Miten päästä koronatestiin kuumeessa ilman autoa ja ulkona pakkasta?
Lähin paikka 5km päässä. Oikeasti pitää lähteä pakkaseen kävelemään kuumeessa?
Kommentit (29)
Miksi ihmeessä olet menossa testiin?
No tuossa tilanteessa älä mene testiin jos pärjäät kotona. Ota yhteyttä sairaalaan jos vointi huononee.
Julkisilla/kävellen kuljen. Saako taksilla mennä koronatestiin tai bussilla/metrolla?
Ap
Vierailija kirjoitti:
No tuossa tilanteessa älä mene testiin jos pärjäät kotona. Ota yhteyttä sairaalaan jos vointi huononee.
Ja ne joita on edellispäivänä tavannut eivät päädy karanteeniin, jos sille olisi tarvetta?
Helppo sanoa, että älä mene. Pakko mennä.
Ap
Jos asut alueella missä metrokin kulkee niin luulisi että testiin pääsee helposti? Testipaikkoja on tiheässä Helsingissä ja Espoossa
Vierailija kirjoitti:
Julkisilla/kävellen kuljen. Saako taksilla mennä koronatestiin tai bussilla/metrolla?
Ap
Ymmärrän sinua autottomana mutta miksi et kysy ohjeita terveydenhuollosta? Tampereella kuumeisen lapsen kans sai mennä testiin kelataksilla mutta sen käytänteet pitää varmistaa etukäteen ja tietää miten toimia. Ei täällä varmaan saa oikeaa ohjetta, kysy sun alueen terveydenhuollosta.
Miten, jos lepäilet pari päivää himassa, että kuume laskeutuu ja sitten menet testeihin.
Minä ainakin odottaisin, että kuume menee ohitse.
Ihan oikeasti. Mitä muuta sitten voisi tehdä.
Niin siinä käy kuitenkin.
Vierailija kirjoitti:
Jos asut alueella missä metrokin kulkee niin luulisi että testiin pääsee helposti? Testipaikkoja on tiheässä Helsingissä ja Espoossa
Pointti oli vissiin tuo että kipeänä ei saa mennä metrolla eikä ole myöskään hyvä kävellä ulkona juuri lainkaan ettei tauti pahene. Tosi moni kävelee arkena metrolle 15-30 min käyttääkseen sitä.
Kysy tk:sta/päivystyksestä. Et varmasti ole ainut. Älä lähde kävelemään, jos et pysty kuumeen vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
Miten, jos lepäilet pari päivää himassa, että kuume laskeutuu ja sitten menet testeihin.
Mitä hyötyä siitä on, jos ketään ei saada karanteeniin ennen kuin päivien tartuttamisen jälkeen? Testi on tarkoitus ottaa mahdollisimman pian oireista, että tartuntaketjut katkeavat.
Mä menin pyörällä, kun autoon ei oltu vaihdettu tuolloin vielä talvirenkaita enkä tod ota taksia, koska olen pihi.
Huonoin idea ikinä-olin kuitenkin huonovointinen ja 10 km pyöräilyn jälkeen kaaduin puolikuolleena sänkyyn ja nukuin 5 h. Ei ollut koronaa, mutta olin sen jälkeen pitkään puolitehoinen.
PS: Julkisilla ei saa mennä testeihin.
Mene pyörällä. Se on kevyempää ja nopeampaa kuin kävely.
Kelataksi, ainakin itselle näin päivystysavusta neuvottiin kun kerroin ettei omaa autoa ole.
Eli en mene sitten. Tämä meidän asuinalue on sen verran katveessa, että lähin paikka tosiaan 5km päässä. Terveysasema on 1km päässä, mutta siellä ei tehdä testejä 🤷🏻♀️
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä hyötyä siitä on, jos ketään ei saada karanteeniin ennen kuin päivien tartuttamisen jälkeen? Testi on tarkoitus ottaa mahdollisimman pian oireista, että tartuntaketjut katkeavat.
Eikös se eräs lomake ekana pidä täyttää netissä ja sitten sieltä soitetaan ja varataan aikaa, jos on tarve. Näin oli omalla kohdallani. Kai se myös riippuu tavoista missä päin asuu, että omat säännöt aluettain.
Varaa kelataksi ja kerro varatessa että olet menossa koronatestiin, osaavat varata sellaisen auton jossa on kuskin ja sun välillä riittävä suoja eli ns. "pleksitaksin".
Mitä jos otat paikkoihin yhteyttä joissa olet käynyt ja kertoisit asian niin kuin on. Voi ne toisetkin käydä testeissä.
Millä yleensä kuljet? Käytä maskia matkalla. Eikö taksejakin ole nyt sellaisia missä on suoja kuljettajan ja matkustajan välillä?