Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka paljon minun on realistista laihtua 5 kuukaudessa?

Vierailija
20.01.2021 |

35-vuotias nainen. En ole yhtään jaksanut pitää huolta itsestäni tai ulkonäöstäni. Ei siis vain ole kiinnostanut, kun olen ollut palavasti rakastunut aloitettuani uuden suhteen kesällä.

Nyt on aika laittaa stoppi tälle. Pituus 170 cm ja paino hirveät 91 kg!! Olen syönyt mielettömästi herkkuja ja juonut viiniä hyvän ruuan kanssa.

Nyt suunnittelin itselleni monipuolisen ateriasuunnitelman, keskimäärin 1500 kcal/vrk. Lisäksi reipas tunnin kävelylenkki joka toinen päivä ja maltillista lihaskuntotreeniä kotona. (Puoleen vuoteen en ole liikkunut lähes lainkaan)

Kauhistelua siitä, miten tähän tilanteeseen on päästy, en kaipaa. Suunta on eteenpäin ja tiedän, ettei minulla ole vaikeuksia suunnitelmaa pitää, kun nyt niin päätin.

Mutta kuinka paljon on realistista odottaa painon putoavan kesään mennessä, eli 5 kuukaudessa? 🤩

Kommentit (87)

Vierailija
21/87 |
20.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

10 - 20 kg veikkaisin.

Vierailija
22/87 |
20.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monipuolinen ruokavalio 2000kcal/vkr, paljon liikuntaa. Lopeta herkut ja viini kokonaan. Voit laihtua pari kymmentä kiloa puolessa vuodessa terveellisesti.

Ei kukaan jaksa paljoa liikuntaa eikä se ole kestävä tapa pudottaa painoa. Heti jos sairastut menee dieetti pilalle koska kalorinsaanti on liian korkea. On helpompi jättää 2 leipää syömättä kuin liikkua 2 tuntia joka päivä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/87 |
20.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse laihduin 20kg 4 kuukaudessa. Lakkasin syömästä herkkuja ja liikuin joka päivä. Ei mitään ihmettä tarvittu. Sen jälkeen lähti vielä 100kg kun ukon heitin pihalle 😊

Vierailija
24/87 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse laihduin 20kg 4 kuukaudessa. Lakkasin syömästä herkkuja ja liikuin joka päivä. Ei mitään ihmettä tarvittu. Sen jälkeen lähti vielä 100kg kun ukon heitin pihalle 😊[/

Tuossa on aika paljon ollut elopainoa verrattuna AP:hen, jos olet laihduttanut yhteensä 120 kg. Hieno suoritus kyllä, onnea siitä!

Vierailija
25/87 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös puoli kiloa viikossa ole sellainen hyvä laihtumistahti?

Vierailija
26/87 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sain 4 kk:ssa 7 kg pois aika samoilla lähtötiedoilla.

Vierailija
27/87 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan max 10 kg on hyvä tahti eli 2 kg per kk.

Vierailija
28/87 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse pudotin 70 --> 64 kolmessa kuukaudessa, sen jälkeen paino vaan jumitti paikoillaan noin 4 kuukautta, nyt on tuosta puolen vuoden kuluttua laskenut nopeasti taas 2 kiloa. Liikunta on koko ajan ollut nollassa, siis aivan minimaalista, jotain kauppaan kävelyä korkeintaan. Ruokavaliolla tämä. Eli jätin kokonaan pois perunan, riisin ja makaroonin. 

Vielä sen verran että mulla on tavattoman hidas aineenvaihdunta ja kakalla käyn noin kerran viikossa.

Vierailija
29/87 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiputat reippaasti ruokamäärää, siis todella pieniin määriin, niin saat 1kg/vko pois.

Vierailija
30/87 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen laihduttanut muutamia kuukausia ja tahti on ollut keskimäärin noin puolisen kiloa viikossa. En ole karsinut ruokavaliotani, ainoastaan pienentänyt annoksia. Syön edelleen maltillisesti herkkujakin ja juon pari kertaa kuussa lasin, pari viiniä kuten ennenkin. Välipalat olen jättänyt pois ja telkan edessä ei syödä mitään. Muuten en kiellä itseltäni mitään syötävää. 

