Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

24Rent-autonvuokraus on ihan p*ska!!

Vierailija
20.01.2021 |

Varasin siis pakun huomiselle ja sehän on siis maksettava varauksen yhteydessä. Mulla ei ole ajokorttia joten annoin tietenkin kuskin tiedot, minä vain maksoin. No, kun piti vahvistaa varaus sähköpostista, ilmoitetaan, että varaus on valmis kun liität mukaan kasvokuvan itsestäsi (miksi?) sekä kuvan ajokortista älypuhelimellasi. Varausta voi myös hallinnoida älypuhelimella.
Hienoa. Paitsi, että kuskilla on ihan tavallinen luuri, ei älypuhelinta ja minä olen eri kaupungissa. Mites silloin liität yhtään mitään ja miksei tätä mainita jo aloitussivulla??
No eipä siinä, peruutetaan varaus. peruutuksestakaan ei mitään tietoja sivustolla, paitsi kysymykset osiossa. Siellä lukee näin:
K: Miten peruutan varaukseni?
V: Voit perua varauksesi vuokrausehtojen mukaisesti. Jos perut varauksesi vähintään 7 vuorokautta ennen sen alkua, myös varausmaksu palautetaan vuokrausehtojen mukaisesti.

Voit perua varauksesi oma24Rent-sivusi kautta varausvahvistuksen ohjeiden mukaisesti tai lähettämällä tekstiviestin PERUUTA meille ilmoittamastasi puhelinnumerosta. Asiakaspalvelunumeromme on lähettämässämme sähköpostissa. Emme ota vastaan peruutuksia puhelimitse, sähköpostitse tai muun kuin varaajan ilmoittamana.

Peruutuksen syy, esimerkiksi säätila, ei vaikuta varausmaksun palauttamiseen. Mikäli kyseessä on sairastapaus, voit tiedustella korvausta omasta vakuutusyhtiöstäsi.

Eli siis suomeksi en saa takaisin pennin jeniä, koska vuokrauksen alkuun on alle viikko, niinkö? Onko toi edes laillista? Asiakaspalvelusta ei tietenkään vastaa kukaan. Menetän hermoni ihan just ja itkukin pääsi, koska mulle 60€ on paljon rahaa. V**TU S**TANA

Kommentit (45)

Vierailija
1/45 |
20.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokrausfirmat voi olla aika säätämistä. Itse olin vähällä vuokrata farkun vertaisvuokraukseen perustuvasta GoMore-nettifirmasta. Sinnekin piti laittaa kuvat sekä ajokortista että oma tuore kasvokuva ym.

Mutta et saa tietää auton sijaintia tai rekkaria ennen kuin olet maksanut. Kun menet autolle, sinun on otettava edustavasti kuvia auton joka kantilta ja ladattava ne firman sovellukseen. Siis mitä?! Vuokrausaikasi tikittää ja sinä lumipyryssä etsit autoa kinoksesta ottaaksesi kuvia ja kohmeisin sormin näpyttelisit niitä vuokraajalle.

Jäi multa tekemättä.

Auton palautus olisi vielä monimutkaisempi kiemura, joten en sitä jaksa vatvoa täällä.

Vierailija
2/45 |
20.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, tästä opimme sen että kanattaa tutstua huolella sopimusehtoihin ennen maksua.

Tod näköisesti, joku joskus tyrinyt jtn ja firmalta jäänyt rahaa saamatta, koska kuski oli joku toinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/45 |
20.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, tästä opimme sen että kanattaa tutstua huolella sopimusehtoihin ennen maksua.

Tod näköisesti, joku joskus tyrinyt jtn ja firmalta jäänyt rahaa saamatta, koska kuski oli joku toinen.

Käytännössähän kuski voi olla kuka tahansa. (Ei vuokrausfirman ehtojen mukaista) Mutta joku tietty henkilö = vuokraaja ottaa autosta vastuun. Hänelle kaatuu riskit ja omavastuudet.

Vierailija
4/45 |
08.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autonvuokraus - http://hespac.com/rentalfi.htm Olen nyt kaksi kertaa vuokrannut auton Economybookings kautta. Molemmilla kerroilla asiat ovat toimineet hyvin.  

Vierailija
5/45 |
08.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

24rentin kanssa kannattaa ottaa lähtiessä to-del-la tarkat kuvat ja kaikista mahdollisista kuvakulmista kattoa ja helmoja myöten!

