Muuten hyvä mies, mutta syö pelkkiä ns. lasten ruokia
Mikään erikoisempi tai mausteinen ei kelpaa.
Aamiaiseksi syö suklaamuroja, jacky makupaloja tai nalle-puuroa sokerilla. Päivällä ja illalla nakkeja, ranskalaisia, spagettia. Näihin lisää runsaasti ketsuppia ja sekoittaa sellaiseksi mössöksi.
En pysty kuvittelemaan että kävisimme jossain ulkona syömässä, koska närppisi kaikki "pahat" osat lautasen reunalle tai paperiin. Näitä ovat siis kaikki vihannekset ja kala, sienet, oliivit, juustot, muut kastikkeet paitsi tomaattipohjaiset...
Olisiko teille turn-off?
Kommentit (928)
Oma mies (päälle kolmekymppinen eli ihan aikuinen jo) ei syö mitään kasviksia. Omat ruokamme siis tehdään. Syö kyllä monivitamiinitabletteja että saa kaikki tarvittavat hivennäisaineet.
Todella nirso ruuan suhteen, en muista edes millon viimeksi ollaan syöty samaa ruokaa. Varmaan joskus minun vanhemmillani, mutta valittaa sielläkin ruuasta.
Onpa paljon ruokarajoitteisia aikuisia, olen ollut siinä käsityksessä, että ainoastaan vegaanit on vaikeita, mutta näköjään toi nakkiranu toinen ääripää on yhtä vaikea...
Vierailija kirjoitti:
Päätätkö sinä, mitä mies syö ravintolassakin? Muutenhan miehellä ei tarvi nyppiä epämiellyttäväksi kokemiaan aineksia, jos itse saa tilata syömisensä.
Kuvittelepa kun pariskunta menee hieboon ravintolqan ja rouva kyselee kiinnostuneenq jovin ja sommelieron suositukset jaa esittää omat toiveensa ja saa viiden riokalajin maksuinfonian viinimenyn kanssa. Ja pojalle nauravat nakit tikkuperunoilla ja pepsi. On siinä pieni epäsuhta.
Vierailija kirjoitti:
Onpa paljon ruokarajoitteisia aikuisia, olen ollut siinä käsityksessä, että ainoastaan vegaanit on vaikeita, mutta näköjään toi nakkiranu toinen ääripää on yhtä vaikea...
En kyllä vertaisi vegaaneihin. Heillä kyse on ideologiasta, ei nirsoilusta.
Exäni(nainen) söi kans ennen tuollaisella ruokavaliolla, mutta kanssani ollessaan oppi kyllä syömään muutakin jota ei itsekseen olisi ikinä kokeillut. Juurikin ranskalaiset ja spagetti oli ne lempparit. Joten ei kannata heti heittää kirvestä kaivoon. Ei hänellä ollut käyny mielessäkään koittaa erilaisia makuja kun tiesi jo valmiiksi muutaman ruoan joista piti. Nykyään syö kuten muutkin ihmiset, mutta ei tosin enää täällä.
Eikä muuten ollut lihava tuosta huolimatta, kuten täällä on usein povattu vaan lähempänä alipainon rajaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Päätätkö sinä, mitä mies syö ravintolassakin? Muutenhan miehellä ei tarvi nyppiä epämiellyttäväksi kokemiaan aineksia, jos itse saa tilata syömisensä.
Kuvittelepa kun pariskunta menee hieboon ravintolqan ja rouva kyselee kiinnostuneenq jovin ja sommelieron suositukset jaa esittää omat toiveensa ja saa viiden riokalajin maksuinfonian viinimenyn kanssa. Ja pojalle nauravat nakit tikkuperunoilla ja pepsi. On siinä pieni epäsuhta.
Eli siis mikä? En ole eläissäni kiinnittänyt huomiota vieraiden syömisiin ravintolassa.
Hupsu, makuasioista ei voi kiistellä!!
Mulla oli aikanaan vähän samanlainen miesystävä. Köyhistä oloista tuli. Pastaa ja jauhelihaa oli jossain muodossa yleensä aina tai makkaraa ja perunoita. Ne ruoat mitä hän teki oli kyllä hyviä. Ja pizzaa tosiaan pystyi syömään vain bolognesen ja se piti ottaa aina kotiin mukaan, jotta sai laittaa ketsuppia ja sinappia päälle.
