24Rent-autonvuokraus on ihan p*ska!!
Varasin siis pakun huomiselle ja sehän on siis maksettava varauksen yhteydessä. Mulla ei ole ajokorttia joten annoin tietenkin kuskin tiedot, minä vain maksoin. No, kun piti vahvistaa varaus sähköpostista, ilmoitetaan, että varaus on valmis kun liität mukaan kasvokuvan itsestäsi (miksi?) sekä kuvan ajokortista älypuhelimellasi. Varausta voi myös hallinnoida älypuhelimella.
Hienoa. Paitsi, että kuskilla on ihan tavallinen luuri, ei älypuhelinta ja minä olen eri kaupungissa. Mites silloin liität yhtään mitään ja miksei tätä mainita jo aloitussivulla??
No eipä siinä, peruutetaan varaus. peruutuksestakaan ei mitään tietoja sivustolla, paitsi kysymykset osiossa. Siellä lukee näin:
K: Miten peruutan varaukseni?
V: Voit perua varauksesi vuokrausehtojen mukaisesti. Jos perut varauksesi vähintään 7 vuorokautta ennen sen alkua, myös varausmaksu palautetaan vuokrausehtojen mukaisesti.
Voit perua varauksesi oma24Rent-sivusi kautta varausvahvistuksen ohjeiden mukaisesti tai lähettämällä tekstiviestin PERUUTA meille ilmoittamastasi puhelinnumerosta. Asiakaspalvelunumeromme on lähettämässämme sähköpostissa. Emme ota vastaan peruutuksia puhelimitse, sähköpostitse tai muun kuin varaajan ilmoittamana.
Peruutuksen syy, esimerkiksi säätila, ei vaikuta varausmaksun palauttamiseen. Mikäli kyseessä on sairastapaus, voit tiedustella korvausta omasta vakuutusyhtiöstäsi.
Eli siis suomeksi en saa takaisin pennin jeniä, koska vuokrauksen alkuun on alle viikko, niinkö? Onko toi edes laillista? Asiakaspalvelusta ei tietenkään vastaa kukaan. Menetän hermoni ihan just ja itkukin pääsi, koska mulle 60€ on paljon rahaa. V**TU S**TANA
Kommentit (45)
Vierailija kirjoitti:
Taas tätä: "en osaa, mutta vika on kaikissa muissa".
Tuolla sivustolla on heti etusivulla kohta "Voinko vuokrata auton, vaikka en omista ajokorttia?". Ja siitä aukeaa tieto: "Varauksen voi tehdä ainoastaan sellainen henkilö, jolla on voimassa oleva ajo-oikeus (ajokortti) ja jonka ajokorttiluokka oikeuttaa varattavan auton kuljettamiseen. Varauksen voi maksaa muukin kuin varauksen tekijä, mutta varausta ei voi tehdä toisen nimissä."
Ei tässä olisi taas ollut mitään epäselvää, jos edes vähän jaksaa perehtyä asiaan.
Ja maalaisjärjellä, vuokraat netistä auton ilman ajoon oikeuttavaa lupaa?
Kai sen sanoo järkikin että kuka luovuttaa autoa ajokorttittomalle?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On noita samoja ongelmia muillakin. Itse olin kerran varannut auton aamulla klo 7 alkaen ja sekin piti itsepalveluna noutaa, kuvata joka kantilta ja kirjata kaikki autossa havaitut vauriot etukäteen ylös. Eipä siinä vielä mitään, mutta kun niitä vaurioita oli valmiiksi jo todella paljon ja kaikki oli kirjattu tietojärjestelmään pikku kynsinaarmuja myöten. Kaiken lisäksi auto oli kurainen, auto oli pysäköitynä pihan hämärään nurkkaan ja ulkona oli vielä pimeää noudettaessa, joten eihän niitä naarmuja olisi millään pystynyt näkemään likakerroksen alta!
Tuo kannattaa tehdä ihan aina kun vuokraa auton mistä tahansa.
Joku Hertz ei kuseta asiakasta keksityillä vioilla. "Halpisvuokraamoissa" tämä on se normaali tulonlähde joten niissä täytyy olla tarkkana jos käyttää.
kuvatodiste kirjoitti:
24rentin kanssa kannattaa ottaa lähtiessä to-del-la tarkat kuvat ja kaikista mahdollisista kuvakulmista kattoa ja helmoja myöten!
