Olisitko tyytyväinen, jos saisit n. 3900€/kk palkkaa ja 13vk/v lomaa?
Työpäivät ovat kahdeksantuntisia, joskin osa työstä tehdään illalla. Yleensä 6h päivällä ja 2h illalla. Työ on hektistä, taukoja ei juuri ehdi pitämään, mutta toisaalta hyvin mielekästä ja tärkeää.
Kommentit (76)
En olisi tyytyväinen. Kuulostaa peruskoulun opettanjan hommilta ja liian lyhyet lomat. Yliopettajan vakanssi ammattikorkeassa olis parempi niin palkan, tuntimäärän kuin lomien puolesta.
Pitääkö tuon 2h iltahomman takia matkustaa, vai voiko sen tehdä kotoa käsin?
No en olisi.
Onneksi oma palkkani on 5400€/kk.
En halua kokoaikatyötä enkä työkkärin jäsenyyttä, onnistui molemmat.
Vaihtaisin heti! 2200e bruttona/kk, raskas ja fyysinen työ, työt seuraa kotiin sekä tarvittaessa tuuraamaan mitä vain vuoroa kesken vapaan. (Vaihtaisin myös mielelläni kevyempään työhön esim lähihoitajaksi suuremmalla palkalla) T: ravintolapäällikkö
Vierailija kirjoitti:
Pitääkö tuon 2h iltahomman takia matkustaa, vai voiko sen tehdä kotoa käsin?
Siis kokeiden korjaamista ja tuntien suunnittelua. Kotona voi tehdä.
Kyllä kirjoitti:
Vaihtaisin heti! 2200e bruttona/kk, raskas ja fyysinen työ, työt seuraa kotiin sekä tarvittaessa tuuraamaan mitä vain vuoroa kesken vapaan. (Vaihtaisin myös mielelläni kevyempään työhön esim lähihoitajaksi suuremmalla palkalla) T: ravintolapäällikkö
Siinä on oikein päällikön palkka! 2 200 €. :))
Vierailija kirjoitti:
Korkeakoulutetun tarvitsee harvemmin tehdä töitä alle 4000 euron. En suostuisi.
Älähän nyt. Mites sosiaalityöntekijät, opettajat, kirjastojen työntekijät, kuntien asiantuntijat ja erikoisasiantuntijat, päiväkodinjohtajat ja monet monet muut akateemiset alle 4000€ tienaavat?
Todellakin. Nykyinen työni on hektistä ja taukojen pitäminen usein hankalaa, eikä työ ole edes mielekästä. Palkka yli tonnin pienempi ja lomaa yli puolet vähemmän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Korkeakoulutetun tarvitsee harvemmin tehdä töitä alle 4000 euron. En suostuisi.
Älähän nyt. Mites sosiaalityöntekijät, opettajat, kirjastojen työntekijät, kuntien asiantuntijat ja erikoisasiantuntijat, päiväkodinjohtajat ja monet monet muut akateemiset alle 4000€ tienaavat?
Tämä on totta, että akateemisten pohjasakka tienaa alle 4 000 euroa, mikä on tietysti ihan luonnollista ottaen huomioon alan pehmeys ja heikko tuottavuus.
En jaksa tehdä noin raskasta työtä enää, olen nykyisin yksityisellä hommissa ja eipä juuri stressaa. Olen 80% työajalla ja palkka ja työaika suunnilleen samat.
Niin isoa palkkaa ei olekaan, että rupeaisin opettajaksi. Olisin kaiken lisäksi siinä hommassa umpisurkea.
Täällä vastavalmistunut luokanope. Palkka 2900e/kk bruttona. Opetustunteja viikossa 25. Kesät työttömänä.
Hmmhhh.. Toi ei paljon eroa roskakuskista. toki loman määrä vähän eri. Mut tasaisesti tulee sen 3600e/kk ja lomaa on se normaali 5vko, mutta siihen päälle yli 16 pekkasta vuodessa. Lisäksi työstä saa kaiken tarvitsemansa liikunnan.
Minun tilannehan on aika lähelle toi. Joinain vuosina on 13 vko lomaa. Palkka nettona tuota luokkaa. Iltaisin ei tosin tarvii tehdä töitä, välillä teen kun kasaantuu.
Mulla on asiat aika hyvin. Taidanpa lakata valittamasta työn raskautta :D
Alaa en kerro, akateeminen tutkinto alla ja yrittäjyyden riskit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Arvasin, että opettajan työstä kyse, mutta en ole tiennyt, että luokanopettajilla on noin hyvät palkat. Tuolla lomien määrällä kelpaisi minullekin.
No ei yleensä olekaan. Itse tienaan aineenopettajan tonnin vähemmän kuin ap.
Niin ja aineenopettaja tienaa keskimäärin luokanopettajaa paremmin.
Mielelläni vaihtaisin tämän opettajan alle 3000e palkan tuohon.
Jos asuisin Suomessa pääkaupunkiseudulla, niin ei olisi ok. Nyt tienaan reilut 4000 nettona ja asuinmaassani se on vähän sama kuin Suomessa tienaisi 7000 nettona.
Lounas on valvontaruokailu, mutta ruoka on lähes ilmaista (verotusarvo). Taukojakin toisinaan on, välillä ei niinkään.