Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jokapäiväistä telemarkkinointiHÄIRIKÖINTIÄ +35840923xxx alkuisista numeroista, miten pääsen eroon?

Vierailija
18.01.2021 |

Otsikon mukaisesta numerosta tulee JOKA PÄIVÄ puhelinmyyjältä soitto. Numeron loppuosa vaan vaihtuu, joten numeron esto ei auta. Minulla on telemarkkinointikielto, minkä olen sanonut soittajille useasti, nyt en enää vastaa numeroon, silti mikään ei auta ja puheluita tulee JOKA PÄIVÄ.

Miten tuosta pääsee eroon? Numeroa en halua vaihtaa.

Kommentit (108)

Vierailija
21/108 |
18.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Numeroiden estäminen taitaa olla ainoa keino. Vastaaminen ei auta. Aina vaan tulee uusia puheluita.

Mua ihmetyttää mistä ovat numeroni saaneet. Mulla ollu sama numero kohta 15-vuotta ja ollu alusta asti salainen numero, ikinä ennen ei oo tullu mitään myyntipuheluja. Nyt parin vuoden aikana on alkanut tulla noita puheluita. Vaikka en oo numeroani mihinkään muualle laittanut ku johonki viranomaisten juttuihin mihin on ollu pakko laittaa.

Viranomaiset myy niitä numeroita

no höpö höpö. Nämä myyjät soittavat jokaiseen numeroon vuorotellen (yleensä laite joka vaihtaa numeron sieltä lopusta seuraavaan) eli ei auta kiellot, kun he eivät etsi numeroasi mistään rekisteristä vaan sattumanvaraisesti soittavat kaikille. Lisäksi kun katsot numeroa tarkemmin, huomaat, että siellä saattaa olla enemmän numeroita kun suomalaiseen puhelinnumeroon kuuluu.

Höpö höpö itsellesi. 

Ylen uutinen 19.11.2019

" Valtio tahkoaa miljoonia euroja myymällä yhteystietoja muun muassa vaippafirmoille ja autokauppiaille – näin estät tietojesi luovuttamisen

Väestörekisterikeskus teki viime vuonna henkilötietojen myynnillä noin 9 miljoonan euron voitot. Etlan asiantuntijan mukaan tietojen pitäisi olla maksuttomia."

Suomessa tietosuoja on vitsi jos myyjänä on valtio. Tietomme ovat kauppatavaraa jolla valtio tienaa!

Vaikka teksit tietoluovutuskiellon saa silti kuka tahansa selville rekisterinumeron perusteella auton omistajan tai haltijan. 'Tietosuojakielto' koskee vain osoitetta, jonka kuitenkin saa näppärästi selville toisesta rekisteristä.

Missään sivistysvaltiossa ei tällainen ole mahdollista.

Vierailija
22/108 |
18.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useimmissa puhelimissa pystyy kerralla estämään kaikki +35840923-alkuiset numerot

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/108 |
18.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omalla Android-puhelimella on mahdollista estää kaikki tietyllä tavalla alkavat numerot eli nakuttaa alun ja sitten *. 091234*

Kokeile jos toimisi sinullakin

Vierailija
24/108 |
18.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omalla Android-puhelimella on mahdollista estää kaikki tietyllä tavalla alkavat numerot eli nakuttaa alun ja sitten *. 091234*

Toimiiko todella??

Vierailija
25/108 |
18.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama juttu täällä. Joudun töiden vuoksi pitämään puhelimen koko päivän äänettömällä, joten ne näkyvät vain vastaamattomina puheluina. Töiden jälkeen siirrän ne aina hylättävien numeroiden listalle. Tätä samaa on jatkunut useamman kuukauden ajan, mutta hiljattain huomasin, että puhelut ovat vähentyneet huomattavasti. Ehkä niiltä loppuu numerot kesken. Tai sitten vain odottavat hetken, ennen kuin aloittavat saman uudesta numerosarjasta.

