Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehelle tullut vauvakuume. NYT, kun minä olen jo 40

Vierailija
19.01.2021 |

Meillä on yksi lapsi, joka jo teini.
Miehestä ei juuri apua lapsenhoidossa ole koskaan ollut, tämä yksi syy etten niitä lisää aikoinaan halunnut, ei tosin silloin mieskään, hän oli aivan tyytyväinen yhteen.

Paitsi nyt.

Enkä minä nyt enää lapsia halua, riskit liian isot, en jaksa enää yövalvomisia ja omakin terveyteni reistailee jo. Ei mies painosta, mutta perusteluistani huolimatta puhuu aiheesta useamman kerran viikossa. Esim. nähdessään vauvan "eikö meillekin vielä tuollainen" jne.

No kaipa tämä ohi menee...

Kommentit (105)

Vierailija
81/105 |
19.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En voi muuta kun ihmetellä näitä tällä palstalla huonokuntoisia tai "terveys jo reistailee" 40-vuotiaita. Mun on vaikea käsittää miten ihminen voi jo tuon ikäisenä olla suurin piirtein toinen jalka haudassa (erikseen sitten syöpä jne). Itse olen saanut lapset 40 tietämillä ja en kyllä tunnista itseäni näistä tällaisista kirjoituksista yhtään. Suurin piirtein elämän puoli välissä ollaan, mutta moni tuntuu olevan jo niin huonossa kunnossa, että ihmettelen miten selviävät kovinkaan vanhoiksi. Olisko vähän asennevikaa myös monilla.

Lasten teini-ikä osuu siihen, kun naisella on vaihdevuodet. Jos vaihdevuosioireet on hankalia, elämä on muutenkin hankalaa ja jos teinillä on hankalat teinivuodet, niin helvetti on valmis. Omat lapset oli teini-iässä, kun itse olin nelissäkymmenissä enkä silloin suin surminkaan olisi hankkinut uutta vauvaa.

Minä elän elämääni siinä hetkessä kun elämä on enkä todellakaan mieti mitään vaihdevuosia. Naurettavaa miettiä että jos vaikka on sitä tätä ja tuota niin sitten voi olla niin näin tai noin. Ihmiselämässä on uhmaikää, teini-ikää, nuoruutta, keski-ikää ja mitään et voi tehdä jos pelkäät että joku vaihe elämässä VOI olla hankala. Siis voi olla, mutta ei välttämättä ole. Lopetetaan siis elämästä ettei vaan tule eteen hankalia elämän tilanteita. Ne hankalat elämän tilanteet voivat tulla ihan milloin vaan, vaikkapa oman lapsen kuoleman myötä. Siksipä en nyt ihan hirveästi uhraa aikaa vaihdevuosien miettimiseen.

Minä mietin ja onneksi mietin, sillä en mitenkään olisi jaksanut lapsiperhe-elämää yli viisikymppisenä, kun elämässä oli muutenkin paljon ennakoitavissa olevia kuormittavia asioita, jotka kaikki toteutui. Lapsetkin siitä hyötyivät.

Good for you. Ei kuitenkaan kannata varmaankaan pöyeä noin typerästi että kun on sitten ne vaihdevuodetkin. Niin kliseinen argumentti ja monille täysin paikkaansa pitämätön. Kuten aiemmin jo kirjoitin, niin et voi tehdä elämässäsi mitään jos pelkäät elämän eri vaiheita. Näin se vaan on. Samalla voit sitten lakata elämästä.

Joo, olen kyllä aika turvallisuushakuinen ja realisti. Omalla mummolla ja äidillä vaihdevuodet oli hirveät ja suvussa rintasyöpää suht nuorilla naisilla, niin varmaan siksi pohdin asiaa. Kysyin myös gynen mielipidettä asian suhteen ja hän ei suositellut lasten hankinnan lykkäämistä. En nyt saa pääteltyä, mitä tarkoitat sanalla "pöyeä".

Vierailija
82/105 |
19.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No just... Kun mies vättelee vauva-asiaa, ja kieltäytyy lapsen teosta, palsta täyttyy ohjeista: ”lemppaa se! älä tuhlaa aikaasi mieheen joka ei lapsia halua, vaan etsi sellainen, joka haluaa”

...

