Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikään ei mene kaupaksi tori.fi:ssä - Pitäkää tunkkinne! - Vien jatkossa tavarat kaatopaikalle

Vierailija
20.01.2021 |

Hinnat jopa 60% halvemmat kuin ostaessa mutta kukaan ei silti ota yhteyttä. Ilmaiseksi en anna vaan mieluummin kuskaan tavarat kaatikselle.

Kommentit (90)

Vierailija
41/90 |
20.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tympeitä kokemuksia.

Olin antamassa ilmaiseksi pelikonsolia kaikkine varusteineen ja kymmenine peleineen ilmaiseksi.

Vaativat tarkkaa inventaaria, lisäkuvia ja että pakkaisin ja lähettäisin! Vien tunkkini kierrätysautoon kun keväällä tulee.

Vastaava oli jääkaappipakastimen "noutaja". Haukkui kun ei ollut kahta kompressoria!

Olisin potkaissut munaan jos en niin kovasti olisi halunnut sitä pois kun en sitä yksin jaksanut kantaa.

Vierailija
42/90 |
20.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla taas on mennyt torissa kaupaksi kaikki. Ap pyydät liikaa hintaa. Sen hinnan pitää olla ihan nimellinen, vastata kuljetuskustannuksia monen tavaran kohdalla. Siinä säästää, kun ei tarvitse kuljettaa sortti-asemalle ja maksaa jätemaksua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/90 |
20.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita fb:iin.

Menee kohtalaisesti.

Tai lahjoitat tai viet Fidaan.

Vierailija
44/90 |
20.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä on sensuuri, joka estää myyvän ja persoonallisen ilmoittelun. Ikään kuin tarkoitus olisi estää myyminen.

Olen luonnollisesti lopettanut koko höskän seuraamisen.  -Kehitysmaassa ostaminen on helpompaa.

Kapitalisti turvautuu kommunistin keinoihin.

Vierailija
45/90 |
20.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

-Kapanteri.- kirjoitti:

Siellä on sensuuri, joka estää myyvän ja persoonallisen ilmoittelun. Ikään kuin tarkoitus olisi estää myyminen.

Olen luonnollisesti lopettanut koko höskän seuraamisen.  -Kehitysmaassa ostaminen on helpompaa.

Kapitalisti turvautuu kommunistin keinoihin.

Mitä? Kerrotko esimerkin, millaista persoonallista myyntitekstiä ei hyväksytä?

Vierailija
46/90 |
20.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä vien kaikki , priima vaatteet ja tavarat, joita en käytä suoraan Fidaan tai Uffiin tai pelastusarmeijaan ja Spr:ään. Se on osaltani hyväntekeväisyyttä . En jaksa kuluttaa aikaani kirpputoreilla tai päivystää tavaranhakijoita.

Minä teen samoin. Vien paljon mielummin hyväkuntoiset lasten tavarat fidalle kuin mittailen lahkeita ja pohjallisia, vastaan tinkijöille ja lähettelen jotain kenkiä ympäri Suomea. 10-20 euroa ei mitenkään kata sitä ajan haaskausta ja vaivannäköä.

Lapsen pyörät ovat poikkeus: ne olemme myyneet torissa, koska ne saa yleensä nopeasti kaupaksi. Ostamme pyörän vuosittain uutena, ja myymme seuraavana keväänä 1v vanhana, jolloin siitä saa hyvän hinnan eikä kukaan yleensä tingi, kun kysyntä on niin kovaa. Tämä on tällä hetkellä ainoa mikä toimii.

Vierailija
47/90 |
20.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Möin" nettiradiota. Äijä vaati päästä sisälle kokeilemaan. Vedin oven kiinni, sinne jäi muniaan kokeilemaan.

Vierailija
48/90 |
20.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä provo! 60% alennus verrattuna ostohintaan käytetyistä romuista ei riitä mihinkään. Kokeile 80-90% niin voi ehkä liikkua, kunnosta riippuen.

Ei kaikki myynnissä oleva ole käytettyä. Käyttämätön vaate (ei koskaan ollut päällä kuin sovituksessa) esimerkiksi ei mene sekään kaupaksi kuin ehkä parilla eurolla, jos uutena hinta ollut 40€. Torissa liikkuu tavara tosi huonosti.