Itse vuokrasin sieltä tasan kerran pakettiauton, ja parin viikon päästä sain kuvallisen viestin, että olisin hajottanut kyseisen auton katon. Viestissä oli mukana kuva jostain ihan kammottavasta skraidusta katossa, enkä ollut todellakaan sitä aiheuttanut. Onneksi olin ottanut kuvan sellaisesta kuvakulmasta, jossa näkyi edes vähän sitä ehjää kattoa, ja minut ystävällisesti vapautettiin maksuvaatimuksista (jotka olivat hirveät). Lohdutukseksi tarjosivat jotain parin euron alennuskuponkia, jota en todellakaan käyttänyt ikinä.

Vähän jäi huijausfiman maku tuosta.

Vierailija
6/45 |
08.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen kuvan voi laittaa sähköpostilla. Joku tuttusi kaveri ottaa kuvan ja lähettää sen sinne.

Itse vuokrasin myös tuolta pakettiauton. Olin maksanut sen. Ongelmia tuli siinä kun ajokortissani oli eri nimi kuin varauksessani. Toisessa siis entinen sukunimi. Lähetin siinä chatissa viestin apua ja auttakaa ja selitin tilanteen. Asia hoidettiin 10min sisällä.

Vierailija
7/45 |
08.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On noita samoja ongelmia muillakin. Itse olin kerran varannut auton aamulla klo 7 alkaen ja sekin piti itsepalveluna noutaa, kuvata joka kantilta ja kirjata kaikki autossa havaitut vauriot etukäteen ylös. Eipä siinä vielä mitään, mutta kun niitä vaurioita oli valmiiksi jo todella paljon ja kaikki oli kirjattu tietojärjestelmään pikku kynsinaarmuja myöten. Kaiken lisäksi auto oli kurainen, auto oli pysäköitynä pihan hämärään nurkkaan ja ulkona oli vielä pimeää noudettaessa, joten eihän niitä naarmuja olisi millään pystynyt näkemään likakerroksen alta!

Vierailija
8/45 |
08.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmiset joutuvat nykyään palvelemaan itse itseään.

Vuokrasimme auton viimeksi 20 vuotta sitten. Soitimme paikkaan. Menimme hakemaan auton sovittuna aikana. Tarkistivat ajokortin ja allekirjoitettiin sopimus. Siinä se.

Vierailija
9/45 |
08.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jengi ei tajua sitä, että halpisvuokraamoiden kanssa tulee yleensä aina jotain ikäviä yllätyksiä ja ongelmia. Paskaa palvelua, paskoja autoja, härskejä kusetusyrityksiä. Mutta persaukisia pölvästejä vetää puoleensa isolla fontilla olevat halvat vuorokausihinnat. 19.95, onpa halpaa! Ja sitten maksellaan jotain mystisiä lisäkuluja ja tapellaan jälkikäteen ehdoista. 😂

Vierailija
10/45 |
08.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas tätä: "en osaa, mutta vika on kaikissa muissa". 

Tuolla sivustolla on heti etusivulla kohta "Voinko vuokrata auton, vaikka en omista ajokorttia?". Ja siitä aukeaa tieto: "Varauksen voi tehdä ainoastaan sellainen henkilö, jolla on voimassa oleva ajo-oikeus (ajokortti) ja jonka ajokorttiluokka oikeuttaa varattavan auton kuljettamiseen. Varauksen voi maksaa muukin kuin varauksen tekijä, mutta varausta ei voi tehdä toisen nimissä."

Ei tässä olisi taas ollut mitään epäselvää, jos edes vähän jaksaa perehtyä asiaan.

Vierailija
11/45 |
08.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuvatodiste kirjoitti:

24rentin kanssa kannattaa ottaa lähtiessä to-del-la tarkat kuvat ja kaikista mahdollisista kuvakulmista kattoa ja helmoja myöten!

Itse vuokrasin sieltä tasan kerran pakettiauton, ja parin viikon päästä sain kuvallisen viestin, että olisin hajottanut kyseisen auton katon. Viestissä oli mukana kuva jostain ihan kammottavasta skraidusta katossa, enkä ollut todellakaan sitä aiheuttanut. Onneksi olin ottanut kuvan sellaisesta kuvakulmasta, jossa näkyi edes vähän sitä ehjää kattoa, ja minut ystävällisesti vapautettiin maksuvaatimuksista (jotka olivat hirveät). Lohdutukseksi tarjosivat jotain parin euron alennuskuponkia, jota en todellakaan käyttänyt ikinä.

