älkää olko huolissanne, saatte olla todennäköisesti ihan rauhassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itselleni täysi turn off, täytyisi aina syödä eri ruokia. Mitä tuollainen mies tilaa ravintola ravintolassa, lasten menusta nugetit ja ranskalaiset?
Aika moni mies muutenkin tilaa sen pihvin ihan ranskalaisten kanssa ja sellainen annos on aika monen ravintolan (aikuisten) ruokalistalla. Myös ulkomailla.
Minäkin tilaan ja olen nainen. Saatan tilata kylkeen myös oluen.
Haluan käydä vähän paremmissa ravintoloissa, joissa saa oikeita kulinaristisia elämyksiä. Pihvi ja ranut ei ole listoilla näissä. S-ketjun kuppiloissa voi ottaakin sellaisen annoksen, muttei niissä viitsi käydä kuin korkeintaan kerran vuodessa
Vierailija kirjoitti:
En kyllä ymmärrä miten aikuinen ihminen ei voi syödä tarvittaessa sitä mitä tarjotaan. Kertoo aika paljon rajoittuneisuudesta ja pään sisäisestä ongelmasta kyllä.
Aikuinen ihminen voi vapaassa maassa päättä itse mitä syö. Jos se on muille ongelma, niin se on heidän oma ongelmansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itseäni taas ei haittaisi millään lailla, mikäli muuten on ns. Täyspäinen ihminen. Hittoako se mulle kuuluu tai on pois, mitä toinen tykkää syödä.
Minä uskon, että tuollainen rajoittaisi yhteistä tekemistä. Itse tykkään matkustella ja syödä ulkona, ennen koronaa keskimäärin kerran viikossa (jos työpaikkalounaita ei lasketa) ja olisi todella tylsää, ellei sitä voisi tehdä oman kumppanin kanssa vaan aina pitäisi lähteä yksin tai kavereiden kanssa.
Tuo on ongelma vain, jos siitä tekee ongelman. Harvassa on se ravintola, jossa ei saisi esim. turvallista perunaa/riisiä/makaronia ja jotakin lisäkettä.
Kaveri on monta ruoka-aineallergiaa, ja silti hänen kanssaan on mukava matkustaa. Osittain on hänellä omat eväät, mutta ranskalaisilla on monet matkat selvinnyt.
Kyllä minä matka- ja ravintolakumppaniltani odottaisin, että hän aidosti nauttii asioista. Onhan sushissakin enimmäkseen riisiä, joo, mutta haluaisinpa kuulla ap:lta, kuinka usein tuo mies ehdottaa, että lähdetään syömään sushia.
Harva oikeasti pitää sushista, aika paskaahan se on.
Niinpä, mutta kun on hienoooooo syödä kylmiä riisiklönttejä, jotka eivät maistu juuri miltään.... ai niin sitten voi halutessaan poltaa suunsa niillä maustekastikkeilla 🙄
Olipa hyvä kuvaus. Minulle sushi on juuri tuollaista. :D mieluummin dippailisin niihin maustekastikkeisiin vaikka ranskiksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulle on täysi turnoff muijat, jotka haluaa jatkuvasti ulos syömään. Älyttömiä otuksia.
Jep. Jos vaivaudun lähtemään johonkin nii ennemmin sitten oikeasti teenkin jotain, enkä vaan istu perseelläni mättämässä ruokaa suuhun yrittäen jollain tavalla sietää tylsistymistä.
Älkää olko huolissanne, saatte olla todennäköisesti ihan rauhassa.
Niin onneksi saan, kun molemmat viihtyy lähinnä hampurilaispaikoissa missä voi samalla ottaa pari olutta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itseäni taas ei haittaisi millään lailla, mikäli muuten on ns. Täyspäinen ihminen. Hittoako se mulle kuuluu tai on pois, mitä toinen tykkää syödä.
Minä uskon, että tuollainen rajoittaisi yhteistä tekemistä. Itse tykkään matkustella ja syödä ulkona, ennen koronaa keskimäärin kerran viikossa (jos työpaikkalounaita ei lasketa) ja olisi todella tylsää, ellei sitä voisi tehdä oman kumppanin kanssa vaan aina pitäisi lähteä yksin tai kavereiden kanssa.
Tuo on ongelma vain, jos siitä tekee ongelman. Harvassa on se ravintola, jossa ei saisi esim. turvallista perunaa/riisiä/makaronia ja jotakin lisäkettä.
Kaveri on monta ruoka-aineallergiaa, ja silti hänen kanssaan on mukava matkustaa. Osittain on hänellä omat eväät, mutta ranskalaisilla on monet matkat selvinnyt.
Kyllä minä matka- ja ravintolakumppaniltani odottaisin, että hän aidosti nauttii asioista. Onhan sushissakin enimmäkseen riisiä, joo, mutta haluaisinpa kuulla ap:lta, kuinka usein tuo mies ehdottaa, että lähdetään syömään sushia.
Harva oikeasti pitää sushista, aika paskaahan se on.
Niinpä, mutta kun on hienoooooo syödä kylmiä riisiklönttejä, jotka eivät maistu juuri miltään.... ai niin sitten voi halutessaan poltaa suunsa niillä maustekastikkeilla 🙄
Olipa hyvä kuvaus. Minulle sushi on juuri tuollaista. :D mieluummin dippailisin niihin maustekastikkeisiin vaikka ranskiksia.
Mutta miksi syödä vaikka kuhafileetä perunoilla, kun voi syödää kylmää riisiä paperinohuella kalan palalla maustettuna.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itselleni täysi turn off, täytyisi aina syödä eri ruokia. Mitä tuollainen mies tilaa ravintola ravintolassa, lasten menusta nugetit ja ranskalaiset?
