Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikään ei mene kaupaksi tori.fi:ssä - Pitäkää tunkkinne! - Vien jatkossa tavarat kaatopaikalle

Vierailija
20.01.2021 |

Hinnat jopa 60% halvemmat kuin ostaessa mutta kukaan ei silti ota yhteyttä. Ilmaiseksi en anna vaan mieluummin kuskaan tavarat kaatikselle.

Kommentit (90)

Vierailija
21/90 |
20.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos kyse on tavarasta, joka ei mene kaupaksi, on parempi antaa ilmaiseksi kuin nähdä kaatiskeikan vaiva ja maksaa kaatopaikkamaksu.

Itse olen suht pienikokoiset rojut saanut menemään minimivaivalla näin: kauniina lauantai- ja/tai sunnuntaiaamuna vien pahvilaatikon portin ulkopuolelle kevyen liikenteen väylän viereen. Pahvilaatikossa lukee isolla SAA OTTAA. Viereen tarjolle pari muovipussia.

Ei mene kauaa, kun suurin osa roinasta on hävinnyt, ja itse saa siemailla aamukahvit rauhassa, tarvitsematta laittaa enempää tikkua ristiin kierrätyksen eteen.

Jaa sinunlaisiasi siis saa syyttää siitä, kun pahvilaatikko ja sieltä levinneet kamat tukkii jalka- ja pyöräkäytävän.

Pistä noi roinasi tarjolle jonnekin muualle. Ja jätteet kiitos roskiin, esimerkiksi vaatteet menevät poltettavaksi ja energiantuotantoon. Sähkölaitteet sun pitää jaksaa kantaa kauppaan, siellä on pienlaitteiden ilmainen keräys.

Vierailija
22/90 |
20.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainakaan tavallisista astioista ei kannata kovin paljoa pyydää. kaupasta saa pikkurahalla uusia. kirjoja ei kannata edes mainita. kirjoista tulee ongelmajätettä, kun vietään kirjakaupasta ulos.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/90 |
20.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monilla myyjillä on ihan harhainen käsitys siitä, mitä käytetystä tavarasta voi pyytää. 40 prosenttia alkuperäisestä hinnasta on aivan älyttömän paljon! Joka paikassa on jatkuvasti alennusmyyntejä, joissa alennukset on 30-70 prosenttia lähtöhinnasta, ja ne tavarat ovat UUSIA. Mun mielestä käytetystä voi pyytää 10-30% uuden hinnasta, ja tuon 30 vain sillloin jos tavara on oikeasti tosi hyvässä kunnossa, ei käytön jälkiä. Poikkeuksena Ikean kalusteet ja jotkin merkkilelut ja vaatteet, ns. klassikot, niillä on hyvönkuntoisina erittäin hyvä jälleenmyyntiarvo, olen saanut joistain 50-70% maksamastani hinnasta takaisin. Nämä ovat muuten myös sellaisia tavaroita, joita kaupoissa ei ikinä myydä isoilla alennuksilla, joten sellaisen saa halvemmalla ainoastaan ostamalla käytetyn. Jos myyjälle ei riitä se, mitä ostajat ovat valmiita maksamaan, niin ei kannata myydä. Se myyjän hinta ei ole mikään ”oikea” hinta, jota tyhmät ostajat eivät tajua maksaa.

Oletan sinun tarkoittavan, että Ikean lastulevyhökötyksistä ei saa EDES tuota 10-30% hinnasta...

Vierailija
24/90 |
20.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytetyt vaatteet ja huonekalut ovat arvelluttavia. Aina miettityttää minkähänlaista elämää se on nähnyt.

Vierailija
25/90 |
20.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oman kokemukseni mukaan sieltä ei kannata ostaa mitään, kun harvemmin edes vastataan takaisin. Ihan ajanhukkaa etsiä sieltä mitään ostettavaa, joko se on ehtinyt mennä minuuteissa ilmoituksen jätöstä tai tavara on jo myyty, ilmoitus poistuu sitten seuraavana päivänä.

