Lopetin armeijan tänään. Vanhemmat pettyneitä
Mutta elän kuitenkin omaa elämää, niin ei kiinnosta heidän mielipiteet. Laitos oli todella antiikkimainen ja ilkeitä ihmisiä riitti vaikka jakaa muille... Ohi on....
Kommentit (168)
Vierailija kirjoitti:
Armeijan pitäisi olla pakollinen.
Epäreilua, että jotkut uhraavat terveytensä, kun toiset eivät uskalla/viitsi mennä.
Kyllähän palomiehetkin uhraavat terveytensä eikä kukaan näe asiassa epäkohtaa.
Tosi arvostettava päätös lopettaa tappamisen taitojen harjoittelu, jos siltä tuntuu!
Muille kiinnostuneille: Armeijasta pääse pois esim sivarin kautta, tässä hyvä video siitä:
Vierailija kirjoitti:
Ja mitä nyt kuuntelee aikuisia miehiä niin parhaat tarinat ja muistot tulevat nimenomaan armeijasta - ja kaverisuhteet.
Ei minulle mitään traumoja armeijasta jäänyt, mutta vähän ihmettelen niitä, joille armeija on ollut elämän parasta aikaa.
Itselleni jäi armeijasta kymmenkunta hyvää tarinaa, mutta ei niitä voi kovin montaa kertaa samalle kaveripiirille kertoa.
Oli kyllä vähän tyhmää käydä armeija. En kuitenkaan vapaaehtoisesti uhrautuisi ja ottaisi luotia, vaikka voisin pelastaa sillä 5 miljoonaa suomalaistam
Vierailija kirjoitti:
Poikani tuli tänään ekalle lomalle. Kertoi, että viimeksi tänään oli joku lopettanut.
Mitä ne vaihtoehdot sitten on? Olen ylpeä jokaisesta päivästä, jolloin voittaa hetkelliset ajatukset siitä, että mä en kestä, lähden meneen. Onneksi on hyvä tupa ja porukka tsemppaa toisiaan.
Jos pää ei kestä olla armeijassa sitä minimiaikaa mikä oli ennen 8 kuukautta ja nykyisin 6 kuukautta, niin mitenkähän semmoinen tyyppi kestää olla vaikkapa 6 kuukauden määräaikaisessa työsuhteessa. Ei se työntekokaan ole aina herkkua vaan joskus voi joutua tekemään vähän raskaampia ja ikävämpiä hommia.
Suomen armeijan käyminen ei tee kenestäkään tappajaa kuten jotkut saattavat väittää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Melkoisia tissiposkia nykyään. Armeijja ei ole koskaan ollut niin helppo ja kevyt kuin nyt. Ja ei sitäkään jakseta. ELi sitten vaan äidin helmoihin takaisin pelaamaan pleikkaria ja juomaan energiajuomia.
Tissiposkeilu tuo kymmenien tuhansien tulot verrattuna armeijassa hukattuun vuoteen.
Jep, yhdelle. Ja kymmentuhatta muuta leikkii aikuista lasta.
Niin no jokainen voi valita meneekö 3. asteen kouluun ja siitä töihin vai meneekö vuodeksi leikkimään aikuista lasta.
Vanha viisaus kuuluu: Jollet ruoki omaa armeijaasi, ruokit jonkun toisen armeijaa.
Haluatko Suomeen ruplat valuutaksi?
Laitetaan euroja kasaan niin saadaan NATO eikä tarvitse pelätä ruplaantumista.
Vierailija kirjoitti:
Oli kyllä vähän tyhmää käydä armeija. En kuitenkaan vapaaehtoisesti uhrautuisi ja ottaisi luotia, vaikka voisin pelastaa sillä 5 miljoonaa suomalaistam
Eikä tästä edes palkita mitenkään. Naiset ja "nuorisojoukot" saa samat edut ja oikeudet vaikka heidän ei tarvitse tehdä mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja mitä nyt kuuntelee aikuisia miehiä niin parhaat tarinat ja muistot tulevat nimenomaan armeijasta - ja kaverisuhteet.
Ei minulle mitään traumoja armeijasta jäänyt, mutta vähän ihmettelen niitä, joille armeija on ollut elämän parasta aikaa.
Itselleni jäi armeijasta kymmenkunta hyvää tarinaa, mutta ei niitä voi kovin montaa kertaa samalle kaveripiirille kertoa.
Tämä on kyllä aika surkeaa jos armeija oli "elämän parasta aikaa". Siis minkälaista paskaa se elämä sitten muuten on? Olen samaa mieltä, että juuri sen muutama hauska tarina jäi, mutta eipä paljoa muuta. Inttikavereita en ole nähnyt kotiutumispäivän jälkeen, eikä nyt mikään ikävä varsinaisesti jäänyt, vaikka ihan ok-tyyppejä olivat. Yksi lyhyt aika elämässä, sitten se on ohi ja mennään eteenpäin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Poikani tuli tänään ekalle lomalle. Kertoi, että viimeksi tänään oli joku lopettanut.
