Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millainen on huono kummi?

Vierailija
17.01.2021 |

Esimerkkejä huonoista kummeista?

Kommentit (63)

Vierailija
21/63 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vennyvä. Puhkkeava.

Vierailija
22/63 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei anna synnärilahjoja

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/63 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sellainen jota ei kiinnosta kummilapsi.

Vielä huonompi on sellainen, jota kiinnostaa lapsi.

Vierailija
24/63 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huono kummi on sellainen, joka inhoaa kummilastaan.

Vierailija
25/63 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huono kummi luulee, että kummin tehtävä on antaa lahjoja. Huono kummi haukkuu lasta ja on inhottava, eikä koskaan kysy lapselta, mitä hänelle kuuluu.

Hyvä kummi soittaa ja kysyy, mitä lapselle kuuluu, mitä hän on tehnyt ja miten lapsi voi. En odota kummilta mitään hoitoapuja, mutta olisi mukavaa, jos kummia kiinnostaisi lapsen kuulumiset vaikka puhelimitse kerran vuodessa.

Vierailija
26/63 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää valittako kirjoitti:

Huonoista kummeista keskustellaan internetissä vähän väliä, eikä kummin perinteinen tehtävä, lapsen hengellinen kasvatus, kauheasti näy näissä keskusteluissa. Huonon kummin hyvät vanhemmat voi kompensoida ja lukea Raamattua vaikka kotona kumminkin puolesta. Lapsen hengellinen kasvatus tuskin kaatuu kehnoon kummiin, jos häntä ympäröi uskova perhe ja seurakunta.

Se mikä on alkujaan ollut kummin tehtävä on omasta mielestäni saanut nykyisin uudempia sävyjä ja odotuksia. 

Eivät kaikki kummiksi pyytäneetkään ensisijaisesti toivo kummin välttämättä ottavan osaa lainkaan kummilapsensa hengellsieen kasvatukseen tai raamatun opettamiseen, riippumatta siitä miten tai kuinka kummilapsen vanhemmat itse aikoivat huolehtia lapsensa hengellsiestä -tai mistään muustakaan- kasvatuksesta.

Ei tässä kehityksessä ole minusta mitään pahaa. Mutta ikävässä tilanteeseen saatetaan joutua. jos kummilapsen vanhemmilla ja kummiski pyydetyllä on hyvin erilainen mielikuva siitä mitä kummius tarkkoittaa.

Uskovainen mies

Vierailija
27/63 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sellainen jota ei kiinnosta kummilapsi.

Vielä huonompi on sellainen, jota kiinnostaa lapsi.

Kenestäö tai mistä kummiksi pyydetyn sitten pitäsi olla kiinnostunut. - Vai oeltko niin pöljä, että kun minän sanon, että minua kiinnostaa kummilapseni, sekä kummityttöni että kummipoikani, niin sinulla on ensimmäinen mielikuva, että tarkoitan samaa kuin , että olen pedofiili. 

Vierailija
28/63 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen joka antaa tyhmiä ja turhia lahjoja. Mielummin käteistä, kiitos.

Vierailija
29/63 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen joka manipuloi kummilastaan. Veljeni kummi sai veljeni kertomaan itselleen isämme kuolinpesän asioista, vaikka olimme nimenomaan sopineet, ettei niistä kerrota kenellekään. Hän on ollut sairaalloisen kiinnostunut kuolinpesän asioista, vaikka ne eivät hänelle kuulu lainkaan. Veljelläni on Aspergerin oireyhtymä ja elämäni on ollut helvettiä hänen ailahtelevan mielensä takia. Kun sain tietää veljeni kertoneen kuolinpesän asioista kummilleen suutuin hänelle ja veljeni raivostui minulle ja muun muassa sanoi tappavansa minut. Tämän jälkeen en ole ollut veljeni kanssa missään tekemisissä. Hän ei myöskään tajua, että hänen kumminsa on perintörahojen perässä. Varmasti hän saa manipuloitua ne itselleen, koska on onnistunut joka ikisessä manipuloinnissaan tähänkin mennessä.

Vierailija
30/63 |
27.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emma K. kirjoitti:

Huono kummi ei kummittele. Kummin tehtävä on kummittelu.

Kuulostat ihan edesmenneeltä isältäni.

Vierailija
31/63 |
27.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummit tarvitaan ristiäisissä, muuta virkaa heillä ei ole. Sitten jos kutsutaan synttäreille, voi antaa lahjan, ja rippilahjan ja ylioppilaslahjan. Valmistujaislahjankin voi antaa.

Mutta ymmärrän sellaisiakin kummeja, jotka eivät ole missään tekemisissä.

Huono kummi olisi varmaan sellainen, joka haukkuisi ja vähättelisi lasta!

Vierailija
32/63 |
27.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä. Minut huijattiin kummiksi sanomalla, ettei lapselle saada muita kummeja. Ristiäisissä meitä kummeja oli kolme, joista pariskunnan rouva sylikummi. Lasta pääsi tapaamaan vain lapsen sukulaisten luona, ei lapsen kotona.