Ja nyt kun asetelma on toisin päin, miehen pitäisi vaan kiltisti hyväksyä tilanne, ja tyytyä vaimon päätökseen... Kahdet standardit, jälleen kerran :-/

Raskaudessa ja synnytyksessä nainen tekee sen fyysisen työn, siksi neuvotkin ovat erilaisia. Valmiiksi selkävaivainen saattaa olla lähes koko raskausajan vuodelevossa ja vaikka ei olekaan, niin taatusti kärsii kovista kivuista ilman mahdollisuutta kivunlievitykseen. Synnytyksen vuoksi nainen joutuu joka tapauksessa olemaan pois töistä 3-4 kuukautta. Ja missään ei luvata, että mies jäisi sen jälkeen vanhempainvapaalle tai hoitaisi vauvaa. Naiselle riskit ovat paljon isommat mitä miehelle.

Kyllä se niin on, että naiselle ja lapselle kasaantuu lähes kaikki työ ja kaikki riskit ensimmäisen 2 vuoden aikana (raskaus, synnytys & vauvavuosi). Raskauden jälkeenkin naisella on tiettyjen sairauksien riski kohonnut vuosien ajan. Toinen lapsi olisi ihana ja söpöä, mutta ei enää riskien arvoista, kun pelissä on myös minun ja jo olemassa olevan lapseni elämä ja hyvinvointi. Sama sinulle, aloittaja. Miten kävisi, jos vaikka tulisikin autistinen lapsi? Ne ei välttämättä jää kiinni missään seuloissa, ja asia voi selvitä esim. vasta parivuotiaana. Siinä sitten pyörii koko perheen elämä vammaisen lapsen ympärillä.  Miehet ei välttämättä täysin ymmärrä riskejä.

Joo juuri näin. Elämä on nyt ihanaa ja helppoa, en todellakaan halua sitoa itseäni mahd. vammaiseen tai "edes" kevyemmin erityistarpeiseen lapseen enää tässä vaiheessa, ottaa kaikkea sitä väsymystä, pelkoa ja huolta pienen ihmisen puolesta. Pelätä oman terveyteni pettävän ja esikoisen jäävän tyystin vaille huomiota.

Ja riskinä sekin, että mies puheistaan huolimatta ei auttausi yhtään sen enempää kuin esikoisenkaan kohdalla.

Ap

TISMALLEEN näin. Elämä yhden terveen ja ihanan, jo melko ison lapsen kanssa on helppoa ja ihanaa. Näin "nuorena" elämästä ehtii vielä nauttia jo olemassa olevan lapsen kanssa, ja lapsi saa hyvän alun elämälleen kun vanhemmilla on henkisiä, ajallisia ja taloudellisia resursseja käytettäväksi häneen. Vauva heittää koko kuvion päälaelleen.

Jos kaikki menisi täydellisesti, vauva voisi tietenkin olla suloinenkin lisä perheeseen, mutta itse pelkään riskejä liikaa että olisin valmis riskeeraamaan nykyisen, ihanan elämämme.

-sama

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/105 |
19.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valista käpyäsi ja sano, että ei se enää onnistu. Miehet ei tiedä naisen lisääntymisbiologiasta aina tarpeeksi. Harmi kun heräsi liian myöhään.

Onnistui, täälläkin luomuvauvat 42 ja 44 iässä. Ja jos luomuna ei onnistu niin hoitojakin on.

Hoidoilla onnistuu 1/5. Eli ei niin vain automaattisesti ole takeita siitä, että ne kymmenet tuhannet eurot kantaa hedelmää.

Vierailija
84/105 |
19.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En voi muuta kun ihmetellä näitä tällä palstalla huonokuntoisia tai "terveys jo reistailee" 40-vuotiaita. Mun on vaikea käsittää miten ihminen voi jo tuon ikäisenä olla suurin piirtein toinen jalka haudassa (erikseen sitten syöpä jne). Itse olen saanut lapset 40 tietämillä ja en kyllä tunnista itseäni näistä tällaisista kirjoituksista yhtään. Suurin piirtein elämän puoli välissä ollaan, mutta moni tuntuu olevan jo niin huonossa kunnossa, että ihmettelen miten selviävät kovinkaan vanhoiksi. Olisko vähän asennevikaa myös monilla.

Et ole ajatellut, että ihmisillä voi olla geeneistä tai fyysisestä työstä johtuvaa vaivaa? Minun piti lopettaa juokseminen 30-vuotiaana, kun lonkka meni paskaksi. Kaverilla meni polvet, eikä kipuihin auta, että seuraa fysioterapeutin ohjeita. Voisin kuvitella, että 40-vuotiaana voi hyvinkin olla siinä tilassa, että ei pysty eikä jaksa touhuta koki päivää taaperon kanssa viikosta toiseen. Varsinkaan, jos puoliso ei osallistu.

Vierailija
85/105 |
19.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No just... Kun mies vättelee vauva-asiaa, ja kieltäytyy lapsen teosta, palsta täyttyy ohjeista: ”lemppaa se! älä tuhlaa aikaasi mieheen joka ei lapsia halua, vaan etsi sellainen, joka haluaa”

...

