Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikään ei mene kaupaksi tori.fi:ssä - Pitäkää tunkkinne! - Vien jatkossa tavarat kaatopaikalle

Vierailija
20.01.2021 |

Hinnat jopa 60% halvemmat kuin ostaessa mutta kukaan ei silti ota yhteyttä. Ilmaiseksi en anna vaan mieluummin kuskaan tavarat kaatikselle.

Kommentit (90)

Vierailija
61/90 |
20.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli AP on kaatopaikkakamaa myymässä ja ihmettelee, kun ei mene kaupaksi :)

Vierailija
62/90 |
20.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostajan näkökulmasta tuotteet on liian kalliita jos ei mene kaupaksi.

Ostan paljon torista ja siellä on paljon ylikallista, rikkinäistä ja epäkelpoa tavaraa. Myyjät jättää vastaamatta viesteihin tai haku tehdään niin mahdottomaksi ettei onnistu.

Itse jos kysyn tavaraa, sovin heti ajan tulla hakemaan. En edes kysy tavaraa jos en pääse 2 päivän sisällä hakemaan.

Pieniä tavaroita saatan katsella ympäri maan ja kysyn kohteliaasti onnistuuko postitus jos ilmoituksessa ei lue. Ehkä 2 kymmenestä edes vastaa niihin.

Vaikka ihmiset ostaa paljon torista, se ei tarkoita etteikö olisi hintatietoinen. Ikean kamat myydään ostohinnalla tai jopa kalliimmalla. Kuvat on huonoja, tiedot puutteellisia, tuote likainen kun ”ei jaksa pestä, tahrat lähtee luultavasti kuitenkin”, aggressiiviset ilmoitukset skippaan heti. Täällä maalla välimatkat on pitkiä, osa ei suostu varaamaan tuotetta edes matkan ajaksi.

Nämä toki ottaa yhteyttä myöhemmin ja kysyy vieläkö kiinnostaa, odottivat varmaan ruuhkaa ovelleen heti ilmoituksen jätön jälkeen.

Iso osa kaupoista kuitenkin onnistuu hyvin. Muutama viesti, haku, kiitokset ja tavara kotona. Joskus ei mene kuin tunti kaikkinensa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/90 |
20.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

-Kapanteri.- kirjoitti:

Siellä on sensuuri, joka estää myyvän ja persoonallisen ilmoittelun. Ikään kuin tarkoitus olisi estää myyminen.

Olen luonnollisesti lopettanut koko höskän seuraamisen.  -Kehitysmaassa ostaminen on helpompaa.

Kapitalisti turvautuu kommunistin keinoihin.

Mitä? Kerrotko esimerkin, millaista persoonallista myyntitekstiä ei hyväksytä?

Myyn persettä, 100 eur laaki.

Vierailija
64/90 |
20.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytetyt vaatteet ja huonekalut ovat arvelluttavia. Aina miettityttää minkähänlaista elämää se on nähnyt.

LV:n  carry all bag on nähnyt Dubain

Prisman muovilaukku on nähnyt myyrmäen

Vierailija
65/90 |
20.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet ostanut tuotteen OVH:lla, ei sitä kukaan osta käytettynä 60% halvemmalla kuin ostohinta. Jos taas olet ostanut poistomyynnistä 70% alennuksella, voi se vähän käytettynä mennäkin sillä, että pyydät 60% vähemmän kuin itse maksoit.

Vierailija
66/90 |
20.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos olet ostanut tuotteen OVH:lla, ei sitä kukaan osta käytettynä 60% halvemmalla kuin ostohinta. Jos taas olet ostanut poistomyynnistä 70% alennuksella, voi se vähän käytettynä mennäkin sillä, että pyydät 60% vähemmän kuin itse maksoit.

Mutta kun tavaroissa on ihan oikeasti paljon eroa. Esimerkiksi uutena 200 euroa maksaneita laukkuja tai kameran objektiiveja menee 100 eurolla.

Vierailija
67/90 |
20.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskoisin, että tuo "kirjoista tulee ongelmajätettä" - kommentoija ei tarkoittanut kirjaimellisesti vaan kuvainnollisesti (kun täällä moni antaa neuvoja oikeaoppisesta hävittämisestä)

Vierailija
68/90 |
20.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli 1500 euron itse käyttämättömästä tavarasta 180€

Heh.

150€ tavarasta  18e

ja 15e tavarasta 1,80cnt

Heittäisin itsekin mieluummin roskiin noilla hinnoilla

Vierailija
69/90 |
20.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myyjästä itsestäänkin riippuu paljon. Olen hymyillyt ilmoituksille: "Haku näivetynniemestä itse pakaten ja kantaen, en varaile"! Oli hinta mikä hyvänsä, en vaivaudu muuta kuin puiselemaan päätäni.

Vierailija
70/90 |
20.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaatteita, leluja, urheiluvälineitä ja kenkiä voi viedä UFF:n vaatekeräyslaatikkoon. Niitä on useissa paikoissa. Itse vien vaatteet sinne, koska naisten vaatteita on niin paljon tarjolla, niitä on todella hankala myydä. En halua heittää käyttökelpoista tavraa roskiin.

