Kuunteletteko nelikymppiset rap-musiikkia?
Onko muille nelikymppisille rap musiikkigenrenä täysin viearasta ja luotaan työntävää. Nykyään rap on suosittua nuorten keskuudessa ja mietin, että missä ikäluokassa menee se raja. Minä olen vuonna -80 syntynyt ja koen rap-musiikin lähinnä vitsinä melodisena runonlausumisena. Joko esim vuonna -88 syntyneet on täysiä "rap-ihmisiä", eli muodostaako alle kymmenen vuotta jo kuilun, että mihin sitä on ikään kuin kasvettu?
Kommentit (144)
amerikkalaista rappia toisinaan, se on ok, mutta niinsanottua suomirappia en ikinä, pelkkää mölinää ja örinää, huonon olon huutamista joku komppi taustalla, evvk.
😐
Voin kuunnella, jos tulee jotain hyvää vastaan.
Kuntoillessa voi toimia hyvin. :)
Kymmenisen vuotta sitten Asa oli pinnalla ja tykkäsin kovasti niistä levyistä. Sittemmin olen kuunnellut läpi Paperi T:n ja Dj Ibusalin levyt, ei jäänyt soimaan lautasellani mutta oli ihan ok.
En mieti genren mukaan, mitä voin kuunnella, kuuntelen, jos tulee jotain kiinnostavaa vastaan. Sama koskee muutakin musiikkia. Vierastan räppigenressä toisaalta sellaista rappioräppiä, josta assosioin, että sitä kuuntelee vain huono-osaiset pilvenpolttajat. Toisaalta en pidä tuota toisen ääripään edustusta (Cheek, JVG) räppinä ollenkaan, en siis dissaa edellisiä millään tavalla, ovat kuitenkin mielestäni enemmänkin viihdyttäjiä kuin räppäreitä.
terveisin
70-luvun lopussa syntynyt
Vierailija kirjoitti:
En yleensä pidä mutta tuo Cardi B:n WAP oli hyvä 😆
N39
Hyvä källi, mutta tuohan oli niin surkeata ettei sitä voi luokitella edes musiikiksi. Siis, tuon kappaleen kohdalla sukellettiin niin syvälle, että on uskomatonta, että tuota sontaa pyöritetään jossain radiossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En, se on pelkkää roskaa. Pelkkää melua. En tippaakaan kiinnostunut amerikkalaisten ghettoneekerien kulttuurista vaan halveksin sitä.
Kai tiedät, että räppiä tehdään muissakin maissa kuin vain Yhdysvalloissa..?
Toistaa silti kaikkialla ihan samoja kliseitä, jotka on bongattu mustien gettoräpistä, joka on käytännössä pelkkää alisuoriutumisen juhlistamista.
Kyllä kuuntelen. Tupac on ollut aina yksi mun lemppareista, samoin Ice Cube, Nas, Dr. Dre ja vanhempi Eminem). Vasta muutama vuosi sitten löysin suomiräpin ja sielläkin on ihan hyviä artisteja. Viime vuonna löysin venäläisen räpin ja tänä vuonna innostuin virolaisesta räpistä.
Musiikkimaku on kuitenkin laaja, en kuuntele pelkästään räppiä.
N44
Onhan nuo räppärit itsekin jo nelikymppisiä
Totta ihmeessä - tämä on hyvä!
.
.
En todellakaan kuuntele. Hiphop on toinen mikä on täysin oman musiikkimaun ulkopuolella.
Olen -72 syntynyt ja Run-d.m.c:stä lähtien kuunnellut lähes kaikkea alalajeja myöten.
Riippuu mistä räpistä on kyse. Joku gangsta-rap tai suomalainen piriräppi ei puhuttele, eikä tämä nykyinen valtavirta-räppi. Sen sijaan kasarin alun jenkkiräppi on kyllä hyvää, jota kuuntelen mielelläni.
Oli vaikeeta koulussa, mutta vielä vaikeempaa on Oulussa.
Mä muutin Hesaan Mikkelistä, tytöt ne tykkää mun kikkelistä.
Zekidautjou!
Isoveli on syntynyt -73 ja jo silloin ihan kasarin lopussa ja ysärin alussa hän ja pari lukiokaveriaan tilailivat levyjä tai kasetteja jenkeistä ja olivat ihan pähkinöinä räpistä. Kuuntelin niitä itsekin. Kyseessä ei kuitenkaan ollut mitään gangsta-rap, vaan enemmän sellainen breakdance-tyyppinen rytmikäs tykittely. Tosin taisi siellä NWA olla listalla sekin. Siihen aikaan tuon genren seuraaminen vaati viitseliäisyyttä ja tieto ja levyt piti onkia rapakon takaa ja Akateemisen kirjakaupan enkkulehdistä.
Täytyy kyllä sanoa että aika erilaisia on nuo tämän päivän räppifanit, anteeksi yleistys.
Ne räppärit on sieltä 80-luvulta asti usein itsekin olleet nelikymppisiä. Joten kyllä varmaan kuuntelee suunilleen samanikäisetkin.
En yleisesti ottaen pidä rapista, mutta jos se on aidolla tunteella ja laadukkaasti tehty, niin musiikkigenre muiden joukossa. Tämä siis poissulkee esim. Palefacet ja muut "räpäyttäjät".
Kuuntelen ja myös monipuolisesti muutakin. Lähinnä samaa mitä nuorenakin olen kuunnellut. Mitään iskelmiä en todellakaan ala kuuntelemaan vaikka olisin 70v.
Lastenmusiikkia keski-ikäisenä, juu ei kiitos. Enhän minä enää Fröbelinpalikoitakaan kuuntele.
Vierailija kirjoitti:
En yleisesti ottaen pidä rapista, mutta jos se on aidolla tunteella ja laadukkaasti tehty, niin musiikkigenre muiden joukossa. Tämä siis poissulkee esim. Palefacet ja muut "räpäyttäjät".
Jos suomiräpistä puhutaan, niin Plaleface on kylläkin sieltä laadukkaimmasta päästä. On aivan eri sarjassa, kuin nämä kaikenmaailman posket ja elastiset.
Olen nelikymppinen ja kuuntelin muun muassa myös rap-musiikkia teininä. Ja kuuntelen edelleen, muun muassa. Kuuntelen myös klassista, heviä ja vaikka mitä.
Samaa paskaa kaikkialla.