Kuinka paljon minun on realistista laihtua 5 kuukaudessa?
35-vuotias nainen. En ole yhtään jaksanut pitää huolta itsestäni tai ulkonäöstäni. Ei siis vain ole kiinnostanut, kun olen ollut palavasti rakastunut aloitettuani uuden suhteen kesällä.
Nyt on aika laittaa stoppi tälle. Pituus 170 cm ja paino hirveät 91 kg!! Olen syönyt mielettömästi herkkuja ja juonut viiniä hyvän ruuan kanssa.
Nyt suunnittelin itselleni monipuolisen ateriasuunnitelman, keskimäärin 1500 kcal/vrk. Lisäksi reipas tunnin kävelylenkki joka toinen päivä ja maltillista lihaskuntotreeniä kotona. (Puoleen vuoteen en ole liikkunut lähes lainkaan)
Kauhistelua siitä, miten tähän tilanteeseen on päästy, en kaipaa. Suunta on eteenpäin ja tiedän, ettei minulla ole vaikeuksia suunnitelmaa pitää, kun nyt niin päätin.
Mutta kuinka paljon on realistista odottaa painon putoavan kesään mennessä, eli 5 kuukaudessa? 🤩
Kommentit (87)
Perustuuko tuo 8/16 mihinkään muuhun kuin siihen, ettei ole aikaa syödä niin paljon?
Toisin sanoen onko mitään merkitystä syökö päivässä esim. 1700 kcal klo 6-22, vai saman määrän klo 9-17?
Vierailija kirjoitti:
Itse olen laihtunut 5 kiloo kolmessa kuukaudessa. 82 kilosta 77 kiloon. Vielä neljä jäljellä. Sokeri, jauho pois. Vähentänyt hiilihappoja. Tsemppiä.
Hiilihappoja vai -hydraatteja?
Vierailija kirjoitti:
Perustuuko tuo 8/16 mihinkään muuhun kuin siihen, ettei ole aikaa syödä niin paljon?
Toisin sanoen onko mitään merkitystä syökö päivässä esim. 1700 kcal klo 6-22, vai saman määrän klo 9-17?
Tähän haluaisin myös saada vastauksen.
Olen tiputtanut 7 kg 1,5 kuukaudessa ja paino pysynyt.63-56
Olin ripulilla 2 viikkoa, painoa lähti 10kg. Mutta jos realistisia ollaan niin 2,5 kg on aika lailla maksimi jonka voit laihduttaa 5 kuukaudessa.
Vierailija kirjoitti:
Millä teit tämän?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millä teit tämän?
Tuossa painossa tässä on ollut jo vähän tekemistä!
Helsingissä toimii valepsykiatri. Hän työskentelee tai on työskennellyt esimiesasemassa eräässä suuressa Helsingissä sijaitsevassa vammaisjärjestössä, joka ei ole Orton. Hän maalittaa erästä entistä miesalaistaan väittämällä tätä pedofiiliksi. Maalituksen syynä on se, että tämä miesalainen on torjunut tämän valepsykiatrin lähentelyt. Kyseinen valepsykiatri on tunnettu julkihomo. Tämä kyseinen valepsykiatri on työskennellyt aiemmin nuorisoohjaajana. Tuolloin hän on asentanut nuorten mieleen hypnoosin ja huumeiden avulla erilaisia valemuistoja isän suorittamasta seksuaalisesta hyväksikäytöstä. Tämän hän on tehnyt koska on mustasukkainen heteroperheille ja on halunnut hajottaa näitä perheitä
Vierailija kirjoitti:
Hyvä aloitus :)
Kannattaa tehdä ensimmäinen välikysymys tässä vaiheessa: onko muutos jonka olet tehnyt syömis- ja liikuntatottumuksiisi sellainen että uskot pystyväsi pysymään siinä pysyvästi?
Toinen välikysymys: uskotko että uudet tottumuksesi ovat terveelliset eli pystyt niitä noudattamalla elämään terveellisesti (miten sen sitten tulkitsetkaan), tuntemaan olosi hyväksi ja saavuttamaan tavoitepainosi (ja pysymään siinä)?
