Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Moni vanhempi luulee opettajan saavan palkkaa esim. suunnittelusta, palavereista tai jälki-istunnon valvomisesta.

Vierailija
22.01.2021 |

Opethan saavat palkan oppituntien lukumäärän perusteella. Viikossa palkkaa saa yhdestä luokanvalvojan tunnista (joka ei koskaan riitä) ja palkallista yhteissuunnitteluaikaa on kolme tuntia. Joillakin opettajilla voi olla vielä joku erityistehtävä esimerkiksi toimiminen vararehtorina. Muut hommat tehdäänkin sitten ilman korvausta. Näitä hommia ovat esimerkiksi tapahtumien suunnittelut, oppilaan palaverit ja papereiden tekemiset, kiusaamisten selvittelyt, jälki-istunnon valvomiset, oppilaiden tuotosten tarkastamiset jne.

Kommentit (746)

Vierailija
41/746 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla oli pahimmillaan 30h viikossa opetusta (yläkoulu+lukio ja 2 ainetta). Tähän muut pakolliset jutut päälle, niin tunteja tulikin viikossa 60. Palkka oli tietty kova (reilut 3000€), koska ylitunteja oli seitsemän. Näistä "ylityötunneista" saa pienemmän korvauksen, kuin tavallisista työtunneista.

Mistään vapaa-ajasta oli tuolloin turha puhua. Tein vain töitä ja nukuin.

No tuohan on laitonta. Monta viikkoa tuota kesti?

Syyslukukauden. Sitten opetettavien kurssienmäärä putosi hieman ja selvisin vain 50 tunnilla viikossa.

Eihän sitä saa teettää noin paljon ylitöitä.

Opettajilla ei ole mitään ylärajaa työtuntien määrälle. On vain virkatehtäviä, joiden tekemättä jättäminen on virkavirhe ja irtisanomisperuste. Käsitettä ylityö ei ole opettajan työssä olemassa.

Vierailija
42/746 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesälomista ei kannata olla kateellinen. Olen toiminut viisi vuotta opena aina lukuvuoden kerrallaan, mutta kesät olen työtön ja etsin aina uutta paikkaa. Onneksi saa ansiosidonnaista edes.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/746 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ammatinvalintakysymys kirjoitti:

Vaihtakaa ammattia! Ihme uhriutuja ja ulisija ammattikunta nämä opettajat. Valitetaan kaikesta kun pitää tehdä sitä ja tätä, eikä saa korvausta. Ei kyetä muuhun kuin valittamaan, itse ei pystytä edes omia etuja valvomaan. Meidän muidenko pitäisi ymmärtää teidän tärkeytenne ja ajaa etujanne?!

Kannattaa kokeilla jotain muuta hommaa valittamisen sijaan. Voi yllättää, että sama homma on muissakin ammateissa, että ilmaista työtä joutuu tekemään. Sitä on vaan vaikea tajuta kun on täynnä omaa tärkeyttään ja pää syvällä omassa takapuolessaan! Kannattaa kokeilla miltä se tuntuu kun ei koko kesää, syys-, joulu- ja hiihtolomaa saa lomailla täydellä palkalla, saattaisi herätellä jonkinlaiseen todellisuuteen.

Kokemusta on muista aloista ja yrittäjyydestäkin. Open hommat ovat selvästi raskaimpia. Kesällä ei muuten olla täydellä palkalla ja melkoinen osa ei saa palkkaa ollenkaan.

Olet nyt kuitenkin päättänyt olla tällä raskaimmaksi kokemallasi alalla. Kenen ajattelet olevan siitä vastuussa. Meidän oppilaiden vanhempienko?!

Niin... tosi rankkaa, harvempi meistä palkansaajista lomaileekaan palkallisena koko kesää.

Vierailija
44/746 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kesälomista ei kannata olla kateellinen. Olen toiminut viisi vuotta opena aina lukuvuoden kerrallaan, mutta kesät olen työtön ja etsin aina uutta paikkaa. Onneksi saa ansiosidonnaista edes.