Vierailija
26/108 |
18.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vastaa ja gdpr nojalla pyydät saada tietää mistä numerosi on saatu. Sekä poistamaan tietosi. Siitä hyvä lähteä sitten edistämään asiaa ylemmille tahoille jos jatkuu.

Minä kysyn lähes joka kerta mistä ovat numeroni saaneet, joku vastailee että "listasta" ja toiset katkaisee puhelun itse, koskaan en ole saanut tietää mistä ovat sen saaneet. Lähinnä minulle kaupitellaan viemäriputkikuvauksia (4 krt viime vuonna) ja aurinkopaneeleja, ikkunoita ja sellaista. Joka ikinen numero menee estoon. Epäilen että jostain kiinteistörekisteristä saavat tietoni koska heillä on myös osoitteeni tiedossa, tämä on huolestuttava ilmiö.

Vierailija
27/108 |
18.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vain soittaisivat mutta kun tulevat ovelle koputtamaan, viimeksi Verisure (tai mikä lie), pari jolppia kävi ovella ja oli heillä samanlaiset vaatteet kyllä yllä. Korona-aikaan ovat tunkemassa ihmisten koteihin myymään hälytyksiä, ei onnistu. Autoa heillä ei näkynyt olevan vaan olivat kävellen, kyllä ihan kantaväestöltä näyttivät ja kuulostivat.

Kummastelin etteivät huomanneet oven yläpuolella olevaa kameraa. Ketään tuntematonta en päästä kotiini.

Vierailija
28/108 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kummastelin etteivät huomanneet oven yläpuolella olevaa kameraa. Ketään tuntematonta en päästä kotiini.

Ei kannatakaan, tuollaiset kutsumattomat "turvatarkastajat" ovat yleensä huijareita vaikka olisikin oikeilta näyttävät kuteet. Jos tarjoavat jotain mikä kiinnostaa, kannattaa kysyä jos haluavat odottaa sillä välin kun googlaat puljun puhelinnumeron ja tarkistat sieltä että hyypiöt oikeasti ovat palkkalistoilla. Jos tyypeille tulee kiire häipyä, kannattaa soittaa hätänumeroon seuraavaksi.

Vierailija
29/108 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toimiiko todella??

Mulla on ainakin toiminut Android-luurissa, entisessä iPhonessa joutui estämään joka numeron erikseen.

Vierailija
30/108 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En näe enää vaivaa olla ystävällinen puhelinmyyjille. Lopetan kylmästi heti.

Vierailija
31/108 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tuli viime viime viikolla useampi soitto numerosta +358 44 737xxx. Puhelu katkesi kun vastasin. Googlasin ja samasta numerosta muutkin saaneet "hälyjä". Epäilys jotta olisi joku ansanro eli soitat takas ja puhelinlaskua tulee satasia. Pistin estoon, ei oo uudestaan yrittänyt.

Vierailija
32/108 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaat ja sanot että oh yeah slap that ass bitch.

Vierailija
33/108 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vastaa ja gdpr nojalla pyydät saada tietää mistä numerosi on saatu. Sekä poistamaan tietosi. Siitä hyvä lähteä sitten edistämään asiaa ylemmille tahoille jos jatkuu.

Minä kysyn lähes joka kerta mistä ovat numeroni saaneet, joku vastailee että "listasta" ja toiset katkaisee puhelun itse, koskaan en ole saanut tietää mistä ovat sen saaneet. Lähinnä minulle kaupitellaan viemäriputkikuvauksia (4 krt viime vuonna) ja aurinkopaneeleja, ikkunoita ja sellaista. Joka ikinen numero menee estoon. Epäilen että jostain kiinteistörekisteristä saavat tietoni koska heillä on myös osoitteeni tiedossa, tämä on huolestuttava ilmiö.

Kaikki viralliset rekisterit kuten trafi, väestörekisteri myyvät ihmisten tietoja eteenpäin. Härskiä koska sitä ei voi kieltää eikä poistaa omia tietojaan noista.

