Kuunteletteko nelikymppiset rap-musiikkia?
Onko muille nelikymppisille rap musiikkigenrenä täysin viearasta ja luotaan työntävää. Nykyään rap on suosittua nuorten keskuudessa ja mietin, että missä ikäluokassa menee se raja. Minä olen vuonna -80 syntynyt ja koen rap-musiikin lähinnä vitsinä melodisena runonlausumisena. Joko esim vuonna -88 syntyneet on täysiä "rap-ihmisiä", eli muodostaako alle kymmenen vuotta jo kuilun, että mihin sitä on ikään kuin kasvettu?
Kommentit (144)
Vierailija kirjoitti:
Amerikan mustien ghettojen munienkaivelumusiikki ei ole koskaan puhutellut.
Suomalaisten leikkinee....... käsien vatkaaminen ja kyykkypaskalla koreografia ei senkään vertaa.
Ehkä sillekin on kysyntää nuoruuden angstien pukattua pintaan 10 vuotiaana ja sen sanoitukset koskettavat jollakin mystisellä tavalla myös pakkasen paneman lökäpöksyn mielenmaisemaa.
Yhtä säälittävää kuin nähdä kadulla kolmekymppinen skeittari, on nähdä kehityksessään jälkeenjäänyt aikuinen räppäri kaivelemassa muniaan ja räkimässä pussihousujensa lahkeille kylmillä sateisilla pohjoisen kaduilla.
Miks kaikki yksinkertaiset ja tylsät ihmiset niin kuin sinä kirjoittavat niin pitkästi?
Olihan rap aika suosittua jo 90-luvulla. Eminem, Tupac, jne. Itse kuuntelen vähän erityyppistä musiikkia, mm. indie folkia, mutta ei rapin kuuntelussa ole mitään erikoista mielestäni.
N37
Olen kuusikymppinen mies ja kuuntelen rap-musiikkia. Parhaat rap-biisit:
Tapio Rautavaara: Korttipakka
Esa Saario: Desiderata
Simo Salminen: Alle lujaa
Jukka Virtanen: Poika nimeltä Vee
Juice Leskinen: Ei elämästä selviä hengissä
Olen vm 73 ja Eminem on yksittäisitä artisteista suurin suosikkini, sen levyt mulla on kaikki (heh, siinähän se ikä ainakin näkyy, että omistaa levyjä). Lil Waynea kuuntelen myös ja satunnaisesti muitakin. Esim. Eminemillähän on biiseissään tosi hyvät melodiat, ei se ole pelkkää räpätystä. Sanoitukset on myös oikeasti hyviä ja taitavia.
Muu musiikkimakuni on sitten ikäluokkani perussettiä eli jotain 90-luvun rokkia Gunnareita ja muuta, kotimaisista suurin suosikkini on SMG.
Vierailija kirjoitti:
Olen kuusikymppinen mies ja kuuntelen rap-musiikkia. Parhaat rap-biisit:
Tapio Rautavaara: Korttipakka
Esa Saario: Desiderata
Simo Salminen: Alle lujaa
Jukka Virtanen: Poika nimeltä Vee
Juice Leskinen: Ei elämästä selviä hengissä
Kerrankin asiaa AV-palstalla!
Ei sellaista paskaa kuulu kuunnella minkään ikäisen.
M27
Kuuntelen, olen 45-vuotias nainen. Lasten myötä joutunut ensin pakosta kuuntelemaan, nyt jopa ihan vapaaehtoisesti. Muuten tuohon kommenttiin,jossa kummasteltiin ja rummoteltiin ikäistäni rap-tätiä, mitä meidän ikäisten pitäs kuunnella? virsiä? Ja jos NUORISO kuukeloitte, niin rap musiikki on kyllä "keksitty" aika kauan aikaa sitten.Sama homma kun punkin kanssa, nuoriso kuvittelee aina "omistavansa" kaiken, joka on ollut olemassa jo usein ennen heidän syntymäänsä.
Suurin osa ei taida kuunnella sitä minkään ikäisenä.
Ei voi sanoa että mitenkään aktiiviseseti.....siis muistan jo 70-luvulla kuulleeni jotain räpin kaltsista, ja olihan näitö puhelaulajia kiten LKJ ....mutta Grandmaster Flash and the Furious 5 oli eka josta puhuttiin räppinä... Siitä asti itärannkäikon räppi miellytto, länsirannikon gangsta ehkä niinkään. Kotimaisista kuuntelin mieluiten AsaMasaa mutta en ole uudempia seurannut. M 61v.
Kuuntelen! Mutta myös laajasti muutakin genreä.
N56
Olen 37v ja kuuntelen hyvin laajasti kaikenlaista musiikkia, kiinnitän huomiota erityisesti sanoituksiin.
Esim tämä:
Kyllä mutta en mitään keekki tai pyhimys kuraa
Kyllä se on kerran kesässä kääräistävä iso läski ja pistettävä Cypress Hill soimaan.
Todellakin! Paljon, Suomessa osataan tehdä laadukasta rappia ja musiikkia, kiitos tästä kaikille niille tekijöille jotka panostavat laatuun. Taustat/biitit tärkeitä,sananvapaus kunniaan. Rakastan! N34
En helvetissä.
Rap on musiikin irvikuva, jota tekee ne joilla ei lahjakkuus riitä oikean musiikin tekemiseen.
Räppiä kuuntelevat ja sen mustien ghettojen kaduilta kumpuavia rikollisia arvoja ihailevat vain wannabe whiggerit ja muut valkoroskaluuserit.
En, se on pelkkää roskaa. Pelkkää melua. En tippaakaan kiinnostunut amerikkalaisten ghettoneekerien kulttuurista vaan halveksin sitä.
Vierailija kirjoitti:
En, se on pelkkää roskaa. Pelkkää melua. En tippaakaan kiinnostunut amerikkalaisten ghettoneekerien kulttuurista vaan halveksin sitä.
Kai tiedät, että räppiä tehdään muissakin maissa kuin vain Yhdysvalloissa..?
En yleensä pidä mutta tuo Cardi B:n WAP oli hyvä 😆
N39
En kuuntele. Minun korvaan se on rasittavaa säksätystä. Äänikirjat on erikseen. Pidän kauniista melodioista ja harmonioista. Sellaista musiikkia kuuntelen. Harvoin vaan tänä päivänä sellaista tehdään.