Ja nyt kun asetelma on toisin päin, miehen pitäisi vaan kiltisti hyväksyä tilanne, ja tyytyä vaimon päätökseen... Kahdet standardit, jälleen kerran :-/

WTF, missä on sanottu, että mies ei voi tai saa lähteä kävelemään? Ei missään. Sehän on hänen oma päätöksensä, ei AP voi sitä hänen puolestaan tehdä.

Vierailija
86/105 |
19.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pakko kommentoida, että suurin osa 40;stä saa vauvan ilman hoitoja😊Ei se ole nykyään ikä eikä mikään saada vauvoja, mutta tosiaan ei niitä kannata pakolla ruveta yrittämään😊Minä täytän nyt 42 ja olen raskaana😊

Onko eka?

Vierailija
87/105 |
19.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä sen naisten munasolussa olevan DNA:n pilaa? Tiedän, että siittiöiden DNA heikkenee miehen vanhetessa, mutta se johtuu siitä, että siittiöitä valmistuu uusia lisää päivittäin ja solunjakautumisissa tapahtuu virheitä mitä useammin solut jakautuu. Mutta naisellahan on kaikki elämänsä aikana tuottamat munasolut olemassa jo siinä vaiheessa kun nainen syntyy. Eli 40-vuotiaana kypsyvät on tehty samoihin aikoihin kuin 20-vuotiaana kypsyvät munasolut. Mitä niiden naisen munasolujen DNA:lle tapahtuu että se menee piloille?

Kaikkiin kehon soluihin kertyy mutaatioita iän myötä. Samasta ilmiöstä johtuu, että vanhemmilla ihmisillä on enemmän syöpiä. Mutaatioita kertyy myös munasoluihin, jotka ovat yhtä vanhat kuin nainen, niin kuin kirjoitatkin. Siittiöissä on itse asiassa vähemmän mutaatioita, koska ne ovat joka päivä tuoreita :-)

Vierailija
88/105 |
19.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se sitäkään hoitaisi. Ikäkriisi. Haluaa vielä osoittaa että pystyy panemaan paksuksi naisen. Onhan miehilläkin vaihdevuodet. Siihen kuuluu yllättävä lisääntymistarve monilla, tosin yleensä vain naisilla.

Pyh, sanoisin että vielä enemmän miehillä on se todistelu, etkö lue palstaukkojen jorinoita?

Vierailija
89/105 |
19.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huokaus, taasko tämä sama väninä alkaa

Vierailija
90/105 |
19.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pakko kommentoida, että suurin osa 40;stä saa vauvan ilman hoitoja😊Ei se ole nykyään ikä eikä mikään saada vauvoja, mutta tosiaan ei niitä kannata pakolla ruveta yrittämään😊Minä täytän nyt 42 ja olen raskaana😊

Ei todellakaan saa, osa ei enää hoidoillakaan. Poikkeuksia toki on, mutta nelikymppisenä suurimmalla osalla naisista on hedelmällisyys jo melko heikkoa.

Vierailija
91/105 |
19.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lasten teini-ikä osuu siihen, kun naisella on vaihdevuodet. Jos vaihdevuosioireet on hankalia, elämä on muutenkin hankalaa ja jos teinillä on hankalat teinivuodet, niin helvetti on valmis. Omat lapset oli teini-iässä, kun itse olin nelissäkymmenissä enkä silloin suin surminkaan olisi hankkinut uutta vauvaa.

Minä elän elämääni siinä hetkessä kun elämä on enkä todellakaan mieti mitään vaihdevuosia. Naurettavaa miettiä että jos vaikka on sitä tätä ja tuota niin sitten voi olla niin näin tai noin. Ihmiselämässä on uhmaikää, teini-ikää, nuoruutta, keski-ikää ja mitään et voi tehdä jos pelkäät että joku vaihe elämässä VOI olla hankala. Siis voi olla, mutta ei välttämättä ole. Lopetetaan siis elämästä ettei vaan tule eteen hankalia elämän tilanteita. Ne hankalat elämän tilanteet voivat tulla ihan milloin vaan, vaikkapa oman lapsen kuoleman myötä. Siksipä en nyt ihan hirveästi uhraa aikaa vaihdevuosien miettimiseen.

Minä mietin ja onneksi mietin, sillä en mitenkään olisi jaksanut lapsiperhe-elämää yli viisikymppisenä, kun elämässä oli muutenkin paljon ennakoitavissa olevia kuormittavia asioita, jotka kaikki toteutui. Lapsetkin siitä hyötyivät.