Ja tämä johtuu korkeamoraalisista vakkariopeista, jotka keskeyttävät hoitovapaansa kesäloman ajaksi. Ryöväten sijaisen loma-ajan palkan.

Vierailija
45/746 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt opet katse sinne OAJ:n suuntaan. Ei me mammat voida alkaa teidän puolestanne asioita ajamaan, jotta kunnilta heruisi lisäresursseja. Meillä on itsellämme suuri työ saada apua oppilashuollolta, vaikka se on laissa luvattu. En pidä ollenkaan siitä, että opettajat passiivis-aggressiivisesti syyllistävät asiassa meitä vanhempia.

Vierailija
46/746 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opettajien palkkaussysteemi on täysin naurettava. Lähes jokaisesta yksittäisestä tehtävästä pitää saada palkkaa. Kouluissa pitäisi olla kuukausipalkka, kuten monilla muilla aloilla. Työaikana tehdään kaikki työnantajan antamat työt. Teille pitäisi varmaan maksaa palkkaa painajaisista, joita näette koulutyöstä.

Olen käynyt useissa kouluissa asiantuntijatehtävissä ja on kyllä todettava, että sen kyllä huomaa, että opettajat ovat jääneet koulukuplaan. Eivät ole koskaan kunnolla aikuistuneet, koska ovat vain siirtyneet oppilaista opettajiksi.

Onneksi sentään ammatillisissa oppilaitoksissa opettajilla on kokemusta ja näkemystä työelämästä ja elämästä muutenkin. Samaa ei voi sanoa peruskoulun ja lukion opettajista. Toki arvostan sitä, että jaksatte yrittää sivistää lapsiamme. Itse en jaksaisi viettää niin paljon aikaa ärsyttävien ipanoiden parissa.

Tein joskus galluppia koulumme opettajista. Suurimmalla osalla oli työkokemusta monilta aloilta. Vain muutama oli tehnyt pelkästään opettajan hommia.

Opettajan työhön on viimeisten 10 vuoden aikana tullut valtavasti lisää kaikkea pientä sälää. Tämän sälän hoitamiseen kuluu tuntitolkulla aikaa viikossa. Lisääntyneiden työtehtävien luulisi näkyvän palkassa? Sälää on esimerkiksi se, kun väsään oppilaalle vitospakettia suoritettavaksi ja osallistun ties kuinka moneen palaveriin. Ennen jätettiin luokalle.

Vierailija
47/746 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettajien työstä kuvitellaan niin paljon kaikkea, mikä ei pidä paikkaansa. Työ yläkoulussa murrosikäisten parissa ei ole helppoa, en sitä tosin kuvitellutkaan. Mieti itse: yritä saada sekalainen joukko nuoria oppimaan eri asioita, ja samaan aikaan kasvata heitä. Tee tämä kaikki kuusi tai seitsemän kertaa 45 minuutin jaksoissa, välissä välitunti, jonka aikana täytät tuntipäiväkirjaa, tai käyt vessassa nopsaan. Kaikki tämä 9 ja 15 välillä. Iltaisin suunnittelet seuraavaa päivää. Ja sama sunnuntaisin, suunnittelet tunnit ja kokeet ja muut viikon asiat. Minulla on tasan yksi vapaapäivä viikossa, lauantai. Lomat tulevat enemmän kuin tarpeeseen.

Vierailija
48/746 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei niistä kukaan ole kateellinen. Pointti on, että harvassa ammatissa lomaillaan palkallisena kuten opettajat. En ymmärrä miksi pitäisikään. Opettajat vain sattuvat olemaan ammattikunta joka valittaa julkisuudessa aika paljon. Tehkää helvetissä jotain valittamisen sijaan jos on niin rankkaa. Ei meitä muita teidän työolot kiinnosta, ei minunkaan asioita muut aja. Joka ammateissa on oma tuskansa.

Vierailija
49/746 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Opettajien palkkaussysteemi on täysin naurettava. Lähes jokaisesta yksittäisestä tehtävästä pitää saada palkkaa. Kouluissa pitäisi olla kuukausipalkka, kuten monilla muilla aloilla. Työaikana tehdään kaikki työnantajan antamat työt. Teille pitäisi varmaan maksaa palkkaa painajaisista, joita näette koulutyöstä.

