Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muuten hyvä mies, mutta syö pelkkiä ns. lasten ruokia

Vierailija
23.01.2021 |

Mikään erikoisempi tai mausteinen ei kelpaa.

Aamiaiseksi syö suklaamuroja, jacky makupaloja tai nalle-puuroa sokerilla. Päivällä ja illalla nakkeja, ranskalaisia, spagettia. Näihin lisää runsaasti ketsuppia ja sekoittaa sellaiseksi mössöksi.

En pysty kuvittelemaan että kävisimme jossain ulkona syömässä, koska närppisi kaikki "pahat" osat lautasen reunalle tai paperiin. Näitä ovat siis kaikki vihannekset ja kala, sienet, oliivit, juustot, muut kastikkeet paitsi tomaattipohjaiset...

Olisiko teille turn-off?

Kommentit (928)

Vierailija
401/928 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikea on nykynaisen kanssa tulla toimeen. Juuri mikään ei kelpaa.

Onhan täällä ollut jo monta ottajaa.

Antaa vakan valita kantensa.

Vierailija
402/928 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikea on nykynaisen kanssa tulla toimeen. Juuri mikään ei kelpaa.

Kelpaisiko sulle vegaaninainen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
403/928 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoitettu asiattomaksi

Vierailija
404/928 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aikuinen mies osaa, voi ja saa kyllä päättää ihan itse mitä syö ja siihen ei ole asiallista puuttua, tai arvostella. Syököön naiset ihan itse niitä "hienoja" ruokia jos kerran haluavat, antaa muiden syödä mitä he haluavat.

Miehet eivät ole mitään lapsia joilla pitäisi maistattaa kaikenlaista. Mies on täysivaltainen aikuinen ihminen ja päättää itse mitä syö.

Aikuinen nainen osaa, voi ja saa kyllä päättää ihan itse kenen kanssa seurustelee ja siihen ei ole asiallista puuttua, tai arvostella. Seurustelkoot naiset ihan itse niiden ”kokeilunhaluisempien” miesten kanssa jos kerran haluavat, antaa muiden seurustella kenen kanssa haluavat.

Naiset eivät ole mitään lapsia, joiden pitäisi viettää aikaa kaikenlaisessa seurassa. kaikkien kanssa. Nainen on täysivaltainen aikuinen ihminen ja päättää itse kenen kanssa seurustelee.

Vierailija
405/928 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aikuinen mies osaa, voi ja saa kyllä päättää ihan itse mitä syö ja siihen ei ole asiallista puuttua, tai arvostella. Syököön naiset ihan itse niitä "hienoja" ruokia jos kerran haluavat, antaa muiden syödä mitä he haluavat.

Miehet eivät ole mitään lapsia joilla pitäisi maistattaa kaikenlaista. Mies on täysivaltainen aikuinen ihminen ja päättää itse mitä syö.

Aikuinen nainen osaa, voi ja saa kyllä päättää ihan itse kenen kanssa seurustelee ja siihen ei ole asiallista puuttua, tai arvostella. Seurustelkoot naiset ihan itse niiden ”kokeilunhaluisempien” miesten kanssa jos kerran haluavat, antaa muiden seurustella kenen kanssa haluavat.

Naiset eivät ole mitään lapsia, joiden pitäisi viettää aikaa kaikenlaisessa seurassa. kaikkien kanssa. Nainen on täysivaltainen aikuinen ihminen ja päättää itse kenen kanssa seurustelee.

Aika heikoissa kantimissa on seurustelu, jos miehen syömiset sen kaataa. Aivan epätodellista että tällaisesta pitää edes puhua!!

Vierailija
406/928 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika heikoissa kantimissa on seurustelu, jos miehen syömiset sen kaataa. Aivan epätodellista että tällaisesta pitää edes puhua!!

Ei kaada kun ei pääse edes treffailuvaihetta pidemmälle.

Musta on ihan normaalia että tutustumisvaiheessa kartoitetaan mielenkiinnonkohteita ja arvomaailmaa, jos ne eivät yhtään natsaa niin parempi antaa olla.

Vierailija
407/928 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moiset yunkiolle kirjoitti:

Ja missäköhän omas joustavuutesi sit on, mitä kerrot arvodtavasi?

Vai onko kyse siitä et itse olet täydellinen ja muiden pitää joustaa, sinum ei?