Aika moni mies muutenkin tilaa sen pihvin ihan ranskalaisten kanssa ja sellainen annos on aika monen ravintolan (aikuisten) ruokalistalla. Myös ulkomailla.
Haluan käydä vähän paremmissa ravintoloissa, joissa saa oikeita kulinaristisia elämyksiä. Pihvi ja ranut ei ole listoilla näissä. S-ketjun kuppiloissa voi ottaakin sellaisen annoksen, muttei niissä viitsi käydä kuin korkeintaan kerran vuodessa
Voisitko antaa jonkin esimerkin kohtuuhintaisesta ravintolasta, jonka listalla ei ole ranuja ja pihvejä? Eikä mitään vegejuttuja tai sushibaareja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En kyllä ymmärrä miten aikuinen ihminen ei voi syödä tarvittaessa sitä mitä tarjotaan. Kertoo aika paljon rajoittuneisuudesta ja pään sisäisestä ongelmasta kyllä.
Aikuinen ihminen voi vapaassa maassa päättä itse mitä syö. Jos se on muille ongelma, niin se on heidän oma ongelmansa.
Kyllä se tietyssä määrin on, kun pitää aina selvittää mitä syö. Jos vaikka ei syö sipulia, niin lihapullatkin pitää tarkkaan paloitella auki, onko niissä sipulin muruja. Tai vaikka pizza, niin pitää perata sieltä juuston alta täytteet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyviä suosikkiravintoloita ovat esim. C ja Bertha. Katsopas ihan netistä, niin ei siellä mitään pihviä ja ranuja löydy.
Yök mikä miesvauva, todellakin turn off.
Vierailija kirjoitti:
Mikä ihmeen tarve teillä on määräillä aikuisen ihmisen syömisiä? Jos toinen saa kuitenkin kokata ja syödä mitä haluaa, vedelköön mies jackyjaan ja murojaan. Ulkona syömässä voi käydä yksin tai kaverin kanssa.
Jos noin paljon häiritsee, että pitää tuntemattomien mielipiteitä kysellä niin jätä se. Mutta provohan tämä onkin.
Ei kai tässä määräillä, vaan kysellään kuka kelpuuttaisi tällaisen kumppanin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisitko antaa jonkin esimerkin kohtuuhintaisesta ravintolasta, jonka listalla ei ole ranuja ja pihvejä? Eikä mitään vegejuttuja tai sushibaareja.
Helsingissä käymme paljon Kuukuu ja kuu -ravintoloissa ja Tallinnassa suosikki Rataskoivu -ravintola. Hyviä perus ravintoloita, mutta ei niissä mitään ranuja syödä. Miksi joku edes menisi ravintolaan illalliselle, jos haluaa jotain ranuja syödä?
Itselle ruoka on muutakin kuin vain polttoainetta jolla jaksaa raataa mettätöissä. Tykkään kokkailla yhdessä, kokeilla uusia makuja ja keskustella niistä, joten kai se olisi aikamoinen turn-off.
Isäni on tuollainen (tai no ei nyt mitään muroja syö). Vähän ehkä käy sääliksi, mitä kaikkea jää maistamatta, kun syö aina jauhelihaa, perunaa, spagettia, lihapullia ja lihamureketta. Olen kuitenkin sitä mieltä, että aikuinen ihminen saa syödä just sitä mitä haluaa.
Viime vuosina tosin uskaltautunut maistamaan mm. vuohenjuustoa, josta piti, joten luulen sen avaavan hiljalleen uusiakin ovia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyviä suosikkiravintoloita ovat esim. C ja Bertha. Katsopas ihan netistä, niin ei siellä mitään pihviä ja ranuja löydy.
Näyttivät olevan minulle liian hienoja. En edes osaa lukea tuota ruokalistaa. Onko niin, että saatavilla on vain yksi menu ja kaikki sitten syövät sitä samaa? Itse ajattelin lähinnä sellaisia normaaliravintoloita, joissa käydään ihan vain nälän takia ja listalla on suoraan valittavana esimerkiksi se laktoositon annos eikä sitä tarvitse tilata viikkoa etukäteen. Ja että saa valita sen hetkisen mielentilan ja nälän mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Helsingissä käymme paljon Kuukuu ja kuu -ravintoloissa ja Tallinnassa suosikki Rataskoivu -ravintola. Hyviä perus ravintoloita, mutta ei niissä mitään ranuja syödä. Miksi joku edes menisi ravintolaan illalliselle, jos haluaa jotain ranuja syödä?
No tuolla näkyy sitten olevan muusia ja lihapullia. Minusta ihan samaa sarjaa kuin ranut. Voisi kysyä myös, kuka menee ravintolaan illalliselle, jos haluaa syödä lihapullia ja muusia..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se tietyssä määrin on, kun pitää aina selvittää mitä syö. Jos vaikka ei syö sipulia, niin lihapullatkin pitää tarkkaan paloitella auki, onko niissä sipulin muruja. Tai vaikka pizza, niin pitää perata sieltä juuston alta täytteet.
Kai sen lihapullien paloittelun hoitaa jokainen itse. Itse tehdystä ruoasta, mitä keskiverto suomalainen käsittääkseni enimmäkseen syö, tietää aika tarkkaan mitä se sisältää.
No en ihan hirveästi viitsi käyttää energiaa muiden syömisten vahtimiseen.
miksei saa syödä, mitä haluaa varsinkin kun nuo halut ovat ihan kohtuuhintaisia ja kaikkien saatavilla
Itsellä hieman sama tapaus, mutta kyseessä tyttöystävä. Kotoisin jostain pohojanmaalta ja kaikkea kinkkukiusausta eksoottisempaa kiertää kuin epäilevä eläin. Vaihtelua sekin avokaadoleivillä ja smoothieilla eläneeseen eksään.