Olen käynyt useissa kouluissa asiantuntijatehtävissä ja on kyllä todettava, että sen kyllä huomaa, että opettajat ovat jääneet koulukuplaan. Eivät ole koskaan kunnolla aikuistuneet, koska ovat vain siirtyneet oppilaista opettajiksi.

Onneksi sentään ammatillisissa oppilaitoksissa opettajilla on kokemusta ja näkemystä työelämästä ja elämästä muutenkin. Samaa ei voi sanoa peruskoulun ja lukion opettajista. Toki arvostan sitä, että jaksatte yrittää sivistää lapsiamme. Itse en jaksaisi viettää niin paljon aikaa ärsyttävien ipanoiden parissa.

Tein joskus galluppia koulumme opettajista. Suurimmalla osalla oli työkokemusta monilta aloilta. Vain muutama oli tehnyt pelkästään opettajan hommia.

Opettajan työhön on viimeisten 10 vuoden aikana tullut valtavasti lisää kaikkea pientä sälää. Tämän sälän hoitamiseen kuluu tuntitolkulla aikaa viikossa. Lisääntyneiden työtehtävien luulisi näkyvän palkassa? Sälää on esimerkiksi se, kun väsään oppilaalle vitospakettia suoritettavaksi ja osallistun ties kuinka moneen palaveriin. Ennen jätettiin luokalle.

Todella ennenkuulumatonta nykyajan työelämässä.

Vierailija
50/746 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Normaalin työajan puitteissa työtä tekevänä en oikein tajua opettajien valitusta.

Minusta ei ikimaailmassa olisi opettajaksi, mutta tuo iänikuinen valitus työajoista...

Kenellä muulla on niin pitkät lomat? Ei kenelläkään.

Ja jos väitätte käyttävänne lomat töihin... siinähän väitätte. En usko.

En mäkään tajunnut. Tein ihan muita töitä 10 vuotta, toimin esimiestehtävissä suunnittelutoimistossa. Hyvä palkka, vähän hommaa, paskamainen esimies ja kuolettavan tylsä työnkuva. Opiskelin sitten opettajaksi.

Tykkään työstäni ihan älyttömän paljon. Siis ihan tosi paljon. Mutta kyllä se v*tuttaa, että koko ajan tulee uusia tehtäviä, mitkä ei liity varsinaiseen opettamiseen mitenkään ja niistä ei makseta mitään. Esimerkkeinä vaikka roskisten tyhjennys (ei kuulu siivoojien sopimukseen), salin valmistelu juhlia varten (matot parketin päälle, tuolit varastosta paikoilleen ja sama juhlan jälkeen. Ei kuulu vahtimestarin toimenkuvaan.). Sairaiden lasten kotiinlähettäminen (ei kuulu terkan toimenkuvaan, koska he keskittyvät TERVEYDENhoitoon). Uusimpana joka-aamuinen maskien jako ja jokatuntinen käsidesin jako. Tehdään siis tyhmyyttämme hommia, mitä kukaan muu ei ilman korvausta suostu tekemään. Koska lasten etu.

Opettajan työssä on niin paljon sellaista, mitä ei voi ymmärtää, jos ei ole koskaan opettanut. Ja päin vastoin, jos ei ole koskaan tehnyt mitään muuta kuin opettanut, ei tajua, miten kiva ammatti meillä kaikista ongelmista huolimatta on. Ja hyvät edut.

Vierailija
51/746 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opettajien työstä kuvitellaan niin paljon kaikkea, mikä ei pidä paikkaansa. Työ yläkoulussa murrosikäisten parissa ei ole helppoa, en sitä tosin kuvitellutkaan. Mieti itse: yritä saada sekalainen joukko nuoria oppimaan eri asioita, ja samaan aikaan kasvata heitä. Tee tämä kaikki kuusi tai seitsemän kertaa 45 minuutin jaksoissa, välissä välitunti, jonka aikana täytät tuntipäiväkirjaa, tai käyt vessassa nopsaan. Kaikki tämä 9 ja 15 välillä. Iltaisin suunnittelet seuraavaa päivää. Ja sama sunnuntaisin, suunnittelet tunnit ja kokeet ja muut viikon asiat. Minulla on tasan yksi vapaapäivä viikossa, lauantai. Lomat tulevat enemmän kuin tarpeeseen.