Se sivustohan vaatii kuvat, että saat sen auton käyttöön. 

Vierailija
12/45 |
08.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kuvatodiste kirjoitti:

Miten pystyy kuvaamaan pakettiauton katon?

Vierailija
13/45 |
08.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jengi ei tajua sitä, että halpisvuokraamoiden kanssa tulee yleensä aina jotain ikäviä yllätyksiä ja ongelmia. Paskaa palvelua, paskoja autoja, härskejä kusetusyrityksiä. Mutta persaukisia pölvästejä vetää puoleensa isolla fontilla olevat halvat vuorokausihinnat. 19.95, onpa halpaa! Ja sitten maksellaan jotain mystisiä lisäkuluja ja tapellaan jälkikäteen ehdoista. 😂

Niin sehän oli se pääkaupunkiseudulla toimiva huijausfirma. Nuo omatoimi vuokrauspaikat ovat hyviä, koska auton saa ihan pariksi tunniksi. Isot vuokraamot vuoraavat autoa päivän kerrallaan ja hinnat ovat sen mukaisia.

Vierailija
14/45 |
08.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

kuvatodiste kirjoitti:

Nousee jonkun korokkeen päälle tai vaikka kurottaa siitä ovelta. 

Vierailija
15/45 |
08.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmiset joutuvat nykyään palvelemaan itse itseään.

Vuokrasimme auton viimeksi 20 vuotta sitten. Soitimme paikkaan. Menimme hakemaan auton sovittuna aikana. Tarkistivat ajokortin ja allekirjoitettiin sopimus. Siinä se.

Siksi, että tuolla saa halvemma auton läheltä käyttöön lyhyeksi aikaa. Meillä lähin iso vuokraamo on 10 km päässä, mutta noita omatoimifirmojen autoja on esimerkiksi lähirautakaupan pihassa.

Vierailija
16/45 |
08.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On noita samoja ongelmia muillakin. Itse olin kerran varannut auton aamulla klo 7 alkaen ja sekin piti itsepalveluna noutaa, kuvata joka kantilta ja kirjata kaikki autossa havaitut vauriot etukäteen ylös. Eipä siinä vielä mitään, mutta kun niitä vaurioita oli valmiiksi jo todella paljon ja kaikki oli kirjattu tietojärjestelmään pikku kynsinaarmuja myöten. Kaiken lisäksi auto oli kurainen, auto oli pysäköitynä pihan hämärään nurkkaan ja ulkona oli vielä pimeää noudettaessa, joten eihän niitä naarmuja olisi millään pystynyt näkemään likakerroksen alta!

Tuo kannattaa tehdä ihan aina kun vuokraa auton mistä tahansa. 

Vierailija
17/45 |
08.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

delotoo kirjoitti:

Autonvuokraus - http://hespac.com/rentalfi.htm Olen nyt kaksi kertaa vuokrannut auton Economybookings kautta. Molemmilla kerroilla asiat ovat toimineet hyvin.  

Saa vain päivän vuokria ja esimerkiksi halvin pakettiauto nopealla aikataululla oli 500€. 

Vierailija
18/45 |
08.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

kuvatodiste kirjoitti:

Nousee jonkun korokkeen päälle tai vaikka kurottaa siitä ovelta. 

Entäpä sitten, kun auton ovia ei saa auki eikä sitä pysty liikuttamaan ennen kuin kuvat on ladattu? Ja siinä mihin se on pysäköity ei ole mitään koroketta? Vastauksesi varmaan on, että vuokraat Pekkaniskalta kevyen henkilönostimen ja kuvaat sillä auton katon?

Vierailija
19/45 |
08.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei lueta ohjeita, ei lueta ehtoja ja sitten syytetään kaikkia muita kuin itseä.... Niin tyypillistä.

Vierailija
20/45 |
08.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja siinä toisessa kaupungissa ei ole ainuttakaan ihmistä joka voisi älypuhelimellaan auttaa tilanteessa? Tyyppi ei kykene lähettämään sinulle mitään kuvaa itsestään?

Kyl kyl.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kahdeksan