Vierailija kirjoitti:
Anna kun arvaan, ainoat kasvikset mitä syö on kurkku ja tomaatti?
Hyvin mahdollista, sillä nämä ovat helppoja ja halpoja. Melko harvoin itsekään tulee näiden ja salaatin/kaalin lisäksi muuta laitettua, paprikaa toisinaan.
Ja ruoan laittaminen ja syöminen ovat eri asioita. Itse syön "vaikka mitä", mutta kokkaaminen ei kiinnosta, joten kotona menee hyvin simppeleillä peruna/riisi/pasta + liha + kasvikset ratkaisuilla 95% aterioista.
Jos ei iso mies uskalla syödä vihanneksia niin voi hyvää päivää
Tässä iässä ja elämäntilanteessa (n 40v ja saan etätöissä elellä aika boheemielömöö) ei kauheasti haittaisi. Joskus aiemmin olisi tuntunut aika mahdottomalta yhtälöltä. Syököön kunhan ei pakottaisi minua
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anna kun arvaan, ainoat kasvikset mitä syö on kurkku ja tomaatti?
Hyvin mahdollista, sillä nämä ovat helppoja ja halpoja. Melko harvoin itsekään tulee näiden ja salaatin/kaalin lisäksi muuta laitettua, paprikaa toisinaan.
Ja ruoan laittaminen ja syöminen ovat eri asioita. Itse syön "vaikka mitä", mutta kokkaaminen ei kiinnosta, joten kotona menee hyvin simppeleillä peruna/riisi/pasta + liha + kasvikset ratkaisuilla 95% aterioista.
Ei tomaatit minusta halpoja ole. Ja kurkku on lähinnä vain vettä.
Ymmärtäisin jos on joku juttu että inhoaa monien ruokien suutuntumaa. Itse vihaan aika montaa ruokaa, aiheuttaa oksetusreaktion. Lapsena pakotettiin syömään, sillä perus-ysärin "afrikan lapset ois kiitollisia"-saarnalla. Tein parhaani, kokeilin eri ruokia, mutta suussa jauhomössööntyvät herneet nyt vaan ovat kuvottavia ihan sama onko keitetty vai risotossa tai jotain. :D
Sitä en ymmärrä ettei syö kasviksia ollenkaan. En ottaisi miestä joka kuolee nuorena koska ruokavalio on luokkaa makkaraperunat. Ärsyttää nimittäin itseäni kuinka nää nakkimakkarazombit valittaa usein puolisolleen jotain mahavaivoja, ummetusta, närästystä, läskeyttään ja erinäisiä tuki- ja liikuntaelimistön vaivoja/kolotuksia. Mutta vihanneksiin ei kosketa koska "pupunruokaa yök en syö", eikä edes yritetä etsiä vihanneksia tai kokkaustapoja jotka auttaisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
. En pidä sienistä, enkä koske pitkällä tikullakaan nilviäisiin ja äyriäisiin. Oliivit ovat pahanmakuisia, joten niiden syömisessä ei ole kohdallani mitään järkeä, eivätkä ne ole mitään "aikuisten ruokaa", mistä tuollainen käsitys :D
Ihminen oppii ja tottuu jos haluaa. Kyllä sinäkin lapselliselta kuulostat rajoitteinesi.
Minulla on lähes samat ruokainhokit vaikka olen melkein 60. Kaikki ei vaan opi tykkäämään kaikesta. Tähän ikään on kaikkea kokeiltu. Muuten en ole avuton maakaronimössön syöjä vaan osaan ja teen erilaisia ruokia ja syön paljon kasviksia ja marjoja ym. En pidä ruoalla pätemistä sivistyksen merkkinä vaan päin vastoin. Ei snobbailu ketään tee sen paremmaksi. Minusta on hyvä jos aikuinen ihminen voi ihan itse päättää mitä syö ilman että kotonakin on joku jäkättämässä. Jotkut naiset pitävät miehiäänkin lapsen asemassa, jota pitää koko ajan koulia. Jos ukkoparka tulee samanlaisesta kodista niin hän pitää sitä normaalina.