Voi kultapieni, sinä et tiedä mun joustavuudestani mitään.

Miksi sinä yksipuolista ja mautonta ruokaa syövä edes haluaisit elää kaltaiseni kokeilevan kokin kanssa? Mieti miten ikävää olisi kun kotona olisin pari kertaa kuussa illalliskutsuja, joissa istutaan tuntikausia ruokapöydän ääressä, eikä tarjolla olisi ainuttakaan nakkia tai ranskalaista?

Nakkien puute ei olisi ongelma, niitähän voi itse lämmittää mikrossa, vaan se että minun kotiini tulisi joka toinen viikko vieraita istumaan tuntukausiksi ja vielä odotettaisiin että minä liityn seuraan. Ei helvetissä, haluan olla kotonani rauhassa.

Vierailija
408/928 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itselle olisi turn-off, jos nainen ulisisi ja valittaisi jostain noin typerästä.

Käytännössä kaikki ihmiset, jotka puuttuu toisten syömisiin tyyliin "yhyy kaikkea pitää syödä/maistaa! eikö lapsena opetettu!" on itsekkäitä, rasittavia nipottajia.

Ei se ruoka ole läheskään kaikille mikään elämys tai elämän edes top 100 asia, vaan asia jota syödään että pysyy hengissä. 

Itsekin syön perusruokia, toki en nyt pelkästään "lastenruokia", enkä tykkää yhtään mistään uusien elämysten jutuista. Nämä on lähinnä ahdistavia, koska haluan tietää aina mitä syön, eli tuoteselosteet aineksista. Niinpä miksi kiduttaisin itseäni ravaamassa jossain hienosteluravintoloissa, kun asia ei kiinnosta?

Itse inhoan yli kaiken kaikkia hapanmaitotuotteita, eli en syö tai ole ikinä syönyt mitään missä on vaikkapa juustoa. 

En puutu siihen mitä muut syö, joten odotan vain samaa vastapuolelta. 

Lisäksi jos ihmiselle on joidenkin ihme ruoka-aineiden syönti joku pakkomielle, niin onhan se nyt ikävämpi juttu. Siis jos vaikka joku ei halua syödä juustoa, kalaa, lihaa tai muuta vastaavaa, niin jäähän siinä silti satoja eri ruokia mitä voi viritellä.

Mutta ei, prinsessojen pitää ulista siitä heidän mielijutustaan, koska eihän nyt muilla saa olla omaa makua.

Aihetta sivuten on todella vastemielistä jos naiset listaa pelkästään "tykkään syödä" tai "syön varmaan enemmän kun sä" johonkin deittipalveluun, tulee vaan fiilis että siinäpä on tyhjäpää, kun ainut asia jonka haluaa kertoa itsestään on se, että tykkää ahmia ruokaa kuin porsas. 

Eli jos mies/nainen on muuten "täydellinen", mutta syö eri tavalla, niin kyllä se vika on täysin teissä eikä vastapuolessa, jos ette kykene ymmärtämään erilaisuutta.

"kaikkea pitää maistaa" on alistava ja typerä perinne, jolla kiusataan lapsia ja aikuisia syömään jotain mitä ei halua.

Niin kuin ei varsinkaan aikuisena saisi päättää mitä syö, vai menettekö tuputtamaan vegaaneille pihviä jne? Sama kai se on miksi ei jotain tiettyä halua syödä?

Tämä rähisijä osoittaakin aika hyvin, mikä nirsoissa on se varsinainen vika. Ei se että eivät syö, vaan se mitä siellä aivoissa liikkuu. Tai pikemminkin ei liiku.

Pian on ylipainoa, väsymystä, päänsärkyä, ihottumaa, verenpainetta, nivelkipuja, lihaskramppeja, närästystä, kohonnut verensokeri, masennusta, ärtymystä, unettomuutta, sairauslomia, lääkkeitä, lääkkeiden sivuvaikutuksia.

Syökää hyvät ihmiset terveellisemmin.

Ja taatusti myös impotenssia.

Vierailija
409/928 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai tuollaiseen mieheen kannattaa suhtautua samoin kuin minä suhtaudun naiseen joka ei metsästä ja kalasta. Joa joku ei suhtaudu aiheeseen samalla intohimolla kuin minä, ei ole kiinnostunut minun rakkaudella käsin maalaamista jesseistä ja rapala originaleista eikä lähde edes kyttäyskoppiin seuraksi, niin kyllä se pidemmän päälle kävisi ärsyttämään.