Itse vuokrasin sieltä tasan kerran pakettiauton, ja parin viikon päästä sain kuvallisen viestin, että olisin hajottanut kyseisen auton katon. Viestissä oli mukana kuva jostain ihan kammottavasta skraidusta katossa, enkä ollut todellakaan sitä aiheuttanut. Onneksi olin ottanut kuvan sellaisesta kuvakulmasta, jossa näkyi edes vähän sitä ehjää kattoa, ja minut ystävällisesti vapautettiin maksuvaatimuksista (jotka olivat hirveät). Lohdutukseksi tarjosivat jotain parin euron alennuskuponkia, jota en todellakaan käyttänyt ikinä.
Vähän jäi huijausfiman maku tuosta.
Me ollaan kahdesti vuokrattu täältä muutamaksi tunniksi ja ihan tyytyväisiä. Kuvattu on sekä etukäteen että jälkikäteen, hyvät ohjeet oli, ei ole ollut ongelmia ja auto oli hyvä ja tilava.
kuvatodiste kirjoitti:
24rentin kanssa kannattaa ottaa lähtiessä to-del-la tarkat kuvat ja kaikista mahdollisista kuvakulmista kattoa ja helmoja myöten!
...
Tämähän on nyt ihan itsestäänselvyys. Tein noin vaikka oli lomareissulla vuokralla auto isosta vuokrausfirmasta. Se taistelu jälkikäteen on haastavaa ilman hyviä todisteita.
On se vaan helppoa ajella omalla siis omalla ei rahoitusyhtiön autolla, tietää kulut ja on vastuussa ainoastaan itselleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
kuvatodiste kirjoitti:
Itse vuokrasin sieltä tasan kerran pakettiauton, ja parin viikon päästä sain kuvallisen viestin, että olisin hajottanut kyseisen auton katon. Viestissä oli mukana kuva jostain ihan kammottavasta skraidusta katossa, enkä ollut todellakaan sitä aiheuttanut. Onneksi olin ottanut kuvan sellaisesta kuvakulmasta, jossa näkyi edes vähän sitä ehjää kattoa, ja minut ystävällisesti vapautettiin maksuvaatimuksista (jotka olivat hirveät). Lohdutukseksi tarjosivat jotain parin euron alennuskuponkia, jota en todellakaan käyttänyt ikinä.
Vähän jäi huijausfiman maku tuosta.
Se sivustohan vaatii kuvat, että saat sen auton käyttöön.
Miten pystyy kuvaamaan pakettiauton katon?
Nousee jonkun korokkeen päälle tai vaikka kurottaa siitä ovelta.
Entäpä sitten, kun auton ovia ei saa auki eikä sitä pysty liikuttamaan ennen kuin kuvat on ladattu? Ja siinä mihin se on pysäköity ei ole mitään koroketta? Vastauksesi varmaan on, että vuokraat Pekkaniskalta kevyen henkilönostimen ja kuvaat sillä auton katon?
Sinulle on varmaan kaikki elämässä tosi vaikeaa? Katto kuvaa ei vaadita, mutta ota se heti kun ovet on auki.
Siinä vaiheessa kun ovet minlle aukenevat, olen jo joutunut ilmoittamaan auton vahingot ml. katon. Minulle on kaikki melko helppoa, paitsi autovuoktaamoiden kohtuuttomat ehdot ja toimintatapavaatimukset.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmiset joutuvat nykyään palvelemaan itse itseään.
Vuokrasimme auton viimeksi 20 vuotta sitten. Soitimme paikkaan. Menimme hakemaan auton sovittuna aikana. Tarkistivat ajokortin ja allekirjoitettiin sopimus. Siinä se.
Viimeksi kun oli auttamassa kaveria muutossa, niin tarvittiin paku vain pariksi tunniksi, koska kyse oli sinkusta ja hänellä oli vähän isoja tavaroita. Paljon helpompi ja nopeampi varata tuollainen paku hetkeksi kuin hakea se isosta firmasta, jotka vuokraa vain päiväkohtaisesti autojaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vuokrasimme auton viimeksi 20 vuotta sitten. Soitimme paikkaan. Menimme hakemaan auton sovittuna aikana. Tarkistivat ajokortin ja allekirjoitettiin sopimus. Siinä se.
Siksi, että tuolla saa halvemma auton läheltä käyttöön lyhyeksi aikaa. Meillä lähin iso vuokraamo on 10 km päässä, mutta noita omatoimifirmojen autoja on esimerkiksi lähirautakaupan pihassa.
