Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksihän suihkuun meno on aina niin vastenmielinen homma?

Vierailija
18.01.2021 |

Millään ei viitsisi mennä, ainakaan ennenkuin on ihan pakko.

Kommentit (83)

Vierailija
61/83 |
18.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin, onko noilla ihmisillä jokin neuroosi, jotka peseytyy kahdesti päivässä ja suorittavat sitten vielä kaikki rituaalinsa siinä samalla, ajeluineen, nyppimisineen, rasvauksineen ja ties mitä. Kuivuuhan se iho, jos sitä jatkuvasti pesee antamatta aikaa toipua. Sitten ollaankin pahassa pesu- ja rasvauskierteessä.

Vierailija
62/83 |
18.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mietin, onko noilla ihmisillä jokin neuroosi, jotka peseytyy kahdesti päivässä ja suorittavat sitten vielä kaikki rituaalinsa siinä samalla, ajeluineen, nyppimisineen, rasvauksineen ja ties mitä. Kuivuuhan se iho, jos sitä jatkuvasti pesee antamatta aikaa toipua. Sitten ollaankin pahassa pesu- ja rasvauskierteessä.

...ja hygienianeurootikot alapeukuttaa. Hygieniaa voi ihan oikeasti pitää yllä vähemmälläkin. Liika on liikaa ja aina kun jotain on liikaa, se aiheuttaa ongelmia. Vinkiksi suihkutteluun addiktoituneille, joka kerta ei tarvitse käyttää saippuaakaan, kun huuhtoo ne kuvitellut liat pois. Ihonne kiittää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/83 |
18.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

illalla lämpimään suihkuun niin voi puhtoisena mennä tutumaan.

😴

Vierailija
64/83 |
18.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos käyn useammin kuin kaksi kertaa viikossa kuumassa suihkussa, niin rasvaan miten paljon vaan, iho kuivaa niin että herään sääret ruvella kun olen ne nukkuessani verille raapinut. Kylmän suihkun (kylmä = mikä tahansa kuumaa viileämpi) jos otan niin sitten en nuku kun niveliä jäytää seuraavan yön.

Hiukset eivät juuri rasvoitu kun hiuspohja on oppinut siihen että vesipesu kerta viikkoon ja shampoo kerta viikkoon. Minulla on lyhyet hiukset.

Ja niille jotka valittaa haisuleista täällä, aioitko murtautua kämppääni kainaloitani nuuhkimaan vai mitä? Tai ylipäätään näin korona-aikana tunkea iholle? Pysy loitolla.

Vierailija
65/83 |
18.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talvella iho kuivuu niin hurjasti että jokapäiväinen koko kropan suihku tuntuu liialliselta (jos ei ole liikkunut ja hionnut). Pesen kuitenkin joka aamu ja ilta kasvot, kainalot ja alapään, iltaisin pesen myös jalat. Joku sanoisi että helpompi olisi mennä kokonaan suihkuun, mutta siitä seurauksena aina se rasvausoperaatio. Siksi nuo kriittisten alueiden pesut.

Vierailija
66/83 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen huomannut että aamusuihku toimii paremmin. Jos sitä ei heti suorita niin asiasta tulee vastenmielinen ja aina vain vaikeampi asia. Ja saa viimeisetkin unihiekat silmistä pois.

Vierailija
67/83 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inhoan suihkussakäyntiä siksi, miten paljon aikaa se vie. Ei pelkästään se peseytyminen, vaan hiusten kuivaaminen ja jonkinlainen nopea kampaus, kasvojen rasvaaminen, rasvojen imeytyminen ennen meikkiä ja ulosmenoa, meikkaaminen, pukeutuminen... tunti hujahtaa helposti. Tämän lisäksi pitää talvella miettiä, missä välissä käyn laittamassa auton lämpenemään, jos olen lähdössä jonnekin. Ennen suihkua yöpuvussa, vai märillä hiuksilla suihkun jälkeen? Jossain välissä pitäisi valmistaa ja syödä aamupalakin, ja suihkussa käynti on tämän kanssa ajasta kilpaileva toiminto.

Tästä ei tule mieluisaa rutiinia millään.

Vierailija
68/83 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä miehenä rakastan suihkussa käymistä.  Hikoilen paljon ja lähtö päivään vaatii pikasuihkun.  En paljon saippuoi muuta kuin hiukset, kainalot, elimet ja varpaat.  Neutraalin hajusteettoman nestesaippuan kanssa iho ei kärsi.

Musta tuntuu todella ankealta ja nuhjuiselta lähteä liikkeelle ilman suihkua.