Vierailija
410/928 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi kuulostaa ihan naisilta. MUistan kun treffailin naisia oli aina en syö sitä ja sitä, enkä tota, mutta en ole allerginen niille....

Vierailija
411/928 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi sinä yksipuolista ja mautonta ruokaa syövä edes haluaisit elää kaltaiseni kokeilevan kokin kanssa? Mieti miten ikävää olisi kun kotona olisin pari kertaa kuussa illalliskutsuja, joissa istutaan tuntikausia ruokapöydän ääressä, eikä tarjolla olisi ainuttakaan nakkia tai ranskalaista?

No sittenhän se on vain ja ainoastaan hyvä asia ettei me pariuduta.

Nakkien puute ei olisi ongelma, niitähän voi itse lämmittää mikrossa, vaan se että minun kotiini tulisi joka toinen viikko vieraita istumaan tuntukausiksi ja vielä odotettaisiin että minä liityn seuraan. Ei helvetissä, haluan olla kotonani rauhassa.

Vierailija
412/928 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sittenhän on vain hyvä että sinä saat syödä ne mikronakkisi yksin kotona ja minä emännöidä ystäviä ruokapöydän ääressä omassani.

Mukavaa elämää sinulle.

Vierailija
413/928 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tulisi mitään. (Kokeilin ensimmäisessä liitossani.) Rakastan ruokaa, ruoanlaittoa ja säilöntää sekä kokeilen mielelläni kaikenlaisia reseptejä. Ihan parasta on jakaa intohimonsa kumppanin kanssa. 

Juurikin tämä! Ei se mitä toinen tilaa ravintolassa ole ongelma, mutta se että kotona kumpikin kokkaisi itselleen eri ruuat, eikä puoliso nauttisi mun rakkaudella laittamastani ruuasta kävisi ärsyttämään.

Ehkäpä sellaiselle joka on kasvanut perheessä jossa jokainen lämmittää ruokansa mikrossa, ja syö telkkarin ääressä, tällainen järjestely toimii, itse olen lapsesta saakka oppinut siihen että perhe syö yhdessä ruokapöydän ääressä aina kun mahdollista.

Mutta onneksi tosiaan puolison voi Suomessa valita ihan itse, juuri niillä kriteereillä jotka on itselle tärkeitä.

Meillä taas kyse on ajankäytöstä arvostusten lisäksi, perhe-elämä on jo vietetty. Teen mielellään kaiken itse, joten haluan kumppanin kalaan (viikkojen reissuja), mielellään myös sieneen, kasvattamaan tomaatteja, keräämään villiyrttejä, kokeilemaan erilaisia tekniikoita - juurikin odotellaan uutta jääkaappia ilmakuivaustarkoituksiin - , sahaamaan luita, metsästelemään punaisia lappuja ja ylläpitämään kotivaraa. Elämäntapojen erilaisuus oli(si) ihan liian suuri toisenlaisen kanssa. -ed.

Vierailija
414/928 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sittenhän on vain hyvä että sinä saat syödä ne mikronakkisi yksin kotona ja minä emännöidä ystäviä ruokapöydän ääressä omassani.

Mukavaa elämää sinulle.

Jep. Meillä ei näin korona-aikaan edes ole ruokapöytää, koska rakensin keittiöön punttisalin ja ilmoitin muijalle että ruokapöytä saa lähteä hehe.

Vierailija
415/928 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tulisi mitään. (Kokeilin ensimmäisessä liitossani.) Rakastan ruokaa, ruoanlaittoa ja säilöntää sekä kokeilen mielelläni kaikenlaisia reseptejä. Ihan parasta on jakaa intohimonsa kumppanin kanssa. 

Juurikin tämä! Ei se mitä toinen tilaa ravintolassa ole ongelma, mutta se että kotona kumpikin kokkaisi itselleen eri ruuat, eikä puoliso nauttisi mun rakkaudella laittamastani ruuasta kävisi ärsyttämään.

