Miten päästä koronatestiin kuumeessa ilman autoa ja ulkona pakkasta?
Lähin paikka 5km päässä. Oikeasti pitää lähteä pakkaseen kävelemään kuumeessa?
Kommentit (29)
A) Miksi sinulla ei ole autoa
B) Lainaa auto naapuriltasi tai kaveriltasi
C) Vuokraa vaikka pakuovelle.com:sta pakettiauto tunniksi, tuodaan ovelle ja maksaa kympin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten, jos lepäilet pari päivää himassa, että kuume laskeutuu ja sitten menet testeihin.
Mitä hyötyä siitä on, jos ketään ei saada karanteeniin ennen kuin päivien tartuttamisen jälkeen? Testi on tarkoitus ottaa mahdollisimman pian oireista, että tartuntaketjut katkeavat.
Ei mitään. Alkaahan ihmiset viimein sen tajuta, kun testimäärät ei ole enää joulun jälkeen nousseet entiselle tasolle. Maailma ei ole pysähtynytkään vaikka testissä ei ravata koko aikaa ja media revittelee uudella virusmuunnoksella. Ja se perinteinen kaksi viikkoakin on jo kulunut jopa uudesta vuodesta.
Fakta on kuitenkin se että tässä maassa on vaikka kuinka paljon ihmisiä jotka ei todellakaan mene testiin koko koronan sairastamis aikanaan jos eivät tarvitse sairaalahoitoa ja elävät kuitenkin koko ajan ihan normaalisti.
Minä menin taksilla. 5 km:n matkalle tavallinen taksi tulee halvemmaksi kuin Kela-taksi. Ainakin Taksi Helsingistä voi tilata taksin, jossa on muovi kuskin ja matkustajan välissä.
En ymmärrä ajatusta, että jos olo on huono niin pitäisi mennä liikenteeseen. Se koronahan levii muutenkin toisten piittaamattomuuttaan.
Itse en riskeeraisi omaa terveyttäni toisten tähden, kun muutenkin on kyseenalaista touhua toisilla.
T: Tyyppi joka kehotti lepäämään pari päivää
Kirjoitan tämän vaikka tiedänkin että fiksut tietävät, tyhmille turha selittää ja kusipäille ei kannata selittää.
Jos henkilöllä on sellainen tilanne että testi on aiheellinen eli on ylähengitystieoireita, hänen tulee terveydenhuoltoon yhteyttä ottaessaan selittää oma tilanteensa ja se millä hän kulkee testiin. Usein oletetaan että ihmisillä on auto mutta eihän se niin ole. Terveydenhuollosta tulee kysyä että millä sinne testiin tulee mennä. Tietenkään ei itse mitään normitaksia tule maksaa ja taksillakin liikkuminen on kiellettyä oireisena ellei kyydin järjestävä taho ole tietoinen oireisesta tai muusta syystä kyydin testiin tarvitsevasta henkilöstä.
Terveydenhuolto neuvoo ja selittää tapauskohtaisesti testiin liikkumisen tavan. Sieltä tulee kysyä asiaa ja itse selittää oma tilanne, jos asiassa on mitään epäselvää tai vaikeaa.
Itse en laittaisi euroakaan taksiin koronatestin takia. Tai sitten saisi esim kela korvata maksun.
Itse en ole käyttänyt taksia kuin yhden kerran vuoden aikana. Otin tilataksin, eli sellaisen pakettiauton. Pidin maskia ja hanskoja.
Normaalisti käytän taksia aika usein, nyt vain silloin kun on pakko.
Mulla ei ole autoa ja taksi maksaisi edes-takaisin 120 euroa. Jos nyt sairastuisin, niin en menisi testiin. Mulla ei olisi rahaa edes kelataksiin. Sellaista se on, kun on varaton.
Taksilla, ap. Maski naamalle ja pleksillinen taksi.