Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jokapäiväistä telemarkkinointiHÄIRIKÖINTIÄ +35840923xxx alkuisista numeroista, miten pääsen eroon?

Vierailija
18.01.2021 |

Otsikon mukaisesta numerosta tulee JOKA PÄIVÄ puhelinmyyjältä soitto. Numeron loppuosa vaan vaihtuu, joten numeron esto ei auta. Minulla on telemarkkinointikielto, minkä olen sanonut soittajille useasti, nyt en enää vastaa numeroon, silti mikään ei auta ja puheluita tulee JOKA PÄIVÄ.

Miten tuosta pääsee eroon? Numeroa en halua vaihtaa.

Kommentit (108)

Vierailija
61/108 |
12.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Numeroiden estäminen taitaa olla ainoa keino. Vastaaminen ei auta. Aina vaan tulee uusia puheluita.

Mua ihmetyttää mistä ovat numeroni saaneet. Mulla ollu sama numero kohta 15-vuotta ja ollu alusta asti salainen numero, ikinä ennen ei oo tullu mitään myyntipuheluja. Nyt parin vuoden aikana on alkanut tulla noita puheluita. Vaikka en oo numeroani mihinkään muualle laittanut ku johonki viranomaisten juttuihin mihin on ollu pakko laittaa.

Mulle tulee noita vanhaan prepaidnumeropuhelimeen, eli jostain vanhoista aikakauslehtien tilaajaluetteloista ne ovat noilla peräisin. Pidän vanhaa puhelintani vielä valmiudessa, koska soitan sillä paikkoihin, joissa joutuu jonottamaan pitkästi, esim julkinen terveydenhuolto ja pankki. En halua maksaa minuuttiveloitusta Elisalle tästä "normaalista" liittymästä yhtään enempää kuin pakko.

Vierailija
62/108 |
12.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihdoin operaattoria ja puhelinta, numero pysyi samana. Soitot loppuivat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/108 |
12.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenen operaattorin numeroita nuo ovat? Alkoivat ihan yhtäkkiä ja vaivaksi asti.

Vierailija
64/108 |
12.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen havainnut parhaaksi keinoksi olla vastaamatta tuntemattomiin numeroihin ja laittaa tietyillä numeroilla alkavat suoraan mustalle listalle. Uskon, että jos vastaa edes kerran, ne merkkaavat tietoihinsa, että tämä henkilö on vastannut puhelimeen, ja jatkavat häiriköintiä. Montaa kertaa eivät ole soittaneet sellaisesta numerosta, johon en ole koskaan vastannutkaan. 

Luotan siihen, että tahot, joilla on oikeaa asiaa, osaavat laittaa viestin tai lähestyä muuta kautta. 

On ollut jännä huomata, että välillä saattaa mennä jopa viikko, ettei yksikään puhelinhäirikkö soita, mutta sitten yhtenä päivänä niitä soittaa kahdeksan yhden aamupäivän aikana. 

Vierailija
65/108 |
12.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkään pommitivat 923 numerosarjoilla, vihdoin loppui, numeron alku helppo muistaa ja hylätä

Vierailija
66/108 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

In April 2021, a large data set of over 500 million Facebook users was made freely available for download. Encompassing approximately 20% of Facebook's subscribers, the data was allegedly obtained by exploiting a vulnerability Facebook advises they rectified in August 2019. The primary value of the data is the association of phone numbers to identities; whilst each record included phone, only 2.5 million contained an email address. Most records contained names and genders with many also including dates of birth, location, relationship status and employer.

KIITOS FACEBOOKIN

Vierailija
67/108 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä telemarkkinointi kieltä päälle 3 vuodeksi ja maksaa vain 0.40€

https://www.asml.fi/kieltopalvelut/

Puhelinmyynti loppuu kuin seinään ja jos joku myyjä sattuu soittamaan niin voi sanoa, että numeroon on telemarkkinointikielto niin lopettavat 👍

Vierailija
68/108 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita älypuhelimesi mustalle listalle. Kyllä toimii. Ei soi,mut tulee vaan ilmotus estetty puhelu. Jaaaa roskakoriiiin.

Vierailija
69/108 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita numero estolistalle. Laitat vain sen alkuosan, ja vaihtuvan loppuosan tilalle *  jolloin kaikki samalla alulla olevat numerot estyy. Älypuhelin ei ole itsessään kovin älykäs, käyttäjältä pitää myös löytyä älyä, että siitä saa kaiken hyödyn irti. Lankapuhelimissa ja nmt-puhelimissa ei tuollaista estoa ollut.

Vierailija
70/108 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Numero kannattaa googlata ensin ja sit laittaa mustalle listalle. Aina ne on olleet sähkömyyjiä 🙄

Vierailija
71/108 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tukilinja soittaa eri alanumeroista

Vierailija
72/108 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se on suoraan johonkin käyttämääsi yritykseen liittyvä numero, vaikka puhelinoperaattori, niin oliskohan siellä sinun asiakastiedoissasi (joihin itse pääset kirjautumaan) sellaista kohtaa, jossa telemarkkinoinnin voi ruksata kielletyksi.

Joku Hesari/Sanoma Oy myös, niillä taitaa olla kanssa oma puhelinmyynti... täytyykin mennä katsomaan olisko näillä kanssa asiakastietojen kautta mahdollista kieltää...

Vierailija
73/108 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietokoneella voi tuosta vaan soittaa kaikkiin mahdollisiin puhelinnumeroihin, senkus lähtee pommittamaan 0401111111 ja lopettaa 0509999999.

Numero todennäköisesti ei ole vuotanut mihinkään.

Vierailija
74/108 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun vastaat niihin niin tietävät aina soittaa uudelleen. Anna soida, älä edes paina punaista luuria.

Vierailija
75/108 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietokoneella voi tuosta vaan soittaa kaikkiin mahdollisiin puhelinnumeroihin, senkus lähtee pommittamaan 0401111111 ja lopettaa 0509999999.

Numero todennäköisesti ei ole vuotanut mihinkään.

Ensin laitetaan robotti soittamaan ja katsomaan mistä numeroista vastataan. Nämä tunnistaa siitä, että vastapuoli ei puhu mitään tai sulkee samantien puhelun. Sitten voidaan pistää ihmissoittaja asialle.

Vierailija
76/108 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit myös pyytää / määrätä soittajan nykyisen tietosuojalain perusteella poistamaan tietosi heidän listoiltaan.

Vierailija
77/108 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näistä on parhaimmillaan soitettu kuusikin kertaa saman päivän aikana.

Vierailija
78/108 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on puhelimessa nyt estettynä 21 kpl näitä 040 924-alkuisia numeroita 🤯 Ois kätevä, jos sais laitettua kaikki noin alkavat numerot etukäteen estoon mut mun puhelimella ei onnistu 🤬

Vierailija
79/108 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on puhelimessa nyt estettynä 21 kpl näitä 040 924-alkuisia numeroita 🤯 Ois kätevä, jos sais laitettua kaikki noin alkavat numerot etukäteen estoon mut mun puhelimella ei onnistu 🤬

Onpa erikoinen puhelin sulla. Mikähän tuo puhelin mahtaa olla?

Vierailija
80/108 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, en usko että ainakaan terveydenhuollosta soittelevat tohon tahtiin ja tolla tavalla. Ja jos terveydenhuollolla jotain tärkeämpää asiaa olisi, varmasti otettaisiin muulla tavalla yhteyttä, jos puheluihin ei tule vastausta. Harva tuntemattomiin numeroihin vastailee loppujen lopuksi, ellei odota puhelua :)