Jos vastaus kumpaankaan on mitään muuta kuin vahva kyllä niin nyt on hyvä aika tehdä pieniä muutoksia ja seurata niiden vaikutusta painoon ja kysymysten vastausteen. Suuri osa painonhallintakeskusteluista menee metsään siinä että kuvitellaan että se mikä toimii yhdellä toimii myös toisella. Parempi kuin hakea valmiita ratkaisuita on etsiä se mikä toimii itselle ja ylläpitää terveyttä ja hyvää oloa.
Hyvää kesän odotusta.[/
Kiitos viestistäsi! Toivottavasti tämä laittaa muutkin laihduttajat ajattelemaan.
Minä uskon vakaasti olevani oikealla tiellä. Minä vain ”palasin takaisin entiseen elämääni”. En ole kertaakaan aikuisiällä lihonut kuin muutamia kiloja, jotka olen sitten heti pudottanut pois.
Tämä oli nyt todellinen pohjanoteeraus. Miehen kanssa yhdessä myös puhuttu, että levisi herkuttelu ja nautiskelu käsiin ja yhdessä lopetetaan moinen.
Tykkään liikunnasta ja terveellisestä ruuasta. Olokin on heti jo näin parin viikon jälkeen taas parempi. 😊
Ap
Paino karkaa helposti ja mitä nopeammin siitä ottaa kiinni sitä helpompaa korjaaminen on. Kun tottuu tervelliseen ruokaan niin kaikenlainen mättöroska (jota kai herkutteluksi ja nautiskeluksikin kutsutaan - herkku/herkuttelu ja nauttiminen/nautiskelu taitavat olla suomen pahimman inflaation kärsineet sanat) alkaa nopeasti tuntumaan vastenmieliseltä. Tästä tulee pieniä ongelmia joissain sosiaalisissa tilanteissa mutta ne saa kyllä hanskattua. Sekäään ei ole tervettä että on liian ehdoton sen suhteen mitä ja milloin syö ellei välttämättä halua kehittää itselleen syömishäiriötä.
Mukava kuulla että olosi on parempi. Ei kun positiivinen kehä pyòrimään.
Edelliselle kommentoijalle:
Huomaan tämän jo nyt kahden viikon jälkeen! Päätimme yhdessä, ettemme ole ehdottomia minkään suhteen ja lähdemme siitä ajatuksesta, että kun 80 % syömisistä on kunnossa, loput 20 % voi vaikka herkutella.
Ja mielessäni mietin, että viikolla pidän tarkemman kurin ja viikonloppuna voi sitten herkutella karkilla, pizzalla jne.
Eihän se mennytkään niin! Arkisyöminen ei vaadi mitään kuria, koska olen tehnyt niin hyvää terveellistä ruokaa. Ja syönyt sitä kohtuudella. Kumpanakaan viikonloppuna minun ei olekaan tehnyt mieleni mitään näistä. Vaan ihan samaa hyvää ruokaa kuin arkenakin.
Nyt on toki mennyt vasta kaksi viikkoa, mutta mukava huomata tällainen.
Ap
Kaikki tippuu pois. Tulet painamaan 0 kiloa. Vaarallista, koska sitten lähdet lentoon tuulen mukana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hei minuakin alkoi kiinnostaa teidän metodit, jotka epäilette, että AP voisi tiputtaa jopa 20 kg tuossa ajassa!
Hiilarit minimiin, rasvaa jonkin verran. Ei alkoholia, ei herkkuja. Paitsi välillä. Ollaanhan tässä ihmisiä kuitenkin.
Aterian koon voi helposti puolittaa. Ainakin omalla kohdallani oli näin. Ruokaa 4 x päivässä.
