Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muuten hyvä mies, mutta syö pelkkiä ns. lasten ruokia

Vierailija
23.01.2021 |

Mikään erikoisempi tai mausteinen ei kelpaa.

Aamiaiseksi syö suklaamuroja, jacky makupaloja tai nalle-puuroa sokerilla. Päivällä ja illalla nakkeja, ranskalaisia, spagettia. Näihin lisää runsaasti ketsuppia ja sekoittaa sellaiseksi mössöksi.

En pysty kuvittelemaan että kävisimme jossain ulkona syömässä, koska närppisi kaikki "pahat" osat lautasen reunalle tai paperiin. Näitä ovat siis kaikki vihannekset ja kala, sienet, oliivit, juustot, muut kastikkeet paitsi tomaattipohjaiset...

Olisiko teille turn-off?

Kommentit (928)

Vierailija
81/928 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oma mies on kaikkiruokainen, ja kyllä se on elämää helpottava piirre ihmisessä. Itse en todellakaan syö kaikkea, koska asun sivistysvaltiossa jossa ihmisen ei ole pakko syödä ihan kaikkea mikä joskus on hengittänyt. En pidä sienistä, enkä koske pitkällä tikullakaan nilviäisiin ja äyriäisiin. Oliivit ovat pahanmakuisia, joten niiden syömisessä ei ole kohdallani mitään järkeä, eivätkä ne ole mitään "aikuisten ruokaa", mistä tuollainen käsitys :D

Miten toimit ravintolassa, jossa on se yksi viiden ruokalajin menu, pystytkö kuitenkin tarvittaessa syömään kaikkea? Ei kaikesta tarvitse pitää, mutta tokihan monesti tulee tilanne, jossa joutuu kuitenkin jotain tarjottua syömään.

Miksi henkilö menisi ravintolaan, jossa ei saa itse valita listalta itselleen mieluista ruokaa? Järjetöntä olisi mennä maksamaan sellaisesta, mitä ei halua syödä.

Mikä on se tilanne, että "joutuu syömään" väkisin jotain, mitä ei halua? En keksi yhtään. Paitsi haaksirikkoutuminen ja henkensä pitimiksi pakotettu syöminen. Ei taida tapahtua usein.

No parhaissa ravintoloissa nyt on se yksi menu. Olisi aika ikävää, jos ei koskaan voisi kunnon paikoissa käydä syömässä. Ja aika usein työtilaisuuksissa tai kursseilla yms. on se yksi lounas tarjolla, tokihan sitä voi olla nälässä tietysti.

Sitten pitää mennä jonkun toisen kanssa sinne parhaaseen ravintolaan. Minäkään en niin hienoissa paikoissa viihdy.

Vierailija
82/928 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on täysi turnoff muijat, jotka haluaa jatkuvasti ulos syömään. Älyttömiä otuksia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/928 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oma mies on kaikkiruokainen, ja kyllä se on elämää helpottava piirre ihmisessä. Itse en todellakaan syö kaikkea, koska asun sivistysvaltiossa jossa ihmisen ei ole pakko syödä ihan kaikkea mikä joskus on hengittänyt. En pidä sienistä, enkä koske pitkällä tikullakaan nilviäisiin ja äyriäisiin. Oliivit ovat pahanmakuisia, joten niiden syömisessä ei ole kohdallani mitään järkeä, eivätkä ne ole mitään "aikuisten ruokaa", mistä tuollainen käsitys :D

Miten toimit ravintolassa, jossa on se yksi viiden ruokalajin menu, pystytkö kuitenkin tarvittaessa syömään kaikkea? Ei kaikesta tarvitse pitää, mutta tokihan monesti tulee tilanne, jossa joutuu kuitenkin jotain tarjottua syömään.

Miksi henkilö menisi ravintolaan, jossa ei saa itse valita listalta itselleen mieluista ruokaa? Järjetöntä olisi mennä maksamaan sellaisesta, mitä ei halua syödä.

Mikä on se tilanne, että "joutuu syömään" väkisin jotain, mitä ei halua? En keksi yhtään. Paitsi haaksirikkoutuminen ja henkensä pitimiksi pakotettu syöminen. Ei taida tapahtua usein.