Itsepalvelu ei taida olla millään alallahalventaa asiakkaan maksamaa hintaa.
Itsepalvelu nostaa vain firman tuottoja. Asiakas on ilmainen työntekijä.
Kolme kertaa olen pakun vuokrannut illaksi tuolta. Kerran selvitettiin tuulilasin hajoamista, mutta onneksi oli ne kuvat, niin ei mitään ongelmaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siksi, että tuolla saa halvemma auton läheltä käyttöön lyhyeksi aikaa. Meillä lähin iso vuokraamo on 10 km päässä, mutta noita omatoimifirmojen autoja on esimerkiksi lähirautakaupan pihassa.
Neljän tunnin vuokra pakusta 80€ ei ole mieletäni paha. Ja tuollaista ei saa yhdestäkään liikkeestä, mistä auto pitäisi hakea vuokraamosta.
Kunnon vuokrafirmat tarjoavat vain puhtaita, uusia ja täysin naarmuttomia autoja! Kävelet vai rauhassa auton ympäri ja tarkistat että mitään skraaduja ei näy missään. Koska naarmuja ei ole, kuviakaan ei tarvita. Jos joku pikku naarmu löytyy (ei pitäisi), reklamoit siitä kertomalla vieressäsi seisovalle vuokrafirman edustajalle. Sitten vaan ajamaan ja annat persaukisten penninvenyttäjien kuvailla kattoja ja helmoja!
Taas kunnon naurut tähän päivään. Tuolla ohjeissa sanotaan, että varaajalla pitää olla ajokortti. Ja sitten ajokortiton ap varaa auton ja itkee, kun homma ei mennytkään niin kuin piti. Sitä saa mitä tilaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Neljän tunnin vuokra pakusta 80€ ei ole mieletäni paha. Ja tuollaista ei saa yhdestäkään liikkeestä, mistä auto pitäisi hakea vuokraamosta.
Ei se olekaan. Mutta käytännössä tuossa saat klommoisen rohjon jonka kaikki viat yritetään maksattaa joka asiakkaalla. Siihen näiden halpisvuokraamoiden ansainta perustuu.
t. ohis
Vierailija kirjoitti:
Kunnon vuokrafirmat tarjoavat vain puhtaita, uusia ja täysin naarmuttomia autoja! Kävelet vai rauhassa auton ympäri ja tarkistat että mitään skraaduja ei näy missään. Koska naarmuja ei ole, kuviakaan ei tarvita. Jos joku pikku naarmu löytyy (ei pitäisi), reklamoit siitä kertomalla vieressäsi seisovalle vuokrafirman edustajalle. Sitten vaan ajamaan ja annat persaukisten penninvenyttäjien kuvailla kattoja ja helmoja!
Mitähän nämä ovat? Hertzillä käskevät tarkastaa auton lähtiessä. Ei kukaan tullut parkkipaikalle mukaan, vaan käski etsiä auton parkkikselta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se olekaan. Mutta käytännössä tuossa saat klommoisen rohjon jonka kaikki viat yritetään maksattaa joka asiakkaalla. Siihen näiden halpisvuokraamoiden ansainta perustuu.
t. ohis
Noin toimi se uutisissa ollut firma. Tämän ketjun aloituksessa mainitun firman autot ovat ollee siistejä tähänn asti. Yhdessä oli joku kolhu takanurkassa, mutta se oli jo papereissa, eikä haitannut muuttoa.
Vierailija kirjoitti:
Tervetuloa tälle vuosituhannelle. Ja kaikki eivät halua ajaa kaupungin keskustaa ihan vain siksi, että pääsee puhumaan jollekin.
Toivottavasti ap oppi ainakin sen, että ensi kerralla ottaa selvää asioista etukäteen.
Miksi nykyään on niin yleistä, että kun itse sössitään asiat, niin sitten haukutaan firma pystyyn? Pitäisiköhän joskus katsoa peiliinkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitähän nämä ovat? Hertzillä käskevät tarkastaa auton lähtiessä. Ei kukaan tullut parkkipaikalle mukaan, vaan käski etsiä auton parkkikselta.
Euroopassa isoilla lentokentillä siellä parkkihallissa voi olla joku henkilökuntaan kuuluva, joka auttaa. Mutta en ole koskaan nähnyt Suomessa auton noudossa ketään autojen luona.
Sinulle on varmaan kaikki elämässä tosi vaikeaa? Katto kuvaa ei vaadita, mutta ota se heti kun ovet on auki.