Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Muuten hyvä mies, mutta syö pelkkiä ns. lasten ruokia

Vierailija
23.01.2021 |

Mikään erikoisempi tai mausteinen ei kelpaa.

Aamiaiseksi syö suklaamuroja, jacky makupaloja tai nalle-puuroa sokerilla. Päivällä ja illalla nakkeja, ranskalaisia, spagettia. Näihin lisää runsaasti ketsuppia ja sekoittaa sellaiseksi mössöksi.

En pysty kuvittelemaan että kävisimme jossain ulkona syömässä, koska närppisi kaikki "pahat" osat lautasen reunalle tai paperiin. Näitä ovat siis kaikki vihannekset ja kala, sienet, oliivit, juustot, muut kastikkeet paitsi tomaattipohjaiset...

Olisiko teille turn-off?

Kommentit (928)

Vierailija
381/928 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anna kun arvaan, ainoat kasvikset mitä syö on kurkku ja tomaatti?

Missä päin ollaan sitä mieltä, että puurohiutaleet eivät ole kasviksia?

Vierailija
382/928 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itseäni taas ei haittaisi millään lailla, mikäli muuten on ns. Täyspäinen ihminen. Hittoako se mulle kuuluu tai on pois, mitä toinen tykkää syödä.

Entäs kun hän sairastuu vakavasti keski-iässä? Ihmiset kuvittelee että sillä ei oikeasti ole merkitystä syökö terveellisesti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
383/928 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee mieleen, että suhde ruokaan voi kuvastaa myös suhdetta vaikka seksiin.............niinpä.

Vierailija
384/928 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itselle olisi turn-off, jos nainen ulisisi ja valittaisi jostain noin typerästä.

Käytännössä kaikki ihmiset, jotka puuttuu toisten syömisiin tyyliin "yhyy kaikkea pitää syödä/maistaa! eikö lapsena opetettu!" on itsekkäitä, rasittavia nipottajia.

Ei se ruoka ole läheskään kaikille mikään elämys tai elämän edes top 100 asia, vaan asia jota syödään että pysyy hengissä. 

Itsekin syön perusruokia, toki en nyt pelkästään "lastenruokia", enkä tykkää yhtään mistään uusien elämysten jutuista. Nämä on lähinnä ahdistavia, koska haluan tietää aina mitä syön, eli tuoteselosteet aineksista. Niinpä miksi kiduttaisin itseäni ravaamassa jossain hienosteluravintoloissa, kun asia ei kiinnosta?

Itse inhoan yli kaiken kaikkia hapanmaitotuotteita, eli en syö tai ole ikinä syönyt mitään missä on vaikkapa juustoa. 

En puutu siihen mitä muut syö, joten odotan vain samaa vastapuolelta. 

Lisäksi jos ihmiselle on joidenkin ihme ruoka-aineiden syönti joku pakkomielle, niin onhan se nyt ikävämpi juttu. Siis jos vaikka joku ei halua syödä juustoa, kalaa, lihaa tai muuta vastaavaa, niin jäähän siinä silti satoja eri ruokia mitä voi viritellä.

Mutta ei, prinsessojen pitää ulista siitä heidän mielijutustaan, koska eihän nyt muilla saa olla omaa makua.

Aihetta sivuten on todella vastemielistä jos naiset listaa pelkästään "tykkään syödä" tai "syön varmaan enemmän kun sä" johonkin deittipalveluun, tulee vaan fiilis että siinäpä on tyhjäpää, kun ainut asia jonka haluaa kertoa itsestään on se, että tykkää ahmia ruokaa kuin porsas. 

Eli jos mies/nainen on muuten "täydellinen", mutta syö eri tavalla, niin kyllä se vika on täysin teissä eikä vastapuolessa, jos ette kykene ymmärtämään erilaisuutta.

"kaikkea pitää maistaa" on alistava ja typerä perinne, jolla kiusataan lapsia ja aikuisia syömään jotain mitä ei halua.

Niin kuin ei varsinkaan aikuisena saisi päättää mitä syö, vai menettekö tuputtamaan vegaaneille pihviä jne? Sama kai se on miksi ei jotain tiettyä halua syödä?