Vierailija
69/83 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisi mennä suihkuun, koko päivän olen sitä lykännyt. Lattialämmitys on ihana, mutta minulla ei sitä ole. Pitkät hiukset, sata vuotta kestää, että saa hoitoaineen pois. Nyt en ole käyttänyt hoitoainetta ja tangle teezerillä saa takut pois silti helposti. En myöskään käytä enää naamaputsaria tai kosteusvoidetta, sama tulos kuin niiden kanssa. Vuosikymmenet kokeilin erilaisia putsareita ja voiteita kalliista halpaan, sitten annoin vain olla. Epäpuhdas ja rasvoittuva iho siis, noiden aineiden poisjättäminen ei ole vaikuttanut lopputulokseen mitenkään.

Vierailija
70/83 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ratkaisin ongelman käymällä suihkun sijaan kylvyssä! Puhdistuu ihan samalla tavalla mutta saa maata kuumassa vedessä seisomisen sijaan

Vierailija
71/83 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse rakastan suihkussa olemista: lämmintä, hengittäminen on mukavampaa kun on kosteaa, tulee raikas ja puhdas olo, tulee hyviä ideoita tai ajatukset selkiintyvät, voi rentoutua, saa olla hetken rauhassa,

Vierailija
72/83 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla se johtuu osittain siitä, että kylppärini on vastenmielinen ja suihkussa käynnissä aiheutuu aina sotku. Kylppäri on pieni ja siellä on vessa tietenkin samassa, ja suihkun jälkeen koko koppi on veden peitossa ja höyryinen. Kaikkia kulmia ja nurkkia on hankala pitää täydellisen siistinä ja se lisää vastenmielisyyttä kun on kaikkia kalkki ym. kertymiä. Suihkuverho takertuu ihoon ja suihkuun ei mahdu kunnollista telinettä shampoolle ym. joten ne tippuvat aina lattialle.

Tämä!!

Olin perjantaina hotellihuoneessa, jossa oli jättimäinen kylpyamme ja ihanan suuret tasot meikkipusseille ja puteleille.

Ei liimaantuvia.suihkuverhoja eikä putoilevia lähmäisiä puolikkaita puteleita. Ei ahdistanut yhtään 💙💙💙

Vierailija
73/83 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi on kiva, kun on saunavuoro kerran viikossa.  Siellä on lämmintä, tilavaa ja siistiä.  Samaan hintaan saa  laskea vettä niin paljon kuin haluaa ja tarvitsee.  Joku muu pesee ja huoltaa tilat.

Vierailija
74/83 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siksi on kiva, kun on saunavuoro kerran viikossa.  Siellä on lämmintä, tilavaa ja siistiä.  Samaan hintaan saa  laskea vettä niin paljon kuin haluaa ja tarvitsee.  Joku muu pesee ja huoltaa tilat.

Oli kakkaa lattialla viimeksi:(

Vierailija
75/83 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla johtuu siitä että kylppäri on kylmä, ei ehdi edes lämmitä suihkun aikana joten suihkusta tulon jälkeenkin se ei ole kovin lämmin.

Vierailija
76/83 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entisenä rappusiivoojana...pidä crocsit jalassa ja pefletti pyllyn alla. Hämärä valaistus on eduksi.

Vierailija
77/83 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en niinkään inhoa sitä suihkussa käyntiä vaan sitä kylmyyttä/kosteutta ennen ja jälkeen suihkun. Onneksi on sentään sisävessa missä voi pestä hiukset ja pienemmät pesut niin ei tarvi jokapäivä palella tuntikausia.

Vierailija
78/83 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen takia, että suihkussa kastuu.

79/83 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aamulla on pakko käydä suihkussa, miten sitä muuten heräisi? Nopea suihkuhetki aamuisin huuhtelee unihiekat pois.

Pidän myös pitkistä kuumista suihkuista vaikka vettä tuhlaakin. Ei vain kehtaa montaakaan kertaa viikossa niin suihkutella kun kyttäävät naapurit, tiedättehän?

Naapurit kyttäävät? Onko se mahdollista.Laita ovi kiinni kypyhuoneeseen vai haluatko näytellä itseäsi?

Vierailija
80/83 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitäisi mennä suihkuun, koko päivän olen sitä lykännyt. Lattialämmitys on ihana, mutta minulla ei sitä ole. Pitkät hiukset, sata vuotta kestää, että saa hoitoaineen pois. Nyt en ole käyttänyt hoitoainetta ja tangle teezerillä saa takut pois silti helposti. En myöskään käytä enää naamaputsaria tai kosteusvoidetta, sama tulos kuin niiden kanssa. Vuosikymmenet kokeilin erilaisia putsareita ja voiteita kalliista halpaan, sitten annoin vain olla. Epäpuhdas ja rasvoittuva iho siis, noiden aineiden poisjättäminen ei ole vaikuttanut lopputulokseen mitenkään.

Mikä on naamaputsari? Jokin laite?