Miksihän suihkuun meno on aina niin vastenmielinen homma?
Millään ei viitsisi mennä, ainakaan ennenkuin on ihan pakko.
Kommentit (83)
Suihkuhuone on inhottavan kostea suihkun jälkeen ja lattia märkä. Hiusten peseminen aiheuttaa työtä, kun pitää kuivata, kosteuttaa ja laittaa tukkaa. Iho on kuiva ja vaatii huolellisen rasvauksen. Lisäksi palelee suihkun jälkeen kun on märkä tukka.
Ei ihme että suihkuun meno tyhpii jos teidossa pakkomielistä sheivausta....
Suihkuun meno on kuin urheilusuoritus/treenisessio. Ei millään jaksaisi tai viitsisi, mutta sitten kun se on ohi niin on aivan mahtava olo!
Mullaoli pitkään oikeassa kantapäässä syvä halkiama ihon kuivuuden tähten. Ei ollu tullu käytyä aikoihin suihkussa tai saunassakaan eikä rasvattua jalkaa. Piti kävellä päkiä vasrassa oikealla jalalla. Siitä seurasi herkulesminnen pohkeenkavu. Paljon vahvempi ku vasemmassa.
Sitten pääsin mäkillä käymään ja silä 3na peräkkäisenä iltana saunoin. Jopa parani halkeama kantapäästä ja kestää taas kävellä kunnolla. Nyt voisi lenkkeilläkin kun voi astahtaa kunnolla
Sanopa muuta. Tykkään käydä suihkussa ainoastaan saunan yhteydessä ja silloin, jos on todella kuumaa eli suorastaan hiki. Joko tosi helteellä tai hikisen urheilun jälkeen.
Haisulit järjestykseen,
On se perkuletti kun ei nykyään viittitä edes suihkussa käydä.
Vierailija kirjoitti:
Hampaat pesen heti herättyäni ja sittn syön aamiaisen. Teen hikilenkin koirien kanssa ennen työpäivää. Olen suht tumma ja karvat sheivattava joka päivä. Jos olisin varakkaampi niin laseroisin ne.
Säärien, alapäään, kainaloiden sheivaus, Harjalla pesu, kasvojen pesuaineella, hiusten pesu ja tehohoito latvoihin, jalkojen hohkakivellä hiominen. Ensin pesen pitkät hikuseni ja pistän hoitoaineen vaikuttamaan. Sitten ällöttävää limaa valuu selkää pitkin pakaravakoa kohden ja koitan siinä samalla sutia jalkapohjien kovettumat, sheivata pe.sekarvat kuntoon ja sääret sileäksi. Huuhtelu ja lopuksi kylmä suhku. Suihkutilan kuivaus ja itensä kuivaus, hiusten selvittely ja hiki puskee uudellee päälle. Rasvaus päästä varpaisiin, kun kuiva iho. Eri rasvat kasvoille, silmänympärykselle, kroppaan ja ylikuiviin jalkapohjiin. Hiki. Kämppä kostea. Parvekkeen ovi auki ja deodorantti kuivumaan kainaloihin. Nihkeään ihoon pukeminen. Kuivahtaneen tukan föönaus ja harjaus ja letitys. Mahdollisesti kulmien muotoilu ja viiksien nyppiminen. Huulirasvaa ja töihin.
Miksi sain äin monta alapeukkua? Kirjoitusvirheiden takiako? Tuo on oikea joka aamuinen rutiinini. Jos jätän välistä iho reagoi.
Itse inhoan suihkussa käyntiä, jos kylppäri on liian pieni ja/tai kylmä. Nykyisessä asunnossa on onneksi sauna ja käynkin suihkussa yleensä saunomisen yhteydessä.
Talvella suihkussa käynti on vastenmielistä, iho tuntuu kuivalta, suihkun jälkeen on kylmä, hiukset tulee shampoopesun jälkeen kuivuttuaan sähköiseksi....kesällä pesulla on kivempi käydä, ja kesällä tuleekin käytyä jopa kaksi kertaa päivässä, varsinkin jos on kuuma.
Yleisesti kuitenkin suihkussa käyminen on inhottavaa, koska kylpyhuone on suihkun jälkeen märkä monta tuntia (kun ei ole lattialämmitystä), höyry leviää ympäri asuntoa, suihkuhuone on pieni, suihkuverho jää kiinni ihoon ja suihkutilaa ei jaksa koko ajan puhdistaa, joten se on aina likainen, kalkkitahrat yms.
Varsinkin kerrostaloasunnoissa suihkutilat on aina perseestä.
Vihaan käydä suihkussa.
Ihmistä ei ole luotu käymään suihkussa kylmässä pohjolassa vaan pulahtelemaan uimaan tropiikissa.
Vierailija kirjoitti:
Tämä on miesten ongelma noin ylipäätään.
Olen mies ja työpäivän jälkeen on ihana mennä suihkuun, kun on aivan metallipölyn peitossa.
Todennäköisesti monet miehet kanssa viihtyy paremmin puhtaana, kuin likaisina.
Miehet käyttää vähemmän hajusteita, kuin naiset ja sen takia miehet helpommin haisee.
Taitanee varmaan aineenvaihdunta olevan tehokkaampaa miehillä, kuin naisilla. Useimmiten ainaskin miehet tekevät enemmän raskaampaa ruumiillista töitä, kuin naiset.
