Lopetin armeijan tänään. Vanhemmat pettyneitä
Mutta elän kuitenkin omaa elämää, niin ei kiinnosta heidän mielipiteet. Laitos oli todella antiikkimainen ja ilkeitä ihmisiä riitti vaikka jakaa muille... Ohi on....
Kommentit (168)
Ei minulla olisi ollut mitään armeijan kuria tai järjestystä vastaan, mutta päätin silloin että ei sota yhtä miestä kaipaa, kun:
- en jaksanut kantaa varustesäkkiä rappusia ylös
- jo pelkkä polvillaan olo aseiden käsittelyn aikana oli tuskallista
- olisi pitänyt hölkätä pururadalle, piti kävelä
- tupakaveri tappoi mehiläisen kun se lensi sisään
- minulle vittuiltiin koska osasin sotilasarvot liian hyvin ensimmäisenä päivänä, ei olisi kuulemma pitänyt olla niin tosissaan
- olisi pitänyt juosta rappusia ylös ja alas, en jaksanut
- selkä kipeä jo ennen armeijaa, lääkäri käski ovesta pihalle
Kyllä mä huomasin tuolloin että mun armeija-aika tulee olemaan sellaista, että koko helkkarin pataljoona odottelee minun tekemisiäni siellä sun täällä ja lisäksi tulen vielä rikkomaan itseni tavalla tai toisella, joten niin siinä kävi että kotio lähdin. Mulla ei ole ongelmaa totella auktoriteettia, mutta tätä en olisi kestänyt.
En ymmärrä vielä tänäkään päivänä mitä varten kuntoni oli niin huono tuolloin vuonna 2008, en ollut erityisen ylipainoinen ja liikuntaa, kuntosalia nyt kohtalaisesti kuitenkin harrastanut.. nykypäivänä on paljon enemmän nuoria jotka ovat liikkuneet minua vähemmän ja ovat lisäksi ylipainoisia..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oli kyllä vähän tyhmää käydä armeija. En kuitenkaan vapaaehtoisesti uhrautuisi ja ottaisi luotia, vaikka voisin pelastaa sillä 5 miljoonaa suomalaistam
Eikä tästä edes palkita mitenkään. Naiset ja "nuorisojoukot" saa samat edut ja oikeudet vaikka heidän ei tarvitse tehdä mitään.
Ampuisin luultavasti itseäni jalkaan, jos rintamalle joutuisin. Onneksi en enää muutenkaan ensimmäisten joukossa joutuisi.
Ap teki miehen teon. Ei tarvinnut armeijaa tekemään pojasta miehen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mitäs nyt sitten? Syöt jääkaapin joka päivä, lukittaudut huoneeseesi, pelaat ja nukut?
Noin varmaan menee loppuelämäni. Kukaan ei minusta välitä eikä minulla ole ketään. Ehkä tein viime elämässäni jotain kauheata, kun jouduin sylkykupiksi. En ainakaan aio töitä tehdä jos näin jatkuu. Turhaan teen niitä vain itseni takia.
Älä välitä vanhempien pettymisestä, kyllä ne siitä yli pääsee, jos vähänkään fiksuja ovat.
Et ole todellakaan ainoa, joka on lopettanut, ja Sinulle löytyy vielä paljon tärkeää tehtävää, armeija ei todellakaan ole se, mikä tekee ihmisestä tärkeän ja arvokkaan, vaikka siihen on ladattu niin paljon "arvoa", ei nykyään ainakaan.
Elät OMAA elämääsi! Ja jos nyt olet pettynyt, tai pahoillasi, että vanhempasi ovat pettyneet, sitä saa surra.
Aivan varmasti löydät uuden suunnan!
Kerron tämän omasta kokemuksestani. Oma poikani joutui jättämään armeijan kesken. Hän mietti kovasti, mitä isänsä siihen sanoo, mutta kasi viikkoa isällä kesti nikotella, ja nyt 10 vuotta myöhemmin he ovat läheisemmät kuin koskaan aiemmin. Miehni joutui pohtimaan suhdettaam omaan ankaraan isäänsä ja nyt on ylpeä oman poikansa rohkeudesta valita itse.
Poikani käytti kevään pääsykokeisiin lukemiseen ja teki varastohommia. Pääsi opiskelemaan ja tekee nyt erittäin merkittävää vapaaehtoistyötä. Hän sanoo, että se on hänen maanpuolustustaan.
Opinnoissa ja työnhaussa ei ole ollut mitään ongelmia,vaikka armeija jäi kesken.
Voimia ja valoa, sitä kyllä on edessä, vaikka juuri nyt tuntuisi ikävältä. Kyllä se siitä!
