Olisitko tyytyväinen, jos saisit n. 3900€/kk palkkaa ja 13vk/v lomaa?
Työpäivät ovat kahdeksantuntisia, joskin osa työstä tehdään illalla. Yleensä 6h päivällä ja 2h illalla. Työ on hektistä, taukoja ei juuri ehdi pitämään, mutta toisaalta hyvin mielekästä ja tärkeää.
Kommentit (76)
En todellakaan olisi. Korkeampi pitää olla ja etätyömahikset, eikä kukaan vahtaamassa.
Mieluummin nykyisessä, jossa palkkaa on enemmän ja lomaa hiukan vähemmän.
En olisi. En tee mitään noin pitkillä lomilla, ja toisaalta taas noin matala palkka söisi rajusti elintasoa. Halutessani voin nyttenkin pitää 8 viikkoa lomaa vaihtamalla lomarahat vapaiksi.
Vierailija kirjoitti:
Mieluummin nykyisessä, jossa palkkaa on enemmän ja lomaa hiukan vähemmän.
Tuossa on normilomiin verrattuna 2 kuukautta ylimääräistä lomaa. Pitäisi olla 4700€/kk liksa ja pitää 2 kuukautta palkatonta, että menisi yksiin. Mutta mitä kukakin arvostaa. Nuorempana olisin ottanut rahat, nyt ottaisin vapaat. Valitettavasti työura on mennyt juuri päinvastoin.
Työmyyrä kirjoitti:
Olin aikoinaan työnjohtajana 3-vuorotöissä. Entiset työkaverit saavat nykyisin tuon verran bruttona ilman ylitöitä. Tehtiin talvella 40-tuntista viikkoa, joten ylimääräistä vapaata kertyi puoli päivää viikossa. Vuodessa oli hyvinkin tuo 13 viikkoa lomaa, jos oli valtion pitkä 38 vuorokauden lomaoikeus.
Tuntui sinne noilla ehdoilla aina olevan tulijoita, jos paikka oli auki.
38 lomapäivästä ei mitenkään kerry 13 viikkoa lomaa.
Ap on siis luokanopettaja. Olen todella tyytyväinen työhöni, palkka on ok, ja loman määrä hyvä.
Arvasin, että opettajan työstä kyse, mutta en ole tiennyt, että luokanopettajilla on noin hyvät palkat. Tuolla lomien määrällä kelpaisi minullekin.
Palkka ja lomat kelpaisi, mutta opettajan työ olisi ihan painajaista.
Vierailija kirjoitti:
Arvasin, että opettajan työstä kyse, mutta en ole tiennyt, että luokanopettajilla on noin hyvät palkat. Tuolla lomien määrällä kelpaisi minullekin.
No ei yleensä olekaan. Itse tienaan aineenopettajan tonnin vähemmän kuin ap.
Vierailija kirjoitti:
Työmyyrä kirjoitti:
Olin aikoinaan työnjohtajana 3-vuorotöissä. Entiset työkaverit saavat nykyisin tuon verran bruttona ilman ylitöitä. Tehtiin talvella 40-tuntista viikkoa, joten ylimääräistä vapaata kertyi puoli päivää viikossa. Vuodessa oli hyvinkin tuo 13 viikkoa lomaa, jos oli valtion pitkä 38 vuorokauden lomaoikeus.
Noista 26 viikosta kertyi 13 päivää lisää. 51 päivää on jo yli 10 viikkoa. Kun niitä lomia vielä pidettiin joulun, pääsiäisen, juhannuksen jne. yhteydessä, niin ei enää kovin paljoa tarvinnut ylityövapaita pitää.
Kyllä sopisi minulle. Tällä iällä, 50v arvostan pitkäälomaa.
Tykkään hektisestä menosta ja kai lounastauko on työpäivän aikana.
Palkka ei kauhean hyvä, mutta sillä pärjäisin ihan hyvin!
Vierailija kirjoitti:
Työmyyrä kirjoitti:
Kyllä kertyy kun lasket pekkaset mukaan.
Ap:llä on 17v työkokemus sekä muutama ylitunti. Enemmänkin saisin, mutten halua. Tällä hetkellä opetan 27h/vk. Minulle palkka ei ole ykkösjuttu, vaan ennen kaikkea se, että rakastan työtäni. Oppilaat ja heidän perheensä sekä toki huippu työyhteisö saavat jaksamaan vaikkapa nyt tämän korona-ajankin.
En. Olen ammatillinen ope, palkka noin 58 000 ja 12 viikkoa lomaa :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työmyyrä kirjoitti:
Kyllä kertyy kun lasket pekkaset mukaan.
Eihän se ole lomaa, vaan ylitöiden tasausta.
Jos palkkasumma olisi netto, niin kyllä, ehdottomasti👌
No olisin kyllä tosi tyytyväinen. En saa pitää kesäloma-aikaan lomaa ja palkka on vajaa puolet vähemmän.
Korkeakoulutetun tarvitsee harvemmin tehdä töitä alle 4000 euron. En suostuisi.
Ehdottomasti t. Sairaanhoitaja