Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikään ei mene kaupaksi tori.fi:ssä - Pitäkää tunkkinne! - Vien jatkossa tavarat kaatopaikalle

Vierailija
20.01.2021 |

Hinnat jopa 60% halvemmat kuin ostaessa mutta kukaan ei silti ota yhteyttä. Ilmaiseksi en anna vaan mieluummin kuskaan tavarat kaatikselle.

Kommentit (90)

Vierailija
1/90 |
20.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ajatellut samaa mutta jatkan sinnikkäästi yrittämistä. Kun laitan noin 20 ilmoitusta niin ehkä yksi menee kaupaksi ja voin sanoa että hinta on kohdillaan. Ihmisillä on vaan niin paljon tavaraa ja moni haluaa näin korona-aikana kotona ollessaan karsia omiaan pois. Mutta kaatopaikalle en vie hyvää tavaraa, ennemmin sitten hyväntekeväisyyskirppikselle tai jos vielä kuitenkin laittaisin muutaman ilmoituksen...

Vierailija
2/90 |
20.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaatiskuorma ei ole ilmainen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/90 |
20.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mahdu minnekään enää roinat. Kaapitkin on ihan täynnä. Vie ne romut vaan kaatikselle!

Vierailija
4/90 |
20.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä vien kaikki , priima vaatteet ja tavarat, joita en käytä suoraan Fidaan tai Uffiin tai pelastusarmeijaan ja Spr:ään. Se on osaltani hyväntekeväisyyttä . En jaksa kuluttaa aikaani kirpputoreilla tai päivystää tavaranhakijoita.

Vierailija
5/90 |
20.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä laitan hinnaksi 10 % ostohinnasta. Hyvin on mennyt kaikki kaupaksi.

Vierailija
6/90 |
20.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Torissa menee kaikki kaupaksi todella hyvin. Olen myynyt hyvään hintaan paljon myös sellaista jonka epäilin kelpaavan kenellekään edes halvalla. Hinnat ratkaisevat tietenkin ja kysyntä. Jos tavara on sellaista jota on helppo saada halvalla jopa uutena niin ei se silloin mene kaupaksi. Kysyntä ratkaisee paljonko voit tavarasta saada ja meneekö se ylipäätään kaupaksi.

Vierailija
7/90 |
20.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä provo! 60% alennus verrattuna ostohintaan käytetyistä romuista ei riitä mihinkään. Kokeile 80-90% niin voi ehkä liikkua, kunnosta riippuen.

Vierailija
8/90 |
20.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En myy enää mitään torissa. Ihmiset olettaa saavansa uudenveroisia tavaroita lähes ilmaiseksi.

Vierailija
9/90 |
20.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vienyt Kierrätyskeskukseen lähes kaikki. Lasten vanhat, mutta hyvässä kunnossa olevat urheiluvälineet, fillarit tms. olen myynyt ja ostaja on löytynyt tunnin sisällä. Nin ainakin pääkaupunkiseudulla.

Vierailija
10/90 |
20.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En myy enää mitään torissa. Ihmiset olettaa saavansa uudenveroisia tavaroita lähes ilmaiseksi.

Eivätkä oleta.

Vierailija
11/90 |
20.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oman alueen facebook-kirpputoreilla menee ihan kaikki, kun hinta on kohdallaan. Ihmiset hakevat kyllä riittävän halvat tuotteet kun ne ovat tarpeeksi lähellä. Tämä tietysti toimii vain jos asut jossain edes kohtalaisen kokoisessa taajamassa.

Tiettyyn harrastukseen tms. keskittyvät facebook-kirpputorit ovat myös hyvä keino myydä. Esim. laskettelukamat tai antiikki tai arabian astiat, lasten merkkivaatteet tai Marimekko.

Vierailija
12/90 |
20.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätteistä pitäisi ilmastonmuutoksen vuoksi alkaa verottaa törkeästi. Loppuisi tämä toiminta. Todella törkeää ja ihan käsittämätöntä että hyväkuntoista tavaraa heitetään menemään. Pahempaa kuin hupilentely.

Vierailija
13/90 |
20.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysynnän ja tarjonnan laki. Kaikki kauppa on aina totellut sitä.

Vierailija
14/90 |
20.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei kai kukaan osta jotain roinaa, jos asut jossakin metsän keskellä kymmenien kilometrien päässä lähimmästä kaupungista. En minä ainakaan edes ajattele ostaa näkemättä mitään ja kovin kauas kotoa en ajele, vaan otan lähempää mielummin.

Vierailija
15/90 |
20.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti tavaraa on nykyään niin paljon ja se on niin halpaa, että käytetystäkään tavarasta ei voi paljoa pyytää. Jos tavarassa on yhtään mitään käytönjälkeä, kirppishinta on ehkä 10-20 % uuden hinnasta, suositussa merkkitavarassa voi olla enemmän.

Ja ihmiset ovat jo niin tottuneet halpaan kamaan, että eivät halua maksaa kestävästä, laadukkaasta, suomalaisesta matosta Torissa 70 e, kun kaupasta saa ihan uutena huonon, pian hajoavan maton 40 e:lla. Tämä on valitettavaa, mutta näin se menee.