Kun muutin kauemmas, lapsen äiti ei vastannut viesteihin, kun olin tulossa lapsen kotipaikkakunnalla käymään ja olisi ollut mahdollista tavata. En tiedä, saiko lapsi koskaan kirjekuoressa lähetettyjä lahjarahoja. Lapsen perhe muutti useampaan kertaan, mutta lapsen vanhemmat eivät lähettäneet osoitteenmuutosta. Lapsi oli viimeksi tavatessamme ehkä kymmenvuotias.

Viimeiseksi lähetin rippilahjan, joka oli ainoa lahja, josta kummilapsi kiitti. Kummilapsi on nyt kolmikymppinen perheenäiti.

Vierailija
33/63 |
27.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen huono kummi.

Lopetin yrittämisen, kun ikinä ei lapsi kiittänyt lajoista. Ikinä ei vanhemat vastanneet yhteydenottoihin ajoissa, että olisin saanut valittua lahjaa ajoissa. Yhteydenotot tuli ainoastaan lapsen synttäriä edeltävällä viikolla, kun minulla oli kiirein aika töissä.

Minäkin olin ystäväni tytärelle nimelinen kummi.Lapsen työnsi hoiton 2 viikonikäisenä.Mualle lapsen 3 sisarusta.Kun muka vaikeaa. Sitä alavrin oli lapsi hoidossa vissin 5-6 vanhaan palkatta työnikin jälkeen toi kun vaikeaa.Valehteli. Meni toisen ystävän kanssa koulujen jumpat ymm.Ravintola elämä laivaristeilyt vietti ja kai viettä yhä vanhana lähes joka viikon loppu Talina ja sit 1-2 kertaa kuukausi ruotsi.Kun lapsi 1lk. otin kummi viikon lopun. No alkoi hyvin nuorena riiata.Kuten isompi siskonsaa joka jo kihloissa 13 vuotiaana. Eli kun alkoi riia tämä kummitytö ei enää käynnyt. rippjuhla kävin. Sit hän tuli raskaaksi ensimäisen kerran 17vuotiaana. Siloin kävi joutain kertoja ja kerran kun lapsi syntynyt oli. Nähty siis ei olla kummilapseni kanssa 20 vuoteen pian. On kulemma useampi lapsi kuten hänen siskolaan..Hänen äitinsäkin kanssa sukset meni ristin 13 vuotta sit.Vitsi valehdella mitättömästä asiasta.Muutti kolmanen kerran ja sanoi kutsuu kylään kun on siivonnut eli salasi tuon vimesen mutonsa. Jokaista asuntoa siivosi käytänössä sitä ennen tyärensä rippijuhlasta lähtien.On sivotavaa kun vuosikymeniä siivoo..

Vierailija
34/63 |
27.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorena suostuin kummiksi ihan puhtaan uhkailun takia. Sen jälkeen kummilapsen vanhempi eristi minut kummilapsestani. Raha ja lahjat kyllä kelpas. Ei kiinnosta.

Vierailija
35/63 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en missään nimessä haluaisi kummiksi. Olisin enemmän kuin huono sellainen. Ihmettelen, että miksei kukaan muu tunnu sitä tajuavan.

Vierailija
36/63 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen jota ei kummilapsi tai kummilapsen asiat kiinnosta. Hyvä kummi taas pitää yhteyttä mahdollisuuksien mukaan ja on kaveri lapselle. Kyselee kuulumisia, kuuntelee lasta jne. Jos asuu lähellä niin käy tapaamassa lasta silloin tällöin ja tekee asioita lapsen kanssa.

Vierailija
37/63 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonoon kummin pätee kaikki sama kuin huonoon ihmiseen. Epärehellisyys, rikollisuus jne. jne. 

Vierailija
38/63 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en missään nimessä haluaisi kummiksi. Olisin enemmän kuin huono sellainen. Ihmettelen, että miksei kukaan muu tunnu sitä tajuavan.

Eipä kummius mitään kummempaa vaadi. Ristiäisissä seisot siellä edessä joko vauva sylissä tai ilman. Myöhemmin sitten ehkä menet synttäreille ja muihin lapsen juhliin ja käyttäydyt asiallisesti. Halutessasi vietät lapsen kanssa aikaa muulloinkin kuin juhlissa. Ei ole vaikeaa. Lähes kuka tahansa pystyy tuohon. 

Vierailija
39/63 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummiksi pyysin kahta ystävääni, koska toivoin, että ele olisi elvyttänyt etääntyneitä välejä ja, koska kasteessa sellaiset tarvittiin. Kerroin kummeille ettei velvoita lahjoihin tai kiinnostumaan lapsestani. Vaan taisivat pitää lähinnä rasitteena. :(

Vierailija
40/63 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kummiksi pyysin kahta ystävääni, koska toivoin, että ele olisi elvyttänyt etääntyneitä välejä ja, koska kasteessa sellaiset tarvittiin. Kerroin kummeille ettei velvoita lahjoihin tai kiinnostumaan lapsestani. Vaan taisivat pitää lähinnä rasitteena. :(

No nyt opit, että lapsella ei korjata sen enempää rikkinäistä parisuhdetta kuin rikkinäistä ystävyyssuhdettakaan. Jatkossa sitten tiedät tämänkin. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi yksi