Mitä mieltä 35v miehestä joka ei oo koskaan seurustellu, Ja haluaa naisen kumppaniksi jolla ei vielä ole lapsia?
Kommentit (183)
On ihan ok haluta kumppaniksi lapseton henkilö tai sellainen henkilö jolla on aikuiset lapset
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotenkin tuntuu, että ihmissuhteissa kokematon nimenomaan sopisikin yhteen toisen vastaavanlaisen kanssa, mutta itse ainakaan äitinä en olisi kiinnostunut sellaisesta suhteesta. Joten minusta kuulostaa ihan hyvältä ettei ainakaan yh-äitejä etsi - eiväthän he olisi ihmissuhdeosaamisessa varmaan ollenkaan samoilla linjoilla, En usko, että seurustelu onnistuisi.
Päätyykö nainen suurella todennäköisyydellä yh-äidiksi, jos hänellä on jonkin verran ihmissuhdeosaamista?
Riippuu varmaan henkilöstä.
Jos tarkoitat sitä, että ero on merkki huonoista ihmissuhdetaidoista, niin silloin melkein kaikille on huonot ihmissuhdetaidot. Todella harvan elinikäiseksi kumppaniksi jää ensimmäinen seurustelukumppani, eli melkein jokainen aikuinen on eronnut suhteesta ainakin joskus. Toisaalta yh:llä usein on kuitenkin kokemusta pitkästä suhteesta, ja sanoisin, että eniten parisuhdetaidoista kertoo juuri se, onko pystynyt pitkään suhteeseen. Tunnen yhden 50+ ikäisen naisen, jolla on lukuisa määrä pari vuotta kestäviä suhteita. Hän on lapseton, mutta en silti sanoisi suhdehistoriansa perusteella hänen vaikuttavan osaavammalta ihmissuhteissaan kuin jonkun yh-äidin, jolla on vaikka takanaan 15 vuotta kestänyt avioliitto.
Uskallan väittää, että suurin osa yyhoista ei todellakaan ole ollut pitkässä parisuhteessa. -eri
Tarkoitetaanko tässä nyt siis yksinhuoltajaa vai "yksinhuoltajaa"? Ongelma näissä keskustelusisa on vähän se, että yksinhuoltajana puhutaan myös niistä vanhemmista, joilla on tosiasiassa yhteishuoltajuus, ja lapsi tällöin yleensä on vuorotellen molempien vanhempien kanssa, joskus vuoroviikoin, joskus toisenlaisella rytmityksellä. Ja tällöin kyse ei yleensä ole mistään lyhyen suhteen jälkeen syntyneestä lapsesta. Keskusteluissa käytetään silti yleensä sanaa yh, vaikka se on harhaanjohtava.
Itse olin 16 vuotta lasten isän kanssa yhdessä, myös tuntemillani eronneilla perheellisillä on suurimmalla osalla yli 10 vuoden suhde takanaan. Että se vähän riippuu.
Mutta edelleen, oli yh tai ei, suhteiden pituus on ehkä se kuvaavin muuttuja. Eli jos yh:n suhde oli kestänyt puoli vuotta, se varmaan kertoo jotain. Jos yh:n suhde oli kestänyt 10 vuotta, se kertoo ehkä jotain muuta.
Se on sitten tietenkin toinen kysymys, milloin elämäntilanteet sopivat yhteen. Aina ei lapsettoman ja yh:n suhde onnistu esim. siksi, että toiveet yhteiselle ajalla, ajankäytölle ja yhdessä asumiselle voivat mennä ristiin. Moni yh ei halua muuttaa yhteen, eli tällöin kumppaniksi sopii sellainen, jolla on samanlaiset ajatukset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiire alkaa olla miehelläkin tuossa iässä ja vaihtoehdot hetki hetkeltä vähenee koska naisten keskiarvo ensisynnyttäjinä on siinä 30-vuoden tienoilla.
Ei ole todellakaan väärin odotella itselleen oikeaa kumppania, mutta toki pitää tuossa vaiheessa jo vähän alkaa pohtia, ovatko ne kaikki omat ajatukset siitä oikeasta kumppanista todella niin tärkeitä että niistä ei voi joustaa. Eli tuossa voi kohta joutua jo puntaroimaan niitä omia arvoja ja laittamaan niitä tärkeysjärjestykseen.