Vierailija
26/90 |
20.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ainakaan tavallisista astioista ei kannata kovin paljoa pyydää. kaupasta saa pikkurahalla uusia. kirjoja ei kannata edes mainita. kirjoista tulee ongelmajätettä, kun vietään kirjakaupasta ulos.

Riippuu täysin kirjoista. Ensipainokset, vanhat Sapot, uutuuskirjat menevät hyvin kaupaksi. Samoin jotkin sarjoihin kuuluvat, esimerkiksi itse ostin hiljattain erään dekkaristin vanhoja pokkareita kympillä kipale Antikvaari.fi:stä. Se on pehmeäkantisesta käytetystä kirjasta paljon.

Vierailija
27/90 |
20.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oman kokemukseni mukaan sieltä ei kannata ostaa mitään, kun harvemmin edes vastataan takaisin. Ihan ajanhukkaa etsiä sieltä mitään ostettavaa, joko se on ehtinyt mennä minuuteissa ilmoituksen jätöstä tai tavara on jo myyty, ilmoitus poistuu sitten seuraavana päivänä.

Osa on fiksuja ja vastaa kyselyihin ja osaa poistaa ilmoituksensa sitten, kun on sopinut kaupan. Minä teen niin aina, ilmankos saankin hyvää palautetta ja kauppa käy. Olet ihan oikeassa, että jotkut ei tätä tajua, mutta yleensä kyse on silloin satunnaiskauppiaista, kokeneemmat osaa tavat.

Vierailija
28/90 |
20.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Facebookin markkinapaikassa menee hyvin.

Vierailija
29/90 |
20.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelma on kahtalainen. En saa itse myytyä tavaroitani halvalla, mutta toisaalta tori on täynnä ylihinnoiteltua sontaa. Eli saako nämä ylihinnoittelijat kuitenkin myytyä kamansa? Itse en osta etnää kuin hyväntekeväsiyyskirppareilta, ihan kivijalasta, koska kirpparihinnat alkavat olla niin korkeita etten enää niitä hintoja käytetystä maksa. Siksipä ihmetyttääkin tämä että tavara ei liiku kun sitä saa nykyään niin paljon ja halvalla, kun itse olen törmännyt ainoastaan ylikalliisiin tuotteisiin joihin minulla ei ole varaa.

Vierailija
30/90 |
20.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sulla on se tonnin sohva 400e myynnissä 5 vuoden käytön jälkeen, niin kuka sitä perseenhajusta sohvasta siihen hintaan ostaa

Vierailija
31/90 |
20.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytetyt vaatteet ja huonekalut ovat arvelluttavia. Aina miettityttää minkähänlaista elämää se on nähnyt.

Höpsis. Vaatteet on helppo pestä ja huonekaluista nyt tuskin kukaan on niin kaheli, että ostaa kankaisia/pehmustettuja huonekaluja kirppikseltä.

Vierailija
32/90 |
20.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fida, Emmaus ja SPR Kontti. Noihin vien käyttökelposta ja myytäväksi sopivaa tavaraa. Saa kaappeja siivottua ja mulle tarpeettoman mutta edelleen käyttökelposen kaman kiertoon.

Jotain myyn edelleen facessa tai Tori.fi. Ainakin yritän XD

Vierailija
33/90 |
20.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai ole mikään ostajien vika, jos he eivät osta juuri sinulta. He ostavat tavaran jota tarvitsevat, ominaisuuksilla jotka haluavat, ja hinnalla jonka katsovat omasta mielestään sopivaksi. Jos tavarasi eivät ole sitä mitä he hakevat, he vain eivät osta sitä - eikä tässä kukaan tehnyt mitään väärää.

Jos he eivät nyt halua ostaa tavaroitasi, niiden myynnistä poistaminen ei ole heille mikään ”rangaistus”. Eivät he edes huomaa sitä.