Good for you. Ei kuitenkaan kannata varmaankaan pöyeä noin typerästi että kun on sitten ne vaihdevuodetkin. Niin kliseinen argumentti ja monille täysin paikkaansa pitämätön. Kuten aiemmin jo kirjoitin, niin et voi tehdä elämässäsi mitään jos pelkäät elämän eri vaiheita. Näin se vaan on. Samalla voit sitten lakata elämästä.

Joo, olen kyllä aika turvallisuushakuinen ja realisti. Omalla mummolla ja äidillä vaihdevuodet oli hirveät ja suvussa rintasyöpää suht nuorilla naisilla, niin varmaan siksi pohdin asiaa. Kysyin myös gynen mielipidettä asian suhteen ja hän ei suositellut lasten hankinnan lykkäämistä. En nyt saa pääteltyä, mitä tarkoitat sanalla "pöyeä".

Moni ei edes huomaa että äidillä on vaihdevuodet. Tai saatikka tiedä millaiset vaihdevuodet mummolla on ollut. Mutta jatka sinä vaan satuilua.

Sorry joo, pöyeä ei ole suomea ja siinä piti lukea päteä.

Vierailija
92/105 |
19.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valista käpyäsi ja sano, että ei se enää onnistu. Miehet ei tiedä naisen lisääntymisbiologiasta aina tarpeeksi. Harmi kun heräsi liian myöhään.

Mun tätini syntyi 45-vuotiaalle äidilleen. Itsellänikin kuukautiset tulee kellontarkasti edelleen. Että kyllä se vielä natsaa ja varoa pitää.

En minäkään jaksaisi enää hoitaa pikkulasta. Yöheräämiset, perässä kulkemiset ja leikkipuistossa päivystäminen ja päiväkotiajat tuntuu raskaalta ajatuksenakin.

N47

No eihän ne kuukautiset tarkoita, että voisi lisääntyä. Munasolut sulla on jo ihan täyttä kuraa ja dna-viallisia.

OK, takaatko etten tule raskaaksi? Sitten voinkin antaa reilusti mennä paljaalla, jos maksat abortit.

N47

Mene toosasi levällään sinne gynekologille ja lääkärille, ne tuon lapsettomuutesi voivat varmistaa, eikä palstapopulaatio. Aika Mt-settiä heittelet naiseksi

Vierailija
93/105 |
19.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teini tuo teille 10–20 vuoden päästä vauvan, ehkä jo aiemminkin.

Vierailija
94/105 |
19.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi v***u, vanha fabu haluamassa jotain ällöttävää vauvaa.... kerran näin tälläsen, iljettävä keskikaljupappa pesämässä pilttinsä paskaisia sormia. 

YÄK!

Vierailija
95/105 |
19.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Moni ei edes huomaa että äidillä on vaihdevuodet. Tai saatikka tiedä millaiset vaihdevuodet mummolla on ollut. Mutta jatka sinä vaan satuilua.

Sorry joo, pöyeä ei ole suomea ja siinä piti lukea päteä.

Ei huomaa, jos niistä ei ole paljon haittaa. Kyllä ne huomaa, kun oireet on pahat. Äiti itse kertoi, että hänen äidillään vaihdevuodet oli hirveät. Mutta tämä menee ohi aiheen, niin lopetan tämän tähän.

Vierailija
96/105 |
19.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei todellakaan saa, osa ei enää hoidoillakaan. Poikkeuksia toki on, mutta nelikymppisenä suurimmalla osalla naisista on hedelmällisyys jo melko heikkoa.

Jännä kun näitä poikkeuksia on paljon, tuttavapiiristä tulee heti mieleen ainakin 20 naista.

Vierailija
97/105 |
19.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini sai minut 42v. ja hyvin jaksoi.

Vierailija
98/105 |
19.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jännä kun näitä poikkeuksia on paljon, tuttavapiiristä tulee heti mieleen ainakin 20 naista.

Joo, kyllä kaupunkilaiset korkeastikoulutetut naiset saa usein 40-vuotiaanakin vielä lapsia. Tunnen monia tapauksia. Tosin suurimmalla osalla heistä on myös ollut keskenmeno/keskenmenoja ja erilaisia raskausajan vaivoja ja synnytyskomplikaatioita. Läheskään kaikki vaivat eivät näy päälle eikä ne asiat ole sellaisia, mitä jaetaan puolitutuillekaan.

Vierailija
99/105 |
19.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottaa vaihturin, varmasti paljon muitakin etuja.

Vierailija
100/105 |
19.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ottaa vaihturin, varmasti paljon muitakin etuja.

Saisiko saman suomeksi, kiitos.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme yksi