Muuten hyvä mies, mutta syö pelkkiä ns. lasten ruokia
Mikään erikoisempi tai mausteinen ei kelpaa.
Aamiaiseksi syö suklaamuroja, jacky makupaloja tai nalle-puuroa sokerilla. Päivällä ja illalla nakkeja, ranskalaisia, spagettia. Näihin lisää runsaasti ketsuppia ja sekoittaa sellaiseksi mössöksi.
En pysty kuvittelemaan että kävisimme jossain ulkona syömässä, koska närppisi kaikki "pahat" osat lautasen reunalle tai paperiin. Näitä ovat siis kaikki vihannekset ja kala, sienet, oliivit, juustot, muut kastikkeet paitsi tomaattipohjaiset...
Olisiko teille turn-off?
Kommentit (928)
Vierailija kirjoitti:
eluuveena kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mut uuten outo joo mutta miten nuo Nalle-hiutaleet liittyy asiaan? Se on vain tuotenimi, ei se kaurapuuro ole erilaista vaikka tekisi Elovenasta.
On se.Nallet on liisterihiutaleita,pikapuuroa,Eloveenat pitkään haudutettavia kunnollisia puuroja,lapset ei tykkää!
Elovenaa saa myös pikakaurahiutaleina.
Siis S ryhmän Kotimaista-kauraa tietenkin 0.75€/kg.
Monikulttuurisuus on rikkaus. Antaa kaikkien kukkien kukkia. Peace. Ei mulla muuta.
Geenitkin vaikuttavat makuaistiin, ei ne sienet kaikille uppoa.
Syököön miten haluaa mutten usko että meidän suhde etenisi ensimmäistä yhteistä ateriaa pidemmälle.
Minä asuin jonkin aikaa miehen kanssa joka oli todella nirso. Makaronilaatikosta närppi pois sen "ällön ruskean pohjan" ja lasagnessa ei saanut olla sipulia. Jos en ollut kokkaamassa lämmitti mikrohampurilaisia. Aamupalaksi söi suklaamuroja ja hitto mikä kohtaus, jos murot oli loppu!
Ei ihme, että miehet elävät lyhyemmän aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oma mies on kaikkiruokainen, ja kyllä se on elämää helpottava piirre ihmisessä. Itse en todellakaan syö kaikkea, koska asun sivistysvaltiossa jossa ihmisen ei ole pakko syödä ihan kaikkea mikä joskus on hengittänyt. En pidä sienistä, enkä koske pitkällä tikullakaan nilviäisiin ja äyriäisiin. Oliivit ovat pahanmakuisia, joten niiden syömisessä ei ole kohdallani mitään järkeä, eivätkä ne ole mitään "aikuisten ruokaa", mistä tuollainen käsitys :D
Miten toimit ravintolassa, jossa on se yksi viiden ruokalajin menu, pystytkö kuitenkin tarvittaessa syömään kaikkea? Ei kaikesta tarvitse pitää, mutta tokihan monesti tulee tilanne, jossa joutuu kuitenkin jotain tarjottua syömään.
Miksi henkilö menisi ravintolaan, jossa ei saa itse valita listalta itselleen mieluista ruokaa? Järjetöntä olisi mennä maksamaan sellaisesta, mitä ei halua syödä.
Mikä on se tilanne, että "joutuu syömään" väkisin jotain, mitä ei halua? En keksi yhtään. Paitsi haaksirikkoutuminen ja henkensä pitimiksi pakotettu syöminen. Ei taida tapahtua usein.
No parhaissa ravintoloissa nyt on se yksi menu. Olisi aika ikävää, jos ei koskaan voisi kunnon paikoissa käydä syömässä. Ja aika usein työtilaisuuksissa tai kursseilla yms. on se yksi lounas tarjolla, tokihan sitä voi olla nälässä tietysti.
rikkaiden ongelmia. itse syön lähes kaikkea, mutta minulla ei olisi ikinä varaa syödä parhaissa ravintoloissa
Vierailija kirjoitti:
Ei ihme, että miehet elävät lyhyemmän aikaa.
niinpä. nalkutuksen kuunteleminen lyhentää tutkitusti elinikää
Voishan hänen kanssaan käydä McDonaldsissa ja tilata Happy Mealin.
Vierailija kirjoitti:
Mä olisin tullut varmaan hulluksi jos en olisi voinut tämän koronavuoden aikana harrastaa ruuanlaittoa ihan tosissani. Olisi ollut, paitsi tylsää, myös kallista, jos jokainen perheenjäsen olisi syönyt yksipuolisesti vain omaa lempiruokaansa. Sen sijaan meillä on ollut teemaviikoja, erilaisia haasteita ja kokkisotaa.
ei ne jauhonakit ja ranskalaiset ainakaan olisi kalliiksi tulleet
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olisin tullut varmaan hulluksi jos en olisi voinut tämän koronavuoden aikana harrastaa ruuanlaittoa ihan tosissani. Olisi ollut, paitsi tylsää, myös kallista, jos jokainen perheenjäsen olisi syönyt yksipuolisesti vain omaa lempiruokaansa. Sen sijaan meillä on ollut teemaviikoja, erilaisia haasteita ja kokkisotaa.
ei ne jauhonakit ja ranskalaiset ainakaan olisi kalliiksi tulleet
Oltaisiin varmaan tosi terveitä ja hyvinvoivia jos oltaisiin eletty noilla viimeiset 10kk.