En tunne ketään miestä, jolle suihkuun meno on vaivalloista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä inhoan suihkussa käyntiä, koska mulla on niin kuiva iho että joudun aina suihkun jälkeen rasvaamaan itseni päästä varpaisiin. Se tosi inhottavaa, varsinkin talvella, kun paleltaa. Pakko kuitenkin tehdä, koska muuten kutisen ihan hillittömästi. Lisäksi pitkät, märät hiukset jotka liimaantuu joka paikkaan, tuntuu vastenmielisiltä.
Sama juttu mulla. Ja sitten kun olen rasvannut itseni kokonaan, niin ne rasvat tarttuvat vaatteisiin, jos pukeutuu saman tien. Mutta jos koikkelehtii alastomana antaen rasvojen imeytyä rauhassa, niin sitten paleltaa eikä voi istua mihinkään. Tänäkin aamuna olin ihan jäässä, kun tein aamupalaa kylmässä keittiössäni nakupellenä (no, villasukat olivat sentään jalassa).
Hikoilen tosi vähän, niin ehkä sitä voisi harkita pelkkää hiusten pesua aina välillä, niin saisi kroppa vähän aikaa olla rauhassa. En nytkään käytä saippuapohjaisia suihkugeelejä, mutta silti iho menee ihan koppuraksi.
Kylpytakki?
Käyn joka aamu suihkussa ja pesen myös hiukset. Ei ole mikään erikoinen toimenpide.
Meitä on nähtävästi moneen junaan. 😑 Minun on pakotettava itseni skippaamaan iltasuihku, koska en voi käydä monestakaan syystä jatkuvasti suihkussa: iho kuivuu, vesilasku riehaantuu.. Joskus kyllä menen jonkin tekosyyn varjolla suihkuun myös illalla, "ihan vain tämän kerran." XDDDDDDD
Mieluiten menisin suihkunraikkaana myös nukkumaan, mutta toisaalta sitten menee jo liialliseksi suihkutteluksi. Aamusuihkua en nimittäin skippaa IKINÄ.
Jos on terve ihminen, niin en kykene ymmärtämään suihkuinhoa. Hiustenpesu on rentouttavaa, ihanaa kokeilla uusia shampoita ja saippuoita XD
Ja tosiaan sellainen kuin fööni on ihan olemassa oleva asia. Hiukset voi kuivata välittömästi suihkun jälkeen, joten ei sen märän tukan kanssa tarvitse tuntikaupalla hengailla. Mutta tekosyynsä itse kullakin olla pitämättä huolta hygieniastaan... XDDDDDdd
Vierailija kirjoitti:
Inhosin teininä kun suihkuhuone oli jäätävän kylmä.
Tämä taitaa olla aika tavallinen syy, tai se että on muuten kolkko suihkupaikka.
Minusta on kivaa käydä suihkussa. Suorastaan meditatiivista.
Sillon ei ollut, kun asuin kylmässä kämpässä ja lämmintä vettä riitti suihkussa 5-10 minuuttia... No, oppipahan olemaan lotraamatta.
Moni mainitsee kylmyyden, sama mulla näin talvella. Kesällä suihkuttelu on kivaa. Meillä on oma puusauna, jota lämmitetään talvisin kahdesti viikossa, tai tarpeen mukaan. Kesällä sama, ja välillä pelkkä suihku. Ja jos vaikka kainalot tai nivustaipeet hikoavat siinä välillä, pesaisen vain ne enkä raahaa koko ruhoani suihkuun joka kerta.
Hämmästyneenä luin kertomuksia siitä, millaisia rituaaleja toiset tekee joka kerta, joka päivä. Minä pesen vain ihon ja hiukset, siinä se. Kainaloon dödöä ja ajelu parin viikon välein. Takaan, etten haise vielä neljäntenäkään päivänä. Haisevatko jotkut todella, jos eivät kuuraa itseään kerran tai jopa kahdesti päivässä, vai kuvittelevatko vain? Ovatko kenties pesseet ihonsa oman bakteerikannan piloille? Siitähän tuo ihon kuivuuskin monesti johtuu, ylenmääräisestä pesemisestä.
Minä taas tykkään suihkuun menemisestä ja hiusten pesemisestä, siitä lämpimästä vedestä ja puhtaasta ihanasta tunteesta, vaikka muuten olenkin niin väsynyt, että usein vetelehdin kun pitää ruveta tekemään arjen hommia.
Mulla suihkun jälkeinen kutina, kuivuminen ja rasvaus loppuivat siihen paikkaan, kun siirtyi pois SLS:ää sisältävistä tuotteista. Herkistyminen pisteli ja teki punaisia länttejä ihoon. Ilmankostuttimista on myös apua keskuslämmityskaudella, kosteuden ollessa 40% iho voi hyvin.
Long Hair Communityn mukaan pitkien hiusten pesu vei saman verran aikaa ja aineita kuin lyhyidenkin. Päänahka pestään hieromalla, pituuksiin riittää valuva vaahto. Itse laitan hoitoaineen ensin, se huuhtoutuu pois shampoon kanssa. Kannattaa kokeilla eri versioita kaikesta, tästäkin on mahdollista saada vähemmän vaivalloista.