Vierailija
49/90 |
20.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oman alueen facebook-kirpputoreilla menee ihan kaikki, kun hinta on kohdallaan. Ihmiset hakevat kyllä riittävän halvat tuotteet kun ne ovat tarpeeksi lähellä. Tämä tietysti toimii vain jos asut jossain edes kohtalaisen kokoisessa taajamassa.

Tiettyyn harrastukseen tms. keskittyvät facebook-kirpputorit ovat myös hyvä keino myydä. Esim. laskettelukamat tai antiikki tai arabian astiat, lasten merkkivaatteet tai Marimekko.

Helsingissä vain ähhlamit hyökkää ja alkavat jopa uhkailla! 

Vierailija
50/90 |
20.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monilla myyjillä on ihan harhainen käsitys siitä, mitä käytetystä tavarasta voi pyytää. 40 prosenttia alkuperäisestä hinnasta on aivan älyttömän paljon! Joka paikassa on jatkuvasti alennusmyyntejä, joissa alennukset on 30-70 prosenttia lähtöhinnasta, ja ne tavarat ovat UUSIA. Mun mielestä käytetystä voi pyytää 10-30% uuden hinnasta, ja tuon 30 vain sillloin jos tavara on oikeasti tosi hyvässä kunnossa, ei käytön jälkiä. Poikkeuksena Ikean kalusteet ja jotkin merkkilelut ja vaatteet, ns. klassikot, niillä on hyvönkuntoisina erittäin hyvä jälleenmyyntiarvo, olen saanut joistain 50-70% maksamastani hinnasta takaisin. Nämä ovat muuten myös sellaisia tavaroita, joita kaupoissa ei ikinä myydä isoilla alennuksilla, joten sellaisen saa halvemmalla ainoastaan ostamalla käytetyn. Jos myyjälle ei riitä se, mitä ostajat ovat valmiita maksamaan, niin ei kannata myydä. Se myyjän hinta ei ole mikään ”oikea” hinta, jota tyhmät ostajat eivät tajua maksaa.

Oletan sinun tarkoittavan, että Ikean lastulevyhökötyksistä ei saa EDES tuota 10-30% hinnasta...

Jostain itsellenikin mysteeriksi jääneestä syystä, ikean kalusteet liikkuvat hyvin ja niistä maksetaan hyvin. Niistä on myös säännöllisesti ”ostetaan” ilmoituksia.

Ai? Hyvin outoa, ei ole ollenkaan samaa kokemusta, mutta asun kyllä pk-seudulla, joten täällä voi hakea itse samaa Ikeasta helposti tai melkein ilmaiseksi kierrätyskeskuksista. Jopa ihan ilmaiseksi Sortin kierrätyspisteestä.

Vierailija
51/90 |
20.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tympeitä kokemuksia.

Olin antamassa ilmaiseksi pelikonsolia kaikkine varusteineen ja kymmenine peleineen ilmaiseksi.

Vaativat tarkkaa inventaaria, lisäkuvia ja että pakkaisin ja lähettäisin! Vien tunkkini kierrätysautoon kun keväällä tulee.

Vastaava oli jääkaappipakastimen "noutaja". Haukkui kun ei ollut kahta kompressoria!

Olisin potkaissut munaan jos en niin kovasti olisi halunnut sitä pois kun en sitä yksin jaksanut kantaa.

Outoa, pelikonsolit käyvät yleensä hyvin kaupaksi. Mitä vanhempi, sitä suuremmalla hinnalla jopa.

Vierailija
52/90 |
20.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokemukseni on, että vain tietynlainen tavara myy. Hyväkuntoinen ja merkkituote avainsanoja. Ja hinta pitää olla sopiva. Vaatteet liikkuvat huonosti, ellet ole keskeisellä paikalla esim hakemisen suhteen, lukuunottamatta tiettyjä lasten vaatteita. Osasta lapsen ulkovaatetta saisin paremman hinnan perinteisellä kirppiksellä, mutta koronan vuoksi se ei nyt ole itselleni vaihtoehto. Yleensä yritän myydä torissa ensin ja ellei mene kaupaksi, sitten kierrätykseen. Lapsen ulkokamoja vielä vähän himmailen, koska jos ne veisi perinteiseen myyntiin kuten ennen, voisi niistä saadakin jotain. Mutta onhan se vähän työlästä.

