Onko jollekin isä tärkeämpi kuin äiti?
Usein ajatellaan että lapsen ja äidin suhde on se kaikkein vahvin, mutta löytyykö täältä ketään jolle isä onkin äitiä tärkeämpi tai läheisempi?
Kommentit (27)
Isä on läheisempi. Meissä on paljon samaa ja hän tuntuu ymmärtävän minua sanattomasti ja minä häntä. Siinä on tietyllä tapaa jotakin samaa kuin minun ja veljen suhteessa. Sisaruksillahan on usein samojen kokemusten kautta muodostunut sanaton ymmärrys. Äiti ei ole oikein koskaan ymmärtänyt enkä ole varma onko hän koskaan hirveästi pitänyt minusta. Isän kohdalla ei tällaista ole tarvinnut miettiä.
No hyvin hyvin monelle on. Kertoo paljon isävihasta että edes kysytään tällaista vakavissaan.
Ei isä mutta isoisä. Koti oli aika repaleinen ja monesti kaoottinen mutta isovanhempien luona oli rauhaa ja turvaa jota kaipasin. Varsinkin ukkini oli minulle se tukikpilari ja turvallinen aikuinen.
Kyllä, oli täysin selvää kun vanhempani erosivat, että jään isäni kanssa asumaan. Olen kasvanut isäni kanssa jolla on inhimillisyyttä ja ymmärrystä löytynyt. Isäni on myös aina kannustanut ja auttanut.
Äitini ei koskaan puhunut mistään mitään ja nöyryyttämällä ns. kasvatti. Raivopää joka kiehahtaa, joka jutusta. En edes ole äitini kanssa tekemisissä. Vehtaa nykyään ex äijäni kanssa.
Isä tärkeämpi