Kuinka usein peset pitkät hiuksesi?
Minulla rasvoittuu hiukset tosi nopeaa, mutta tuntuu hullulta olla joka päivä näitä pitkiä hiuksia pesemässä. Jonkin verran myös urheilen. Miten teillä muilla? Oletteko saaneet jollakin konstilla harvennettua pesuväliä? Pitäisi kuitenkin pystyä ihmisten ilmoillakin kulkemaan ja töissä käymään..
Kommentit (59)
Jos olen ihmisten ilmoilla ilman pipoa niin joka päivä. Silloin kun kenenkään ei ole tarkoitus nähdä tukkaani, en pese. En ole saanut rasvoittumista vähemmäksi, vaikka varsinkin korona-aikana pesuvälit venyvätkin välillä pitkiksi.
Riippuu ihan urheilusta, jos oikein rankkaa niin päivittäin ja mikäli sohvalla niin mitäpä sitä turhaa kuontaloaan pesemään kovin ahkeraan :)
Fugden hopeashampoon ja hoitoaineen nimeen kyllä vannon :)
-Aito ja alkuperäinen, (valitettavan) vähän käytetty yksilö-
Joka päivä. Päänahka kärsii likaisuudesta ja hiuksia irtoaa enemmän, jos pidän likaisena.
Vyötärölle asti hiukset.
Jos haluaa pidentää hiusten pesuväliä ne kannattaa totuttaa siihen. Peset aluksi vaikka joka toinen päivä. Ensimmäisenä päivänä peset tietysti shampoolla, toisena päivänä laitat päähän kuivashampoota jos ne on likaiset. Näin jatkat ainakin kolme viikkoa, että rupeaa vaikuttamaaan.
Kerran viikossa pesen näin etätyöaikana, jos urheilen enemmän niin sitten pari kertaa viikossa. Minulla on paksut ja karkeat hiukset, jotka eivät rasvoitu, tai sitten se rasvoittuminen ei vaan näy.
Mä pesen yleensä joka ilta. Joskus pidän päivän väliä. Ei oo iso vaiva suihkun yhteydessä.
Koska hiukseni ovat pitkinäkin pysyneet kiiltävinä ( eivät rasvasta, vaan muuten ) ja hyväkuntoisina, pesen ne kyllä joka päivä.
Olen töissä missä altistun koko ajan lialle, joten se on ainoa keino, jotta voin hyvillä mielin esim. mennä nukkumaan sänkyyni. Myös vaatteni vaihdan heti, kun tulen kotiin ja käyn suihkussa.
Mulla ei saa olla liian hoitava shampoo. Markettien perustuotteet on parhaita mun hiuksille.
2.
Vierailija kirjoitti:
Onko esim shampoolla väliä?
Ap
Rasvaisille hiuksille tarkoitetut pesee paremmin hiukset ja päänahan. Samoin syväpuhdistava. En tiedä onko sillä suoraa vaikutusta hiusten rasvoittumiseen.
Vierailija kirjoitti:
Joka päivä. Päänahka kärsii likaisuudesta ja hiuksia irtoaa enemmän, jos pidän likaisena.
Vyötärölle asti hiukset.
Oho, kuulostaa aika hurjalta..eikö kuivu hiukset?
Vierailija kirjoitti:
Mulla ei saa olla liian hoitava shampoo. Markettien perustuotteet on parhaita mun hiuksille.
2.
Samoin. Jo ysärin alussa kampaajani sanoi, että kalliit hoitotuotteet eivät ole mikään tae hyväkuntoisille hiuksille.
13
Teettekö koskaan vesipesuja välillä?
Vierailija kirjoitti:
2.
Nyt realitycheck: sun hiuksia ei hoida mikään, koska ne ovat kuollutta ainetta. Ei ole sellaista kuin hoitava shampoo. Se ns. hoitava ainesosa on silikonia ja muuta tököttiä mikä silottaa sen kuolleen hiuksen pinnan, vrt. auton vahaus. Ruokavalio ratkaisee millaisena se karva puskee hiustupesta ulos. Ruokavalio vaikuttaa myös ihoon eli päänahkaan. Hiuksensa/päänahkansa voi halutessaan tai hätätilassa pestä vaikka Fairylla, siinä on ihan samoja peseviä aineita kuin shampoissa.
Kaikki iltapulujen shampoojutut on silkkaa epäfaktaa ja sumutusta.
Pesen 2-3 kertaa viikossa. Äsken kävin suihkussa ja viimeksi pesin maanantaina. Shampoolla on mulla iso merkitys.