Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jokapäiväistä telemarkkinointiHÄIRIKÖINTIÄ +35840923xxx alkuisista numeroista, miten pääsen eroon?

Vierailija
18.01.2021 |

Otsikon mukaisesta numerosta tulee JOKA PÄIVÄ puhelinmyyjältä soitto. Numeron loppuosa vaan vaihtuu, joten numeron esto ei auta. Minulla on telemarkkinointikielto, minkä olen sanonut soittajille useasti, nyt en enää vastaa numeroon, silti mikään ei auta ja puheluita tulee JOKA PÄIVÄ.

Miten tuosta pääsee eroon? Numeroa en halua vaihtaa.

Kommentit (108)

Vierailija
41/108 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Robsut siellä soittelee, jos vastaat niin joku saattaa tulla linjalle. Itse olen puhunut saksaa, lyhyeksi on puhelut jääneet.

Vierailija
42/108 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niihin puheluihin ole pakko vastata! Urpoa vastailla niihin kohteliaisuudesta ja sitten valittaa asiasta.

Itse teen siten, että jätän vastaamatta ja lisään numeron mustalle listalle. Kätevää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/108 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä se myy?

Bambusukkia ainakin, kosmetiikkaa, vitamiineja...

Vierailija
44/108 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lauantaisitkin soittelevat. Joku joukkokanne alkaisi olla jo paikallaan, kun kerran telemarkkinointikieltoa ei noudateta.

Vierailija
45/108 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lyö luuri korvaan, kylmästi ja saman tien. Mikä ihmeen kiltteys teitä vaivaa? Nää tyypit saalistaa vain omaa toimentuloaan eli SINUN RAHOJASI. Minulla on työsuhdepuhelin, joten joudun vastaamaan kaikkiin tuleviin puheluihin. Kun tulee puhelu tyyliin "Hei, tässä Mirjaleena fklfjgoissaona:sta (epäselvästi puhuttua), olisiko sinulla hetki aikaa jutella?" Kysyn siihen, myytkö jotain? Kun tyyppi alkaa änkyttää, kuten aina tapahtuu, lyön luurin korvaan.

Toinen vähän ilkeämpi vaihtoehto on toki laskea luuri pöydälle ja antaa puhelinmyyjän pulputtaa myyntipuhettaan siihen saakka, että tajuaa vedätyksen. Myyjällä menee työaika hukkaan, eikä tullut provikoita tästä puhelusta. Ei soita toista kertaa. 

Vierailija
46/108 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Numeroiden estäminen taitaa olla ainoa keino. Vastaaminen ei auta. Aina vaan tulee uusia puheluita.

Mua ihmetyttää mistä ovat numeroni saaneet. Mulla ollu sama numero kohta 15-vuotta ja ollu alusta asti salainen numero, ikinä ennen ei oo tullu mitään myyntipuheluja. Nyt parin vuoden aikana on alkanut tulla noita puheluita. Vaikka en oo numeroani mihinkään muualle laittanut ku johonki viranomaisten juttuihin mihin on ollu pakko laittaa.

Numeroita voi generoida automaattisesti jollain ohjelmalla. Monille myyjillehän ei ole väliä, kenelle soittaa. Eri asia jossain esim. galluphaastatteluissa, joissa on tarkat kohderyhmät.

Eli numerosi voi päätyä soittolistalle, vaikka et antaisi sitä mihinkään. 

Vierailija
47/108 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vastaa hyvä ihminen, siellä on työtään tekevä ihminen!!

Puhelinmyyjä ei ole ihminen!

Täh? No mikä hän sitten on, joku kyborgi vai? Riippuuko ihmisyys sun mielestä ammatista? 

Vierailija
48/108 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vastaa hyvä ihminen, siellä on työtään tekevä ihminen!!

Puhelinmyyjä ei ole ihminen!

Täh? No mikä hän sitten on, joku kyborgi vai? Riippuuko ihmisyys sun mielestä ammatista? 

Puhelinmyyjät ovat ihmiskunnan pohjasakkaa. Koko toiminta perustuu aggressiiviseen markkinointiin, jonka kohteena ovat hyväuskoiset kiltit ihmiset, kuten vanhukset. Myydään lehtiä, puhelinliittymiä, sähköä ja ties mitä soopaa niin, että luurin toisessa päässä oleva ei edes ymmärrä, mihin sitoutuu.

Puhelinmyyjä ei ansaitse ihmisen arvoa, koska käyttää raa'asti hyväkseen vastapuolen hyväuskoisuutta.

