Muuten hyvä mies, mutta syö pelkkiä ns. lasten ruokia
Mikään erikoisempi tai mausteinen ei kelpaa.
Aamiaiseksi syö suklaamuroja, jacky makupaloja tai nalle-puuroa sokerilla. Päivällä ja illalla nakkeja, ranskalaisia, spagettia. Näihin lisää runsaasti ketsuppia ja sekoittaa sellaiseksi mössöksi.
En pysty kuvittelemaan että kävisimme jossain ulkona syömässä, koska närppisi kaikki "pahat" osat lautasen reunalle tai paperiin. Näitä ovat siis kaikki vihannekset ja kala, sienet, oliivit, juustot, muut kastikkeet paitsi tomaattipohjaiset...
Olisiko teille turn-off?
Kommentit (928)
Kyllähän tuo korreloi yleensä muunkin kanssa. Timo Soinia hyvänä jätkänä pitävä linja-auton kuljettaja, jonka mielestä kulttuuri on paskaa ja vapaa-aika menee autoja rassatessa. Luottotiedot menneet ja tupakkaa palaa. Kai joku nainen tästäkin viehättyy..
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli tuollainen mies. Sama edelleen, mutta onneksi ruokavalio on muuttunut. Tapasin sen onneksi nuorena, niin pystyi vielä vaikuttamaan. Ei aluksi kehdannut sanoa, että ei tykkää, joten joutui syömään, mitä eteen kannettiin. Ja sitten olikin jo tottunut makuihin.
Taustalla varmasti se, että kotona sai syödä vain sitä, mitä sattui haluamaan. On kuitenkin kohtelias, niin ei kehdannut kieltäytyä tarjotuista pöperöistä.
Taustalla varmaan nuorempana myös aistiyliherkkyyttä. Jotkut ruoat ja niiden struktuuri on vaan tuntuneet pahoilta. Ja kun ei lapsena syönyt, niin ei niihin tottunut. Vähitellen aikuisena kuitenkin alkoi sitten syömään.
Onneksi - on oiekasta tosi vaikea ymmärtää ketään yli 20-vuotiasta, jolla on 6-vuotiaan makuaisti.
Normaali ihminen kyllä pystyy tarvittaessa syömään niitä ei niin hyviä ruokia. Ja ihan tietoisesti opettelemaan uusia makuja.
Vierailija kirjoitti:
Aikuisen tunnistaa siitä ettei se sano mitään ruokaa pahanmakuiseksi ellei kyse ole oikeasti pilaantumisesta.
En nyt sanoisi ihan noinkaan. Kyllä itse ainakin mainitsen että en halua syödä vaikkapa homejuustoja koska ne maistuu pahalta mun suussa. Yleensä kuitenkin jos ollaan menossa vaikka kavereille syömään niin kysytään onko ruokarajoitteita (meidän ikäpolvessa tosi harvoilla jostain syystä on...) niin tottakai sanon että ei kiitos mitään homejuustopiirakkaa, koska sitä en syö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oma mies on kaikkiruokainen, ja kyllä se on elämää helpottava piirre ihmisessä. Itse en todellakaan syö kaikkea, koska asun sivistysvaltiossa jossa ihmisen ei ole pakko syödä ihan kaikkea mikä joskus on hengittänyt. En pidä sienistä, enkä koske pitkällä tikullakaan nilviäisiin ja äyriäisiin. Oliivit ovat pahanmakuisia, joten niiden syömisessä ei ole kohdallani mitään järkeä, eivätkä ne ole mitään "aikuisten ruokaa", mistä tuollainen käsitys :D
Miten toimit ravintolassa, jossa on se yksi viiden ruokalajin menu, pystytkö kuitenkin tarvittaessa syömään kaikkea? Ei kaikesta tarvitse pitää, mutta tokihan monesti tulee tilanne, jossa joutuu kuitenkin jotain tarjottua syömään.
Miksi henkilö menisi ravintolaan, jossa ei saa itse valita listalta itselleen mieluista ruokaa? Järjetöntä olisi mennä maksamaan sellaisesta, mitä ei halua syödä.
Mikä on se tilanne, että "joutuu syömään" väkisin jotain, mitä ei halua? En keksi yhtään. Paitsi haaksirikkoutuminen ja henkensä pitimiksi pakotettu syöminen. Ei taida tapahtua usein.
Ainoa ongelma tuossa olisi tuo ulkona syöminen, jos ei tosiaan ”pysty” syömään mitään muuta kuin niitä muutamia totuttuja – ja varsinkin, jos näyttää inhotuksensa avoimesti tai ei esim. osaa kieltäytyä kohteliaasti ”epäilyttävistä”/”epämiellyttävistä” ruoista.