Teitä ei koskaan kutsuta kenellekään kylään syömään? Ette käy ystävien kanssa ravintolassa syömässä? Vai saneleeko mies niissäkin tapauksissa, että minulle sitten pitää tehdä makkaraperunat, ja ravintolan pitää olla ABC?

Ei meitä ainakaan kutsuta, korkeintaan kesällä pihalle grillaamaan.

Vierailija
84/928 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No parhaissa ravintoloissa nyt on se yksi menu. Olisi aika ikävää, jos ei koskaan voisi kunnon paikoissa käydä syömässä. Ja aika usein työtilaisuuksissa tai kursseilla yms. on se yksi lounas tarjolla, tokihan sitä voi olla nälässä tietysti.

Onko parhaat ravintolat niitä, joissa lasku on 150-200 €/ruokailija? Muissa ravintoloissa menu on yleensä laaja sisältäen paljon eri vaihtoehtoja. Töissäkin meillä on työpaikkaruokalan lounasbuffetissa kolme eri lämmintä vaihtoehtoa. Lisäksi on wokkipiste erikseen.

Vierailija
85/928 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun miehen yksi kaveri on tollainen. Tosi rasittava tapaus. Itse en voisi ajatellakaan olevani ruokarajoitteisen miesvauvan kanssa 😒

Ei silti vedä vertoja jollekin hörhövegaanille. Lisäämättä sen sekoilusyömisen kalleutta.

Vierailija
86/928 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselleni täysi turn off, täytyisi aina syödä eri ruokia. Mitä tuollainen mies tilaa ravintola ravintolassa, lasten menusta nugetit ja ranskalaiset?

Aika moni mies muutenkin tilaa sen pihvin ihan ranskalaisten kanssa ja sellainen annos on aika monen ravintolan (aikuisten) ruokalistalla. Myös ulkomailla. 

Vierailija
87/928 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä väliä kunhan ei lihota itseään.

Vierailija
88/928 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle on täysi turnoff muijat, jotka haluaa jatkuvasti ulos syömään. Älyttömiä otuksia.

Jep. Jos vaivaudun lähtemään johonkin nii ennemmin sitten oikeasti teenkin jotain, enkä vaan istu perseelläni mättämässä ruokaa suuhun yrittäen jollain tavalla sietää tylsistymistä.

Vierailija
89/928 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hitto kun en enää löydä sitä artikkelia googlesta, kun kaikki makuaistihäiriöihin liittyvät artikkelit tuppaa liittymään nykyään koronaan, MUTTA muutama vuosi sitten törmäsin artikkeliin, jossa kerrottiin että pienellä prosentilla ihmisillä on häiriö makuaistissaan, jolloin lähes kaikki maistuu pahalta. Eikä tässä tarkoiteta sitä, ettei ole vaan tottunut erilaisiin ruokiin. Ehkä miehelläsi on tälläinen makuaistihäiriö?

Vierailija
90/928 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teitä ei koskaan kutsuta kenellekään kylään syömään? Ette käy ystävien kanssa ravintolassa syömässä? Vai saneleeko mies niissäkin tapauksissa, että minulle sitten pitää tehdä makkaraperunat, ja ravintolan pitää olla ABC?

Kutsutaan puolin ja toisin. Ravintolassakin käydään kun halutaan. En tosin tiedä, miten se liittyy asiaan. Sekä kylässä että ravintolassa voi syödä vaihtoehdoista sitä, mitä haluaa. Kukaan ei pakota minkään syömiseen.

Vierailija
91/928 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo. Minäkään en pysty kaikkiruokaisena seurustelemaan vegaanien ja laktoosi-intoleranssista tai keliakiasta kärsivien kanssa, kun eihän siitä mitään tule että ei voida syödä samoja ruokia. Vai onko nää sitten ihan eri juttuja?

Vierailija
92/928 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko parhaat ravintolat niitä, joissa lasku on 150-200 €/ruokailija? Muissa ravintoloissa menu on yleensä laaja sisältäen paljon eri vaihtoehtoja. Töissäkin meillä on työpaikkaruokalan lounasbuffetissa kolme eri lämmintä vaihtoehtoa. Lisäksi on wokkipiste erikseen.