Jälkeenpäin melkein naurattaa ne lounaat joita esim. töissä aiemmin söin. Tolkuton annos lämmintä ruokaa, leipää, maitoa, jälkkärirahka. Nyt olen pudottanut annoskokoa ja jättänyt leivän pois lounaalta, jälkkärin syön kyllä. Painoa tullut kilo lisää kolmessa kuukaudessa, ja tässä aion sen pitää.
12 (177 cm / 71 kg, vielä loppukesästä 79,5 kg)
Jep. Se lautasmalli on edelleen hyväksi! Nykyään on se iso lautanen ja sen lisäksi pikkulautasia salaatille ja leiville. Samalle lautaselle mahtuu ihan hyvin kaikki, ellei ole poikkeuksellisen paljon kuluttava ihminen!
Voinko vaatia lihavalta tyttöystävältä samanlaista kunto-ohjelmaa ja dieetiä kuin aloittaja suunnittelee?
Minun neuvoni on tosi tylsä, mutta kerronpa kuitenkin. Itse teen niin, että pyrin arkena saamaan kalorivajetta 350 - 700 kcal. Sitten viikonloppuna pyrin siihen, että söisin kulutukseni mukaan. Eli kaikki ruoat ja juomat on sallittuja, mutta harkiten, ja arkena ei tule sorruttua juurikaan, kun tietää että viikonloppuna voi sitten herkutella jos haluaa. 5 päivää kestän kyllä.
Toki yritän liikkua enemmän, pyrin tekemään min. 100 lihaskuntoliikettä joka päivä, viikonloppuisin 200 kumpanakin päivänä. En kuitenkaan laske liikunnassa kulutettuja kaloreita, koska moni laskuri antaa mielestäni aivan liikaa kaloreita liikunnasta.
Nopeita tuloksia ei tällä toki aikaan saa, mutta mikäs kiire tässä nyt muka olisikaan? Sitäpaitsi, on huomattavasti fiksumpaa tajuta se, että kuitenkin tulee käytyä ulkona syömässä, on sosiaalielämää johon kuuluu se viinikin välillä jne. Verrattuna siihen, että yrittää vaikka puoli vuotta nitkuttaa ilman mitään normaaliin aikuisen elämään kuuluvaa menoa.
Miten lihava tyttöystävä saadaan laihduttamaan?
Vierailija kirjoitti:
12 lisää vielä että tuolla 8 viikon startilla ei tarvitse liikkua minuuttiakaan. Paino tippuu silti, oikeastaan huomaamatta.
Nyt haiskahtaa mainostamiselta. Enpä tiedä uskoisko... Jos jollain konstilla paino tippuu huomaamatta, se olisi jo miljoonabisnes
1500 kcal on 35-vuotiaan aktiivisen naisen ylläpitokalorimäärä. Älä ihmettele, jos suunnittelemallasi ohjelmalla ei ala paino putoamaan.
Itseni täytyy laskea painonpudotusvaiheessa kalorit n. 1000 kaloriin, että mitään alkaa tapahtua. Ja silloinkin painonpudotusvauhti on korkeintaan 0,5 kg per viikko. Yleensä n. 0,2 kg per viikko.
Aikuisena ei kannata päästää itseään lihomaan, koska kilojen karistaminen on todella työlästä.
Vierailija kirjoitti:
Minulla kaatuu kaikki aina tohon psykoloogiseen nälkään. Miten kestätte sen?
Se muuttuu hirveän nopeasti sen näläntunne ystäväksi, joka kertoo miten pitää toimia. Alku on vaikea, mutta se ei kestä kauaa kun nälkä ja sen kokeminen muuttuu erilaiseksi. Nälkää ei tarvitse pelätä, eikä toisaalta tavoitellakaan. Se on luonnollinen kehonreaktio, jonka voi opetella tuntemaan.
Vierailija kirjoitti:
Voinko vaatia lihavalta tyttöystävältä samanlaista kunto-ohjelmaa ja dieetiä kuin aloittaja suunnittelee?
Vaatia et voi, mutta kannustaa kyllä. Yhteistuumin!
Toivottavasti "sisätautilääkäri" oli typerä vitsi. Konitohtori.