Surullista miten monella näkyi kaupassa laskiaispullia nyt jo ostoskorissa
Yhdessä tuollaisessa on se 350 kaloria. Teki mieli sanoa heille, että tajuatko että sinun pitäisi juosta 45 minuutin lenkki, että saat poltettua yhden laskiaispullan verran kaloreita. Eiköhän pidetä mielessä että laskiainen on vasta n. kuukauden päästä.
Kommentit (97)
Mahtaa sun elämäs olla ankeeta kun kerran vuodessa syötävän laskiaispullan kuluttaminen noin hirvittää
Vierailija kirjoitti:
Munn mielestä on lapsellista ottaa masnikkahilllolla. Kyllä aikuinen ottaa mantelimassallla.
Kyllä minä ainakin otan hillolla. Aika hassu kommentti 😂 Onko kebabin ottaminen riisillä jotenkin aikuismaisempaa kuin ranskalaisilla? Täytyykö herkuistakin väkisin valita se terveellisempi vaihtoehto?
Vierailija kirjoitti:
Kaikki eivät ole 150-senttisiä savolaisia persjalkoja kuten ap.
Täällä yksi 175-senttinen savolainen, joka tykkää laskiaispullista. Tosin eniten itsetehdyistä.
Olen ostanut ja syönyt jo 6 kpl. Ai kamala!!!
Eilen viimeksi söin kolme, kaikki mantelimassalla täytettyjä: ensimmäisen kahvilassa ja loput kaksi, kaupasta ostettuja, kotona. Onneksi tässä on vielä monta viikkoa, joiden aikana pääsee herkuttelemaan. Mutta liikun myös joka päivä. Tänäänkin hiihdin noin 10 kilometriä.
Ärsyttää kun noita kausituotteita on nykyään saatavilla liian kauan. Osaa ympäri vuoden. Menee ns. maku ja hohto :(
Aaah pitäisiköhän viikonloppuna aloittaa jo laskiaispullakausi 😋 meillä on aina siskon kanssa leikkimielinen kisa siitä, kumpiko syö enemmän laskiaispullia. Yleensä määrä on n. viisi per henkilö yhteensä, ei siis kerralla. Kumpikin ollaan hoikkia ja urheilullisia, joten laskiaispulla tai kymmenen ei vaikuta mihinkään, mutta onhan ne vaan ihan tosi hyviä, ehdoton suosikkiherkkuni. Mutta syön niitä silti vain tässä laskiaisen seuduilla, en muulloin, niin se hohto säilyy.
Vierailija kirjoitti:
Aa. Jos syö yhden laskiaispullan, niin se pitää syödä just prikulleen laskiaisena?
Oletettavasti myös runebergintorttu syödään vain 5.2.? Entäs jos laskiaistiistai ja runebergin päivä on samana päivänä?
Juuri näin.
Laskiaisena syödään laskiaispulla/llia ja Runebergintorttu/jja. Jos laskiaistiistai ja Runeberginpäivä on samana päivänä niin silloinhan vasta on juhlapäivä. Voit syödä yhden kumpaakin tai enemmänkin.
Voi ikävää, että nyt niin mielesi pahoitit. Ostin pullat lapsilleni, jotka urheilevat niin paljon että joka kalori kyllä palaa. Pullat oli pieni yllätys ahkerasta kokeisiinlukemisesta.
Mitä väliä sillä on milloin sen pullan syö? Useat tuskin syö ollenkaan. Meinaatko olla laskiaisviikolla tarkistamassa asiakkaiden ostoksia, että kaikilla varmasti on pullat mukana?
On kyllä tosi surullista. Itsekin ostin jauhelihapaketin. 800kcal taas saa juosta lenkkipolulla peräsuoli pitkällä.
Anna ihmisten ostaa mitä haluavat ja hanki elämä. Miten tää on sulta pois?
Liikuttavaa vieraista ihmisistä huolehtimista. Ihanaa että taas saa laskiaispullia, täytyykin mennä ostamaan. Joka päivä syön herkkuja, enkä ole ylipainoinen, miksen siis söisi?
Surullista on... se etten mä ole vielä ostanut. Täytyy korjata asia pikaisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Munn mielestä on lapsellista ottaa masnikkahilllolla. Kyllä aikuinen ottaa mantelimassallla.
Kyllä minä ainakin otan hillolla. Aika hassu kommentti 😂 Onko kebabin ottaminen riisillä jotenkin aikuismaisempaa kuin ranskalaisilla? Täytyykö herkuistakin väkisin valita se terveellisempi vaihtoehto?
Paitsi että laskiaispullaan kuuluu mantelimassa, "laskiaispulla hillolla" on ihan vaan hillopulla.
Minä syön joka päivä pullaa, olen laiha ja en käy ikinä lenkillä.
Vierailija kirjoitti:
On kyllä vaikea keksiä mitään turhempaa ostosta kuin pulla.
Sullakin on varmaan ostoskorissa paljon sellaista mikä on monen muun mielestä turhaa. Mitä sitten?
Rouskuta sinä ap vaan ihan rauhassa sitä hapankorppua ja lopetase ihmisten ostosten kyttääminen.