Yleensä hinta on jotain 50€ luokkaa, ihan perus ravintoloita, joissa valitaan kuinka monen lajin menu otetaan.

Vierailija
93/928 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta ongelma ei ole se että mies syö ns lastenruokaa, vaan se, että mies syö roskaruokaa. Harva varmaan lapselle syöttää noin ravinneköyhää ruokaa.

Vierailija
94/928 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea uskoa että olisi muuten hyvä mies, ainakaan minulle.

Haluan käydä toisinaan eksoottisissa ja hienommissakin ravintoloissa, ja haluan mieheni mukaan. Kuin myös haluan hänet kulttuuririentoihin, lenkille, laskettelurinteisiin ja matkoille seurakseni. En usko että lasten ruokaa syövä mies olisi minulle sopiva. Eihän tuota kehtaisi viedä edes vanhemmille illallispöytään.

Vierailija
95/928 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itseäni taas ei haittaisi millään lailla, mikäli muuten on ns. Täyspäinen ihminen. Hittoako se mulle kuuluu tai on pois, mitä toinen tykkää syödä.

Minä uskon, että tuollainen rajoittaisi yhteistä tekemistä. Itse tykkään matkustella ja syödä ulkona, ennen koronaa keskimäärin kerran viikossa (jos työpaikkalounaita ei lasketa) ja olisi todella tylsää, ellei sitä voisi tehdä oman kumppanin kanssa vaan aina pitäisi lähteä yksin tai kavereiden kanssa.

Tuo on ongelma vain, jos siitä tekee ongelman. Harvassa on se ravintola, jossa ei saisi esim. turvallista perunaa/riisiä/makaronia ja jotakin lisäkettä.

Kaveri on monta ruoka-aineallergiaa, ja silti hänen kanssaan on mukava matkustaa. Osittain on hänellä omat eväät, mutta ranskalaisilla on monet matkat selvinnyt.

Kyllä minä matka- ja ravintolakumppaniltani odottaisin, että hän aidosti nauttii asioista. Onhan sushissakin enimmäkseen riisiä, joo, mutta haluaisinpa kuulla ap:lta, kuinka usein tuo mies ehdottaa, että lähdetään syömään sushia.

Harva oikeasti pitää sushista, aika paskaahan se on.

Niinpä, mutta kun on hienoooooo syödä kylmiä riisiklönttejä, jotka eivät maistu juuri miltään.... ai niin sitten voi halutessaan poltaa suunsa niillä maustekastikkeilla 🙄

Vierailija
96/928 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo. Minäkään en pysty kaikkiruokaisena seurustelemaan vegaanien ja laktoosi-intoleranssista tai keliakiasta kärsivien kanssa, kun eihän siitä mitään tule että ei voida syödä samoja ruokia. Vai onko nää sitten ihan eri juttuja?

No kyllä vegaani menee ihan samaan juttuun. Olisi täysin turn off. Laktoositonta on aika moni ruoka jo valmiiksi.

Vierailija
97/928 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vegaanius lienee oma valinta , laktoosi-intoleranssi ja keliakia ei.

Vierailija
98/928 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itselleni täysi turn off, täytyisi aina syödä eri ruokia. Mitä tuollainen mies tilaa ravintola ravintolassa, lasten menusta nugetit ja ranskalaiset?

Aika moni mies muutenkin tilaa sen pihvin ihan ranskalaisten kanssa ja sellainen annos on aika monen ravintolan (aikuisten) ruokalistalla. Myös ulkomailla. 

Minäkin tilaan ja olen nainen. Saatan tilata kylkeen myös oluen.

Vierailija
99/928 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei voi toimia, lapsen vanukkaat aina uhattuna

Nii sitten kun lisäännytte, niin tulee tilanne jossa sulla on kaks vauvaa, jota mies pitää todennäköisesti uhkana.

Vierailija
100/928 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä ymmärrä miten aikuinen ihminen ei voi syödä tarvittaessa sitä mitä tarjotaan. Kertoo aika paljon rajoittuneisuudesta ja pään sisäisestä ongelmasta kyllä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kahdeksan