Voiko tuollaisia ihmisiä oikeasti olla?
Syön etanoista heinäsirkkoihin kaikki. Ja lasten jämät. Ei tule hukkaruokaa meidän huushollissa. Ruoka on nyt katettu, ja jos ei maistu saa poistua pöydästä. 20min kun ne sapuskat odottaa lautasella, alkaa nälkäkin tulemaan.
Syöminen on etuoikeus, ei valinta. Jos aikuinen mies nirsoilee, voi sanoa äidilleen että opeta poikasi syömään. Ei ole sinun tehtäväsi.
Vierailija kirjoitti:
Kommenteista näkee hyvin, että naiset haluaa muokata miestä mieleisekseen. Mitä vi tun väliä sillä on mitä sun puoliso syö. Sä voit silti syödä itse mitä haluat. Ulos, jos haluaa mennä syömään, niin se on järjestely kysymys.
No kyllä sillä nimenomaan on suurikin merkitys, koska vaikuttaa siihen miten perheessä kokataan päivittäin ja ravinnolla on myös valtava merkitys ihmisen terveyteen. En myöskään haluaisi opettaa lapsilleni tuollaisia arvoja. Maailmassa on miljoonia makuyhdistelmiä ja jos ei mikään muu maistu kuin epäterveellinen ruoka niin mielestäni tuo kertoo pitkälti ihmisen jääräpäisyydestä kokeilla mitään uutta ja todennäköisesti miehellä on samankaltainen asenne muissakin asioissa. Aikuisen ihmisen on osatta oltava 'vanhempi' myös itselleen ja syödä niitä kasviksiakin ihan suosiolla vaikka mieli tekisikin aina vanukasta. Samaa mieltä olen siitä, että kumppanin muokkaaminen ei yleensä onnistu, mutta kyllä ainakin itselle kumppaninvalinnassa on tärkeitä nuo yllämainitut asiat.
Lihapullia kirjoitti:
Voi tyhmyys sun kanssas. Jos mies tietää, että tämä sisältää oliiveja tms mistä "ei tykkää", eihän se tietenkään suostu maistamaan!!!
"HYYYI! En syö, en tykkää, vaikka en ole koskaan edes maistanutkaan"
Mulla on muutama ruoka-aine, josta en tykkää. Ihan niiden maun takia. Nostan syrjään, jos niitä on ruuassa.
Jos pilkot niitä ruokaan niin, että ne eivät maistu, niin ne eivät häiritse minua. Jos sen jälkeen kuvittelet voittaneesi jossain pelissä, kun en ole niitä huomannut, niin saat kaikessa rauhassa kuvitella niin.
Huh, totaalinen Turn Off. Heivaa moukka ennen kuin paljastuu persuksi. Siitä sulle jäisi elinikäiset arvet sieluun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saattaahan olla että ap:n mies ihmettelee mielessään vaimonsa outoja ruokahimoja.
Tokihan aloitus on jos ei provo, niin vahvasti väritetty.
Jos ei pidä kukkakaalin mausta, niin miksi sitä aikuinen söisi? Jos tykkää maustaa ketsupilla, niin se on ok.
Jokainen maistaa eri tavalla, voi laittaa vaikka ketsuppia pihvin kylkeen.
Muutamille ihmisille ruoka on vain polttoainetta, sen ihmeemmin sitä miettimättä.
Tuntuu että 90% aloituksista on vain sopivan tekosyyn keksimistä puolison lemppaamiseen..
Ei, vaan rohkaisua etsimään puoliso jonka kanssa on enemmän yhteistä. Kuten moni onkin jo sanonut, mielikuvituksettomuus ruuan suhteen todennäköisesti korreloi myös suhtautumisessa muihin asioihin.
Miksi ryhtyä väen vängällä suhteeseen ihmisen kanssa joka on ihan eri aaltopituudella. Ei siitä seuraa kuin turhautumista ja yksinäisyyttä pidemmän päälle. Kummallekin.
Ei vättämättä korreloi.
Yläasteen historian opettajamme kerran filosofoi: ihmiset eivät ole yksioikoisia. Esimerkiksi ihminen, jolla on konservatiiviset poliittiset mielipiteet, voi silti innostua viimeisimmästä vaatemuodista ja seurata sitä innostuneesti. Samoin muinaishistoriasta kiinnostunut voi kannattaa uusinta poliittista suuntausta.
Vierailija kirjoitti:
Syön etanoista heinäsirkkoihin kaikki. Ja lasten jämät. Ei tule hukkaruokaa meidän huushollissa. Ruoka on nyt katettu, ja jos ei maistu saa poistua pöydästä. 20min kun ne sapuskat odottaa lautasella, alkaa nälkäkin tulemaan.
Syöminen on etuoikeus, ei valinta. Jos aikuinen mies nirsoilee, voi sanoa äidilleen että opeta poikasi syömään. Ei ole sinun tehtäväsi.
Kyllä minä ainakin saan kaupassa ja ravintolassa valita mitä ruokaa ostan, eikö se siis ole valinta..?