Mutta mehän voisimme nimenomaan hillitä osaltamme maailman tavaratulvaa suosimalla sitkeästi käytetyn tavaran kauppaa. Ap:kin toivottavasti mieluummin päästää hyvän tavaran kiertoon kuin kaatopaikalle. Jos kaatikselle, niin taas on maailmassa hiukan vähemmän käytettävää tavaraa, ja jonkun Kiinassa pitää valmistaa taas muutama kertakäyttöhirvitys lisää.

Vierailija
16/90 |
20.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen luin toria ja yhdellä myyjällä kaikki lähes kaupan hinnoissa, nollan kun pudottais perästä niin vois mennä.

Kuinka joku luulee että käytetystä maksetaan lähes kaupan hinta.

Lopeta turha ostaminen niin ei tarvi myydä.

Käytetyssä ei ole takuita minkä kuntoinen on vaate vaikka myyjä luulee se priimaksi

Vierailija
17/90 |
20.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kyse on tavarasta, joka ei mene kaupaksi, on parempi antaa ilmaiseksi kuin nähdä kaatiskeikan vaiva ja maksaa kaatopaikkamaksu.

Itse olen suht pienikokoiset rojut saanut menemään minimivaivalla näin: kauniina lauantai- ja/tai sunnuntaiaamuna vien pahvilaatikon portin ulkopuolelle kevyen liikenteen väylän viereen. Pahvilaatikossa lukee isolla SAA OTTAA. Viereen tarjolle pari muovipussia.

Ei mene kauaa, kun suurin osa roinasta on hävinnyt, ja itse saa siemailla aamukahvit rauhassa, tarvitsematta laittaa enempää tikkua ristiin kierrätyksen eteen.

Vierailija
18/90 |
20.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nojaa, riippuu tavarasta. Noin pääsääntöisesti ei kannata käytetystä pyytää 40%:ia ostohinnasta, kyllä 60% alella saa uuttakin tavaraa alemyynneistä, kun tietää koska ja mistä etsii.

Me myimme tyttären liki käyttämättömän Swichin joulun alla 250 eurolla, mukana oli kantolaukku ja yksi peli. Meni saman tien kaupaksi, vaikka oli vanhempaa mallia. Eli kyllä tori.fi on ihan ok paikka myydä tietynlaisia juttuja.

Vaatteita en siellä jaksa myydä, parilla eurolla per vaate ei oikein kannata. Vaatteet ronttaan suoraan UFF:lle, jos ei ole ketään, kenelle lahjoittaa.

Jossain Myyrmäkikirppiksellä tai vastaavalla kirpputorilla ei merkkivaatteistakaan saa mitään järkevää hintaa, ei maksa vaivaa ensin silittää ja hinnoitella vuorokausi ja sitten seistä kirppiksellä toista vuorokautta saadakseen bruttona saturaisen miinus pöytävuokra.

Ei siinä tuntiliksoille pääse ja pahoittaa vaan mulkeroiden tinkaajien kanssa mielensä. Ja mulkerotinkaajiksi luokittelen ne, jotka pienistä hinnoista alkavat tinkimään haukkumalla tuotetta - jos et halua sitä, painu vi..uun, saan sen kyllä kaupaksi pyytämälläni hinnalla, koska en pyydä todellakaan isoja summia. Fiksuille asiakkaille annan ihan oma-aloitteisestikin paljousalennusta!

Vierailija
19/90 |
20.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin on mennyt kaupaksi, mutta noin neljä kyselyä viidestä voi jättää kokonaan vastaamatta. Esim. möin puista pöytää lasikannella hintaan 20€, kysyttiin myynkö pelkän pöydän ilman lasia.

Vierailija
20/90 |
20.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monilla myyjillä on ihan harhainen käsitys siitä, mitä käytetystä tavarasta voi pyytää. 40 prosenttia alkuperäisestä hinnasta on aivan älyttömän paljon! Joka paikassa on jatkuvasti alennusmyyntejä, joissa alennukset on 30-70 prosenttia lähtöhinnasta, ja ne tavarat ovat UUSIA. Mun mielestä käytetystä voi pyytää 10-30% uuden hinnasta, ja tuon 30 vain sillloin jos tavara on oikeasti tosi hyvässä kunnossa, ei käytön jälkiä. Poikkeuksena Ikean kalusteet ja jotkin merkkilelut ja vaatteet, ns. klassikot, niillä on hyvönkuntoisina erittäin hyvä jälleenmyyntiarvo, olen saanut joistain 50-70% maksamastani hinnasta takaisin. Nämä ovat muuten myös sellaisia tavaroita, joita kaupoissa ei ikinä myydä isoilla alennuksilla, joten sellaisen saa halvemmalla ainoastaan ostamalla käytetyn. Jos myyjälle ei riitä se, mitä ostajat ovat valmiita maksamaan, niin ei kannata myydä. Se myyjän hinta ei ole mikään ”oikea” hinta, jota tyhmät ostajat eivät tajua maksaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kuusi