Vierailija
49/108 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli 040 923 5458 ja 5442 ja alle tulee teksti Suomi, ovat puhelinmyyjä tai huijareita? Eikä varmasti mistään sairaalasta tmv.?

Vierailija
50/108 |
25.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt soittelevat 040-940-alkuisista numeroista, samaa häiriköintiä.

Vierailija
51/108 |
25.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli 040 923 5458 ja 5442 ja alle tulee teksti Suomi, ovat puhelinmyyjä tai huijareita? Eikä varmasti mistään sairaalasta tmv.?

Yleensä terveydenhuollon numerot ovat salaisia ellei ne ole sulle henkilökohtaisesti annettu viestintää varten jotain jatkuvaa hoitokontaktia varten.

Vierailija
52/108 |
25.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Robottisoittelijat on parhaita, koska ne toimii EU:n ulkopuolelta ei mikään meidän lainsäädäntö koske niitä. Oikeasti nämä soittelee esim. Intiasta. Mitkään kiellot tai estot ei auta, koska mitään sanktioita ei ulkomaalaiset voi saada.

53/108 |
25.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tuli viime viikolla jotain 40 puhelua tunnissa ulkolaisista lähinnä Viron maan tunnuksesta 944:stä. Mieshenkilö mongersi englantia, kun pari kertaa vahingossa vastasin. Kun sanoin englanniksi, että älä h:tti enää ikinä tänne soita, kysyi syytä.

Lehdestä luin, että kalastelevat vain Yes sanaa. Voivat editoida sen johonkin tilausnauhaan ja laskuttaa sitten sinua.

Eli jos kysyvät esim "Kuuluuko"? Niin älä ihmeessä vastaa vaan lyö luuri korvaan.

Vierailija
54/108 |
01.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs kun minulla on työpuhelin, johon tuo sama 04092354XX-numerot soittaa joka arkipäivä klo 9 jälkeen. Siis tosiaan alku aina sama, kaksi vikaa numeroa muuttuu. Estetty tähän mennessä tulleet numerot, mutta uusia pukkaa alati. Enkä voi vai ignoorata tuntemattomia puheluita, kun työpuhelimeen tulee muitakin soittoja. Mihin tästä voi valittaa ja mikä firma on tämän takana?

Vierailija
55/108 |
01.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä ihmisten numerot kaapataan facebookin kautta.

Vierailija
56/108 |
01.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse aiheutettu ongelma, luovu puhelimesta ja problem solved.

Vierailija
57/108 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle tuli viime viime viikolla useampi soitto numerosta +358 44 737xxx. Puhelu katkesi kun vastasin. Googlasin ja samasta numerosta muutkin saaneet "hälyjä". Epäilys jotta olisi joku ansanro eli soitat takas ja puhelinlaskua tulee satasia. Pistin estoon, ei oo uudestaan yrittänyt.

Mulle tuli just tänään tuollaisesta soitto. Kesken palaverin vieläpä. Yritin selvittää googlella, että mistä tää on, mutta lähinnä tulee jotakin kiinalaisia sivuja eli oletan huijauspuheluksi. Sitten soiteltiin vielä muutaman tunnin päästä Ruotsista. Minulla ei ole mitään syytä odotella sieltä puhelua, joten en vastannut.

Vanhemmille on soitellut joku hälyssä intialaisittain enkkua puhuva Microsoft-tyyppi ja sanoin, ettei kannata alkaa juttuihin, ovat huijausta.[/quote"

Päivittäin myös alkanut piristä oudoista numeroista noita puheluja. Numerot tietty vaihtuu.

Tänään jo aikaisin aamulla, tylsä herätä kesäloma-aamuna vain että saa jonkun numeron estoon.

Ja hetken päästä eri nro taas . . .

Vierailija
58/108 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

040 923 sekä 029 707 -alkuiset numerot ovat riesanani. Soittavat jatkuvasti, useita kertoja päivässä. Alkaa hermo mennä pikku hiljaa! Numeroani en ole jakanut missään, miksi ne vainoavat minua?

Vierailija
59/108 |
12.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselleni tulee nyt jatkuvasti soittoja 040 924-numeroista, en ole vastannut

Vierailija
60/108 |
12.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselleni tulee nyt jatkuvasti soittoja 040 924-numeroista, en ole vastannut

Sama. Olisko niin että ihmiset on blokanneet niin paljon noita 040 923-alkuisia, että piti vaihtaa 040 924-alkuisiin? Ja taas aletaan alusta…