Tämä rähisijä osoittaakin aika hyvin, mikä nirsoissa on se varsinainen vika. Ei se että eivät syö, vaan se mitä siellä aivoissa liikkuu. Tai pikemminkin ei liiku.

Pian on ylipainoa, väsymystä, päänsärkyä, ihottumaa, verenpainetta, nivelkipuja, lihaskramppeja, närästystä, kohonnut verensokeri, masennusta, ärtymystä, unettomuutta, sairauslomia, lääkkeitä, lääkkeiden sivuvaikutuksia.

Syökää hyvät ihmiset terveellisemmin.

Vierailija
385/928 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tulisi mitään. (Kokeilin ensimmäisessä liitossani.) Rakastan ruokaa, ruoanlaittoa ja säilöntää sekä kokeilen mielelläni kaikenlaisia reseptejä. Ihan parasta on jakaa intohimonsa kumppanin kanssa. 

Vierailija
386/928 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

😅 Ou nou.

Vierailija
387/928 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä mies, joka ilmeisesti osaa ruokkia itsensä? Kyllä kelpaisi, mutta en olekaan omahyväinen ruokanatsi, joka kokee voivansa sanella muiden ruoat ja pätee sillä netissä.

Vierailija
388/928 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä voin ottaa sen, jos aloittajalle ei kelpaa. Siis jos toi on ainoa vika.

Vierailija
389/928 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisi turn off. Onko mies lihava? Tuskin noilla eväillä jaksaa ihan hirveästi liikkua.

Miten ihmeessä sitten lapsillenne syötätte sellaisia "lasten"  ruokia, jos aikuinen mieskään ei niilä pärjää?

Vierailija
390/928 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos mies laittaa oman makaroninsa ja muut sörsselit itse, niin sen kun. Laitan sitten itselleni sellaista ruokaa josta itse pidän. Ja en ala käymään pelkissä lapsiperheravintoloissa miehen mieliksi, jos joskus ei listalta löydy nauravia nakkeja tai spagettia, voi katsella vieressä kuivin suin tai jäädä kotiin, ihan sama mulle.

Noilla ehdoilla sopii kyllä. Syödään kumpikin mitä halutaan.

Vierailija
391/928 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kommenteista näkee hyvin, että naiset haluaa muokata miestä mieleisekseen. Mitä vi tun väliä sillä on mitä sun puoliso syö. Sä voit silti syödä itse mitä haluat. Ulos, jos haluaa mennä syömään, niin se on järjestely kysymys.

Mulle ainakin perheen yhteinen ruokahetki on tosi tärkeä, enkä halua kokata jollekin nirsoilijalle eri ruokia kuin muulle perheelle. Enkä opettaa lapsia nirsoiksi. 

Kuka sinua on käskenyt kokkaa miehelle? Hän on aikuinen ja osaa itse.

Ei kukaan käske, mutta meillä on vain yksi keittiö eikä siellä mahdu kokkaamaan useampi samaan aikaan, lisäksi en halua opettaa lapsia siihen että joka päivä syödään sitä omaa lempiruokaa Eila suostuta maistamaan muuta. Lapset oppivat kopioimalla vanhempiaan.

Vierailija
392/928 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nämä on taas sellaisten mammojen ongelmia, joille mies on lähinnä joku näyttelykoira. Samoille mammoille koko elämä on jotain suorittamista ja someseuraajille julkisivun ylläpitoa. Kotona ollaan koko naama norsunvitulla. Sellaiset mammat kierrän kaukaa.

Ei vaan sellaisten mammojen ongelma jotka arvostavat esim perheen yhteisiä aterioita ja haluavat kasvattaa lapsia jotka pärjäävät maailmalla.

Yllättäen ihmiset jotka ovat joustavia ja joilla on hyvät käytöstavat pärjäävät elämässä paremmin kuin kapeakatseiset, joustamattomasta moukat.

Vierailija
393/928 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä ihmeen tarve teillä on määräillä aikuisen ihmisen syömisiä? Jos toinen saa kuitenkin kokata ja syödä mitä haluaa, vedelköön mies jyackyjaan ja murojaan. Ulkona syömässä voi käydä yksin tai kaverin kanssa.