Samanlaistahan tuo kaikilla on paitsi että ei ole joka tunti vartin taukoa.

Vierailija
52/746 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua opettajana ärsyttää toisten opejen valitus. Minun mielestä työajan, työn vaativuuden ja palkan suhde on ihan kohdillaan. En todellakaan tiedä, missä ammatissa saisin yhtä hyvän palkan yhtä hyvillä eduilla.

Vierailija
53/746 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tässä ketjussa on erittäin hyvin tullut esille se, että ollaan tosi hanakoita valittamaan, keksimään kaikenlaisia tekosyitä, omasta tilanteesta laitetaan vastuuseen kaikki muut.

Olen lomani ansainnut, voi kyynel! Nyt maanantaina reippaasti yhteys rehtoriin, sivistysvaliokuntaan, koulutoimenjohtajaan ja samat valitukset sinne, voi olla tehokkaampaa kuin itkeminen nimettömänä täällä tai lehtien mielipidepalstoilla.

Vierailija
54/746 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Retket ja leirikoulut eivät myöskään ole palkattua aikaa lukujärjestyksen ulkopuolella. Päiväretkestä kertyy helposti 16 tunnin työpäivä 4 tunnin palkalla, ilman taukoa saati päivärahaa, jos saat syödä samoja eväitä, kuin oppilaatkin? Leirikouluista opettajan on turha odottaa vastaavaa vapaata, päin vastoin jäät ilman avustajaa hoitamaan luokkaasi, kun hän saa ylityövapaat leirin ajalta.

Luuletko oikeasti että firmoissa työmatkalla saa ylityöt vaikka päivät venyy kaikkinensa aamusta myöhäiseen iltaan.

Voi miten hyvin on asiat kun tällaisista tehdään numero.

Toimin nykyisin opettajana, mutta aiemmin olin useammassakin eri työpaikassa, joissa tein ns. reissutyötä. Aina sain työmatkan ajalta tunti tunnilta työaikaa. Eli jos olin työmatkalla 8 tuntia, se laskettiin 8 tunniksi työaikaa. Opettajana näin ei ikävä kyllä ole (kun ei ole työaikaakaan).

En aiemmissa typaikoissani  jokaista sähköpostin vilkaisua kotona laskenut työtunteihin. En kuitenkaan muista kenenkään kokoustaneen, kirjoittaneen muistioita tai tehneen asiakkaalle työtä ilman mitään korvausta. Opettajana tämä on aivan peruskauraa.

Nautin työni sisällöstö suunnattomasti, mutta välillä ihmetyttää tuttujenkin esittämät oletuksen opettajan työstä. Urakkatyötä tämä on.

Vierailija
55/746 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onpa vaativaa. Valvoa jälki-istuntoa.

Luulette olet oikeasti että jokainen työsuoritus maksetaan erikseen firmoissa.

Miettikääpä vähän lomienne määrää, ja työpäivien pituutta. Varmasti voisi miettiä enemmin vähennyksiä palkasta monin perustein.

Olen joskus laskenut tekemäni työtunnit. Niitä tulee vuodessa enemmän, kuin tavallisessa työajassa olevalle puolisolleni. Olen mielestäni lomani ansainnut tekemällä tunnit sisään aikaisemmin.

Suuri osa opettajista ei muuten saa palkkaa kesällä. Kunnat saattavat palkata vain niiksi päiviksi, kun oppilaat ovat talossa. Opettajalta jää silloin saamatta opetusaikana kesää varten kerätty palkanosa.

Niin ja erittäin korkean moraalin omaavat hoitovapaalla olevat opettajat palaavat kesäkuukausiksi virkaansa.