Te, jotka syötte epäterveellisesti ja teillä on lapsia - kuka huolehtii siitä, että lapset syövät terveellisesti? Kokkaatteko itse kuitenkin lapsille terveellistä ruokaa vai jääkö se kumppanin vastuulle? Vai syökö teillä kaikki epäterveellisesti?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä ihmeen tarve teillä on määräillä aikuisen ihmisen syömisiä? Jos toinen saa kuitenkin kokata ja syödä mitä haluaa, vedelköön mies jyackyjaan ja murojaan. Ulkona syömässä voi käydä yksin tai kaverin kanssa.
Jos noin paljon häiritsee, että pitää tuntemattomien mielipiteitä kysellä niin jätä se. Mutta provohan tämä onkin.
Ei kai tässä määräillä, vaan kysellään kuka kelpuuttaisi tällaisen kumppanin.
Niin kyseltiin joo, mutta heti on lauma kaakattamassa ja kauhistelemassa miehen syömisiä. "Kaikkea pitää maistaa" jne. ja selostetaan omia syömisiä.
Siis 19 sivua vääntöä siitä mikä olisi aikuiselle sopivaa syötävää ja mikä ei. Saako ravintolassa tilata ranskalaisia ja ottaa kaljan vai pitääkö tilata teriyaki-marinoitua karitsankaretta ja punaviiniä.
No, onhan tää vaihtelua jonkun julkkiksen haukkumiseen.
Kukaan ei ole sinua pakottanut tätä ketjua saati palstaa lukemaan. Jos ei sitä "kaakatusta" kestä, niin parempi mennä muualle.
Aina toimiva argumentti, kun ei ole järkevämpää sanottavaa. Kuvastaa hyvin ajattelua, jossa ollaan olevinaan suvaitsevaisia, mutta ei kuitenkaan suvaita muunlaisia mielipiteitä kuin omat. Eikä muunlaisia ruokatottumuksia :)
Te joita vituttaa muiden ihmisten ruokailutottumukset kattokaa peiliin. Ei se aina oo siitä kiinni, että ois kasvatettu väärin tai muuten joku lapsen tasolle jäänyt vaan kyse voi olla myös syömishäiriöstä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
. En pidä sienistä, enkä koske pitkällä tikullakaan nilviäisiin ja äyriäisiin. Oliivit ovat pahanmakuisia, joten niiden syömisessä ei ole kohdallani mitään järkeä, eivätkä ne ole mitään "aikuisten ruokaa", mistä tuollainen käsitys :D
Ihminen oppii ja tottuu jos haluaa. Kyllä sinäkin lapselliselta kuulostat rajoitteinesi.
Minulla on lähes samat ruokainhokit vaikka olen melkein 60. Kaikki ei vaan opi tykkäämään kaikesta. Tähän ikään on kaikkea kokeiltu. Muuten en ole avuton maakaronimössön syöjä vaan osaan ja teen erilaisia ruokia ja syön paljon kasviksia ja marjoja ym. En pidä ruoalla pätemistä sivistyksen merkkinä vaan päin vastoin. Ei snobbailu ketään tee sen paremmaksi. Minusta on hyvä jos aikuinen ihminen voi ihan itse päättää mitä syö ilman että kotonakin on joku jäkättämässä. Jotkut naiset pitävät miehiäänkin lapsen asemassa, jota pitää koko ajan koulia. Jos ukkoparka tulee samanlaisesta kodista niin hän pitää sitä normaalina.
Terveellisen ja monipuolisen ruokavalion pitäminen ei mielestäni ole mitään snobbailua vaan todella tärkeä asia ihmisen hyvinvoinnin kannalta. Minä ainakin haluan, että minä, kumppanini ja perheeni olemme terveitä ja energisiä. Haluan myös kokkailla mieheni kanssa ja jakaa uusia ruokaelämyksiä hänen kanssaan, joten tuollainen kokeilunhaluton mies olisi mulle ainakin henk.koht. turn off.
Vierailija kirjoitti:
Vegaaneilla sentään on kyse aatteesta ja moraalista.
Tällaisia on tullut joskus vastaan, niin miehiä kuin naisiakin. Näitä yhdistää se, että ovat jotenkin heikkolahjaisia tai ainakin vaikuttaneet siltä.