Vierailija
71/90 |
20.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

-Kapanteri.- kirjoitti:

Siellä on sensuuri, joka estää myyvän ja persoonallisen ilmoittelun. Ikään kuin tarkoitus olisi estää myyminen.

Olen luonnollisesti lopettanut koko höskän seuraamisen.  -Kehitysmaassa ostaminen on helpompaa.

Kapitalisti turvautuu kommunistin keinoihin.

Mitä? Kerrotko esimerkin, millaista persoonallista myyntitekstiä ei hyväksytä?

Kaksi tai kolme on hylätty.  mökki, auto ja vuokralle laitto. Näistä alkaa olla aikaa, koska lopetin.

Vierailija
72/90 |
20.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

juu kelpo tavaralle on kelpo hintakin tuntuu että tori on täynnä vain sen viimesen hinnan etsijöitä, oli tuossa 5 motti halkoja kuivia, 40 e motti  joku tarjosi 25 e motista

sanoin että tule tänne metsään tekemään ja minä ostan kaikki koivuhalot tolla hintaa mitkä tuohon pinoon saat ja vuosi aikaa.

ei näkynyt ketään

keskustelua?

Vierailija
73/90 |
20.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap, mitä olet yrittänyt myydä?

Ei minullakaan mennyt edes käyttämättömät vaatteet/kengät kaupaksi (vikatikkejä nettikaupoista), mutta esim. wanhasta nojatuolista sain enemmän, mitä olin itse aikoinani maksanut. Jos tavaraa ei kysytä (vaikka katsojia olisi satoja!), kannattaa ottaa ilmoitus alas ja laittaa uudeleen hetken päästä. Niin että pysyy etusivulla tai edes parilla ekalla sivulla.

Kannattaa pitää reilusti väliä tuossa tosin, sillä tuo on nykyään kiellettyä (koska Tori haluaa rahansa niistä maksullisista ilmoituksen uusimisista). Varmuudeksi voi myös ottaa uudet kuvat ja vaihtaa vähän tekstin muotoa, ettei systeemi varmasti tunnista samaksi ilmoitukseksi.

Meinasin saada bannit Toriin, kun uusin liudan vanhoja ilmoituksia tietämättä näistä uusista säännöistä.

Oho! En tiennyt minäkään, mutta hyvin onnistui kun yks pv poistin liudan vanhoja ja laitoin kohta uusiks.

Vierailija
74/90 |
20.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä vien seurakunnan kirppikselle. Myyvät halvalla ja tuotto menee hyväntekeväisyyteen kokonaan.

Ostan myös usein sieltä.

Vierailija
75/90 |
20.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksiköhän kukaan ei osta entistä valkoista nykyistä ruskeaa linttaan pierettyä sohvanraatoa 500 eurolla, jaa'a, hmm... On se kumma kun hyvä tavara ei kelpaa.

Vierailija
76/90 |
20.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tori on aivan mieletön kauppapaikka. Paljon olen myynyt ja ostanut. Urheiluvälineet, elektroniikka ja huonekalut nyt tuntuu ainakin liikkuvan.

Vierailija
77/90 |
20.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuotteen hinta on voinut myös laskea ostohetkestä. Ei ketään kiinnosta mitä ap on tuotteesta maksanut joskus vuonna keppi ja kivi, vaan päivän hinta niitä ostajia kiinnostaa.

Vierailija
78/90 |
20.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksiköhän kukaan ei osta entistä valkoista nykyistä ruskeaa linttaan pierettyä sohvanraatoa 500 eurolla, jaa'a, hmm... On se kumma kun hyvä tavara ei kelpaa.

Juuri tuossa paikallisella FB-kirppiksellä eräs nainen myi kaksi kuukautta vanhaa sohvaa. Nainen vaikutti siltä että keuhkojen puolesta soveltuisi erinomaisesti sukeltajaksi ja piti vähän stalkata. No siellä se makasi kolme vuotta vanhoissa kuvissa samalla sohvalla sohvatyynyjä myöten.

Vierailija
79/90 |
20.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tori toimii Uudellamaalla loistavasti kun kaikesta on tarjontaa. Ei tarvitse juosta missään kirppareilla. Joskus kun on jotain hakenut pienemmistä maakunnista niin siellä sitten tarjonta suht vähäistä.

Vierailija
80/90 |
20.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä laitan hinnaksi 10 % ostohinnasta. Hyvin on mennyt kaikki kaupaksi.

Ei siellä mene kaikki kaupaksi vaikka ilmaiseksi ANNAT - annetaan osastolla.

Hyvää lähes käyttämätöntä tavaraa. Uusia astioita, laukkuja, hiustuotteita, koruja, leluja... Mutta ei kelpaa!

Varmasti vaikuttaa, kun tuote on vain noudettavissa. Mutta kukapa sitä ilmausta tuotetta postittaisi!

Tänä päivänä tuntuu, että pitää maksaa hakijalle, jos meinaa tavaran saada eteenpäin.

Osa menee myymällä, osa ei mene ilmaisinkaan. Lopulta päätyvät roskiin.

Ensiksi annan. Olisi jotenkin kivempi, jos joku hyötyisi tuotteesta kuin laitetaan suoraan menemään. Kierrätystä, jos ei haeta niin sitten väkipakolla jätteisiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kolme