Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En ymmärrä Baby showereita

Vierailija
20.01.2021 |

Onko kukaan muu samoilla linjoilla, että baby showerit ovat amerikkalainen hömppä, joka on ihan turhaa ja teennäistä? Olen sitä mieltä. Sosiaalinen olen ja ystäviä löytyy, mutta en jaksa mitään vaippakakkuja ja hypetystä vauvasta. Voin tavata ystäviä muutoinkin.

Kommentit (69)

Vierailija
1/69 |
20.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Baby showerit vielä menee, mutta gender reveal partyt???

Vierailija
2/69 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama täällä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/69 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta babyshowerit on niin vaivaannuttava juhla, jotain suklaapaskan maistelua vaipoista ja ties mitä. Oon vannottanu mun miestä, ettei anna kenenkään järjestää sellasia.

Vierailija
4/69 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gender reveal on ihan i di oot tia.

Tulee kumpi tulee, kunhan olisi terve.

Useasti rakenneultrasta olen kuullut vain että puhutaan että kumpi se on kun tärkein syy miksi se koko ultra tehdään on että siltä sikiöltä löytyy aivot, toimivat sydämen kammiot sekä oikeanlaiset munuaiset, taikka suulakihalkio, mut hei kunhan tietää onko siellä tyttö tai poika sehän se tärkeintä on.

Ps. me ei haluttu tietää kumpi tulee , sehän selvisi sitten synnytyksesä.

Vierailija
5/69 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko saada kaikki jenkki paska tänne. Mitä lähempänä länttä, sitä kauempana itää ja se on tärkein.

Vierailija
6/69 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep. Ja nyt pitäisi taas järjestää kaverille showeit kun on toinen pulla uunissa. Ei jaksa, saatana.

Vierailija
7/69 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on äitiyspakkaus, ei tartte kerätä vaatteita vauvalle kavereilta.

Ehkä voisi tehdä sellaisen että äitiyspakkausavausjuhlan. Tarjoo kakut ja kahvit, eikä muut saa tuoda lahjoja jos ei halua.

Vierailija
8/69 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän se ajatus tulevan äidin ja vauvan huomioimisesta on kaunis.

Esikoista odottaessani anoppi ja miehen siskot olivat järjestäneet meidän ollessa ulkona meille kotiin pienen lahjapöydän, kastemekon ja herkkuja. Olihan se nyt liikuttavaa.

Mutta jos baby showereita yllätyksenä järjestää niin pitää myös tuntea se tuleva äiti hyvin. Itse olisin vain järkyttynyt enkä ollenkaan nauttinut yllätysjuhlista, joissa olisi ollut paljon vieraita.

Vierailija
9/69 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jep. Ja nyt pitäisi taas järjestää kaverille showeit kun on toinen pulla uunissa. Ei jaksa, saatana.

Miksi?

Pitääkö ne jotka saa joka vuosi vauvan joka vuosi baby showerot?

Loppuu kavereilta rahat moiseen ja viikonloput.

(nyt ei pidä suuttua, liioittelen, mutta ei niitä showereita tartte toisille lapsille pitää, kaikkea löytyy kaapista jo) Ja kuka id ootti ei voi laittaa tyttövauvalle sinistä ja poikavauvalle vaaleanpunaista? Ne vaatteet on vain pari tuntia päällä kun tulee buklaa, pissaa ja sitä ihteään.

Vierailija
10/69 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi?

Pitääkö ne jotka saa joka vuosi vauvan joka vuosi baby showerot?

Loppuu kavereilta rahat moiseen ja viikonloput.

(nyt ei pidä suuttua, liioittelen, mutta ei niitä showereita tartte toisille lapsille pitää, kaikkea löytyy kaapista jo) Ja kuka id ootti ei voi laittaa tyttövauvalle sinistä ja poikavauvalle vaaleanpunaista? Ne vaatteet on vain pari tuntia päällä kun tulee buklaa, pissaa ja sitä ihteään.

Samaa mieltä. Ei enää toisesta vauvasta tarvitsisi mielestäni pitää.

Mutta järjestettävä se on kun sitä odotetaan.

Vierailija
11/69 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko susta synttärit, nimipäivät, ystävänpäivät, äitien ja isienpäivät yms. hömppää. Onko juhliminen kirottu pakko sulle?