Ei työnantaja sitä hoitovapaalla olevan palkkaa maksa kesäkeskeytyksen aikana sijaiselle, joten onhan se järkevää ottaa itselle silloin. 

Vierailija
56/746 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettajan palkkaus on tosiaan aika erikoinen. Tämän vastauksen ei ole tarkoitus olla valitus, vaan selventää vähän tilannetta.

Meillä on kyllä tavallaan kuukausipalkka, mutta se muodostuu opetustuntien mukaan, ei työtuntien mukaan, sillä meillä ei ole kiinteää työaikaa. Esim. minulle, luokan- ja aineenopettajalle alakoulussa kahdella maisterin tutkinnolla, maksetaan 25 opetustunnin mukaisesti kaksoiskelpoisen opettajan palkkaluokan mukaista palkkaa. Lisäksi minulla on yksi vastuutehtävä, josta korvataan bruttona 100€/kk. Palkkanauhassa näkyvät myös muut normaalit sillisalaatit, mm. OAJ:n jäsenmaksu menee palkasta suoraan. Bruttopalkka on n. 2900 € /kk Yliopistossa opiskelua takana 7,5 vuotta ja työtunteja viikossa keskimäärin 40-50. Arvioi itse, onko palkkaus hyvä vai huono.

Saan saman palkan, olipa oppilaita luokassani 20 tai 30. Oppilasmäärä ja oppilaiden ongelmien määrä vaikuttaa kuitenkin työmäärääni ratkaisevasti. Varsinkin tehostetun tai erityisen tuen oppilaiden asioiden hoitaminen vie paljon aikaa ja kuormittaa myös henkisesti, sillä asiat ovat isoja ja huoli on kova myös minulla.

Ys-aikaa, eli palkkaukseen "sisäänleivottua" suunnittelu- ja yhteistyöaikaa on tietty tuntimäärä lukuvuodessa (oppilasmäärästä riippumatta), sitä saa vuodessa tulla 126 tuntia. Tämä tuntimäärä tuli minulla täyteen marraskuussa, sen jälkeen lopetin seuraamisen. En voi kuitenkaan jättää esim. yhteydenpitoa koteihin, tiimipalavereja tai arviointikeskusteluja pitämättä, vaikka ys-aika on täynnä, sillä ne ovat virkaan kuuluvia lakisääteisiä tehtäviä. Teen kaikkea sitä siis loppulukuvuoden "ilmaiseksi".

Tänä vuonna luokkaani on sattunut myös pari huoltajaa, jotka pommittavat minua viestein ja puheluin myös iltaisin ja viikonloppuisin. En tokikaan vastaa kuin aivan akuuteissa kriiseissä, mutta mahdollisten pikaisten koronaohjeiden vuoksi työpuhelin on oltava päällä ja viestit ainakin luettava. Myöhäisin tuli puolenyön jälkeen, ei siis Wilmaan vaan ihan suoraan puhelimeen. Useissa kodeissa opettajan työaika on hämärtynyt ehkä etäkoulujakson seurauksena, kun koulujuttuja oli silloin pakko hoitaa huoltajien työpäivän jälkeenkin, mikäli halusi saada lapsiin yhteyden. Tämä yhteydenpito kuuluu kyllä siis siihen palkkauksessa huomioituun ys-aikaan, mutta se tosiaan täyttyi kohdallani jo marraskuussa, joten tätäkin osaa työstä teen loppuvuoden "ilmaiseksi".

Palkkaa maksetaan kuluneen lukuvuoden mukaan myös kesäkeskeytyksen ajalta. Silloin ei ole koulua eikä oppilaiden tai huoltajien kanssa tehtävää työtä, mutta yleensä opettajat tekevät jotain tulevan lukuvuoden suunnittelua kesälläkin. Aiemmin kesällä ei maksettu palkkaa ollenkaan. Palkkauudistuksen myötä virassa olevan opettajan palkka juoksee koko vuoden. Samassa yhteydessä ansiota "venytettiin" riittämään koko vuoden tarpeisiin, eli lukuvuoden aikana rahaa saa työmäärään nähden vähemmän, vaikka työtä on ihan poskettomasti, mutta pitkä vapaa tasaa tätä epäsuhtaa. Tämä on siis tavallaan urakkatyötä, tosin ilman tuntien mukaista ylityökorvauksia.