Vierailija kirjoitti:
Ihan hyvin teit, tee jatkossakin niinkuin oma vaistosi ohjaa, vanhemmat tottuvat ajan mittaan päätökseesi. Ei se mihinkään nykyään vaikuta, vaikka ei ois armeijaa käynytkään. Pää pystyyn ja tee jatkossakin omia päätöksiä, sisintäsi kuunnellen.
Hyvin kirjoitettu! Komppaan, pää pystyyn vaan, elämässä on palon , niiin paljon tärkeää, joka sinua odottaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Klanipäinä?
Ei nykyään tarvitse siiliä ajaa!
T. Alokkaan äiti
Mulla on olkapäille ulottuva vanhan ajan herrasmiehen tukka. Kutsunnoissa vääpeli sanoi että tuo lähtee sitten pois ja osoitti hiuksiani ja vastasin että en ole tulossa sitten.
Eräässä firmassa työhaastattelija kysyi hakijalta, että mites se armeija on käyty? Hakija kysyi, miten se tähän työhön vaikuttaa? Haastattelija sanoi, että tänne ei pääse muuten töihin.
Juu, mä tiedän ton firman. Sehän on se, joka joutui oikeuteen tuosta käytännöstään ja tuomittiin koviin korvauksiin. Muuttivat sitten tapojaan ja haastattelija pääsi "muihin tehtäviin".
Olin edellä mainitussa yrityksessä seitsemän vuotta. Ainakaan sinä aikana HR päällikkö ei joutunut asiasta oikeuteen eikä muutakaan kohua tapauksesta tullut. Luultavasti puhut nyt eri firmasta?
Btw. yrityksellä on täysi vapaus itse valita, kenet ottaa töihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Armeijaa ei pitäisi pystyä välttämään tai lopettamaan kuin ihan painavista syistä kuten mielenterveysongelmat tai fyysiset syyt jotka estäisi tai hankaloittaisi pahasti palvelusta. Itsellä jäi armeija mielenterveysongelmien takia käymättä ja myöhemmin sain myös autismi-diagnoosin kun normielämässä pärjäämisessä oli selviä hankaluuksia. Olisin kyllä armeijan käynnyt mutta näillä diagnooseilla selviäminen siellä olisi ollut täysin mahdotonta.
Samoilla linjoilla. Kyllä sivari pitää olla vaihtoehtona, mutta siihen tulisi olla kohtuullisen hyvät syyt. Olen hyvinkin isänmaallinen mies, ns. armeijan käynyt ja rokotettu. Mutta silti olen sitä mieltä, että esim. vahva vakaumus on riittävä peruste sivariin. Vakaumus ei ole sama asia kuin kyllästyminen tai "ei oo motii" tyyppinen asenne. Se vaan joskus tympäisee, kun tälläkin palstalla esitetään perusteettomia väitteitä armeijan "apinoista" jne. Kannattaisi muistaa, että ne armeijan kaverit tekee sen likaisen työn teidän kaikkien puolesta. Miettikääpä hetki sellaista tilannetta, että olisimme osa Venäjää. Siellä ei sivareita hyväksytä ja armeija on oikeasti todella paha paikka. Venäjän armeijassa varusmiesten itsemurhia tapahtuu paljon. Ja se on ihan relevantti vaihtoehto sille, että meillä ei olisi omaa armeijaa.
(Vrt. Krimi, Itä-Ukraina, Georgia, Tsetsenia jne.)
Jos joku päättää intistä lähteä, niin Suomen kaltaisessa maassa se lähtee, vaikka olisi kuinka "pakollista". Ja mitään ette voi.
Juuri näin on asia, ja se johtuu siitä, että olemme vapaa maa. Jos meillä ei olisi omaa armeijaa, niin täällä olisi Venäjän armeija. Ja siitä armeijasta ei pääse lähtemään. Osa kylläkin lähtee itsemurhan kautta, koska esimiesten väkivalta ja simputus on liikaa. Siihen verrattuna Suomen armeija on todellakin kuin lepokoti. Ja meillä osa ei jaksa edes tätä lepokotiakaan.
Ja vielä yksi asia. Ruotsi on kiireesti palauttamassa takaisin asevelvollisuutta. Osaatko arvata miksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Armeijaa ei pitäisi pystyä välttämään tai lopettamaan kuin ihan painavista syistä kuten mielenterveysongelmat tai fyysiset syyt jotka estäisi tai hankaloittaisi pahasti palvelusta. Itsellä jäi armeija mielenterveysongelmien takia käymättä ja myöhemmin sain myös autismi-diagnoosin kun normielämässä pärjäämisessä oli selviä hankaluuksia. Olisin kyllä armeijan käynnyt mutta näillä diagnooseilla selviäminen siellä olisi ollut täysin mahdotonta.