Vierailija
12/69 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en tulevana äitinä halua tuollaisia tavaksi muodostuneita baby showereita. Haluan varpajaistyyppset (toki rauhallisemmat) juhlat vauvan syntymän jälkeen, toki sitten kun jaksan taas tavata ihmisiä isolla porukalla. Voin järjestää ne itse tai parhaimpien kavereiden kanssa kimpassa. Tulisivat porukalla meilleja saisivat siinä samalla moikkailla vauvaa. Herkuttelisimme, juttelisimme mukavia ja ehkä siemailisimme hiukan kuohariakin. Halutessaan kaverit saisivat tuoda tullessaan lahjan tai vaikka rotinoita. Nämä olisivat enemmän minun tyyppiseni baby showerit.

Vierailija
13/69 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten te muuten olette toimineet, oletteko sitten vielä vauvan synnyttyäkin lahjoneet perhettä vai oletteko katsoneet suihkulahjat riittäviksi ?

En ole itse koskaan osallistunut, ja minustakin ne vaikuttavat vähän juhlalta, jossa saattaa pahimmillaan olla vaivaannuttava tunnelma. Mutta olen kyllä kuullut todella liikuttuneita kertomuksia showereista ja esim. Tuplakääkin Kirsikalla oli mielestäni mukava juttu tilaisuudessaan, siinä jokainen vieras ( hänellä oli hyvin pienen lähipiirin showerit) toi kylpysuolaan osan, josta tuli Kirsikka mieleen. Moni toi esim. eteerisiä öljyjä, puutarhasta kukkia, ajatuksia  Kirsikasta ja toinen Tuplakääkin juontajista, oli laulanut laulun kylpysuolalle :D 

Vierailija
14/69 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Useasti rakenneultrasta olen kuullut vain että puhutaan että kumpi se on kun tärkein syy miksi se koko ultra tehdään on että siltä sikiöltä löytyy aivot, toimivat sydämen kammiot sekä oikeanlaiset munuaiset, taikka suulakihalkio, mut hei kunhan tietää onko siellä tyttö tai poika sehän se tärkeintä on.

Samaa mieltä. En ymmärrä sitä lapsen sukupuolesta kohkaamista. Kun muutama vuosi sitten itse olin raskaana, sekä minulle että miehelle oli itsestäänselvyys, ettemme halua tietää lapsen sukupuolta etukäteen, meille riitti että se selvisi lapsen syntyessä. Tämä tosin herätti melkoista hämmästelyä - monet tutut kyselivät etukäteen, kumpi meille tulee, ja olivat ihan ihmeissään kun kerroimme, ettemme tiedä, ettei asialla ole meille mitään merkitystä. Voin rehellisesti sanoa, etten uhrannut asialle juuri ajatustakaan koko raskausaikana. Toivoimme vain, että vauva syntyisi elossa ja terveenä, niin kuin sitten onneksi kävikin. Emme kuitenkaan pystyneet missään vaiheessa pitämään sitä itsestäänselvyytenä - olimme kokeneet useamman kuin yhden keskenmenon ja eräälle ystävälle oli sattunut kohtukuolema raskauden loppumetreillä. Samasta syystä en olisi pystynyt pitämään minkäänlaisia vauvakutsuja etukäteen - ehkä olen vähän taikauskoinenkin, mutta varsinkaan näiden kertomieni kokemusten vuoksi en halunnut enkä uskaltanut millään tavoin juhlistaa syntymätöntä lasta. Se, että lapsi on terve, tai että se ylipäätään syntyy elävänä, ei ole itsestäänselvyys.

Vierailija
15/69 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laihialaiset beibishouwerit;

Roikotetaan bebeä ilman housuja

ilmassa pään yläpuolella.

Pian sieltä jotain tavaraa lorisee.

Vierailija
16/69 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en tulevana äitinä halua tuollaisia tavaksi muodostuneita baby showereita. Haluan varpajaistyyppset (toki rauhallisemmat) juhlat vauvan syntymän jälkeen, toki sitten kun jaksan taas tavata ihmisiä isolla porukalla. Voin järjestää ne itse tai parhaimpien kavereiden kanssa kimpassa. Tulisivat porukalla meilleja saisivat siinä samalla moikkailla vauvaa. Herkuttelisimme, juttelisimme mukavia ja ehkä siemailisimme hiukan kuohariakin. Halutessaan kaverit saisivat tuoda tullessaan lahjan tai vaikka rotinoita. Nämä olisivat enemmän minun tyyppiseni baby showerit.

