Jokapäiväistä telemarkkinointiHÄIRIKÖINTIÄ +35840923xxx alkuisista numeroista, miten pääsen eroon?
Otsikon mukaisesta numerosta tulee JOKA PÄIVÄ puhelinmyyjältä soitto. Numeron loppuosa vaan vaihtuu, joten numeron esto ei auta. Minulla on telemarkkinointikielto, minkä olen sanonut soittajille useasti, nyt en enää vastaa numeroon, silti mikään ei auta ja puheluita tulee JOKA PÄIVÄ.
Miten tuosta pääsee eroon? Numeroa en halua vaihtaa.
Kommentit (108)
Vierailija kirjoitti:
Voit myös pyytää / määrätä soittajan nykyisen tietosuojalain perusteella poistamaan tietosi heidän listoiltaan.
Ei auta. Kiitos juuri tuon tietosuojalain. Sen vuoksi joutuvat jatkuvasti ostamaan uudet listat ja nimesi on sillä uudella listalla taas, vaikka se olisi vanhalta poistettu.
Minkä liittymämyyjän numeroita nämä 040 924 tai 040 923 aikuiset numerot oikein ovat?
Mulla toi sama alku numeroissa! Ihan s**tanasta kun joka ikinen päivä soittavat
Kysyt soittajan nimen ja henkilötunnuksen ja teet rikosilmoituksen häirinnästä.
Muuta puhelinnumerosi maksulliseksi puhelinpalveluksi 49,90€/min.
Onko kukaan vastannut noille? Mitä asiaa niillä on? Itse lyön niille luurin korvaan heti kun alkaa soimaan ja pistän estolistalle. Joskus mua piinattiin jostain romukulta-firmasta, mutta en muista sen numeroa. Puhelinmyyntikielto mulla on päällä, mutta ne taisi yrittää ostaa romukultaa ( en kuunnellut loppuun).
Netistä löytyy ohjeet, lähetä sana "ESTO" johonkin numeroon ja sillä saa ensiapua, itsellä on toiminut ihan hyvin ja jos joku vielä soittaa niin se numero menee sitten puhelimen estolistalle. Viime vuodet olen saannut olla rauhassa.
Vierailija kirjoitti:
Minkä liittymämyyjän numeroita nämä 040 924 tai 040 923 aikuiset numerot oikein ovat?
Mistä sä päättelet, että ne on liittymämyyjiä?
Vierailija kirjoitti:
Numeroiden estäminen taitaa olla ainoa keino. Vastaaminen ei auta. Aina vaan tulee uusia puheluita.
Mua ihmetyttää mistä ovat numeroni saaneet. Mulla ollu sama numero kohta 15-vuotta ja ollu alusta asti salainen numero, ikinä ennen ei oo tullu mitään myyntipuheluja. Nyt parin vuoden aikana on alkanut tulla noita puheluita. Vaikka en oo numeroani mihinkään muualle laittanut ku johonki viranomaisten juttuihin mihin on ollu pakko laittaa.
Kaipa niillä on käytössä automaattinen systeemi, mikä järjestelmällisesti käy eri numerot läpi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Numeroiden estäminen taitaa olla ainoa keino. Vastaaminen ei auta. Aina vaan tulee uusia puheluita.
Mua ihmetyttää mistä ovat numeroni saaneet. Mulla ollu sama numero kohta 15-vuotta ja ollu alusta asti salainen numero, ikinä ennen ei oo tullu mitään myyntipuheluja. Nyt parin vuoden aikana on alkanut tulla noita puheluita. Vaikka en oo numeroani mihinkään muualle laittanut ku johonki viranomaisten juttuihin mihin on ollu pakko laittaa.
Viranomaiset myy niitä numeroita
no höpö höpö. Nämä myyjät soittavat jokaiseen numeroon vuorotellen (yleensä laite joka vaihtaa numeron sieltä lopusta seuraavaan) eli ei auta kiellot, kun he eivät etsi numeroasi mistään rekisteristä vaan sattumanvaraisesti soittavat kaikille. Lisäksi kun katsot numeroa tarkemmin, huomaat, että siellä saattaa olla enemmän numeroita kun suomalaiseen puhelinnumeroon kuuluu.
Höpö höpö itsellesi.
Ylen uutinen 19.11.2019
" Valtio tahkoaa miljoonia euroja myymällä yhteystietoja muun muassa vaippafirmoille ja autokauppiaille – näin estät tietojesi luovuttamisen
Väestörekisterikeskus teki viime vuonna henkilötietojen myynnillä noin 9 miljoonan euron voitot. Etlan asiantuntijan mukaan tietojen pitäisi olla maksuttomia."
Suomessa tietosuoja on vitsi jos myyjänä on valtio. Tietomme ovat kauppatavaraa jolla valtio tienaa!
Vaikka teksit tietoluovutuskiellon saa silti kuka tahansa selville rekisterinumeron perusteella auton omistajan tai haltijan. 'Tietosuojakielto' koskee vain osoitetta, jonka kuitenkin saa näppärästi selville toisesta rekisteristä.