Oikea hinta on se, jolla tavara menee kaupaksi. Tietysti myyjänä harmittaa, kun tavaran arvo putoaa niin paljon heti kun se on kaupasta pois kannettu, mutta ei sille mahda mitään.

Jos oikeasti haluaa mahtaa, niin voihan sitä ruveta ajamaan kiina-tavaran kieltoa Suomeen, roinan shoppailuun henkilökohtaisia rajoituksia, valtion tukea second hand -kauppaan jne...

Vierailija
34/90 |
20.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monilla myyjillä on ihan harhainen käsitys siitä, mitä käytetystä tavarasta voi pyytää. 40 prosenttia alkuperäisestä hinnasta on aivan älyttömän paljon! Joka paikassa on jatkuvasti alennusmyyntejä, joissa alennukset on 30-70 prosenttia lähtöhinnasta, ja ne tavarat ovat UUSIA. Mun mielestä käytetystä voi pyytää 10-30% uuden hinnasta, ja tuon 30 vain sillloin jos tavara on oikeasti tosi hyvässä kunnossa, ei käytön jälkiä. Poikkeuksena Ikean kalusteet ja jotkin merkkilelut ja vaatteet, ns. klassikot, niillä on hyvönkuntoisina erittäin hyvä jälleenmyyntiarvo, olen saanut joistain 50-70% maksamastani hinnasta takaisin. Nämä ovat muuten myös sellaisia tavaroita, joita kaupoissa ei ikinä myydä isoilla alennuksilla, joten sellaisen saa halvemmalla ainoastaan ostamalla käytetyn. Jos myyjälle ei riitä se, mitä ostajat ovat valmiita maksamaan, niin ei kannata myydä. Se myyjän hinta ei ole mikään ”oikea” hinta, jota tyhmät ostajat eivät tajua maksaa.

Oletan sinun tarkoittavan, että Ikean lastulevyhökötyksistä ei saa EDES tuota 10-30% hinnasta...

Jostain itsellenikin mysteeriksi jääneestä syystä, ikean kalusteet liikkuvat hyvin ja niistä maksetaan hyvin. Niistä on myös säännöllisesti ”ostetaan” ilmoituksia.

Vierailija
35/90 |
20.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No eihän niistä ongelmajätettä tule. Kannet pois ja joko kartonkiin tai sekajätteeseen, materiaalista riippuen, loppu kirja paperinkeräykseen.

Vierailija
36/90 |
20.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No tämähän kuulostaa hyvältä uutiselta ap:lle, jos noin hyvin tavara liikkuu?

Vierailija
37/90 |
20.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen vienyt Kierrätyskeskukseen lähes kaikki. Lasten vanhat, mutta hyvässä kunnossa olevat urheiluvälineet, fillarit tms. olen myynyt ja ostaja on löytynyt tunnin sisällä. Nin ainakin pääkaupunkiseudulla.

Miksi te ruokitte orjatyövoimaa?

Vierailija
38/90 |
20.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jätteistä pitäisi ilmastonmuutoksen vuoksi alkaa verottaa törkeästi. Loppuisi tämä toiminta. Todella törkeää ja ihan käsittämätöntä että hyväkuntoista tavaraa heitetään menemään. Pahempaa kuin hupilentely.

Ei haittaa mitään, kun kärrään muutenkin romut tuonne läheisen soramontun pohjalle tai poltan ne omalla pihallani tynnyrissä.

Vierailija
39/90 |
20.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kirjat kelpaavat keräyspaperiin, kun poistaa kovat kannet.

Vierailija
40/90 |
20.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen vienyt Kierrätyskeskukseen lähes kaikki. Lasten vanhat, mutta hyvässä kunnossa olevat urheiluvälineet, fillarit tms. olen myynyt ja ostaja on löytynyt tunnin sisällä. Nin ainakin pääkaupunkiseudulla.

Miksi te ruokitte orjatyövoimaa?

Pitäähän orjienkin syödä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi seitsemän