Kuunteletteko nelikymppiset rap-musiikkia?
Onko muille nelikymppisille rap musiikkigenrenä täysin viearasta ja luotaan työntävää. Nykyään rap on suosittua nuorten keskuudessa ja mietin, että missä ikäluokassa menee se raja. Minä olen vuonna -80 syntynyt ja koen rap-musiikin lähinnä vitsinä melodisena runonlausumisena. Joko esim vuonna -88 syntyneet on täysiä "rap-ihmisiä", eli muodostaako alle kymmenen vuotta jo kuilun, että mihin sitä on ikään kuin kasvettu?
Kommentit (144)
Vierailija kirjoitti:
Hyvä biisi<3
44v, en kuuntele räppiä enkä suomi-musaa. Muuten kyllä kelpaa ihan barokista rokkiin.
Kuuntelen rappia ja heviä. Siinä mun genret. Paljon on hyviä videoita linkitetty.
Kotimaista rappia kasarilla kuuntelin lähinnä Raptori muodossa, mutta nyttemmin olen laajentanut sen suhteen. Suomessa tehdään paljon laadukasta rappia.
Brittirap on myös tullut kuvioihin mukaan.
Oon ollut aina bändipaita ihminen, joten teinit käyttää nykyään mun ysärillä hankkimia paitoja. Tupac, De la Soul, Public Enemy, Eminem, Q-tip... ja tasan tietävät mitä kantavat päällään, en mä muuten niitä lainaisi.
vm -72
Olen 41 ja kuuntelen jonkin verran kausittain. Vain kotimaista käytännössä. Pyhimystä viimeksi enemmän ja toki välillä soi hittejä esim. Nopsajalalta, JVG:ltä, Elastiselta ym. Joskus nostalgiapuuskassa kuuntelen Palefacen Helsinki - Shangri-La -levyä. On myös joitakin räppäreitä, joiden musaa en pysty kuuntelemaan ollenkaan, koska se ei ole yhtään mun makuun. Esim. Cheek ja Mikael Gabriel.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En yleensä pidä mutta tuo Cardi B:n WAP oli hyvä 😆
N39
Hyvä källi, mutta tuohan oli niin surkeata ettei sitä voi luokitella edes musiikiksi. Siis, tuon kappaleen kohdalla sukellettiin niin syvälle, että on uskomatonta, että tuota sontaa pyöritetään jossain radiossa.
Hmm, ja youtubessa jo yksistään sillä on satoja miljoonia kuuntelukertoja...
Joskus on pakko kun joku syrjäytynyt nisti soittaa bussissa
Olen musiikin suhteen kaikkiruokainen. Räppiä kuuntelen päivittäin, ihan kaikkia tyylejä. Ei tule mieleen ketään, joka saisi vaihtamaan kanavaa :D Tälläkin tädillä on autossa yksinään kova meno. Kuuntelen/fiilistelen paljon kaikenlaista musiikkia mm. gospelia, klassista myös, paitsi en raskasta heviä. Tanssimusiikista, iskelmästä löytyy paljon sellaista, mikä ei suuremmin iske, mutta olen siitäkin oppinut tykkäämään (liittyy työhöni).
Rikollisten mustien omituista sormien ja käsien vääntelyä, vankilamusiikkia. Ei kiitos
Oon syntynyt v.1982. Tykkään monenlaisesta musiikista, iskelmästä rappiin ja myös tanssimusiikki, ysärit ym menee. Myös uudet rap- musiikit on hyviä ja aikalailla olen niistäkin ajantasallsa. Olen aina ollut musikaalinen ja tykännyt tanssimisesta, siinäkin menee laji kuin laji tangosta diskoon. Toki meillä on teini-ikäisiä nuoria niin senkin vuoksi pysyy hyvin kärryillä kaikesta.
Mieheni taas on vuoden vanhempi eikä todellakaan kuuntele mitään rap- musiikkia, ei r&b:ta, ei mitään ns nykymusiikkia. Ennemminkin iskelmää ja ysäriä.
Räp on hyvää musiikkia kun sitä ei tarvitse ottaa vakavasti. Helppoa kuunneltavaa. Antaa biitin vaan viedä tunnetiloja.
Suomessa on ollut ainoastaan yksi rap yhtye ja se on Raptori
Kasariteini kirjoitti:
Run DMC, Eminem, Eric B&Rakim, Dr. Dre, Tupac, Jay-Z jne. Miten puhtaana rap-musiikkina noita nyt sitten kukakin pitää. Suomi-rappia en kuuntele.
Mitä Jay-Z tuossa listassa tekee?? :D Kas kun ei 50 Cent.