Kysymys äänikirjojen kuuntelijoille
Jos kuuntelet paljon äänikirjoja, niin tässä tulee kysymys sinulle. Oletko antanut palautetta lukijoista ja jos olet, niin kenelle? Minusta tuntuu että haluaisin antaa, mutta pelkään ettei siitä ole hyötyä. Haluaako joku edes palautetta näistä? Tietääkö kukaan?
Kommentit (1286)
Ihmettelen Markus Niemen raivokasta lukutyyliä. Todella raskasta kuunneltavaa ja kuuntelematta jääkin.
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelen Markus Niemen raivokasta lukutyyliä. Todella raskasta kuunneltavaa ja kuuntelematta jääkin.
Mäkään en pidä agressiivisista lukijoista. Krista Kosonen on toinen semmoinen.
Minullakin on kysymys äänikirjojen kuuntelijoille. Jos kuuntelette julkisilla paikoilla äänikirjoja niin miten ihmeessä pystytte keskittymään siinä samalla ympäristöönne!? Itse ainakin jäisin varmaan auton alle jos yrittäisin kuunnella äänikirjoja (tai musiikkia) ulkona liikkuessani.
Tämä kysymys ei koske niitä jotka kuuntelevat esim junalla tai bussilla matkatessa. 
Liisa Pöntinen pilaa kaikki kirjat joissa hän on lukijana. Harmittaa että hän lukee kaikki Kristin Hannahin suomennetut kirjat.
Vierailija kirjoitti:
Minullakin on kysymys äänikirjojen kuuntelijoille. Jos kuuntelette julkisilla paikoilla äänikirjoja niin miten ihmeessä pystytte keskittymään siinä samalla ympäristöönne!? Itse ainakin jäisin varmaan auton alle jos yrittäisin kuunnella äänikirjoja (tai musiikkia) ulkona liikkuessani.
Tämä kysymys ei koske niitä jotka kuuntelevat esim junalla tai bussilla matkatessa.
Musiikki blokkaa pois ympäristön äänet, kirja ei. En myöskään kuuntele julkisilla paikoilla kirjoja, jotka vaativat täydellistä keskittymistä.
Jonkun huonon lukijan kirjaa pystyy kuuntelemaan 1,25 nopeudella paremmin. Jos siis hyvä kirja ja huono lukija.
Onpas kiusallista ja noloa, että kustantajat ja äänikirjatuottajat käyvät BookBeatin ja StoryTelin faceryhmissä kehumassa itse tuottamiaan kirjoja mukamas tavallisina kuuntelijoina. "Huomasin että tämä oli ilmestynyt! Menee heti kuuntelulistalle!" Lisäksi hehkuttavat mukamas yllättyneinä lukijoita, jotka ovat itse palkanneet työhön. Onko tätä opetettu jossain sissimarkkinoinnin kurssilla, koska niin usean eri kustantamon naiset tekevät tätä samaa?
Vierailija kirjoitti:
Liisa Pöntinen pilaa kaikki kirjat joissa hän on lukijana. Harmittaa että hän lukee kaikki Kristin Hannahin suomennetut kirjat.
Toivottavasti uusin Hannah luetaan uudelleen jonkun muun lukijan toimesta. Mutta ei Mervi Takatalon!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti uusin Hannah luetaan uudelleen jonkun muun lukijan toimesta. Mutta ei Mervi Takatalon!
Mervihän sen käy mylvimässä ja mörisemässä, jos se luetaan uudestaan.
Vierailija kirjoitti:
Onpas kiusallista ja noloa, että kustantajat ja äänikirjatuottajat käyvät BookBeatin ja StoryTelin faceryhmissä kehumassa itse tuottamiaan kirjoja mukamas tavallisina kuuntelijoina. "Huomasin että tämä oli ilmestynyt! Menee heti kuuntelulistalle!" Lisäksi hehkuttavat mukamas yllättyneinä lukijoita, jotka ovat itse palkanneet työhön. Onko tätä opetettu jossain sissimarkkinoinnin kurssilla, koska niin usean eri kustantamon naiset tekevät tätä samaa?
Ai joku muukin on huomannut asian...
Ahti Jokinen, Jäniksen vuosi. Ihan hirveä, ei pysty. Ihan kun olisi lasten satutunnilla.
Vierailija kirjoitti:
" Helsingin Sanomien arvio kirjasta herätti mielenkiintoni. Onko kukaan vielä kuunnellut tätä?"
Kysyy äänikirjan tuottaja :D
Itellä ei vielä kovin laajaa kokemusta äänikirjoista. Kesällä aloin kirjaston (ilmaista) äänikirjoja kuunnella ja kyllähän se on vienyt mukanaan. Totta, että kaikki äänet eivät välttämättä hyvin sovi ääneen lukemiseen mutta jos kirja on mielenkiintoinen niin en välitä. Oma suosikki ehdottomasti, tällä vähäisellä kokemuksella, on Sanna Majuri. Ja onhan nuo äänikirjat ihan hieno juttu näkövammaisia ajatellenkin.
Miksi muiden maiden äänikirjalukijat ovat keskimäärin niin paljon tasokkaampia kuin suomalaiset?
Vierailija kirjoitti:
Miksi muiden maiden äänikirjalukijat ovat keskimäärin niin paljon tasokkaampia kuin suomalaiset?
Luulen että muualla lukijat valitaan taitojensa perusteella. Suomen tapaisessa takapajulassa kriteerit ovat jotain muuta. Esim. Mikko Toiviainenhan on päässyt lukemaan luultavasti siksi että hän on tubettaja ja hänellä oletetaan olevan paljon seuraajia jotka myös kuuntelevat kirjat.
Uusi inhokkini Mervi Takatalon ohelle on löytynyt. Sari Haapamäki. En edes osaa sanoa mikä siinä niin kovasti ärsyttää, mutta ääni on jotenkin todella "ruma".
Vierailija kirjoitti:
Kuuntelen ainoastaan sellaisilla kuulokkeilla, mitkä vuotavat ympäristön äänet. Nykyään on vaikea löytää mitään korvan päälle (ei ympäri saakka peittävät) läpysköjä, mitkä on parhaat tuollaiseen. En kuuntele kodin ulkopuolella vastamelunapeilla, olisi niissä se äänen läpi päästävä moodi, mutta se tulee kuitenkin mikrofonin kautta, ettei ole luonnollinen ja suunnat eivät ole niin selvät.
Vierailija kirjoitti:
Uusi inhokkini Mervi Takatalon ohelle on löytynyt. Sari Haapamäki. En edes osaa sanoa mikä siinä niin kovasti ärsyttää, mutta ääni on jotenkin todella "ruma".
Myös Salla Kozman ääni on todella ruma.
En pysty kuuntelemaan äänikirjoja ollenkaan.
Haluan itse mielessäni päättä henkilöiden "äänen" ja aivan kamalaa  kun lukija lukeekin ihan eri äänellä.
Samoin en pysty luuntelemaan kuulokkeilla yhtään mitään.
Onneksi pystyy itse lukemaan😅
Tämä Lauri Korte lainen on syvältä. Hän ei osaa lukea yhtään yhdys sanaa oikein eikä muita kaan pitem piä sano ja. Eikö tuohon voi miten kään puuttua? Vai eivätkö äänikirja tuottajat osaa suomea edes verran että kuuli sivat virheet?