Vierailija
53/90 |
20.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ihmettelen vain sitä, miksi minulla on huono tuuri sen suhteen, mitä tavaroista saan. Hinnoittelen aina yleistä hintatasoa vähän alemmaksi, esimerkiksi jokin käyttämätön tuote jota muut ovat hiljattain myyneet (ja saaneet myytyä!) 60 eurolla, laitan hinnaksi 40 euroa että varmasti menee. Mutta eipäs menekään. Lopulta saan myydä sen 20 eurolla tai sitten joku vitsiniekka tarjoaa 5 euroa tjsp.

Näin käy melkein aina, otan hyvät kuvat, laitan kunnolla tietoja tavarasta, myyn halvemmalla kuin muut ja ainoastaan priimakuntoista, mutta sitten se hämärillä suttuisilla kuvilla varustettu tavara menee, ja minun ei mene kulumallakaan. Mitä teen väärin?

Vierailija
54/90 |
20.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tympeitä kokemuksia.

Outoa, pelikonsolit käyvät yleensä hyvin kaupaksi. Mitä vanhempi, sitä suuremmalla hinnalla jopa.

Wii, vanhentunut mutta tasapainolaudalle ei uusista löydy vertaistaan kuntoilijalle.

Vierailija
55/90 |
20.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä vien kaikki , priima vaatteet ja tavarat, joita en käytä suoraan Fidaan tai Uffiin tai pelastusarmeijaan ja Spr:ään. Se on osaltani hyväntekeväisyyttä . En jaksa kuluttaa aikaani kirpputoreilla tai päivystää tavaranhakijoita.

UFF on bisnestä, ei hyväntekeväisyyttä. Toki mieluummin sinne kuin sekajätteeseen.

Vierailija
56/90 |
20.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin on aina mennyt kaupaksi, pistäny kyllä merkille että osa pyytää ihan poskettomia summia, varsinkin elektroniikasta koska ovh minkä maksoin vuosia sitten...

Vierailija
57/90 |
20.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, mitä olet yrittänyt myydä?

Ei minullakaan mennyt edes käyttämättömät vaatteet/kengät kaupaksi (vikatikkejä nettikaupoista), mutta esim. wanhasta nojatuolista sain enemmän, mitä olin itse aikoinani maksanut. Jos tavaraa ei kysytä (vaikka katsojia olisi satoja!), kannattaa ottaa ilmoitus alas ja laittaa uudeleen hetken päästä. Niin että pysyy etusivulla tai edes parilla ekalla sivulla.

Vierailija
58/90 |
20.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupan alelaarista saa tavaraa -70% alennuksella, siis uutta tavaraa. Käytetystä voi pyytää puolet tuosta. Muodista poismenneestä vielä vähemmän.

Vierailija
59/90 |
20.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, mitä olet yrittänyt myydä?

Ei minullakaan mennyt edes käyttämättömät vaatteet/kengät kaupaksi (vikatikkejä nettikaupoista), mutta esim. wanhasta nojatuolista sain enemmän, mitä olin itse aikoinani maksanut. Jos tavaraa ei kysytä (vaikka katsojia olisi satoja!), kannattaa ottaa ilmoitus alas ja laittaa uudeleen hetken päästä. Niin että pysyy etusivulla tai edes parilla ekalla sivulla.

Kannattaa pitää reilusti väliä tuossa tosin, sillä tuo on nykyään kiellettyä (koska Tori haluaa rahansa niistä maksullisista ilmoituksen uusimisista). Varmuudeksi voi myös ottaa uudet kuvat ja vaihtaa vähän tekstin muotoa, ettei systeemi varmasti tunnista samaksi ilmoitukseksi.

Meinasin saada bannit Toriin, kun uusin liudan vanhoja ilmoituksia tietämättä näistä uusista säännöistä.

Vierailija
60/90 |
20.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaupan alelaarista saa tavaraa -70% alennuksella, siis uutta tavaraa. Käytetystä voi pyytää puolet tuosta. Muodista poismenneestä vielä vähemmän.

Niin, kaikki tavarahan ei ole samanlaista. Mieluummin vertaan saman tuotteen hintoihin nettimarkkinapaikoilla kuin mihinkään alelaarin hintoihin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä kolme