Herttoniemi/Herttoniemenranta vai Pikku-Huopalahti/Ruskeasuo?
Molemmat asunnot hyväkuntoisia, Herttoniemessä asumiskulut vähän halvemmat. Herttoniemestä keskustaan 20min, ruskeasuolta 35min.
Kommentit (27)
Ei varmasti meni Rusalta yli puolta tuntia keskustaan.
Missä kaukana sinun Ruskeasuosi oikein sijaitsee?
Liikun julkisilla. Asunnolta 5km keskustaanm Metro on nopeampi.
No meneehän, reittiopas näyttää näin, kävelyt sisällytettynä aikoihon. Ratikalla vielä kauemmin. Tällä hetkellä vielä manskun tietyöt jotka varmaan vaikuttaa myös ainakin vaikuttaa jopa espoon puolella vuoteen 2025.
Vierailija kirjoitti:
Niin. Aikuinen ihminen kävelee 5km vähän yli puoleen tuntiin, kun ei hidastele. Bussilla ei varmasti mene 35minuuttia
38 min asunnolta rautatientorille ratikalla. Ruskeasuo-rautatientori (plus mah viivästykset)
32 min herttoniemi.
Vierailija kirjoitti:
No meneehän, reittiopas näyttää näin, kävelyt sisällytettynä aikoihon. Ratikalla vielä kauemmin. Tällä hetkellä vielä manskun tietyöt jotka varmaan vaikuttaa myös ainakin vaikuttaa jopa espoon puolella vuoteen 2025.
Ei mene. Edelleen tuohon aikaan kävelee tuon matkan. Fillarilla n. 15 minuuttia.
Herttoniemi, koska lähistön merenrannat.
Menkää muualle jankuttamaan joilla ei muuta asiaa ole. Busseja en paljoa käytä ja ne ei ole niin luotettavia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin. Aikuinen ihminen kävelee 5km vähän yli puoleen tuntiin, kun ei hidastele. Bussilla ei varmasti mene 35minuuttia
Saa olla aika kovakuntoinen aikuinen tota vauhtia kävelläkseen.
Ne jotka ei usko matka-aikoihin, katsokaa itse hsl sovelluksesta (se ei tosin näytä esim päivittäisiä viivästyksiä johtien manskun remonteista)
En itse kävele päivittäin yli 10 km työmatkoja, saati 30 km työmatkoja , mutta on se hyvä jos joku niin tekee.
Tällä aikuisella kestää 5 km lähes tunnin, ja olen ihan ok kunnossa, mutta en nopea kävelijä. Sori ohis.
Ääni Herttoniemelle.
Vanha Herttoniemi ja vanha Ruskeasuo ovat hyviä alueita. Pikku-Huopalahti ja Herttoniemenranta on levottomia alueita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saa olla aika kovakuntoinen aikuinen tota vauhtia kävelläkseen.
Jos kävelynopeus on 150 metriä minuutissa, niin 1 500 metriä menee 10 minuuttiin. 4,5 km puoleentuntiin ja 5km vähän yli 33 minuuttiin. Tuossa on jo mukana mahdolliset odotukset liikennevaloissa.
Vierailija kirjoitti:
Vanha Herttoniemi ja vanha Ruskeasuo ovat hyviä alueita. Pikku-Huopalahti ja Herttoniemenranta on levottomia alueita.
Pikku Huopalahdessakin se Tilkan seutu ja Meilahden puolen reuna ovat rauhallisia ja hyviä. Niemenmäen suunta on levottomampi. Ja on sitä merenrantaa Pikku Huopalahdessakin. Herttoniemeen en itse muuttaisi, liian idässä minulle.
Vanha Herttoniemi on noista ainoa johon muuttaisin. Varsinkaan jos on lapsia.
Vierailija kirjoitti:
Ne jotka ei usko matka-aikoihin, katsokaa itse hsl sovelluksesta (se ei tosin näytä esim päivittäisiä viivästyksiä johtien manskun remonteista)
En itse kävele päivittäin yli 10 km työmatkoja, saati 30 km työmatkoja , mutta on se hyvä jos joku niin tekee.
No pysäkiltä H1928 (ruskeasuo) Rautatientorille arviolta 20 minuuttia arkiaamuna sisältäen 3 min kävelyn Elielinaukiolta Rautatientorille. Jos bussilla menisi 5 minuuttia arvioitua kauemmin, jäisi 10 minuuttia kävellä kotoa pysäkille. Eli pysäkin ympärille voisi piirtää halkaisijaltaan n. 1km:n ympyrän. Tämän sisäpuolella olisi osoitteet, joilta arviolta ehtisi 35 minuutissa Rautatientorille.
Herttoniemi ehdottomasti, jos asunto Länsi-Herttoniemessä. Mistä Ruskeasuolta kestää keskustaan 35 minuuttia? Tuossa ajassa sieltä kävelee jo keskustaan...