Muuten ei mitään ongelmaa; itsekin olen maitokaakao-, jackyvanukas-, nuudelipussi ketsupilla ja kahdella kananmunalla ja MAITUA päälle -ihminen. :D
Eh.. miksi miehen syömiset kuuluisi millään tavalla akalle? Eihän mieskään päätä minkä merkkisiä meikkejä nainen käyttää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli tuollainen mies. Sama edelleen, mutta onneksi ruokavalio on muuttunut. Tapasin sen onneksi nuorena, niin pystyi vielä vaikuttamaan. Ei aluksi kehdannut sanoa, että ei tykkää, joten joutui syömään, mitä eteen kannettiin. Ja sitten olikin jo tottunut makuihin.
Taustalla varmasti se, että kotona sai syödä vain sitä, mitä sattui haluamaan. On kuitenkin kohtelias, niin ei kehdannut kieltäytyä tarjotuista pöperöistä.
Taustalla varmaan nuorempana myös aistiyliherkkyyttä. Jotkut ruoat ja niiden struktuuri on vaan tuntuneet pahoilta. Ja kun ei lapsena syönyt, niin ei niihin tottunut. Vähitellen aikuisena kuitenkin alkoi sitten syömään.
Onneksi - on oiekasta tosi vaikea ymmärtää ketään yli 20-vuotiasta, jolla on 6-vuotiaan makuaisti.
Normaali ihminen kyllä pystyy tarvittaessa syömään niitä ei niin hyviä ruokia. Ja ihan tietoisesti opettelemaan uusia makuja.
Miksi syödä ei niin hyviä eli suomeksi pahan makuisia ruokia, kun voi syödä vain hyviä ruokia. Nyt on vuosi 2021 eikä eletä missään pula-ajan Suomessa.
No älkää menkö ulos syömään, mikä helvetin ongelma tuo muka on? Menkää vaikka laavulle paistamaan makkaraa.
Meillä ei lapsi syö noin epäterveellisesti. Eihän noi ole lasten ruokia, vaan roskaruokaa, yök, en voisi olla minkään nakinsyöjän kanssa... aamulla pelkkää sokeria!
Mulla on lähipiirissä tuollainen ihminen ja onhan se välillä vaikeaa. Minun 4 v. lapsikin syö ennakkoluulottomammin mitä tämä aikuinen. Kaikki ruuat pitäisi tehdä kuten ennenkin on tehty, mikään pieni fiksaus tai kokeilu ei ole hyvä. Esimerkiksi meillä tarjolla ollut kukkakaalipyre oli tosi outoa, lettutaikinaa lisätty ruisjauho ihan kumma tapa, syöttekö te vihersmoothieta?!? Joulun lohimössö wasabilla... :O Ravintolassa ruuan pitää olla ”ihan kuin kotona” Hedelmät ja kasvikset menee erittäin valikoidusti. Ja mistään allergioista ei ole kyse, totuttu makumaailma on vain kuin pienen lapsen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itseäni taas ei haittaisi millään lailla, mikäli muuten on ns. Täyspäinen ihminen. Hittoako se mulle kuuluu tai on pois, mitä toinen tykkää syödä.
Minä uskon, että tuollainen rajoittaisi yhteistä tekemistä. Itse tykkään matkustella ja syödä ulkona, ennen koronaa keskimäärin kerran viikossa (jos työpaikkalounaita ei lasketa) ja olisi todella tylsää, ellei sitä voisi tehdä oman kumppanin kanssa vaan aina pitäisi lähteä yksin tai kavereiden kanssa.
Tuo on ongelma vain, jos siitä tekee ongelman. Harvassa on se ravintola, jossa ei saisi esim. turvallista perunaa/riisiä/makaronia ja jotakin lisäkettä.
Kaveri on monta ruoka-aineallergiaa, ja silti hänen kanssaan on mukava matkustaa. Osittain on hänellä omat eväät, mutta ranskalaisilla on monet matkat selvinnyt.
Kyllä minä matka- ja ravintolakumppaniltani odottaisin, että hän aidosti nauttii asioista. Onhan sushissakin enimmäkseen riisiä, joo, mutta haluaisinpa kuulla ap:lta, kuinka usein tuo mies ehdottaa, että lähdetään syömään sushia.
Harva oikeasti pitää sushista, aika paskaahan se on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muuten outo joo mutta miten nuo Nalle-hiutaleet liittyy asiaan? Se on vain tuotenimi, ei se kaurapuuro ole erilaista vaikka tekisi Elovenasta.
No jos vaikka aikuinen sanoisi, että sen pitää olla just Nalle-puuroa, ei käy muut, niin se olisi vähän omituista.