Tavallaan ymmärrän sen yhden opettajan tokaisua, että hän on auttanut lasta "ilmaiseksi". On kuitenkin tökeröä sanoa sellaista huoltajalle, sillä huoltajat eivät päätä palkkauksesta eivätkä yleensä hanki lapsilleen ongelmia tahallaan. Harkitsen kuitenkin nykyään itsekin tarkkaan, mitkä asiat voin ottaa kantaakseni, sillä aika ja jaksaminen ei kerta kaikkiaan riitä kaikkeen, mitä kodeista toivotaan koulun hoitavan.

Vierailija
57/746 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä se opettajan työ/palkka/lomat sitten on? Vrt. minuun jonka palkka on kuukaudessa 2200, työtunnit viikossa 38,5 jolloin olen käytettävissä mihin tahansa työnantajan osoittamaan tehtävään, lomaa 4 vko kesällä ja 1 vko talvella.

Niin että mitä ne opettajan työt on josta pitäisi vielä ERIKSEEN saada rahaa?

Vierailija
58/746 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja erittäin korkean moraalin omaavat hoitovapaalla olevat opettajat palaavat kesäkuukausiksi virkaansa.[/quote]

Kuten tuolla aiemminkin sanottiin, tämä on kuntien tapa säästää. Tuo myytti ätiyslomalta palaavista opettajista otetaan heti esiin, vaikka useimmiten kyse on siitä, että sijainen tai tuntiopettaja palkataan vain lukukausien ajaksi (tiedän tapauksia, jolloin lyhyilläkin vapailla pätkäistiin tyhösuhde loppuun). Kunnat säästävät näin palkan, jonka opettaja on jo tienannut.

Vierailija
59/746 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onpa vaativaa. Valvoa jälki-istuntoa.

Luulette olet oikeasti että jokainen työsuoritus maksetaan erikseen firmoissa.

Miettikääpä vähän lomienne määrää, ja työpäivien pituutta. Varmasti voisi miettiä enemmin vähennyksiä palkasta monin perustein.

Olen joskus laskenut tekemäni työtunnit. Niitä tulee vuodessa enemmän, kuin tavallisessa työajassa olevalle puolisolleni. Olen mielestäni lomani ansainnut tekemällä tunnit sisään aikaisemmin.

Suuri osa opettajista ei muuten saa palkkaa kesällä. Kunnat saattavat palkata vain niiksi päiviksi, kun oppilaat ovat talossa. Opettajalta jää silloin saamatta opetusaikana kesää varten kerätty palkanosa.

Niin ja erittäin korkean moraalin omaavat hoitovapaalla olevat opettajat palaavat kesäkuukausiksi virkaansa.

Ei työnantaja sitä hoitovapaalla olevan palkkaa maksa kesäkeskeytyksen aikana sijaiselle, joten onhan se järkevää ottaa itselle silloin. 

Loma-ajan palkan ottaminen, jollei ole koko vuonna töissä, onko se sinusta oikein?

Vierailija
60/746 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä se opettajan työ/palkka/lomat sitten on? Vrt. minuun jonka palkka on kuukaudessa 2200, työtunnit viikossa 38,5 jolloin olen käytettävissä mihin tahansa työnantajan osoittamaan tehtävään, lomaa 4 vko kesällä ja 1 vko talvella.

Niin että mitä ne opettajan työt on josta pitäisi vielä ERIKSEEN saada rahaa?

Ja lisään tähän vielä ettei suinkaan työtehtäväni ole päivästä toiseen samanlaiset vaan asiakkaita (vs. oppilaita opettajilla) voi tulla 10 taikka sitten 100. Silti olen paikalla, saan palkan. Jonkun työpäivän voin viettää varastossa tekemässä jotain työtä siellä enkä näe yhtään asiakasta koko päivänä, silti saan saman palkan.