Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Keinokuitu alushousuja kaupan hyllyt väärällään.

Höh
20.01.2021 |

Siis johan kumma kun en meinaa löytää kaupasta enää ihan tavallisia puuvillasta valmistettuja alushousuja. 95% tarjonnasta on keinokuituisia. Onko mulla menny nyt jotain ohi, mutta kun olen aina luullut että alusvaatteiksi suositellaan puuvillaisia ihan sen materiaalin hengittävyyden vuoksi.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei näytä ketään muuta haittaavan tämä keinokuitu buumi alusvaatteissa, kun ei yhen yhtäkään kommenttia oo tullu =)

T: Ap

Vierailija
2/20 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kappa Ahlin Briefs mustia puuvilla alushousuja oon ostanu jo 10 vuotta. 3kpl paketteja ja kokoja riittää tosi muhkeaan pyllyyn asti 36-54

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa olen ihmetellyt! Keinokuitu ei hengitä vaan hiostuttaa. Puuvillaa kaipaan minäkin.

Vierailija
4/20 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Netistä olen tilannut. Ostan vain puuvillaisia.

Vierailija
5/20 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puuvillasta ei irtoa pesussa mikään, jos siihen tarttuu väriä (esim. naistenvaivat). Sileästä mikrokuitualushoususta irtoaa kaikki paremmin, pysyy vähän puhtaampana. Joten valinta on selvä.

Vierailija
6/20 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaa olen ihmetellyt! Keinokuitu ei hengitä vaan hiostuttaa. Puuvillaa kaipaan minäkin.

Puuvilla on kauhean karheaa. Mikrokuitu on tuntunut kyllä hengittävältä verrattuna puuvillaan. Kai makuasia.

Vierailija
7/20 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puuvillasta ei irtoa pesussa mikään, jos siihen tarttuu väriä (esim. naistenvaivat). Sileästä mikrokuitualushoususta irtoaa kaikki paremmin, pysyy vähän puhtaampana. Joten valinta on selvä.

Olen valkaissut kloritilla. Todellakin tarttuu kiinni.

Nyt on hyvä, kun näin reilu nelikymppisenä, ei ole enää täysmeno.

Vierailija
8/20 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Netistä olen tilannut. Ostan vain puuvillaisia.

Minulla sama. Olen tilannut Meyn alushousuja.

Slogin toppeja, 95% puuvillaa ja 5% elastiinia, on saanut vielä Prismasta. Ne kelpuutan. Alushousuiksi en kelpuuta tuota materiaalia.

Vierailija
9/20 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On sinulla mennyt jotain ohi. Puuvilla ei ole erityisen hengittävä materiaali, mistä olet saanut tällaisen käsityksen? Lisäksi puuvillassa on seuraavia huonoja puolia:

-Menettää muotoaan pesussa, ei pysy kuosissaan

-Erittäin huono hikoillessa. Jos hikoilet ja päällä on puuvillaa, puuvilla imee kaiken kosteuden muttei kuivu päälläsi. Testaapa mennä puuvillaisen t-paidan kanssa hikilenkille: paita on likomärkä lenkin jälkeen. Urheilutekstiilit sen sijaan pysyy kuivana (toisin sanoen keinokuituiset)

-puuvillan tuotanto on myös epäekologista. Jos siis on kiinnostunut ympäristöasioista, niin ei halua suosia puuvillavaatteita.

Vierailija
10/20 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilaan Amazonista ja Ellokselta ja vain puuvillaisia.

Sloggit oli hyvät joskus 20 vuotta sitten, nykyään laatu ihan kuraa, niin ohutta että menee kankaasta sormi läpi jo uutena.

Vierailija
11/20 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kappa Ahlin Briefs mustia puuvilla alushousuja oon ostanu jo 10 vuotta. 3kpl paketteja ja kokoja riittää tosi muhkeaan pyllyyn asti 36-54

Hyvä tietää. Itse olen ostanut Lindexiltä yhtä mallia, jonka ajattelin, että olisi iho- ja hajuystävällisempi, mutta housun vahvikeosa on muutaman pesun jälkeen karheaa kuin riivinrauta ja näin pulleemmalla ainakin nivuset on aina hankautuneena kipeiksi. En tiedä käyttävätkö jotain nailonlankaa ompeleissa, kun ne siksakatut käänteet aiheuttaa ongelmaa.

Vierailija
12/20 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän Sloggin puuvillaisia, joissa on 5 % elastaania. Se määrä keinokuitua ei haittaa ja antaa käyttömukavuutta. Niitä nyt ainakin on helposti saatavilla. 

Vierailija
13/20 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos asutte pk-seudulla, niin Saiturin Pörssi myy about 3-4€ hintaan Pierre Robert-merkkisiä puuvillaa pöksyjä jotka ovat ohutta puuvillaa (seassa voi olla pieni määrä keinokuituja mutta ne ovat tosi mukavat ja hengittävät). En tiedä miksi Pörssi myy niitä niin halvalla, kun muualla maksavat reilusti yli kympin. Olen ostanut itselleni puolen vuoden sisällä varmaan kymmenet, ovat lempparialyshousujani. Bonusta siitä että ovat ihan kivan näköisiä ja muutama eri värivaihtoehtokin on.

Vierailija
14/20 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tärkeintä kuitenkin ne voimakkaat pillun ja peräaukon hajut niissä pikkuhousuissa ei niinkään materiaali. Nuuh! Aaaahh!  Rruissk!! Oohhhh!!!

-Hopeinen setä

Vierailija
15/20 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeks oli ihan Prismassa ja Tokmannilla

Vierailija
16/20 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos asutte pk-seudulla, niin Saiturin Pörssi myy about 3-4€ hintaan Pierre Robert-merkkisiä puuvillaa pöksyjä jotka ovat ohutta puuvillaa (seassa voi olla pieni määrä keinokuituja mutta ne ovat tosi mukavat ja hengittävät). En tiedä miksi Pörssi myy niitä niin halvalla, kun muualla maksavat reilusti yli kympin. Olen ostanut itselleni puolen vuoden sisällä varmaan kymmenet, ovat lempparialyshousujani. Bonusta siitä että ovat ihan kivan näköisiä ja muutama eri värivaihtoehtokin on.

Ostavat varmaan tavaransa korkurssi- ja ylijäämävarastoista.

Vierailija
17/20 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bambukuitualkkarit on parhaita. Sokkarilta actuelle-merkkiset

Vierailija
18/20 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Cellbesiltä löysin täydelliset mummopöksyt! 100 % puuvillaa ja jalansuussa oleva kuminauha ei paina ikävästi. 6 kpl maksoi jotain kolmenkympin hujakoilla mutta sain 25 % alennusta.

Vierailija
19/20 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka pöksyissä ei olisi kuin 5 % tekokuitua niin sekin määrä lisää mulla vaginoosin todennäköisyyttä. Puuvillaisia on pakko käyttää.

Vierailija
20/20 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tokmannilla on täysin saman näköisiä alushousuja 3 kpl paketeissa sekä tekokuituisia että puuvillaisia. Pitää vain aina muistaa tarkistaa, että nappaa hyllystä puuvillaiset. Nytkin sai 4 eurolla paketin :).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kolme