Voi olla ettei tämä toimi kaikille, mutta jos kieltäisin itseltäni esimerkiksi suklaan kokonaan, repsahtaisin vaan, kun en koskaan saa mitään hyvää. Toimii hyvin kun saan pari palaa tänään ja huomenna tiedän saavani lisää. Salaatin ja kanan järsiminen joka päivä ei minulta onnistu.

Vierailija
31/87 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

10 kg, puolisen kiloa viikossa.

Vierailija
32/87 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen pudottanut suhteellisen helposti 7-8kg vajaassa viidessä kuukaudessa, painoindeksistä 25.7 painoindeksiin <24. Olen aika pitkä eli tuollainen pudotus ei heilauta indeksiä enempää.

Alkuun oli helppoa mutta vauhti hidastuu mitä lähempänä tavoitetta olet. Et onnistu jos ajattelet olevasi dietillä vaan siten että ajattelet rakentavasi itsellesi uudet syömis- ja juomistottumukset. Se ei ole helppoa muttaon kuitenkin mahdollista ja sinun pitää löytää mikä itsellesi toimii parhaiten. Uskon että lähtöarvoillasi 10kg on mahdollista viidessä kuukaudessa.

Onnea matkaan!

Vierailija
33/87 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos! Vieläkin saa laittaa mielellään lisää kokemuksia! ☺️

Vierailija
34/87 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

½ kiloa viikossa eli 10 kiloa realistinen tavoite. Tuo sallii satunnaiset herkuttelut ja on helppo jatkaakin 5 kk jälkeen. Turhan tiukalla dieetillä sitä helposti ajattelee, että 5 kk tiristelen ja sitten kun se ohi, niin palataan vanhaan....

Vierailija
35/87 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

300g.

Vierailija
36/87 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketogeenisella elämäntaparemontilla saa tuossa ajassa helposti pois 20 kiloa. Hiilihydraattien vähentäminen minimiin ja runsas kasvisten ja pähkinöiden käyttö aikaansaa myös sen, että suoliston mikrobiomi tervehtyy. Serotoniinia tuottavien suolistobakteerien lisääntyessä myös mieliala kohenee :)

Vierailija
37/87 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksimissaan puoli kiloa viikossa. Muuta elämäntapasi pysyvästi. Pikalaihdutuksella et saa pysyviä tuloksia. Pudotin kerran 12 viikossa 13, 5 kg, joista 4 viimeisellä viikolla. Punnituspäivän iullalla oli vain 3,5 kg tullut takaisin!

Vierailija
38/87 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma linjani oli hiilihydraattien vähentäminen ja joka päivä jonkinlaista liikuntaa puolesta tunnista tuntiin - oikeasti joka päivä, ilman skippailuja. Tällä tavalla tiputin kolmessa kuukaudessa 20 kg, toki lähtötilanne oli ap:ta pahempi. Alussa paino putosi huimaavaa vauhtia, se oli tosi motivoivaa!

Vierailija
39/87 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla kaatuu kaikki aina tohon psykoloogiseen nälkään. Miten kestätte sen?

Vierailija
40/87 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla putosi kilo per kuukausi, yhteensä 8kg. En edes ole yrittänyt painoa pudottaa, aloin vaan syömään terveellisemmin, vähentänyt perunaa ja makaronia ja lisännyt kasviksia. Herkkuja vähentänyt myös. Ja olen normaalipainossa, nyt siellä alarajalla. Tarvii kohta miettiä miten tän putoamisen saa pysäytettyä, alipainoon en halua. Mutta jos on ylipainoa, niin luulisi tippuvan vielä nopeammin, tyyliin 2kg kuukaudessa. Niin ja liikun 1-2h päivittäin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi yhdeksän