Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En ymmärrä Baby showereita

Vierailija
20.01.2021 |

Onko kukaan muu samoilla linjoilla, että baby showerit ovat amerikkalainen hömppä, joka on ihan turhaa ja teennäistä? Olen sitä mieltä. Sosiaalinen olen ja ystäviä löytyy, mutta en jaksa mitään vaippakakkuja ja hypetystä vauvasta. Voin tavata ystäviä muutoinkin.

Kommentit (69)

Vierailija
61/69 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en taas mitenkään ymmärrä ihmisiä, joiden pitää kummastella ja ihmetellä ja päivitellä ja oudoksua ja valittaa, jos joku tykkää tehdä jotain toisella tavalla kuin itse.

Jos joku saa iloa juhlista, niin antaa toisen iloita? Voi vaan kuvitella millaista ankeuttajaporukkaa nää ymmärtämättömät on.

Vierailija
62/69 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tykkään enemmän rotinaperinteestä. Sitä paitsi tympii se, että äidin baby shower on käytännössä vauvan juhla, kun taas isän varpajaiset on isän juhla. Isä saa viinaa ja sikareita, äiti saa vaippakakun. Ei kiitos.

Naiset niitä vaippakakkujaan toisilleen ostaa. Ostakaa tulevalle äidille itse sitä viinaa ja sikareita, niin ei tarvitse närkästyneenä seurata sivusta miesten juttuja.

Raskaana olevalle viinaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/69 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä vihaan yllätyksiä ja suutuin omista juhlista. Oli ihan kaameen huono olo, enkä voinut yhtään valmistautua etukäteen. Tarviin henkisen valmistautumisen ennen suuria ihmistapahtumia. Olin tosi pahalla päällä koko ajan ja odotin vain että ihmiset lähtee, jotta voin kunnolla päästellä miehelle, JOKA TIETÄÄ ETTEN TYKKÄÄ, mutta oli hyväksynyt kaiken mun selän takana!?! Hemmetti kun suutun taas.

Jos olisin tiennyt ihmisten tulevan, olisin valmistautunut henkisesti ja olisin ollut hyvällä tuulella ja nauttinut juhlista. Harmitti ihan hirveesti jälkikäteen aivan kaikki.

Ymmärrän 100 %. Olisin ollut ihan raivona.😘

Vierailija
64/69 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse en tulevana äitinä halua tuollaisia tavaksi muodostuneita baby showereita. Haluan varpajaistyyppset (toki rauhallisemmat) juhlat vauvan syntymän jälkeen, toki sitten kun jaksan taas tavata ihmisiä isolla porukalla. Voin järjestää ne itse tai parhaimpien kavereiden kanssa kimpassa. Tulisivat porukalla meilleja saisivat siinä samalla moikkailla vauvaa. Herkuttelisimme, juttelisimme mukavia ja ehkä siemailisimme hiukan kuohariakin. Halutessaan kaverit saisivat tuoda tullessaan lahjan tai vaikka rotinoita. Nämä olisivat enemmän minun tyyppiseni baby showerit.

Huomaa, että vauvasta ei ole kokemusta kun suunnittelet tuollaista. :) Siihen on syynsä, miksi baby shower on ennen vauvan syntymää.

Ihmiset jaksavat eri tavoin, ja myös miehet osallistuvat vauvan hoitoon eri tavoin. Ja jos tuon kokoontumisen pitää vaikka vauvan ollessa puolivuotias, niin miksei. Ei varpajaisiakaan tarvitse pitää heti vauvan synnyttyä :) Mm. eräälle kaverilleni järkättiin ne 5 kk syntymän jälkeen.

Anna kun arvaan: Äiti vetämässä viinaa ja pulloruokittu korvikevauva?

Vierailija
65/69 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä enemmän näitä keskusteluja lukee, sitä enemmän vakuutun siitä ettei ole vastenmielisempaa ihmisryhmää kuin jostai alapääsynnytyksestä, luomusoseista ja t1ssiruokinnasta ylpeilevät naiset.

Vierailija
66/69 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä enemmän näitä keskusteluja lukee, sitä enemmän vakuutun siitä ettei ole vastenmielisempaa ihmisryhmää kuin jostai alapääsynnytyksestä, luomusoseista ja t1ssiruokinnasta ylpeilevät naiset.

Kyllä!

Vierailija
67/69 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kun olisikin rento illanvietto tai vaikka jotain hemmottelua tulevalle äidille, mutta kaikki ne vauvajuhlat missä olen ollut ovat olleet jokseenkin kamalia. Kolmasosa vieraista on myös raskaana, usealla on jo lapsia ennestään, puheenaiheet ovat tissittelyä, pottailua ja sormiruokailua, synnytyksiä kerratessa melkein kilpaillaan siitä, kenellä kesti pisimpään, ketä sattui eniten ja kenelle laitettiin eniten tikkejä.

Vierailija
68/69 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi kun olisikin rento illanvietto tai vaikka jotain hemmottelua tulevalle äidille, mutta kaikki ne vauvajuhlat missä olen ollut ovat olleet jokseenkin kamalia. Kolmasosa vieraista on myös raskaana, usealla on jo lapsia ennestään, puheenaiheet ovat tissittelyä, pottailua ja sormiruokailua, synnytyksiä kerratessa melkein kilpaillaan siitä, kenellä kesti pisimpään, ketä sattui eniten ja kenelle laitettiin eniten tikkejä.

Hyi kammottavaa! Muutenkin kaikki soseiden maistelut on suuri no go.

Vierailija
69/69 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jep. Ja nyt pitäisi taas järjestää kaverille showeit kun on toinen pulla uunissa. Ei jaksa, saatana.

Hah, näköjään on baby showerille käynyt ”lost in translation” kun se tuli Suomeen. Amerikassa etiketin mukaan ei pidetä baby showeria toiselle, kolmannelle jne. lapselle kuin korkeintaan jos lapsi on toista sukupuolta tai lapsilla on suuri ikäero. Puhuvat baby sprinklestä jos joku haluaa järjestää pienimuotoisen juhlan mutta lahjojen odotusta pidetään tökerönä ja ahneena toiselle lapselle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kaksi