Samoilla linjoilla. Kyllä sivari pitää olla vaihtoehtona, mutta siihen tulisi olla kohtuullisen hyvät syyt. Olen hyvinkin isänmaallinen mies, ns. armeijan käynyt ja rokotettu. Mutta silti olen sitä mieltä, että esim. vahva vakaumus on riittävä peruste sivariin. Vakaumus ei ole sama asia kuin kyllästyminen tai "ei oo motii" tyyppinen asenne. Se vaan joskus tympäisee, kun tälläkin palstalla esitetään perusteettomia väitteitä armeijan "apinoista" jne. Kannattaisi muistaa, että ne armeijan kaverit tekee sen likaisen työn teidän kaikkien puolesta. Miettikääpä hetki sellaista tilannetta, että olisimme osa Venäjää. Siellä ei sivareita hyväksytä ja armeija on oikeasti todella paha paikka. Venäjän armeijassa varusmiesten itsemurhia tapahtuu paljon. Ja se on ihan relevantti vaihtoehto sille, että meillä ei olisi omaa armeijaa.
Jos joku päättää intistä lähteä, niin Suomen kaltaisessa maassa se lähtee, vaikka olisi kuinka "pakollista". Ja mitään ette voi.
Juuri näin on asia, ja se johtuu siitä, että olemme vapaa maa. Jos meillä ei olisi omaa armeijaa, niin täällä olisi Venäjän armeija. Ja siitä armeijasta ei pääse lähtemään. Osa kylläkin lähtee itsemurhan kautta, koska esimiesten väkivalta ja simputus on liikaa. Siihen verrattuna Suomen armeija on todellakin kuin lepokoti. Ja meillä osa ei jaksa edes tätä lepokotiakaan.
Ja vielä yksi asia. Ruotsi on kiireesti palauttamassa takaisin asevelvollisuutta. Osaatko arvata miksi?
Jos joku ei jaksa tai halua niin olkoon haluamatta, ei kuulu ainakaan minulle.
Vierailija kirjoitti:
Tavallaan ymmärrän sua. Armeijasta puuttuu kaikki se romantiikka mitä siellä oli ennen. Miehet sai näyttää kauniilta pitkine hiuksineen ja univormuineen. Nykyään pitää olla hiukset kynitty siiliksi ja mä näytän tosi rumalta ja on epävarma olo ilman pitkiä hiuksia. Jos minä menen sotaan niin haluan näyttää kauniilta, hiukset laitettu nätisti, silitetty univormu ja ratsumiehen saappaat vahattuna enkä siinä rumassa camoflage potkupuvussa. Miehiä pitää aina komentaa herrasmies upseerit. En minä pysty alentumaan jonkun klanipään komennettavaksi.
Tämä oli ihana :D Pitäisi tosiaan olla wanhanajan herrasmies-prikaati pitkätukkaisille. Tukka sidottu taakse mutta ei millään poninhännällä vaan elegantisti 1700-luvun malliin, aijai. Äänestän puoluetta, joka lähtee ajamaan tätä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Klanipäinä?
T. Alokkaan äiti
Mulla on olkapäille ulottuva vanhan ajan herrasmiehen tukka. Kutsunnoissa vääpeli sanoi että tuo lähtee sitten pois ja osoitti hiuksiani ja vastasin että en ole tulossa sitten.
Eräässä firmassa työhaastattelija kysyi hakijalta, että mites se armeija on käyty? Hakija kysyi, miten se tähän työhön vaikuttaa? Haastattelija sanoi, että tänne ei pääse muuten töihin.
Juu, mä tiedän ton firman. Sehän on se, joka joutui oikeuteen tuosta käytännöstään ja tuomittiin koviin korvauksiin. Muuttivat sitten tapojaan ja haastattelija pääsi "muihin tehtäviin".
Olin edellä mainitussa yrityksessä seitsemän vuotta. Ainakaan sinä aikana HR päällikkö ei joutunut asiasta oikeuteen eikä muutakaan kohua tapauksesta tullut. Luultavasti puhut nyt eri firmasta?
Toki, mutta jos on niin idiootti että luulee jonkun valtion poikaleirin suorittamisella olevan jotain todellista merkitystä työelämän kannalta, kannattaa tulla vuoteen 2021. Jos yrittäisin johtaa tai edes soveltaisin RUK:n johtamisoppeja korkeakoulutettujen high-tech duunissani, saisin hyvin nopeasti alkaa katselemaan uusia haasteita organisaation ulkopuolelta.