Jos noin paljon häiritsee, että pitää tuntemattomien mielipiteitä kysellä niin jätä se. Mutta provohan tämä onkin.

Ei kai tässä määräillä, vaan kysellään kuka kelpuuttaisi tällaisen kumppanin.

Niin kyseltiin joo, mutta heti on lauma kaakattamassa ja kauhistelemassa miehen syömisiä. "Kaikkea pitää maistaa" jne.  ja selostetaan omia syömisiä.

Siis 19 sivua vääntöä siitä mikä olisi aikuiselle sopivaa syötävää ja mikä ei. Saako ravintolassa tilata ranskalaisia ja ottaa kaljan vai pitääkö tilata teriyaki-marinoitua karitsankaretta ja punaviiniä.

No, onhan tää vaihtelua jonkun julkkiksen haukkumiseen.

Kukaan ei ole sinua pakottanut tätä ketjua saati palstaa lukemaan. Jos ei sitä "kaakatusta" kestä, niin parempi mennä muualle.

Vierailija
394/928 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP:n kommenteista tulee mieleen Hyacinth Bucket.

Vierailija
395/928 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja missäköhän omas joustavuutesi sit on, mitä kerrot arvodtavasi?

Vai onko kyse siitä et itse olet täydellinen ja muiden pitää joustaa, sinum ei?

Vierailija
396/928 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottikokoville kun joku sanoi mielipiteensä, eikä yhtyny ämmälauman kaakatukseen. Onneksi kaiki ei ole yhtä rajoittuneita, vaan kertoo mitä ajattelee.

Samala tavalla kuin te kaakattajat toimi eräs tuotantoeläin laji, joisa saadasn mm. Maitoa.

Vierailija
397/928 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moiset yunkiolle kirjoitti:

Ja missäköhän omas joustavuutesi sit on, mitä kerrot arvodtavasi?

Vai onko kyse siitä et itse olet täydellinen ja muiden pitää joustaa, sinum ei?

Voi kultapieni, sinä et tiedä mun joustavuudestani mitään.

Miksi sinä yksipuolista ja mautonta ruokaa syövä edes haluaisit elää kaltaiseni kokeilevan kokin kanssa? Mieti miten ikävää olisi kun kotona olisin pari kertaa kuussa illalliskutsuja, joissa istutaan tuntikausia ruokapöydän ääressä, eikä tarjolla olisi ainuttakaan nakkia tai ranskalaista?

Vierailija
398/928 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tulisi mitään. (Kokeilin ensimmäisessä liitossani.) Rakastan ruokaa, ruoanlaittoa ja säilöntää sekä kokeilen mielelläni kaikenlaisia reseptejä. Ihan parasta on jakaa intohimonsa kumppanin kanssa. 

Juurikin tämä! Ei se mitä toinen tilaa ravintolassa ole ongelma, mutta se että kotona kumpikin kokkaisi itselleen eri ruuat, eikä puoliso nauttisi mun rakkaudella laittamastani ruuasta kävisi ärsyttämään.

Ehkäpä sellaiselle joka on kasvanut perheessä jossa jokainen lämmittää ruokansa mikrossa, ja syö telkkarin ääressä, tällainen järjestely toimii, itse olen lapsesta saakka oppinut siihen että perhe syö yhdessä ruokapöydän ääressä aina kun mahdollista.

Mutta onneksi tosiaan puolison voi Suomessa valita ihan itse, juuri niillä kriteereillä jotka on itselle tärkeitä.

Vierailija
399/928 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muumuu-mi kirjoitti:

Ottikokoville kun joku sanoi mielipiteensä, eikä yhtyny ämmälauman kaakatukseen. Onneksi kaiki ei ole yhtä rajoittuneita, vaan kertoo mitä ajattelee.

Samala tavalla kuin te kaakattajat toimi eräs tuotantoeläin laji, joisa saadasn mm. Maitoa.

Ei ota ollenkaan koville.

Vierailija
400/928 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea on nykynaisen kanssa tulla toimeen. Juuri mikään ei kelpaa.