Jos yhtään lohduttaa niin ihminen kasvaa ja kehittyy läpi ikänsä, harva asia säilyy ehdottomana.
Missä aloituksessa puhuttiin niistä olemattomista olkinukke-lapsista?
Mikä teidän palstamammojen vammainen perustelu on sille, että parisuhde = pelkkä lapsiperhe-elämä?
Jos se seurustelematon 35-v mies on vela, se kannattaisi mainita kysymyksessä, koska kyllähän se heti vaikuttaa mahdollisuuksiin löytää kumppani. 35-vuotiaan vela-miehen luulisi olevan helpompi löytää kumppani kuin 35-vuotiaan lapsia haluavan miehen. Etenkin, mikäli ei haittaa, vaikka kumppani olisi vaikka muutaman vuoden vanhempi. En nyt mitään älyttömiä ehdota kuten viisikymppistä, mutta esim. 40-vuotias nainen on vain 5 vuotta vanhempi eli käytännössä samaa ikäluokkaa. Se lisää skaalaa, josta etsiä eli ainakin periaatteessa parantaa mahdollisuuksia.
Et edelleenkään vastannut siihen, että miksi käsityksesi parisuhteesta on lapsiperhe-elämä?
Kerro tämä maailmankuvasi?
Ei minun käsitykseni parisuhteesta ole lapsiperhe-elämä. Mutta se vela kannattaisi silti mainita, niin se ohjaa vastauksia oikeanlaiseen suuntaan. Onhan se aika oletettavaa, että vauva-nimisellä palstalla joku alkaa kitenkin miettiä naisen mahdollisuuksia tulla raskaaksi, eikö?
Pelkästään noiden tietojen perusteella on kohtuullinen vaatimus. Mutta miehen muut ominaisuudet ja vaatimukset kumppanille ratkaisevat sitten sen, tuleeko löytämään etsimänsä.
Ei olis mun juttuni, koska itselläni on lapsia. Meidän toiveet elämästä ovat niin erilaiset, että en mitenkään koe tämmöistä menetykseksi.
Kuka tahansa jos ei ole 35-vuotiaana koskaan seurustellut, on helposti piintynyt niin omiin tapoihinsa ettei ehkä ole ihan helppoa alkaa yhteiselämää.
Mutta jollein joka on itsekin ollut vähän erakko, niin tämä mies voi olla kultakimpale.
Lika barn lekar bäst.
Meitä on moneen junaan. Mies osoittautui naistenvihaajaksi, itse sain kuulla olevani h..ra, koska oli enemmän kokemusta. Surullinen tapaus.
Vierailija kirjoitti:
Miksei sulle kelpaa se nainen jolla on 3 lasta?
Oletko lastenvihaaja?
Yhärin ja ap:n yhteisessä kodissa olisi ap vieraita lapsia. Kuvioissa pyörii exiä tuomassa ja viemässä lapsia vuoroviikko systeemin mukaan. Hyi, ei tuollaista halua useimmat sinkkunaisetkaan vaan haluavat aloittaa puhtaalta pöydältä.
Lapset ovat rikkaus mutta vain omat.
Vierailija kirjoitti:
Meitä on moneen junaan. Mies osoittautui naistenvihaajaksi, itse sain kuulla olevani h..ra, koska oli enemmän kokemusta. Surullinen tapaus.
Minä veikkaan, että tällaiset palstat saavat naiset välttelemään kokemattomia miehiä entistä enemmän. Minä en aiemmin ajatellut kokemattomuudessa olevan mitään pahaa, mutta näitä juttuja lukiessani olen alkanut pelkäämään että kävisi juuri noin kuin sinullekin enkä enää uskaltaisi ottaa kokematonta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä veikkaan, että tällaiset palstat saavat naiset välttelemään kokemattomia miehiä entistä enemmän. Minä en aiemmin ajatellut kokemattomuudessa olevan mitään pahaa, mutta näitä juttuja lukiessani olen alkanut pelkäämään että kävisi juuri noin kuin sinullekin enkä enää uskaltaisi ottaa kokematonta.
Tuo on yhärien olkinukke. Todellisuus on ettei kukaan halua elämäänsä vieraille miehille tai nainen miehen vieraalle naiselle tekemiä lapsia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos tämän paskapalstan miesvihasadut vaikuttavat elämääsi, niin on parempikin, että elät yksin
Työpaikalla on neljäkymppinen mies, jonka en ole koskaan kuullut seurustelevan. Tosin ei vaikuta homppeliltakaan.