Sanoopi "myöhäisherännyt" ressuluti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska eivät saa rivejänsä täyteen. Millä ei olisi mitään merkitystä jos olisivat NATOn jäsen, kuten Suomenkin pitäisi olla. Silloin riittäisi täysin vapaaehtoinen varusmiespalvelus, palkkiona vaikkapa 1.5% veroalennus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Klanipäinä?
T. Alokkaan äiti
Ei mitään väliä, koska sitä ei saa kysyä työhaastattelussa. Ainoastaan, jos sotilasarvo on vaatimus työhön (oletettavasti näitä paikkoja ei ole montaa), sitä voidaan kysyä.
Asevelvollisuus
Vaikka armeijan johtamiskoulutusta pidetäänkin arvossa joissain piireissä, työnantaja ei saa udelle ase- tai siviilipalvelustaustaasi. Mutta jälleen kerran tähän sisältyy poikkeus. Mikäli sotilasarvo on vaatimus työpaikkaan, niin siinä tapauksessa asiaan tehdään poikkeus.
http://tyohaastattelu.fi/tyohaastattelu-kielletyt-kysymykset/
Minäkin olen pettynyt sinuun. Isänmaamme puolustaminen on meidän kaikkien yhteinen oikeus ja vastuu.
Olet lusmu. Mene edes sivariin ja tee itsesi hyödylliseksi.
Olet fiksu, vain idiootit lähtevät siihen touhuun mukaan. Suomen puolustusvoimat on täysin turha pellearmeija, pelkkää ajan tuhlausta.
Vierailija kirjoitti:
Olet fiksu, vain idiootit lähtevät siihen touhuun mukaan. Suomen puolustusvoimat on täysin turha pellearmeija, pelkkää ajan tuhlausta.
Juuri näin, homma ammattilaisten ja vapaaehtoisten & motiboituneiden viikonloppusoturien käsiin, NATO selkänojaksi. Uskottavuus "hieman" eri tasolla kuin nykyinen militäärilarppiteatterin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Klanipäinä?
T. Alokkaan äiti
Ei mitään väliä, koska sitä ei saa kysyä työhaastattelussa. Ainoastaan, jos sotilasarvo on vaatimus työhön (oletettavasti näitä paikkoja ei ole montaa), sitä voidaan kysyä.
Asevelvollisuus
Vaikka armeijan johtamiskoulutusta pidetäänkin arvossa joissain piireissä, työnantaja ei saa udelle ase- tai siviilipalvelustaustaasi. Mutta jälleen kerran tähän sisältyy poikkeus. Mikäli sotilasarvo on vaatimus työpaikkaan, niin siinä tapauksessa asiaan tehdään poikkeus.
http://tyohaastattelu.fi/tyohaastattelu-kielletyt-kysymykset/
Kysyi silti ja sivari ei päässyt hommiin. Ei ollut kyse armeijan työpaikasta. Todellinen reaalimaailma on usein erilainen, kuin jokin puunhalaajan höttöunelma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Klanipäinä?
T. Alokkaan äiti
Toki, mutta jos on niin idiootti että luulee jonkun valtion poikaleirin suorittamisella olevan jotain todellista merkitystä työelämän kannalta, kannattaa tulla vuoteen 2021. Jos yrittäisin johtaa tai edes soveltaisin RUK:n johtamisoppeja korkeakoulutettujen high-tech duunissani, saisin hyvin nopeasti alkaa katselemaan uusia haasteita organisaation ulkopuolelta.
Sanoopi "myöhäisherännyt" ressuluti.
No eihän kukaan niin urpo ole, että alkaisi huutamaan tulikomentoja IT-firmassa. Se armeijan läpikäyminen vain osoittaa, että henkilö kykenee toimimaan ryhmässä ja paineen alla. Miten selvität tämän asian haastattelussa? Et mitenkään. Ja kumma kyllä, edelleen 2021 päällikkötason ja johtotason esimiehistä on suurella osalla armeija käytynä. Kyllä se on kestävyyden mittari vielä nykyisinkin.
Miltä kuulostaa työhaastattelussa se, että on keskeyttänyt armeijan? Tai se, että on armeijan läpäissyt?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos joku ei jaksa tai halua niin olkoon haluamatta, ei kuulu ainakaan minulle.
Et vastannut kysymykseen. Onko liian kiusallinen asia myöntää?
Veikkaan ap:lle menestystä loppu elämässä.
Tornio syyskuussa 2015. Me hävittiin tää peli. Nevö foget!