Mun 95v mumma ei kelpuuta Elovenaa, vaan Nallea sen olla pitää. Kyllä vanha tietää mikä on parasta.
Minä syön kuutena päivä viikossa lähinnä kanaa, riisiä, puuroa, wokkivihanneksia, raijuustoa, rahkaa, heraa, oliiviöljyä, voita ja hedelmiä. Eli teen omat ruokani ja muija omansa, ei ongelmaa.
Jos joku alkaisi neuvomaan tai päättämään mitä minun "pitää" syödä, niin saisi suksia saman tien vattuun. Tällä tavalla myös ap:n miehen tulee toimia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oma mies on kaikkiruokainen, ja kyllä se on elämää helpottava piirre ihmisessä. Itse en todellakaan syö kaikkea, koska asun sivistysvaltiossa jossa ihmisen ei ole pakko syödä ihan kaikkea mikä joskus on hengittänyt. En pidä sienistä, enkä koske pitkällä tikullakaan nilviäisiin ja äyriäisiin. Oliivit ovat pahanmakuisia, joten niiden syömisessä ei ole kohdallani mitään järkeä, eivätkä ne ole mitään "aikuisten ruokaa", mistä tuollainen käsitys :D
Miten toimit ravintolassa, jossa on se yksi viiden ruokalajin menu, pystytkö kuitenkin tarvittaessa syömään kaikkea? Ei kaikesta tarvitse pitää, mutta tokihan monesti tulee tilanne, jossa joutuu kuitenkin jotain tarjottua syömään.
Miksi henkilö menisi ravintolaan, jossa ei saa itse valita listalta itselleen mieluista ruokaa? Järjetöntä olisi mennä maksamaan sellaisesta, mitä ei halua syödä.
Mikä on se tilanne, että "joutuu syömään" väkisin jotain, mitä ei halua? En keksi yhtään. Paitsi haaksirikkoutuminen ja henkensä pitimiksi pakotettu syöminen. Ei taida tapahtua usein.
No parhaissa ravintoloissa nyt on se yksi menu. Olisi aika ikävää, jos ei koskaan voisi kunnon paikoissa käydä syömässä. Ja aika usein työtilaisuuksissa tai kursseilla yms. on se yksi lounas tarjolla, tokihan sitä voi olla nälässä tietysti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teitä ei koskaan kutsuta kenellekään kylään syömään? Ette käy ystävien kanssa ravintolassa syömässä? Vai saneleeko mies niissäkin tapauksissa, että minulle sitten pitää tehdä makkaraperunat, ja ravintolan pitää olla ABC?
Miten sit naiset, jotka ei syö lämmintä ruokaa? Ateriankorvike jauheena tai patukkana menee ja repsahduspäivänä irttarit kera Fazerin sinisen. Ja Ben& Jerry s purkki vitutuksen estoon, että jaksaa taas vaikka vähän sipsiä sohvalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No parhaissa ravintoloissa nyt on se yksi menu. Olisi aika ikävää, jos ei koskaan voisi kunnon paikoissa käydä syömässä. Ja aika usein työtilaisuuksissa tai kursseilla yms. on se yksi lounas tarjolla, tokihan sitä voi olla nälässä tietysti.
Kyllä parhaissa ravintoloissakin on valinnan varaa. Niissä käy syömässä esim. vegejä tai kala-allergikkoja, ei kaikille voi olla samaa menua. Toki lista voi siinä mielessä suppea, että nauravia nakkeja ei löydy.
Aloimme seurustella 20 -vuotiaina. Nykyään 30 vuotta myöhemmin mies syö monipuolisesti kaikkea. Esim. kukkakaalia, joka oli aikoinaan inhokki.
Itselleni täysi turn off, täytyisi aina syödä eri ruokia. Mitä tuollainen mies tilaa ravintola ravintolassa, lasten menusta nugetit ja ranskalaiset?
Mulla oli tuollainen työkaveri, eli lähinnä kebabpizzerian antimilla, kasvisten vastustaja. Ei metriäkään liikuntaa. Vaille nelikymppisenä alkoi sitte tulla kaikenlaista kremppaa ja päädyttiin lihavuusleikkaukseen. Innostui liikkumisestakin ja ruokavalio parani ainakin osittain, annoskoot tietty pieneni. Paras juttu oli varmaan että löysi naisystävän.
Mutta joo, olis aika toivotonta jos ei pystyisi ennakkoluulottomasti menemään esim. reissuilla mihin tahansa ravintolaan tai jos kotona olis jatkuva makkaravaatimus päällä. Onneks oma mies on asunut ja reissannut maailmalla niin että on avoin kaikenlaiselle ruoalle.