En tietenkän tiedä, onko hänellä edes toivetta perheestä, mutta melko myöhään on jäänyt jos on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luulenpa että niitä kahjoja juttuja (esim. naisviha- ja tasoteoriajutut) tänne palstalle kirjoittelevat miehet ovat tosielämässäkin sellaisia, ettei ole mitään pelkoa että yksikään nainen heihin sekaantuisi. Heitä tuskin on kovin montaa, varmaan sama pieni porukka niitä kirjoittelee. Heidän perusteellaan ei kaikkia kokemattomia miehiä pidä leimata.
Tämä kaikkien sinkkuäitien leimaaminen samaan kastiin on kyllä ihan naurettavaa. Kyllä minä väitän, että suurimmalla osalla eronneista äideistä on taustalla pitkä parisuhde ja ne "kolme lasta kolmelle eri isälle"-mammat on aika pieni osa. Suurimmalla osalla eronneista on yhteishuoltajuus ja lapset on välillä myös isällään, eli kaikki sinkkuäidit ei ole yksinhuoltajia. Täysin yksinhuoltajissa varmaan sitten enemmän niitä, joilla ei oikein ole parisuhteet onnistuneet, mutta myös niitä, jotka ovat jääneet leskeksi nuorena. Itseasiassa täys-yh on sikäli helpompi parisuhteessa, että ei tarvitse olla sen exän kanssa missään tekemisissä. Yhteishuoltajuus voi aiheuttaa kaikenlaista hankaluutta jos lasten toinen vanhempi haluaa heittäytyä hankalaksi.
Jos sin täytyy kysyä asiaa av- palstalla, niin tiedät vastauksen.
Yhärit vaativat mieheltä todella paljon. Pitäisi olla valmis sietämään naisen exälke tekemiä lapsia. Täysin vieraita ihmisiä. Olisi parempi kun yhäri naiset deittailisivat vain yhäri miehiä.
Vierailija kirjoitti:
Työpaikalla on neljäkymppinen mies, jonka en ole koskaan kuullut seurustelevan. Tosin ei vaikuta homppeliltakaan.
En tietenkän tiedä, onko hänellä edes toivetta perheestä, mutta melko myöhään on jäänyt jos on.
Minun miehellä on kans noin nelikymppinen työkaveri, joka ei ole koskaan seurustellut. Ja kun kaveria katsoo ja kuulee niitä juttuja niin ei kyllä todellakaan mikään ihme. Yksi minun 33v kaveri on sama juttu, hänen ulkonäössään ei tosin ole mitään vikaa ja on kai hänellä jokunen lyhyt suhde ollutkin, mutta en kyllä todellakaan ihmettele ettei kukaan ole pidempiaikaiseen suhteeseen halunnut lähteä. Kaverina hän on mukava ja huomaavainen, ei mikään sovinisti-naisvihaajamulkero, mutta pidemmän päälle todella raskasta seuraa neurooseineen.
Vierailija kirjoitti:
Yhärit vaativat mieheltä todella paljon. Pitäisi olla valmis sietämään naisen exälke tekemiä lapsia. Täysin vieraita ihmisiä. Olisi parempi kun yhäri naiset deittailisivat vain yhäri miehiä.
Sinullekin tiedoksi sellainen yllättävä uutinen, että yhdenkään miehen ei ole mikään pakko seurustella yhdenkään yhärinaisen kanssa. Ketään ei pakoteta seurustelusuhteeseen.
varmaan jakautuu 35 ei seurustelleet 2 ryhmään eli ne jotka ei ole saanut/löytänyt seuraa ja ovat usein enemmän tai vähemmän säälittäviä/huono onnisia/ei ehkä hirveän komeita
toinen ryhmä on sitten ne pelimiehet jotka pystyvät pitämään suhteet niin lyhyenä ja löytää uuden tapauksen parissa päivässä niin ei tarvitse turhaan sitoutua
lapsettoman taas löytää helposti kun ottaa vähän nuoremman jos on siihen resurssit
Et edelleenkään vastannut siihen, että miksi käsityksesi parisuhteesta on lapsiperhe-elämä?
Kerro tämä maailmankuvasi?