Missään sivistysvaltiossa ei tällainen ole mahdollista.
Uskomatonta.
040 Telia Finland Oyj
Poikkeukset:
040920 Line Carrier Oy
040921 Line Carrier Oy
040922 Line Carrier Oy
040923 Line Carrier Oy
040924 Line Carrier Oy
040925 Line Carrier Oy
04094 Setera Oy
04095 Globetel Oy
Noi kaikki alut voi suoraan pistää estoon. Noista aluista ei voi koskaan tulla mitään "oikeita" puheluita, koska koko numeroavaruus on myyty noille firmoille.
Vierailija kirjoitti:
040 Telia Finland Oyj
Poikkeukset:
040920 Line Carrier Oy
040921 Line Carrier Oy
040922 Line Carrier Oy
040923 Line Carrier Oy
040924 Line Carrier Oy
040925 Line Carrier Oy
04094 Setera Oy
04095 Globetel Oy
Noi kaikki alut voi suoraan pistää estoon. Noista aluista ei voi koskaan tulla mitään "oikeita" puheluita, koska koko numeroavaruus on myyty noille firmoille.
nämä rikkoo törkeästi myös GDPR asetusta, sillä eivät suostu sanomaan firmaa josta soittavat. Eivät myöskään suostu poistamaan tietojani vaikka olen niin pyytänyt. Täytyy tehdä kantelu GDPR:n rikkomisesta, sillä siitä tulee mojova sakko.
Jos sinulla on iphone, hiljennä asetuksista tuntemattomat numerot.
Problem solved
Tällainen häiriköinti pitäisi poliitikkojen lopettaa, mutta eivät saa kerrassaan mitään aikaan tällaisessakaan asiassa!! Eipä tietenkään kun ns. kansanedustajatkin ovat vain yritysten puolella ja tavallista kansalaista ei puolusta kukaan!!! Perkele oikeus otettava omiin käsiin...
Mulle tulee noita kans koko ajan. Onneksi ne tunnistaa tuosta 923-alusta. Välillä tulee myös 924xxxx:sta.
Annan soida loppuun, sitten esto.
Mietinkin juuri, että meneekö vielä kymmenen vuotta, ettei niiden laitteet generoi uusia numeronloppuja?
Vierailija kirjoitti:
040 Telia Finland Oyj
Poikkeukset:
040920 Line Carrier Oy
040921 Line Carrier Oy
040922 Line Carrier Oy
040923 Line Carrier Oy
040924 Line Carrier Oy
040925 Line Carrier Oy
04094 Setera Oy
04095 Globetel Oy
Voiko pelkän alun estää?
iPhone XR
Vierailija kirjoitti:
Olen havainnut parhaaksi keinoksi olla vastaamatta tuntemattomiin numeroihin ja laittaa tietyillä numeroilla alkavat suoraan mustalle listalle. Uskon, että jos vastaa edes kerran, ne merkkaavat tietoihinsa, että tämä henkilö on vastannut puhelimeen, ja jatkavat häiriköintiä. Montaa kertaa eivät ole soittaneet sellaisesta numerosta, johon en ole koskaan vastannutkaan.
Luotan siihen, että tahot, joilla on oikeaa asiaa, osaavat laittaa viestin tai lähestyä muuta kautta.
On ollut jännä huomata, että välillä saattaa mennä jopa viikko, ettei yksikään puhelinhäirikkö soita, mutta sitten yhtenä päivänä niitä soittaa kahdeksan yhden aamupäivän aikana.
Olen laittanut häiritseville numeroille äänettömän hälytysäänen. Ideana on soittaja käyttää aikaansa ainakin muutaman hälytyksen verran. Jos estäisin numeron, niin silloinhan soittaja voisi siirtyä soittamaan muista numeroista.
Vierailija kirjoitti:
Muuta puhelinnumerosi maksulliseksi puhelinpalveluksi 49,90€/min.
Vaikka maksullinen palvelunumero tuottaa rahaa, niin operaattori silti veloittaa numeron haltijalta perusmaksun ja osan tuotoista.
040 924 ja 040 923 ovat puhelinmyyntiROBOTTEJA, joissa ylipirteä nais- tai miesnauhoite pyytää teitä osallistumaan "tutkimukseen" painamalla vastausvaihtoehdon 1 tai 2. Ja oletettavasti jos vastaatte osoittaen kiiinnostustanne, joku oikea myyjä saattaa soittaa peräänne.
Kun olen näihin vastannut niin joka *** kerta se on ollut robotti. "Ostaisitko 200 € arvoisen sähköhammasharjan jos saisit sen 20 €" on tyypillisin.
Ja kyllä, menin ekalla kerralla halpaan ja luulin puhuneeni ihmiselle. Ei, en ole antanut tällaiseen lupaa.
En tiedä onko sanottu jo, mutta itsellä siirtyivät 923 -numeroiden loputtua (kun blokkasin kaikki) 040 924...-numeroihin.