Ehkäpä sellaiselle joka on kasvanut perheessä jossa jokainen lämmittää ruokansa mikrossa, ja syö telkkarin ääressä, tällainen järjestely toimii, itse olen lapsesta saakka oppinut siihen että perhe syö yhdessä ruokapöydän ääressä aina kun mahdollista.

Mutta onneksi tosiaan puolison voi Suomessa valita ihan itse, juuri niillä kriteereillä jotka on itselle tärkeitä.

Meillä taas kyse on ajankäytöstä arvostusten lisäksi, perhe-elämä on jo vietetty. Teen mielellään kaiken itse, joten haluan kumppanin kalaan (viikkojen reissuja), mielellään myös sieneen, kasvattamaan tomaatteja, keräämään villiyrttejä, kokeilemaan erilaisia tekniikoita - juurikin odotellaan uutta jääkaappia ilmakuivaustarkoituksiin - , sahaamaan luita, metsästelemään punaisia lappuja ja ylläpitämään kotivaraa. Elämäntapojen erilaisuus oli(si) ihan liian suuri toisenlaisen kanssa. -ed.

Juuri näin, kannattaa valita puoliso joka kanssa on kiva viettää aikaa yhdessä ja se ei onnistu jos ei ole mitään yhteistä.

Vierailija
416/928 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri näin, kannattaa valita puoliso joka kanssa on kiva viettää aikaa yhdessä ja se ei onnistu jos ei ole mitään yhteistä.

Ja siksi en pidä ruokailutottumuksia millään tavalla merkityksellisinä. Ruoan laittoon menee meal preppaamalla (ja sama suomeksi, mitä lieneekään) muutama hassu tunti viikossa ja sen syömiseen ehkä puoli tuntia päivässä. Ei kovin merkittävä osa minun elämääni.

Vierailija
417/928 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saattaahan olla että ap:n mies ihmettelee mielessään vaimonsa outoja ruokahimoja.

Tokihan aloitus on jos ei provo, niin vahvasti väritetty.

Jos ei pidä kukkakaalin mausta, niin miksi sitä aikuinen söisi? Jos tykkää maustaa ketsupilla, niin se on ok.

Jokainen maistaa eri tavalla, voi laittaa vaikka ketsuppia pihvin kylkeen.

Muutamille ihmisille ruoka on vain polttoainetta, sen ihmeemmin sitä miettimättä.

Tuntuu että 90% aloituksista on vain sopivan tekosyyn keksimistä puolison lemppaamiseen..

Vierailija
418/928 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En enää ihmettele miksi naisilla on niin paljon anorexiaa sun muita syömishäiriöitä jos syömiset, jopa toisten ihmisten syömiset on heille näin iso ja merkittävä asia!!

Perkele, en voi paremmin sanoa...

Vierailija
419/928 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja siksi en pidä ruokailutottumuksia millään tavalla merkityksellisinä. Ruoan laittoon menee meal preppaamalla (ja sama suomeksi, mitä lieneekään) muutama hassu tunti viikossa ja sen syömiseen ehkä puoli tuntia päivässä. Ei kovin merkittävä osa minun elämääni.

Siksipä sinun ei varmaan kannata etsiä puolisoa Cordon Bleu kokkikoulusta.

Vierailija
420/928 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saattaahan olla että ap:n mies ihmettelee mielessään vaimonsa outoja ruokahimoja.

Tokihan aloitus on jos ei provo, niin vahvasti väritetty.

Jos ei pidä kukkakaalin mausta, niin miksi sitä aikuinen söisi? Jos tykkää maustaa ketsupilla, niin se on ok.

Jokainen maistaa eri tavalla, voi laittaa vaikka ketsuppia pihvin kylkeen.

Muutamille ihmisille ruoka on vain polttoainetta, sen ihmeemmin sitä miettimättä.

Tuntuu että 90% aloituksista on vain sopivan tekosyyn keksimistä puolison lemppaamiseen..

Ei, vaan rohkaisua etsimään puoliso jonka kanssa on enemmän yhteistä. Kuten moni onkin jo sanonut, mielikuvituksettomuus ruuan suhteen todennäköisesti korreloi myös suhtautumisessa muihin asioihin.

Miksi ryhtyä väen vängällä suhteeseen ihmisen kanssa joka on ihan eri aaltopituudella. Ei siitä seuraa kuin turhautumista ja yksinäisyyttä pidemmän päälle. Kummallekin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä seitsemän