Mitä ne vaihtoehdot sitten on? Olen ylpeä jokaisesta päivästä, jolloin voittaa hetkelliset ajatukset siitä, että mä en kestä, lähden meneen. Onneksi on hyvä tupa ja porukka tsemppaa toisiaan.
Jos pää ei kestä olla armeijassa sitä minimiaikaa mikä oli ennen 8 kuukautta ja nykyisin 6 kuukautta, niin mitenkähän semmoinen tyyppi kestää olla vaikkapa 6 kuukauden määräaikaisessa työsuhteessa. Ei se työntekokaan ole aina herkkua vaan joskus voi joutua tekemään vähän raskaampia ja ikävämpiä hommia.
Suomen armeijan käyminen ei tee kenestäkään tappajaa kuten jotkut saattavat väittää.
Miksi mennä sukupuolitettuun pakkotyöhön josta et saa palkkaa eikä eläke kerry? Työsuhteessa saat palkkaa joten eri asia.
Itsekin otin vapautuksen. Tätä monikulttuuristuvaa pellevaltiota ei koeta enää puolustamisen arvoiseksi.
Suurin osa äänioikeutuista äänestää meille samat loputtomat ongelmat kuin Ruotsissa, joten ratkaisu on helppo
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Epäreilua, että jotkut uhraavat terveytensä, kun toiset eivät uskalla/viitsi mennä.
Palomies saa palkkaa ja eläke kertyy. Orja-armeijasta saat vain känsät käteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
1) he ovat vapaaehtoisesti tuolla alalla, kukaan ei ole määrännyt pelastusalan hommiin.
2) pikatsekin perusteella palomiehen "päiväraha" on 15-20x varusmiehn päivärahaan. Eli saapi jo palkaksi laskettavaa korvausta.
Vierailija kirjoitti:
Itsekin otin vapautuksen. Tätä monikulttuuristuvaa pellevaltiota ei koeta enää puolustamisen arvoiseksi.
Suurin osa äänioikeutuista äänestää meille samat loputtomat ongelmat kuin Ruotsissa, joten ratkaisu on helppo
Sama. Tämän videon poliittisen todellisuuden ymmärtäminen sai minutkin ottamaan vapautuksen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama. Tämän videon poliittisen todellisuuden ymmärtäminen sai minutkin ottamaan vapautuksen.
Feministit saisi mennä kantamaan seuraavat 100 vuotta laukkuja vitosen päiväpalkalla. Joko loppusi se valhe että miehet on muka paremmassa asemassa mitä naiset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vähän eri asia olla jumissa palkatta jollain homeisella kasarmilla kymmenen muun kanssa yhteismajoituksessa kuin lähteä palkallisista töistä omaan kotiinsa omaan rauhaan.
Täysin hukkaanheitettyä aikaa 12kk omalla kohdalla muutamaa hyvää niiltä ajoilta jäänyttä kaveria lukuunottamatta.
Jos tietäisin sen minkä nyt, lusmuilisin itsekin C:n paperit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vähän eri asia olla jumissa palkatta jollain homeisella kasarmilla kymmenen muun kanssa yhteismajoituksessa kuin lähteä palkallisista töistä omaan kotiinsa omaan rauhaan.
Täysin hukkaanheitettyä aikaa 12kk omalla kohdalla muutamaa hyvää niiltä ajoilta jäänyttä kaveria lukuunottamatta.
Jos tietäisin sen minkä nyt, lusmuilisin itsekin C:n paperit.
Itsekkin hankkisin C-paprut nykyisin. Vuonna 2004 ei vielä ollut kansainvaelluksia eikä naisen euroista uhritumisia ja valhetta siitä että olen muka etuoikeutettu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ex-kollegani tuli 6 viikon jälkeen pois. Taisi olla 12 vuotta tuon jälkeen samassa firmassa töissä kunnes perusti edelleen ihan asiallisesti potkivan yrityksen.
Yksi nykyisistä alaisista, särmä, monitaitoinen ja oma-aloitteinen, tehnyt kaiken erittäin hyvin ja enemmän kuin olen pyytänyt. Jeppe jätti väliin niin intin kyin sivarin, siksi ettei hukkavuosi napostellut vaan teki sen aikaa opintoja & duuneja. Ja metsästääkin vielä eli päässyt lopettamaan elollisia toisin kuin 90% varusmiehistä - todnäk ampuu myös paremmin.
(Kumpikin diplomi-inssejä)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama. Pitäköön tunkkinsa jos valtiovalta ei ole valmis edes sen vertaa pitämään kansan puolta että päästävät vieraan maan väkivaltakoneiston jäseniä noin divisioonan verran maahan. Turha tulla itkemään riviin jos tulee tarve, se on käpykaartiin Lapin korpeen.
Näillä "uhrautujilla" on täysin samat vaihtoehdot käytössään kuin muillakin. Vaan eipä taida sisu riittää siihen, että menisi sivariin. Mennään joukon mukana, kuten kaikessa muussakin elämässä, ja haukutaan koiralaumana niitä, jotka uskaltavat elää omannäköistään elämää.