Vierailija
34/108 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä se myy?

Vierailija
35/108 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Numeroiden estäminen taitaa olla ainoa keino. Vastaaminen ei auta. Aina vaan tulee uusia puheluita.

Mua ihmetyttää mistä ovat numeroni saaneet. Mulla ollu sama numero kohta 15-vuotta ja ollu alusta asti salainen numero, ikinä ennen ei oo tullu mitään myyntipuheluja. Nyt parin vuoden aikana on alkanut tulla noita puheluita. Vaikka en oo numeroani mihinkään muualle laittanut ku johonki viranomaisten juttuihin mihin on ollu pakko laittaa.

Viranomaiset myy niitä numeroita

Ei viranomaiset myy, mutta jos esim. Tilaat jostakin Zalandosta tms., niin puh.numero menee helposti edelleen muille kaupallisille tahoille. Niitä myydään.

Vierailija
36/108 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oikeasti tiedä miten noista pääsee eroon.

Minulla on maksullinen suoramarkkinointikielto, estot tietojen luovuttamiseen trafille ja maistraattiin. Vuosia vastasin ja sanoin että nimi pois listalta, tein reklamaatioita ja laitoin satoja numeroita estoon.

Silti melkein päivittäin tulee soittoja!

En ymmärrä miten firma jolle on toistuvasti sanottu että minulle ei saa soittaa ja joista on tehty monta reklamaatiota jatkaa soittelua. Ehkä kuukauden tauko on välissä mutta sitten alkaa taas.

Olen niin kypsä. En tiedä miten hitossa ne nuo numerot valkkaa. Miehellä ja ystävällä ei mitään estoja mutta eipä niille soita kuin ehkä kerran vuoteen joku myyjä.

Monesti miettinyt jo joukkokanteen tekemistä.

Vierailija
37/108 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla saa puhelimeen asetuksen, että jos en ole tallentanut yhteystietoa puhelimeeni, numerosta ei voida soittaa minulle.

Jos tällainen vaihtoehto on elämäntilanteessasi mahdollinen, ehkä voisit koittaa sitä. Minulle ei koskaan soita kukaan muu tuntemattomasta numerosta kuin häiriköijät.

Vierailija
38/108 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle tuli viime viime viikolla useampi soitto numerosta +358 44 737xxx. Puhelu katkesi kun vastasin. Googlasin ja samasta numerosta muutkin saaneet "hälyjä". Epäilys jotta olisi joku ansanro eli soitat takas ja puhelinlaskua tulee satasia. Pistin estoon, ei oo uudestaan yrittänyt.

Mulle tuli just tänään tuollaisesta soitto. Kesken palaverin vieläpä. Yritin selvittää googlella, että mistä tää on, mutta lähinnä tulee jotakin kiinalaisia sivuja eli oletan huijauspuheluksi. Sitten soiteltiin vielä muutaman tunnin päästä Ruotsista. Minulla ei ole mitään syytä odotella sieltä puhelua, joten en vastannut.

Vanhemmille on soitellut joku hälyssä intialaisittain enkkua puhuva Microsoft-tyyppi ja sanoin, ettei kannata alkaa juttuihin, ovat huijausta.

Vierailija
39/108 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä firma kyseessä?

Vierailija
40/108 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nää puhelut on vitsaus. Mulla on 040923-alkuisia numeroita estettynä 16 kappaletta, ja toinen on 040940-alkuiset, niitä olen estänyt 24 kappaletta. Olen joskus erehtynyt vastaamaan, eikä siellä ole ketään ollut, pelkkä hiljaisuus vastassa. Kerran erehdyin soittamaan yhteen numeroon, numero ei ollut käytössä. Tuollaisesta numerosta yritetään soittaa aina 28-29 sekuntia. Jos sille lyö luurin korvaan (punainen luuri), se soittaa yhden kerran vielä uudelleen. Joku robotti.

Mullakin on markkinointikielto ja salainen numero. Rasittavaa!