Huomaa, että vauvasta ei ole kokemusta kun suunnittelet tuollaista. :) Siihen on syynsä, miksi baby shower on ennen vauvan syntymää.

Vierailija
17/69 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samaa mieltä. En ymmärrä sitä lapsen sukupuolesta kohkaamista. Kun muutama vuosi sitten itse olin raskaana, sekä minulle että miehelle oli itsestäänselvyys, ettemme halua tietää lapsen sukupuolta etukäteen, meille riitti että se selvisi lapsen syntyessä. Tämä tosin herätti melkoista hämmästelyä - monet tutut kyselivät etukäteen, kumpi meille tulee, ja olivat ihan ihmeissään kun kerroimme, ettemme tiedä, ettei asialla ole meille mitään merkitystä. Voin rehellisesti sanoa, etten uhrannut asialle juuri ajatustakaan koko raskausaikana. Toivoimme vain, että vauva syntyisi elossa ja terveenä, niin kuin sitten onneksi kävikin. Emme kuitenkaan pystyneet missään vaiheessa pitämään sitä itsestäänselvyytenä - olimme kokeneet useamman kuin yhden keskenmenon ja eräälle ystävälle oli sattunut kohtukuolema raskauden loppumetreillä. Samasta syystä en olisi pystynyt pitämään minkäänlaisia vauvakutsuja etukäteen - ehkä olen vähän taikauskoinenkin, mutta varsinkaan näiden kertomieni kokemusten vuoksi en halunnut enkä uskaltanut millään tavoin juhlistaa syntymätöntä lasta. Se, että lapsi on terve, tai että se ylipäätään syntyy elävänä, ei ole itsestäänselvyys.

Ei sen syntyneen lapsenkaan henki ja terveys ole itsestäänselvyys. Millon lasta uskaltaa taikauskoisten mielestä juhlistaa?

Vierailija
18/69 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tästä vähän ohi aiheen, mutta mä en ymmärrä, miksi ei haluta tietää lapsen sukupuolta. Ymmärrän siis sen, ettei sillä ole mitään väliä, ei olisi minullekaan. Mutta kyllä itse haluaisin tietää kaiken mahdollisen tiedon lapsesta heti kun se on mahdollista. En siksi, että sillä olisi väliä, onko se tyttö vai poika tai että haluaisin ostaa "oikean värisiä" vaatteita sen mukaan. Sillä ei ole väliä. Väliä on sillä, että haluaisin konkreettisia piirteitä heti kun mahdollista, koska inhoan tietämättömyyttä. Olen sellainen suunnittelijaluonne, joten toki kaikki pienetkin tiedonmuruset vaikuttaa niihin omiin kuvitelmiin. Mutta toki se on jokaisen oma päätös, haluaako tietää vai ei. Minusta se on vaan jotenkin hassua, että ehdottomasti ei haluta tietää. Mutta ehkä se muista on hassua, että osa haluaa tietää.

Vierailija
19/69 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä vihaan yllätyksiä ja suutuin omista juhlista. Oli ihan kaameen huono olo, enkä voinut yhtään valmistautua etukäteen. Tarviin henkisen valmistautumisen ennen suuria ihmistapahtumia. Olin tosi pahalla päällä koko ajan ja odotin vain että ihmiset lähtee, jotta voin kunnolla päästellä miehelle, JOKA TIETÄÄ ETTEN TYKKÄÄ, mutta oli hyväksynyt kaiken mun selän takana!?! Hemmetti kun suutun taas.

Jos olisin tiennyt ihmisten tulevan, olisin valmistautunut henkisesti ja olisin ollut hyvällä tuulella ja nauttinut juhlista. Harmitti ihan hirveesti jälkikäteen aivan kaikki.

Vierailija
20/69 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on ihan käytännön syistä ennen synnytystä järjestetty. Kun äidillä on 2kk parin tunnin yöunia/vrk takana ja jatkuvasti joko huutava tai tississä kiinni oleva vauva, niin se kavereiden näkeminen ei ole tuollainen hohdokas ja mukava tapahtuma lainkaan. Ei ehdi jutella, ei jaksa siivota jne.

Jos haluaa vielä viimeisen kerran jutella kavereilleen rauhassa mukavia, niin suosittelen kokoontumaan vapaalla tyylillä ennen synnytystä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kahdeksan